Rövid utakra én a hideg oldali viszkozitást hagytam volna, vagy csökkentem (az első szám), míg a motorkopás okán, ha indokolt, mert volt olajfogyasztás és azt hirtelen nem akarod megszüntetni, akkor növeltem volna.... De ez az én marhaságom csupán...
Magyarul valami 5W40, vagy 0W40, esetleg, ha nincs olajfogyasztás 0W30. Feltéve, ha ezt megengedően kezeli a gyártó...
2007-es 1,2 Corsa D olajcsere alkalmával 5w30 helyett a szerelőm 10w40 es olajat rakott mondván hogy már 240000 km van a kocsiban, túl híg volt az olaj, mivel rövid távokra használom, gyakran 4 km-t megyek csak vele. Elhittem neki. Mi a véleményetek róla? Ne, lesz gond? Kicseréltessem 5w30 ra?
A kérdésem az lenne,hogy adott egy opel corsa e 1.4 turbo 2018 sajnos start stop rendszerű.Milyen akkumulátor kell bele gyárilag úgy értem,hogy nem márka szerint hanem a teljesítmény szintje,most úgy nézem az előző tulaj egy nem start stopos aksit rakott bele.
Gondolom az előző tulaj eladás előtt nem akart ráverni nagyobb összeget az aksi dologra,na most nekem azt mondták a nem start stopos aksival ki lehet nyírni a generátort de egy szakember meg azt írta valahol,hogy nem döglik be semmi az autón csak max nem fog működni a start stop rendszer vagy esetleg letilt egy két extrát,ebből mi az igaz?Akkor olyat is olvastam,hogy ezeket az aksikat csak szervizben lehet beszereltetni mert fel kell programozni az autót de egy szakember szintén írta valahol,hogy nincs szükség rá mert pár nap alatt hozzá áll az autó vagy ilyesmi meg valaki írta,hogy max pár nagyon drága luxus autónál kell csak programozni amúgy otthon simán cserélhető.
Azután valaki írta,hogy a start stop rendszerhez min 60ah aksi kell alatta parasztvakítás max.
Én most ezt néztem ki ez lehet jó?Igaz nem agm mert ugye azt írják az a tuti de most nem akarok egy vagyont aksiért adni.
Monbat EFB 12V 65 Ah JAPÁN jobb + start & stop rendszerű autó akkumulátor
A MONBAT EFB előnyei:
- Gyári akkumulátorral megegyező minőség és termékjellemzők - Egyszerűbb Start/Stop rendszerrel szerelt autókhoz fejlesztve - Négyszer jobb ciklikus stabilitás a hagyományos akkumulátorokhoz képest - Kiváló töltésfogadás a karbon technológiával ellátott adalékanyagnak köszönhetően - Magas fokú megbízhatóság rövid távokkal és sűrű megállásokkal tarkított városi közlekedés esetén is - Beépített töltöttség jelző- varázsszem - Környezetbarát termék (99%-ban újrahasznosítható) Ajánlott: - Egyszerűbb Start/Stop rendszerrel ellátott Micro-Hybrid autókhoz - Széles termékkínálat európai és ázsiai autókhoz - Ideális hagyományos hajtáslánccal ellátott, Start/Stop rendszer nélküli járművekhez is, amelyeket gyakori, rövid utazásokra használnak
Van egy 98-as 1.4-es Ecotec motoros G Astrám az alábbi hibával. Nem tudom találkozott-e már valaki hasonlóval, az esetleges ötleteket/tippeket szívesen venném.
Hidegindításnál (pl. éjszaka áll az autó, reggel indítom) 1-esből való elindulásokkor berángat, berezonál, beremeg, úgy csinál mintha kezdő lennék és nem tudnék normálisan elindulni. Valamikor nagyon csinálja, olykor kevésbé. Mindezt addig csinálja amíg üzemmeleg nem lesz az autó. Ha kellően bemelegedett akkor onnantól kezdve semmi baja, finoman indul.
Csak 1-esből való induláskor csinálja. Menet közben, váltáskor semmit.
Ki lett cserélve a termosztát mert az nem tette a dolgát (bízva benne, hogy túl dúsít és azért csinálja), valamivel jobb is lett de nem oldódott meg.
A kartergázcső el volt repedve a bilincsnél, gondoltam fals levegőt szív, esetleg ettől. Kicseréltük, semmi.
2 éves 1,2 benzines Garndlandem időnként motorolaj-nyomás hibát jelez, leveszi a motorteljesítményt és felszólít, hogy állítsam le a gépjárművet. Novemberben volt olajcsere, december közepén jelentkezett először a hiba. Azóta kicseréltük az (amúgy vadi új) olajszűrőt, de ma megint bejelzett. Ritkán jelentkező hibáról van szó, nem találtam összefüggést a használat körülményeivel (hideg-meleg motor, kis-nagy fordulatszám, sebességfokozat, stb.). Mit lehet csinálni vele?