Keresés

Részletes keresés

garázsharcos Creative Commons License 2024.04.12 0 0 52803

Szivatóval megszűnik az üzemanyag hiánya.

Azért megy szivatóval, mert az adja a szükséges anyagot a főrendszer helyett.

Szóval: benzinszint, úszótű, főfúvóka, kehelycső, fals levegő.

Valahol ezeket nézném meg.

Előzmény: 88GABOR88 (52799)
trakee Creative Commons License 2024.04.12 0 0 52802

Ha nem is látszik senki a pólusok között, akkor is lehet, hogy valami lerakódás van.

Érdemes lenne a gyertyát megcsiszolni, és újra próbálni. Ha utána szikrázik, akkor csak valami volt rajta. Ha nem, akkor a porcelánja tud még vacakolni. Annó egy 125-ös Apriliánál jártam úgy, a porcelán megsérült, belül szikrázott. Persze durrogott. 

Azért akkor is arra tippelnék, hogy ott a hengerbe van valami. Mert ha új gyertya megoldja, akkor kívül minden rendben. 

Vagy olaj miatt, vagy falsol, túlhevül a gyertya, vagy akármi.

 

Gyertyából én Brisk-et használok, N14C talán, érdemes kipróbálni. 

Előzmény: Bxx7 (52789)
csallob Creative Commons License 2024.04.12 0 0 52801

nekem nem szokott gondom lenni a régebbi benzinnel, most tavasszal is simán indult minden (simsonok, fűkasza, fűnyíró, láncfűrész). 100-as benzin + valami jófajta olaj, amiket használok.

Előzmény: 88GABOR88 (52799)
Bxx7 Creative Commons License 2024.04.11 0 0 52800

...és a zavarszűrős pipa. Most az van soron. 

Előzmény: 4728ITI (52794)
88GABOR88 Creative Commons License 2024.04.11 0 0 52799

kipufogóból , jönnek a füstpamacsok ,de ha szívató rá van adva akkor megszűnne a gyújtás hiba? ugyanis akkor normálisan megy. Nem tudom mekkora a főfúvóka gondolom gyári karbi méret lehet mert új. A "régi" üzemanyag  is magyarázat lehetne erre a hibára? Mert az viszont jópár hónapos.

Előzmény: garázsharcos (52797)
garázsharcos Creative Commons License 2024.04.11 0 1 52798

Köszi a hangot, nagyon szép!

Amit furcsállok, hogy semmi füstje nincs...

Lehet hogy mai hipermodern szintetikussal jár?

Az első fokozat (célszerűen) hosszú, hallatszik amikor igazán kezd húzni, utána a többi fokozat már helyen van.

Azt olvastam, hogy 175 km/h volt a vége.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (52796)
garázsharcos Creative Commons License 2024.04.11 0 1 52797

Hová durrog, a kipufba, vagy a légszűrőbe?

Ha kipuffba, gyújtáskimaradás.

Ha a porlasztóba, kevés az üzemanyag.

Ha a szivató segít, az is bizonyíték a kevés üzemanyagra.

Főfúvóka mekkora?

Nagyobbak próbálkoznék.

 

 

 

 

Előzmény: 88GABOR88 (52795)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.04.11 0 0 52796

Kevés üzemanyag, sok levegő, más üzemanyag, gyújtáshiba, szükségesnél kisebb ellenállású kipufogórendszer is lehet.

Kis off a hang miatt DKW https://www.youtube.com/watch?v=HbBTPRjatwk

Előzmény: 88GABOR88 (52795)
88GABOR88 Creative Commons License 2024.04.11 0 0 52795

Sziasztok , pár napja írtam, problémámat , hogy a simson melegen lefullad aztan nem lehet újraindítani… ma kicseréltem a karbit, zsir új bvf 16n1-11 re most hidegen melegen indul, menet közbe viszont durrog, nem akar menni… ha ráhuzom a szivatót rendben megy.. a szivató bovdenje meg olyan mintha hosszabb lenne mert nem tudok mar feszíteni rajt a karbinál… szerintetek?

Előzmény: 4728ITI (52781)
4728ITI Creative Commons License 2024.04.10 0 0 52794

Értem az álláspontodat. A megszakítós gyújtás is nagyon sokáig működött hibamentesen, nálam is. A kényes pont a megszakító és a kondenzátor. Ha mindkettő jó, akkor működik a motor.

Előzmény: Bxx7 (52791)
Bxx7 Creative Commons License 2024.04.10 0 0 52793

Ixedik gyertya van benne ugyanezzel a hibával... 

Ami benne volt ma, az egy utángyári Isolator, hibátlanul működött, a leírt hibával. Fura volt, levettem a gyertyapipát, mozgott az elektróda középen, de működött. Kukába tettem. Kapott egy másikat a polcról. ugyanaz a hiba. Kapott egy tartalék gyertyát, hazajöttem vele. Azonos körülmények között ez sem indult volna ugyanúgy. 

Előzmény: boli77 (52792)
boli77 Creative Commons License 2024.04.10 0 0 52792

Szia! Akkor nem gondolod, hogy a gyertya a ludas. Mivel cserélted és a meleg nem adott szikrát viszont a hideg meg ígen. 🤷🤷

Előzmény: Bxx7 (52789)
Bxx7 Creative Commons License 2024.04.10 0 0 52791

Az a baj, sajnos nem így működök. Nem a Vape ára zavar, van is otthon belőle, van néhány gyújtás a polcon, de én ezt a "kezdetlegeset" akarom rendbe tenni, mert gyárilag ezzel jött ki. 

Nekem is megfordult a fejemben, ráteszem a Vapet (mert jobb és megbízhatóbb, na meg látni is lehet vele), de elvetettem a gondolatot. 

 

Megyek tovább, van még egy darab gyári DDR-es új megszakítóm, egy párszor már megtréfáltak sajnos a korábbiak is, bár azok lényegesen többet futottak. Eddig szűk 60 E km-t bírt a gyári darabja, ez messze van még tőle, nagyjából 30 E km van benne, de meg kéne néznem a garázsban, fel van írva pontosan, mikor, hány km-nél volt a csere. 

 

Szóval próbálkozok még, bízok a megszakítós gyújtásban, hátha megtalálom a megoldást. 

 

Újfent egy 2006-os E61 légrugó kompresszorával "szívok", minden jó, de még sem megy a saját helyén. (Három hónapot állt, azóta jött elő a probléma.) Elindul a kompresszor, de a helyén nem. A hozzá futó három csatin meg vannak a szükséges értékek, relé jó, EHC a K-Can hibák kivételével működteti a rendszert, Ista parancsra kivezérel, engedi kiolvasni a magasságot és a tápellátást. Ez is menni fog, még van két köröm ezzel is. 

 

Előzmény: 4728ITI (52790)
4728ITI Creative Commons License 2024.04.10 0 0 52790

Én a helyedben más úton indulnék el. Régi motoros vagy, ezért én inkább a CDI gyújtást javasolnám. Nekem már régóta az van, nincs gondom a gyújtással. Lehet hogy drágának tűnik, de csak egyszer kell megvenni.

Előzmény: Bxx7 (52789)
Bxx7 Creative Commons License 2024.04.10 0 0 52789

Közben haladtam a problémás indítású béssel. 

 

Ma annyi történt, hogy kicseréltem az alaplapot egy másikéra, ami egy teljesen gyári 1985-ös S51 ról származik. Abban sem gyári a kondenzátor, illetve a megszakítót is cserélte az előző tulaja. Mindent meghagytam az 1985-ös alaplapon, csak a megszakítókat cseréltem át, mivel az enyémen gyári van. 

 

Egy ideig örültem, hogy jajj, de jó, indul szépen, aztán egyszer csak ugyanaz a jelenség, mint tegnap, melegen nem volt hajlandó indulni. 

Amit 4728ITI kolléga is tanácsolt, gyertyát gyorsan kivettem, ránéztem, ad-e szikrát. Sok pici apró szikrát adott, de volt, viszont ez semmire sem jó. Gyorsan elő a tartalék NGKB8HS, azzal gyönyörű szikrát adtott. Betettem, azonnal indult a motor. Megint megnéztem a korábbival, ismét csak több pici apró szikrát láttam. Hazajöttem, majd kíváncsiságból megint rápróbáltam a gyertyára, amit korábban kivettem, ismét gyönyörű szikrát adott. 

 

Ja, a legfontosabb: a gyertya két pólusa között nem volt lerakodás. 

 

Lehet, telepítettem a hibát, azaz a gyári megszakító lenne a ludas? 

Azt nem hinném, hogy a két alaplap ugyanolyan hibát produkálna.

Bxx7 Creative Commons License 2024.04.10 0 1 52788

Igyekszem jól bánni vele. :) 

 

Persze, hogy emlékszünk az Arolra, én ahogyan kivezették a benzinkutakon a keverékeket, azt követően használtam egy évig Arolt. Hát, amit az a kipufogóval művelt, azaz egy év alatt nagyon csúnyán telerakta... Gyorsan átszoktam jobb minőségre, azóta nincs ez a probléma szerencsére. 

Előzmény: trakee (52777)
tomit1 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52787

Köszönöm, megfogadom a tanácsot!

Előzmény: rossmy (52783)
Gyurka1959 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52786

Nem akarlak elkeseríteni, de lehet, hogy kopott a motor, olyankor van ez, mert a tágulás miatt lecsökken a kompresszió. Esetleg megmérhetnéd hidegen és melegen, hogy ne szedd szét potyára.

Előzmény: 88GABOR88 (52776)
88GABOR88 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52785

Aham köszi mindenesetre jó kiindulási pont !

Előzmény: 4728ITI (52784)
4728ITI Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52784

Csak azért írtam, mert tipikus a jelenség. Gyújtás hiba az másképp jelentkezik. Olyankor hirtelen a leállás, nincs fulladás.

Előzmény: 88GABOR88 (52782)
rossmy Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52783

Tavaly én is így jártam egy bárhol vett tömítéssel, pár nap alatt bedagadt. A Mofakernél vettem újat, az még jó.

Előzmény: tomit1 (52770)
88GABOR88 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52782

Tenyleg,Ráfogok nézni mert ,jártam úgy , hogy az a gumi “dugó” leesett az aljáról. 

Előzmény: 4728ITI (52781)
4728ITI Creative Commons License 2024.04.09 0 1 52781

Szerintem túl sok üzemanyagot kap a motor. A szívató biztosan lezár?

Előzmény: 88GABOR88 (52776)
88GABOR88 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52780

Hézag állítás kísérletezésen túlvagyok, nem lett túl nagy változás tőle, megszakító kalapácsát is megcsiszoltam, lehet cseréje megoldaná..?! Gyújtótekercs kizárható? Meg ugye a lendkerék is szóba jöhetne..

Előzmény: trakee (52779)
trakee Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52779

Amúgy ha kb jónak tűnik, állítsd kicsire előbb a gyertyahézagot (0,4, vagy 0,3mm) ha nem jó, akkor a megszakítót is. Inkább 0,4mm alatt legyen, mint felette. 

Előzmény: 88GABOR88 (52776)
trakee Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52778

És melegen szikra van? Mert ezt okozhatja a porlasztó is, nem csak a gyújtás. Sőt, nem csak szikra kell, de erős szikra! Gyertyapipa nélkül legalább 6-7 mm-ről átugrós...

 

Pannóniánál nekem hasonló akkor volt, mikor a megszakító tengely csapágyazását mipolán csővel oldottam meg. Jó volt, csak mikor meleg lett, meglágyult a műanyag, elfogyott a megszakító hézag. Danamidból esztwrgált lett jó. Aztán vettem bele új megszakítót, amivel még többet küszködtem, mire jó lett :)  hozzáteszem, Simsonhoz elérhető, és ocsóbb a megszakító, ezért kétlem, hogy valaki ilyen kényszermegoldástbalkalmazott rajta. 

Előzmény: 88GABOR88 (52776)
trakee Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52777

Nagyon kíváncsi leszek! Biztos nagyon jól bánsz vele, hogy ennyit elmegy. 

 

Persze a mostani olajok sokkal jobbak is. Biztos sokan emlékeznek még arra az Arol 2T -re, ami sárga volt, és méz sűrü. Mert később árultak ezen a néven hígabb, piros olajat is, az sokkal jobb volt. 

Előzmény: Bxx7 (52774)
88GABOR88 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52776

Sziasztok! Kérdésem lenne : szerintetek mire lehet gyanakodni, ha hidegen indul szépen, a mocc( s51n megszakitos,)de miután teljesen bemelegszik , fulladozik majd leáll és el sem lehet indítani… a kondi kihelyezve ülés alatti deknibe, (ladáé bosch) sztem azt kilehetne zárni?

trakee Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52775

:) no igen, az nem a megszakítós szikrácskájával símogat, ha odateszed a kisujjad :)

Előzmény: s51es (52771)
Bxx7 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 52774

Mindenképp visszajelzek, mit sikerült találnom, azaz mi volt a hiba oka. :) 

Előzmény: trakee (52769)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!