Azt azért meg tudják mondani, hogy a gyárból kérik-e le, és akkor az biztosan friss gyártás.
Az öreg DOT-ot saját érdekében tünteti fel, mert ha nem tenné, a csalódott vásárlók elállnának a vételtől, ezzel rengeteg plusz munkát okozva a webshopnak. Ráadásul menne a sok negatív értékelés. Nem éri meg sunnyogni.
Általában nem jellemző webshopokban az aktuális DOT számok feltüntetése, még kérdésre is azt szokták válaszolni, külső raktárból jönnek a gumik így nincs rálátásuk a gumabroncsok gyártási idejére.
Azt viszont becsülöm, hogy az a webshop amelyik valóban öreg DOT-os gumit árul az azt fel is tünteti így nem is árul zsákbamacskát, és így nincs átverés sem, a vevő azt kapja ( látja mit rendel) amit megrendelt.
Szerintem a vevők viselkedése értelemszerően függ az éves futásteljesítményüktől. A futár vagy taxis aki megy évente minimum 50 ezret, az nyugodt szívvel megveszi a 7-8 éves DOT-os gumit is, csak minél olcsóbb legyen, mert egy év alatt úgyis elkoptatja. A flottás cégautókra a flottakezelő nagy tételben veszi a gumikat, nem is nagyon nézegeti a DOT-okat mert úgyis elkopnak 3-4 év alatt. Az úrvezető, aki megy évente 10-20 ezer km között, az már inkább nézi és max 2-3 éveset vesz. Aki meg 10 ezernél is kevesebbet megy évente, az vegye az azévi DOT-s négyévszakost, és jó eséllyel sikerül elkoptatnia mielőtt elöregszik.
Más: Szerintetek 100 emberből hány tudja, mi az a DOT szám?
Vagy méregeti a gumi minta mélységét? :-)
Amikor sokan motorolajat vesznek, akkor is csak azt nézi, hogy 10W-40 legyen (vagy akármi) oszt jónapot.
Szerelők se értenek hozzá, számos alkalommal bebizonyosodott. Elképesztő középkor van ebben is. Persze hetente pancsizni viszik az autót, meg kisuvickolják a motortér takaró rácsait, de a lényeges dolgokat pont leszarják.
"A maximum három éve gyártott abroncsok "frissen gyártott"-nak nevezhetők, míg a 3-5 éve gyártottaknál használható az "új" megnevezés. Jelenleg nincs olyan jogszabály, ami szabályozná, hogy mikor kell a gumiabroncsokat véglegesen lecserélni, de a szakemberek véleménye szerint 10 évnél idősebb – akár még nem használt – abroncsokat semmilyen körülmények között ne vásároljunk meg, és ne is használjunk már!"
Mindig is változóak voltak ebben a témában (is) a szakértői vélemények, de az biztos a múló éveket figyelembe kell venni.
A frissen gyártott, és használatba fogott gumik már néhány éves korukra elöregednek akkor ugyan mit várhat el az ember egy 7-8-9 évig tárolt "új" gumiabroncstól, még mennyi élettartamot, az hogyan fog viselkedni mondjuk 10-11 évesen 2-3 év használat után?
Kollégám Vitrára keresett Michelin PremiumContact2 vagy 3? gumit a neten. Talált is 54e körül/db. Aztán jobban körülnézett, és 48ért is talált. Azonnal megrendelte a 4 db-ot.
söt: finomabban fogalmazva: nem is "a motor forgatónyomatéka is az élettartamot befolyásoló tényező", hanem ebböl mennyit es hogyan hasznal a soför (lehet durvan es finoman is hasznalni a motor nyomatekat)
Szerintem nem csak a súly számít, hanem a motor forgatónyomatéka is az élettartamot befolyásoló tényező. Régen egy Skoda-Zsiguli örült, ha megközelítette a 100Nm forgatónyomatékot, ma meg már nem nagyon van autó 200Nm alatt. A mai turbósok olyanok mint az űrhajó, ha rálépünk a gázpedálra - kapja a gumiabroncs rendesen a terhelést. A stabilitásal nőt a kanyarsebesség is, ott megint fokozódik a kopás. Vitték a múltkor egy chipp-chipp csókával, 90nél 4.be kereste az utat, milyen kopás lehet ott ilyenkor? Tötyörögni meg nem nagyon lehet, mert letol az útról még a kamion is.
Szerintem vegyél egyet, 5e km-nél még minimális a kopás, nincs jelentősége ha találsz ugyanolyat. A hajtásnak nincs köze hozzá, RX 450h elsőkerekes, hátul csak egy gyenge kis elektromos rásegítőhajtás van pár tíz kw-os. Laufenn elég szar gumi egy premiumhoz képest. Gyerek model3-asán az van télinek és csúszik mint a franc, meg el is kopik hamar.
gyors kérdés: lexus rx450h 2010 (nem klasszikus 4x4). Egyik abroncsban sajna csavar, nem javithato, mert futofelulettol kijjebb van. Szerviz szerint 4x4-nel mind a 4 egyutt cseres. Ez igaz?
kb 2 evesek a gumik, szinte ujak, 5 ekm van bennuk (vredestein 235/55 r19 xl).
masik kerdes: evi 5ekm-et hasznalom az autot, 90% varos es elovaros. Volt mar mindenfajta markaju az auton azbelmult 14 evben (bridgestone, prielli, conti, hankook, nokian, stb). A laufenn mennyire jo gumi ha lehet ilyet kerdezni? Mert nem vennek mar premiumot, nem eri meg, nem nyujt tobbet,
A korábbi Hankook gumikkal, jónéhány téli-nyári garnitúrával, nem volt ilyen gondom sosem, megfelelő profilmélység újonnan, jó menettulajdonságok, és főleg a tartósság volt a fő erényük amiért sokáig mellettük döntöttem.
Aztán jöttek az utolsó szettek, a 2020-as gyártású nyáriak már nem képviselik azt a minőséget amit megszoktam a Hankooktól, ezért többet nem veszek ilyen márkájú gumiabroncsot, majd átállok vmi másra.
A biztonság a lényeg, ha nem érzed biztonságosnak az öreg gumival történő közlekedést akkor cserélj ne várj még 2 évet.
Ne a következő tulajnak tervezzél a gumival hanem magadnak, kopottal is lehet autót eladni.
Tudom nem vigasztal, de DOT 2020-as Hankook nyárival már tavaly csúszkáltam vagyis vizes aszfalton induláskor ki/kipörgött a kerék pedig az akkor alig 3 éves volt.
DOT 2021-es téli Hankook még ezidáig jó volt.
Ventus Prime-al nem volt gondom, igaz 3 szezont használtam, jó volt.
Ezek egyre rosszabbak lesznek vagyis inkább egyre rövidebb az élettartamuk.
De én tettem fel rosszul a kérdést. Azon dilemmáztam, hogy már idén, vagy jövőre vegyek újat.
Mivel nem tudni, hogy mennyire szakszerűen tárolták az első két évben a gumit, a javasolt maximum 10 év élettartamot figyelembe véve 2 év múlva mindenképpen cserélni kellene, ha kopott, ha nem.
De ha 5-6 év múlva le szeretném cserélni az autót, akkor így én még 2 évig egy öreg gumival járnék, és a köv. tulajnak egy viszonylag frissel adnám el az autót.
Szóval emiatt lehet, hogy érdemesebb lenne most cserélni és már mostantól biztonságosabb gumival járni. (Ami majd 5-6 évesen hasonló állapotú lesz, mint ez most).
Az új Hankook gumikkal nem lesz gondod 5 év múlva, már korábban elöregednek, felkeményednek.
8 éves gumiktól nem lehet csodát elvárni, minden öregszik így az abroncs is.
Ha esetleg vigasztal 6 éves Michelin Energy Saver alig futott, ennél sokkal rosszabbul nézett ki, pedig az "prémium" ( árú ) gumi volt.
Manapság általában már nem lehet hosszú távra tervezni gumiabronccsal ( talán még lehet kivétel ), erről gondoskodik a gyártó, csökkentették a profilmélységet, és az élettartamot.