Boró: Mercivel szembeni további követelmény, hogy lehetőleg dízel legyen, CDI. Bár nekem a 320 szimpatikus szám lenne! :)
Vagy szalonból jönne, vagy Németországból valami trükkös módon (flottakedvezmény + vámmentesség munkavállalás miatt).
Az ablakemelőről jut eszembe, meg hogy a német sose tette volna be, ha a japán nem kényszeríti rá (inkább a Japánt vagy németet?-be illene, de sebaj, úgyis itt van szinte mindenki, ahogy látom :) ).
Szóval német gépjárműben láttam életemben először olyat, hogy a jobb ablak motoros, a bal meg kézi. (Mondjuk MAN teherautóban volt.) Merthogy a balt úgyis eléri a sofőr. Lehidaltam tőle! Ennyire csóringerek hogy lehetnek? :)))
Ugyanez a régi 190-esnél: tükörre motor szériában, ablakhoz kurbli.
"A Mercedes igyekszik némely sokat kritizált részleten is változtatni: a hátsó üléstámla például már ledönthető, azaz a csomagtartó legalább részben variálható. A C osztály később elkészülő változatai, a ferdehátú ötajtós és a kombi természetesen szintén kapnak osztható hátsó ülést."
Helyesbites. Amit itt idezel nem helytallo. Mar a most levaltott C-ben is volt dontogetheto ulestamla - 4 ajtosban, meg siluk. A fejlesztesek teljesen mas iranyuak.
Te Maci!
Az abs es az asr nem szeria, hanem rendelheto volt '84-tol. Igaz, hogy volt,de nem nagyon vettek. Az en 126-osomban volt, de nagyon sokaig kerestem, amig olyat talaltam. Ugyanakkor nem volt benne klima... A citoen cxüek tobbsegeben van. Egyebkent a mercedes'83-ban mar kinalt telefont is. Azt hiszem egy 500-as 1/5-e volt az ara....
Ja, a lábkézifék.
Én egy előnyét tudom: ha a két ülés hátra van döntve egy csendes erdőszélen, nem meredezik ott középen az a fránya kar...:-)
De akkor már jobb a 404-es Peugeot. Kézifék elöl bal oldalon, (kézzel megy nem lábbal) oszt még kormányváltós is. :-)))
Van egy-két W124 fan haverom. Nem tudom miért, de évek óta ilyen vasakkal (250, 300D, de van benyás is) járnak. Pedig némelyik megengedhetne magának akár egy újat is. Egyértelműen állítják, hogy a négy gangos 200 D sokkal jobban autózható, mint az ötös. Az a motor abban a ládában egyszerűen kicsi, az ötödikben csak gurulni tud, gyorsulni nem. A négyes áttételezése viszont nagyon jó, prímán lehet vele városban is közlekedni.
Én mondjuk szivesebben ülök a városban egy lényegesen kisebb autóban.
A 200D meg főleg taxinak volt használatos Németföldön.
Zajosnak meg egyáltalán nem zajos még végsebesség környékén sem (büszke 140 körül :-))))
Ugyanez volt a helyzet a Golffal is. A Golf I-II Németéknél legfeljebb második autóként jött szóba, bevásárlókocsinak. Jó darabig sokkal jobban fogyott a négyes, mint az ötös, pedig minimális volt a felár. A városban nem nagyon lehet ötöst kapcsolni. Aztán szegényedtek ők is, jött az energiasokk, a Golf előlépett, azóta már csak ötgangos van.
A SEMMI extra azért kicsit erős. A Mercikben már akkor is nagyon sok olyan dolog volt, ami más gyártóknál még ma sem természetes. Pl. a fűtés. Már a W123-ban is hőfokszabályozós fűtés volt, egy szervószeleppel működött. Beállítod a hőfokot, aztán jöhet nap, jöhet árnyék, mindig 22 fok van. A Mercinél az ilyen dolgok természetesek voltak, nem is nagyon reklámozták. Én egy ilyen extrát soxor többre tartok, mint egy elektromos ablakemelőt. Ez tényleg a komfortot szolgálja. Az ABS és az ASR is széria volt tán 1984-től, de nem ez állt a katalógus első oldalán. Vagy lehetne akár a W201 (a 190-es) öt lengőkaros önkorrigáló hátsó futóművét emliteni.
A japánok szokása volt, hogy a reklámban minden filléres, de látványos beépített kütyüt kiemelnek. Nagyon jó merketing stratégiának bizonyult, a piac őket igazolta.
Már több helyen is láttam, a Merci-Lanci összevetésedet.
Abszolút helytálló összevetés, hogy egy két kategóriával nagyobb autó belseje nagyobb, mégha régebbi is. Például számomra is sokkal kényelmesebb öregapám 30 éves karosszéke, mint a szomszéd vadiúj sámlija :) Hol ebben a ráció? Az elsőhajtásnál, a féltengelyek miatt nem lehet olyan kis fordulókört kreálni.
A 4 gangos váltó pedig szégyenfolt. Egy időben igen sokat vezettem egy 124-es Mercit, a 80-as évek legvégéről. 200 D. 4 gang. Szervón kívül SEMMI extra. Csak a bazi nagy csillag az elején. Ezt az autót nem Lancerrel, hanem mondjuk a Sigmával kell összevetni. Egyébként az egykori 81-es Lanceromban is öt gang volt, és szerintem az akkori japánok mindegyikében megtalálható volt.
Egy komoly kérdés. Mondjátok már el, hogy mi a jó abban a lábikézifékben, mert, mint mondtam, már sokat vezettem merciket, de Én csak hátrányát, illetve kényelmetlenségét vettem észre. Mi az előnye?
Itt tamogatni tudom Sansalvadort.
Nekem volt 2 Db W123 utana egy w126, valamennyi diesel. Nem vettem eszre, hogy annyira nagyon jo autok lennenek, kulonosen a 126-nal nem. Egyebkent Dobcsi, a Mercedes egyre igenytelenebb. Nezd csak meg, a legujabbak kb. 60-70%-an nem mukodik az index, nem lehet rogziteni a biztonsagi ovet, val.szin. a kilometerora sem jo, azonkivul van egy csomo ergonomiailag hibas peldany, amiben ugy kell ulni,hogy bedolsz a kozepvonalba, oszt' mereszted a nyakadat. Vagy az lenne a gond, hogy lassan mar csak a bunkok vesznek ilyet? Vagy a csillag latvanyatol lesz valakibol bunko?
Ha választanom lehetne, a leendő autómba 7 gangos váltót tennék (persze megfelelő motorerővel együtt)...
Autómatát meg meghagynám az eltunyult amiknak, meg a kényelmes hazaiaknak...
Hjaa... Valszeg ha anno a japán és amerikai autógyártás nem kényszeriti rá a németet is arra, hogy ne sporóljon és csak rakja tele az autóit mindenféle kütyükkel, elektromos kényelemmel, akkor ebben a hightech C-klasseban még lehet hogy most is kézzel kellenne feltekerni az ablakot 10 milkáért! :-))
"Ha már a váltóknál tartunk: az új C mercibe 6 gangos váltó került...alapba..."
SZVSZ a 6 sebességnek túl sok értelme nincs, hacsak nem fűnyírómotorokról vagy sportkocsikról van szó. Egy-egy jobb automata váltóval szerelt kocsi például már harmadikban(!) eléri a végsebességét, úgy, hogy nem kényszerülsz a menetteljesítményekben kompromisszumokra.
A nevében is benne van a családja ősi foglalkozása. Csikós. Nem gondolod, hogy ezért ragaszkodik annyira a terepes pusztákhoz? Meg a barom és primitiv kézifékes gyakorlataihoz?
Szerintem a Saab-ban is elfelejtette, hogy kormány van a kezében és nem gyeplő!
Mejen vissza a pusztákra csikósfiúnak! :-)
Amit azzal a Saab-bal csinált!...Állat az ilyen, nem Ember!
Nagy kár... Pedig írtad, hogy ez a Csikós milyen ügyesen kézifékezett a földúton a Saab 9-5-tel a TV-ben. :-))) Legközelebb pedig lemegy terepezni Somogybagodba egy S-Klasséval ez a jól képzett ember...
Az eltűnését egyébként azért is furcsállom, mert ő keresett meg engem és nem fordítva. Mindegy, már úgysem aktuális...
SZVSZ a Neked való autó: Mercedes E 320. Mindent tud, amire vágysz. Az általam a lentiekben említett E 230 elég gagyi azzal a kis motorral, kissé feljebb van a megfelelő motorméret.
Hogy szeretnéd megvenni? Szalonban, vagy magánúton? Ez utóbbi esetén javasolnám a Mi az okosság a vámolásnál? topicot, adtam néhány tanácsot a tehermentes hazavitelre.
Van egy ismerősnek egy ugyanilyen tuninggal készült autója. Vortech kompresszoros feltöltést, új tengely, elektronikát stb... kapott. Ezek az adatok minimálisan változhatnak majd a későbbi gyakorlati mérések nyomán:
Harmadikból negyedikbe felpakolva (115 mph) kb. 3 méteres nyomot hagy az aszfalton a hátsó, 275-ös gumi. A 120 mérföldet úgy kerüli el, mint egy 2 literes autó a 70-et... És itt forog hatodikban 2600-at. :-)
Egyenlőre még nem hajtottam olyan nagyon, alig néhány száz mérföld van benne. Egészen egyszerűen félelmetes, még szoknom kell. Hét végén a szokásos pályán már gyakoroltam vele egy kicsit, a rutinpályán simán végig lehet vele menni - keresztben. :-)
Remélem, összejön a cikk, az újságnak elég jó amerikai kapcsolatai vannak. Csikós Zsolt viszont - miután felajánlottam idegenvezetői segítségemet - eltűnt, mint szürke szamár a ködben. Lehet, hogy egy Golf GTI-nek örül valahol? :-))
"A német TV-ben új opel astra reklám:
Man investiert 4 milliarden Mark.... "
Na ez az amiről beszéltünk. A NAGY ÁTB@SZÁS. Ez a duma meg maradjon meg a németeknek zu Hause. Én ésszel gondolkodó ember vagyok - köszönöm nem kérem. :-)
"Most akkor az astra jobb autó mint a c merci?:-))"
Vento Jettaként Amerikában? Szegények. Először Pearl Harbor, most meg ez... :)))
A Merci főleg reprezentálni kell (értsd: "Egész életemben güriztem, megérdemlek egy rendes autót, nem ilyen VW-tanulópályaszökevényeket!!!"), nem hátrány ha befér négy ember de döntő részben 1-2 fő veszi majd igénybe, azok viszont legyenek megakényelemben. Más márka nem rúg labdába (reménytelen németfüggést lehet diagnosztizálni, annak is a súlyosabb fajtáját, mert még a Bömös sem rúg labdába :))) ). Kifizenti egyelőre még ki tudjuk, azért gyorsan meg kell venni még mielőtt IC talál egy Alfa V8-ast (mert akkor Merci helyett maradni fog a Seat 1,6-os :))) ).
Nem csak hallottam, hogy kölcsön kapta, hanem személyesen ott voltam és láttam az autót.
Ez nem bérautó volt, hanem egy tök normális magánember magánautója, amit kölcsönadott a haverjának pár napra.
Ez az autó mint mondottam, fiatalabb volt és nem régebbi mint 83-as. Ennek ellenére 4 sebességes volt.
Ezzel csak azt akartam mondani, hogy ha a Mecedes tényleg olyan fene-jó és igényes autókat gyártana, akkor ez nem történhetett volna meg, hogy csóró 4 sebességes váltókat pakol az autóiba, akkor amikor a konkurencia ezt már el is feledte.
"Rá se ránts, MártásTucat, a palinak tutira VW Ventója van! :)))"
:-)))
Felénk ezeket Jettának hívják és alkalmasak a jóérzésű amerikaiak ijeszgetésére. :-))
"Vajh C-re, E-re vagy S-re érdemes utazni? Más szóval: jobb-e az E és az S annyival, amennyivel drágább?"
Az új S nagyon jó! Bár az is igaz, hogy aranyárban mérik... SZVSZ az E és az S szolgáltatásai közti különbség nem indokolja a hatalmas árkülönbözetet. Egyébként az E utastere egészen nagy, simán premium méretű. Nem tudom, milyen célre vennétek az autót? Kell-e reprezentálni vele? Mennyire lesz a nagysága kihasználva? Anyagilag mennyire vagytok elengedve?
ismerős szitu... én napbarnított borostásokat is szoktam látni atlétapolóban ilyen bálnamercikben, igazán üdítő látvány a mai Magyarország öltönykéi között :-))
Ezzel ne viccejjé' lore bátyus, a múltkor láttam Budapesten Don Corleonét személyesen!
Metálszürke Merci, jobb elöl ült a Capo, szikár napbarnított olasz fickó, öltönyben meg Warren Beatty-kalapban. Egyből látszott hogy maffiózó! Hátul meg két ifjú talján, azok is vésztjóslóan elegánsak. Mikor megláttam őket, majd lefordultam az útról! :)))