Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Adm Creative Commons License 2024.04.14 0 0 110833

Ha ritka méret, hiába jön a gyárból, nem biztos hogy friss lesz...

Előzmény: aptohu (110832)
aptohu Creative Commons License 2024.04.14 -1 1 110832

Azt azért meg tudják mondani, hogy a gyárból kérik-e le, és akkor az biztosan friss gyártás.

 

Az öreg DOT-ot saját érdekében tünteti fel, mert ha nem tenné, a csalódott vásárlók elállnának a vételtől, ezzel rengeteg plusz munkát okozva a webshopnak. Ráadásul menne a sok negatív értékelés. Nem éri meg sunnyogni.

Előzmény: saválló (110831)
saválló Creative Commons License 2024.04.14 0 0 110831

Általában nem jellemző webshopokban az aktuális DOT számok feltüntetése, még kérdésre is azt szokták válaszolni, külső raktárból jönnek a gumik így nincs rálátásuk a gumabroncsok gyártási idejére.

 

Azt viszont becsülöm, hogy az a webshop amelyik valóban öreg DOT-os gumit árul az azt fel is tünteti így nem is árul zsákbamacskát, és így nincs átverés sem, a vevő azt kapja ( látja mit rendel) amit megrendelt.

Előzmény: RadiX (110830)
RadiX Creative Commons License 2024.04.14 0 1 110830

Szerintem a vevők viselkedése értelemszerően függ az éves futásteljesítményüktől. A futár vagy taxis aki megy évente minimum 50 ezret, az nyugodt szívvel megveszi a 7-8 éves DOT-os gumit is, csak minél olcsóbb legyen, mert egy év alatt úgyis elkoptatja. A flottás cégautókra a flottakezelő nagy tételben veszi a gumikat, nem is nagyon nézegeti a DOT-okat mert úgyis elkopnak 3-4 év alatt. Az úrvezető, aki megy évente 10-20 ezer km között, az már inkább nézi és max 2-3 éveset vesz. Aki meg 10 ezernél is kevesebbet megy évente, az vegye az azévi DOT-s négyévszakost, és jó eséllyel sikerül elkoptatnia mielőtt elöregszik.

Előzmény: saválló (110826)
Garfield007 Creative Commons License 2024.04.14 -1 1 110829

Más: Szerintetek 100 emberből hány tudja, mi az a DOT szám?

 

Vagy méregeti a gumi minta mélységét? :-)

 

Amikor sokan motorolajat vesznek, akkor is csak azt nézi, hogy 10W-40 legyen (vagy akármi) oszt jónapot.

 

 

Szerelők se értenek hozzá, számos alkalommal bebizonyosodott. Elképesztő középkor van ebben is. Persze hetente pancsizni viszik az autót, meg kisuvickolják a motortér takaró rácsait, de a lényeges dolgokat pont leszarják. 

Előzmény: lapar (110825)
saválló Creative Commons License 2024.04.14 0 0 110828

" 20 evesen a potkerek olyan, mint az uj :) "

Akkor az még újnak számít, hiszen "szakszerűen" volt tárolva.:)

 

Ez érdekes dolog, vajon hogyan viselkedik egy 20 éves sosem használt gumi felszerelve, használva?

Az én pótkerekem sem volt soha felszerelve, akkor az is "zsír új".:)

 

Előzmény: t.lantos (110827)
t.lantos Creative Commons License 2024.04.14 0 0 110827

Azert fugg a tarola modjatol is.

20 evesen a potkerek olyan, mint az uj :)

Előzmény: saválló (110826)
saválló Creative Commons License 2024.04.14 0 0 110826

"A maximum három éve gyártott abroncsok "frissen gyártott"-nak nevezhetők, míg a 3-5 éve gyártottaknál használható az "új" megnevezés. Jelenleg nincs olyan jogszabály, ami szabályozná, hogy mikor kell a gumiabroncsokat véglegesen lecserélni, de a szakemberek véleménye szerint 10 évnél idősebb – akár még nem használt – abroncsokat semmilyen körülmények között ne vásároljunk meg, és ne is használjunk már!"

 

Mindig is változóak voltak ebben a  témában (is) a szakértői vélemények, de az biztos a múló éveket figyelembe kell venni.

A frissen gyártott, és használatba fogott gumik már néhány éves korukra elöregednek akkor ugyan mit várhat el az ember egy 7-8-9 évig tárolt "új" gumiabroncstól, még mennyi élettartamot, az hogyan fog viselkedni mondjuk 10-11 évesen 2-3 év használat után?

 

Előzmény: lapar (110825)
lapar Creative Commons License 2024.04.13 -1 1 110825

Elmondja majd a kereskedő, ha szakszerűen tárolták (mint én :-), akkor annak semmi baja.

Más: Szerintetek 100 emberből hány tudja, mi az a DOT szám?

Amikor sokan motorolajat vesznek, akkor is csak azt nézi, hogy 10W-40 legyen (vagy akármi) oszt jónapot.

Előzmény: saválló (110823)
JAMIE222 Creative Commons License 2024.04.13 0 0 110824

Kínai szart is sokan vesznek....

Előzmény: saválló (110823)
saválló Creative Commons License 2024.04.13 -1 0 110823

Aszittem nincs régebbi "új" gumi DOT16-nál, de van DOT15-ös is:

https://olcsogumik.hu/gumioutlet/search/?keres=keres&request_page=1

Most őszintén van aki 7-8 éves "új" gumit vásárol?

Előzmény: saválló (110822)
saválló Creative Commons License 2024.04.13 0 0 110822

Van itt DOT16-os "új" gumiabroncs is, persze ezt az ára is tükrözi :

https://olcsogumik.hu/termek/imp_13_2454018vts830ss.html

Előzmény: fireolto1 (110821)
fireolto1 Creative Commons License 2024.04.13 0 0 110821

Hogy mik vannak...

Kollégám Vitrára keresett Michelin PremiumContact2 vagy 3? gumit a neten. Talált is 54e körül/db.  Aztán jobban körülnézett, és 48ért is talált. Azonnal megrendelte a 4 db-ot.

Megérkezett. DOT3519 !!!!!!!

kisfo Creative Commons License 2024.04.13 0 0 110820

persze; igazad van

 

söt: finomabban fogalmazva: nem is "a motor forgatónyomatéka is az élettartamot befolyásoló tényező", hanem ebböl mennyit es hogyan hasznal a soför   (lehet durvan es finoman is hasznalni a motor nyomatekat)

Előzmény: Róbert Gáspár (110819)
Róbert Gáspár Creative Commons License 2024.04.12 0 0 110819

Szerintem nem csak a súly számít, hanem a motor forgatónyomatéka is az élettartamot befolyásoló tényező. Régen egy Skoda-Zsiguli örült, ha megközelítette a 100Nm forgatónyomatékot, ma meg már nem nagyon van autó 200Nm alatt. A mai turbósok olyanok mint az űrhajó, ha rálépünk a gázpedálra - kapja a gumiabroncs rendesen a terhelést. A stabilitásal nőt a kanyarsebesség is, ott megint fokozódik a kopás. Vitték a múltkor egy chipp-chipp csókával, 90nél 4.be kereste az utat, milyen kopás lehet ott ilyenkor? Tötyörögni meg nem nagyon lehet, mert letol az útról még a kamion is. 

Előzmény: Tectane (110818)
Tectane Creative Commons License 2024.04.10 0 0 110818

MXT volt könnyű autón, mentem vele 70 E km-t és még 4 mm minta volt rajta 😉

Előzmény: CsGy (110817)
CsGy Creative Commons License 2024.04.10 0 1 110817

Volt új F Astrám. Az az MXT már akkor csúszott, amikor még csak beborult az ég...

Előzmény: t.lantos (110816)
t.lantos Creative Commons License 2024.04.08 0 0 110816

Fura. F Astra gyari szerelese Michelin MXT volt, az betonkemeny lett. Igaz, nem kopott :)

Előzmény: svedmalac (110814)
svedmalac Creative Commons License 2024.04.08 0 0 110815

A lovakat sajnos a mai 2-3 éves guminak nevezett izékkel is már agyon lehet verni...

Előzmény: t.lantos (110813)
svedmalac Creative Commons License 2024.04.08 -1 0 110814

Képzeld el, nem...

Valami kaucsuk, vagy mi vann benne, még körömmel is be lehet nyomni simán...

Előzmény: t.lantos (110813)
t.lantos Creative Commons License 2024.04.07 0 0 110813

De biztosan olyan kemény, hogy agyon lehet verni vele egy lovat :)

Előzmény: svedmalac (110812)
svedmalac Creative Commons License 2024.04.07 0 1 110812

Citroen 2CV kacsámon 20 éves Firestone gumik vannak, nincs repedezés.

Ha letakarítanám, senki nem mondaná meg, hogy nem új...

Előzmény: digix (110808)
a8lang Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110811

Szerintem vegyél egyet, 5e km-nél még minimális a kopás, nincs jelentősége ha találsz ugyanolyat. A hajtásnak nincs köze hozzá, RX 450h elsőkerekes, hátul csak egy gyenge kis elektromos rásegítőhajtás van pár tíz kw-os. Laufenn elég szar gumi egy premiumhoz képest. Gyerek model3-asán az van télinek és csúszik mint a franc, meg el is kopik hamar.

Előzmény: DTF (110810)
DTF Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110810

Sziasztok,

 

gyors kérdés: lexus rx450h 2010 (nem klasszikus 4x4). Egyik abroncsban sajna csavar, nem javithato, mert futofelulettol kijjebb van. Szerviz szerint 4x4-nel mind a 4 egyutt cseres. Ez igaz?

kb 2 evesek a gumik, szinte ujak, 5 ekm van bennuk (vredestein 235/55 r19 xl).

 

masik kerdes: evi 5ekm-et hasznalom az autot, 90% varos es elovaros. Volt mar mindenfajta markaju az auton azbelmult 14 evben (bridgestone, prielli, conti, hankook, nokian, stb). A laufenn mennyire jo gumi ha lehet ilyet kerdezni? Mert nem vennek mar premiumot, nem eri meg, nem nyujt tobbet,

 

koszonom a valaszokat elore is!

saválló Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110809

A korábbi Hankook gumikkal, jónéhány téli-nyári garnitúrával, nem volt ilyen gondom sosem, megfelelő profilmélység újonnan, jó menettulajdonságok, és főleg a tartósság volt a fő erényük amiért sokáig mellettük döntöttem.

 

Aztán jöttek az utolsó szettek, a 2020-as gyártású nyáriak már nem képviselik azt a minőséget amit megszoktam a Hankooktól, ezért többet nem veszek ilyen márkájú gumiabroncsot, majd átállok vmi másra.

Előzmény: digix (110808)
digix Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110808

Akkor hasonlóan gondolkodunk.

 

Milyen durva, hogy olyan gumik jönnek le a tervezőasztalról, amik már 3 év után sem az igaziak!

Köszönöm a véleményt és a tapasztalatokat!

 

Előzmény: saválló (110807)
saválló Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110807

A biztonság a lényeg, ha nem érzed biztonságosnak az öreg gumival történő közlekedést akkor cserélj ne várj még  2 évet. 

Ne a következő tulajnak tervezzél a gumival hanem magadnak, kopottal is lehet autót eladni.

Tudom nem vigasztal, de DOT 2020-as Hankook nyárival már tavaly csúszkáltam vagyis vizes aszfalton induláskor ki/kipörgött a kerék pedig az akkor alig 3 éves volt.

DOT 2021-es téli Hankook még ezidáig jó volt.

Ventus Prime-al nem volt gondom, igaz 3 szezont használtam, jó volt.

Ezek egyre rosszabbak lesznek vagyis inkább egyre rövidebb az élettartamuk.

Előzmény: digix (110806)
digix Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110806

Igazatok van, nem megy el 5 évet.

 

De én tettem fel rosszul a kérdést. Azon dilemmáztam, hogy már idén, vagy jövőre vegyek újat.

 

Mivel nem tudni, hogy mennyire szakszerűen tárolták az első két évben a gumit, a javasolt maximum 10 év élettartamot figyelembe véve 2 év múlva mindenképpen cserélni kellene, ha kopott, ha nem.

De ha 5-6 év múlva le szeretném cserélni az autót, akkor így én még 2 évig egy öreg gumival járnék, és a köv. tulajnak egy viszonylag frissel adnám el az autót.

Szóval emiatt lehet, hogy érdemesebb lenne most cserélni és már mostantól biztonságosabb gumival járni. (Ami majd 5-6 évesen hasonló állapotú lesz, mint ez most).

 

 

Előzmény: t.lantos (110805)
t.lantos Creative Commons License 2024.04.04 0 0 110805

5 ev mulva ujra ilyen lesz. Ez meg nem megy el 5 evet.

Előzmény: digix (110803)
saválló Creative Commons License 2024.04.04 0 1 110804

Az új Hankook gumikkal nem lesz gondod 5 év múlva, már korábban elöregednek, felkeményednek.

 

8 éves gumiktól nem lehet csodát elvárni, minden öregszik így az abroncs is.

 

Ha esetleg vigasztal 6 éves Michelin Energy Saver alig futott, ennél sokkal rosszabbul nézett ki, pedig az "prémium"  ( árú ) gumi volt.

Manapság általában már nem lehet hosszú távra tervezni gumiabronccsal ( talán még lehet kivétel ), erről gondoskodik a gyártó, csökkentették a profilmélységet, és az élettartamot.

Előzmény: digix (110803)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!