Ha nem is látszik senki a pólusok között, akkor is lehet, hogy valami lerakódás van.
Érdemes lenne a gyertyát megcsiszolni, és újra próbálni. Ha utána szikrázik, akkor csak valami volt rajta. Ha nem, akkor a porcelánja tud még vacakolni. Annó egy 125-ös Apriliánál jártam úgy, a porcelán megsérült, belül szikrázott. Persze durrogott.
Azért akkor is arra tippelnék, hogy ott a hengerbe van valami. Mert ha új gyertya megoldja, akkor kívül minden rendben.
Vagy olaj miatt, vagy falsol, túlhevül a gyertya, vagy akármi.
Gyertyából én Brisk-et használok, N14C talán, érdemes kipróbálni.
nekem nem szokott gondom lenni a régebbi benzinnel, most tavasszal is simán indult minden (simsonok, fűkasza, fűnyíró, láncfűrész). 100-as benzin + valami jófajta olaj, amiket használok.
kipufogóból , jönnek a füstpamacsok ,de ha szívató rá van adva akkor megszűnne a gyújtás hiba? ugyanis akkor normálisan megy. Nem tudom mekkora a főfúvóka gondolom gyári karbi méret lehet mert új. A "régi" üzemanyag is magyarázat lehetne erre a hibára? Mert az viszont jópár hónapos.
Sziasztok , pár napja írtam, problémámat , hogy a simson melegen lefullad aztan nem lehet újraindítani… ma kicseréltem a karbit, zsir új bvf 16n1-11 re most hidegen melegen indul, menet közbe viszont durrog, nem akar menni… ha ráhuzom a szivatót rendben megy.. a szivató bovdenje meg olyan mintha hosszabb lenne mert nem tudok mar feszíteni rajt a karbinál… szerintetek?
Értem az álláspontodat. A megszakítós gyújtás is nagyon sokáig működött hibamentesen, nálam is. A kényes pont a megszakító és a kondenzátor. Ha mindkettő jó, akkor működik a motor.
Ami benne volt ma, az egy utángyári Isolator, hibátlanul működött, a leírt hibával. Fura volt, levettem a gyertyapipát, mozgott az elektróda középen, de működött. Kukába tettem. Kapott egy másikat a polcról. ugyanaz a hiba. Kapott egy tartalék gyertyát, hazajöttem vele. Azonos körülmények között ez sem indult volna ugyanúgy.
Az a baj, sajnos nem így működök. Nem a Vape ára zavar, van is otthon belőle, van néhány gyújtás a polcon, de én ezt a "kezdetlegeset" akarom rendbe tenni, mert gyárilag ezzel jött ki.
Nekem is megfordult a fejemben, ráteszem a Vapet (mert jobb és megbízhatóbb, na meg látni is lehet vele), de elvetettem a gondolatot.
Megyek tovább, van még egy darab gyári DDR-es új megszakítóm, egy párszor már megtréfáltak sajnos a korábbiak is, bár azok lényegesen többet futottak. Eddig szűk 60 E km-t bírt a gyári darabja, ez messze van még tőle, nagyjából 30 E km van benne, de meg kéne néznem a garázsban, fel van írva pontosan, mikor, hány km-nél volt a csere.
Szóval próbálkozok még, bízok a megszakítós gyújtásban, hátha megtalálom a megoldást.
Újfent egy 2006-os E61 légrugó kompresszorával "szívok", minden jó, de még sem megy a saját helyén. (Három hónapot állt, azóta jött elő a probléma.) Elindul a kompresszor, de a helyén nem. A hozzá futó három csatin meg vannak a szükséges értékek, relé jó, EHC a K-Can hibák kivételével működteti a rendszert, Ista parancsra kivezérel, engedi kiolvasni a magasságot és a tápellátást. Ez is menni fog, még van két köröm ezzel is.
Én a helyedben más úton indulnék el. Régi motoros vagy, ezért én inkább a CDI gyújtást javasolnám. Nekem már régóta az van, nincs gondom a gyújtással. Lehet hogy drágának tűnik, de csak egyszer kell megvenni.
Ma annyi történt, hogy kicseréltem az alaplapot egy másikéra, ami egy teljesen gyári 1985-ös S51 ról származik. Abban sem gyári a kondenzátor, illetve a megszakítót is cserélte az előző tulaja. Mindent meghagytam az 1985-ös alaplapon, csak a megszakítókat cseréltem át, mivel az enyémen gyári van.
Egy ideig örültem, hogy jajj, de jó, indul szépen, aztán egyszer csak ugyanaz a jelenség, mint tegnap, melegen nem volt hajlandó indulni.
Amit 4728ITI kolléga is tanácsolt, gyertyát gyorsan kivettem, ránéztem, ad-e szikrát. Sok pici apró szikrát adott, de volt, viszont ez semmire sem jó. Gyorsan elő a tartalék NGKB8HS, azzal gyönyörű szikrát adtott. Betettem, azonnal indult a motor. Megint megnéztem a korábbival, ismét csak több pici apró szikrát láttam. Hazajöttem, majd kíváncsiságból megint rápróbáltam a gyertyára, amit korábban kivettem, ismét gyönyörű szikrát adott.
Ja, a legfontosabb: a gyertya két pólusa között nem volt lerakodás.
Lehet, telepítettem a hibát, azaz a gyári megszakító lenne a ludas?
Azt nem hinném, hogy a két alaplap ugyanolyan hibát produkálna.
Persze, hogy emlékszünk az Arolra, én ahogyan kivezették a benzinkutakon a keverékeket, azt követően használtam egy évig Arolt. Hát, amit az a kipufogóval művelt, azaz egy év alatt nagyon csúnyán telerakta... Gyorsan átszoktam jobb minőségre, azóta nincs ez a probléma szerencsére.
Nem akarlak elkeseríteni, de lehet, hogy kopott a motor, olyankor van ez, mert a tágulás miatt lecsökken a kompresszió. Esetleg megmérhetnéd hidegen és melegen, hogy ne szedd szét potyára.
Hézag állítás kísérletezésen túlvagyok, nem lett túl nagy változás tőle, megszakító kalapácsát is megcsiszoltam, lehet cseréje megoldaná..?! Gyújtótekercs kizárható? Meg ugye a lendkerék is szóba jöhetne..
Amúgy ha kb jónak tűnik, állítsd kicsire előbb a gyertyahézagot (0,4, vagy 0,3mm) ha nem jó, akkor a megszakítót is. Inkább 0,4mm alatt legyen, mint felette.
És melegen szikra van? Mert ezt okozhatja a porlasztó is, nem csak a gyújtás. Sőt, nem csak szikra kell, de erős szikra! Gyertyapipa nélkül legalább 6-7 mm-ről átugrós...
Pannóniánál nekem hasonló akkor volt, mikor a megszakító tengely csapágyazását mipolán csővel oldottam meg. Jó volt, csak mikor meleg lett, meglágyult a műanyag, elfogyott a megszakító hézag. Danamidból esztwrgált lett jó. Aztán vettem bele új megszakítót, amivel még többet küszködtem, mire jó lett :) hozzáteszem, Simsonhoz elérhető, és ocsóbb a megszakító, ezért kétlem, hogy valaki ilyen kényszermegoldástbalkalmazott rajta.
Nagyon kíváncsi leszek! Biztos nagyon jól bánsz vele, hogy ennyit elmegy.
Persze a mostani olajok sokkal jobbak is. Biztos sokan emlékeznek még arra az Arol 2T -re, ami sárga volt, és méz sűrü. Mert később árultak ezen a néven hígabb, piros olajat is, az sokkal jobb volt.
Sziasztok! Kérdésem lenne : szerintetek mire lehet gyanakodni, ha hidegen indul szépen, a mocc( s51n megszakitos,)de miután teljesen bemelegszik , fulladozik majd leáll és el sem lehet indítani… a kondi kihelyezve ülés alatti deknibe, (ladáé bosch) sztem azt kilehetne zárni?