Külföldi oldalakon azt írják, hogy sárkányok és ogrék ellen, akik ugye szeretnek lecsapni, érdemesebb a wall, a többi ellenfél ellen meg shield defense...
Mind a kettő meglesz, tök mindegy melyikkel kezded kb.
Az ütéseket annyira nem érdemes kifejleszteni mert nagyon kevés stamina van full plate ben. Meg ha később templart csinálsz belőle ott vannak jobb cuccok amire a staminát költeni lehet... De azok is jól jönnek néha.
Csak tippem van a kedvenc rogue karakterem alapjan: a dodge jobb, bar lehet, hogy egy warriorenal tobb dexterity kell hozza. A rogue-om szinte minden elol el tudott hajolni, legfeljebb nagy tomegben nyelt be egy-egy pofont. Csak a magusok tudtak megfogni, amig nem volt meg az Arrow of Slaying. :)
Most, hogy újrakezdtem pajzsos sráccal, sokkal flottabbul mennek a dolgok, a parti megállíthatatlan:)
Ühm, kérdés: tapasztalat alapján szerintetek melyik talent használhatóbb?: a Shield Defense (ami bónusz defense-t ad, azaz a dodge értékét növeli) vagy a Shield Wall (ami armor bónuszt, azaz csökkenti az ellenfél sebzését)?
Egyetértek, pont az a jó, ha egy magas szintű varázsló kiemelkedik hatékonyságban és egyedül veszélyesebb mint az egész parti együttvéve, de kellenek harcosok, hogy megvédjék, mert különben két ütéstől kifekszik (meg hogy jól szétüssék a a mágia rezisztens főellenfeleket, haha) és kell priest, aki gyógyítgatja őket csata közben, mer egy harci mágus ne gyógyítgasson má', és kell még egy tolvaj is, hogy be ne szopják az összes csapdát, meg kitudják nyitni a ládákat, amiben a jól megérdemelt treasure van - miután széjjelütöttek és -varázsoltak mindenkit...
Nem igazan ertem, miert kene kiegyensulyozni a kasztokat egy ilyen jatekban. Eleg annyira, hogy szukseg legyen mas karakterekre is, mert mondjuk, egy tiszta magus parti tenyleg rohadt unalmas lehet. Balansz miatt sirni legfeljebb WOW-eknal van ertelme, ahol nyilvan senki se akar benabb lenni a masik playernel, azt meg nem is tudom, miert emlegetem itt, hiszen semmi kozuk a szerepjatekhoz. :)
Emberek, emberek, eltértünk a témától, nem Wizardryról, hanem Dragon Age-ről beszélünk...:))
Nálam igazi szerepjátékos hozzáállással csak a két varázsló tudott nuclear blastot, kirijutsut meg csak a monk, a ninja, meg a szamuráj... ezek a sleepen, heal-en meg a staminán kívül nem is varázsoltak mást... a samu ráadásul még a heal-t se tudta...
BG2-ToB, ühm, én Imoent használtam tolvajnak, de ő ugye dualozva lett mage-nek, szal nem nagyon jeleskedett csapdaállításban... de ha mégeccer az életben nekiállok, akkor biztos a répamániás gnómot viszem (persze imoen mellett, mer mégiscsak tesó) egy haverom azt mondta, hogy hülyére röhögte magát a szövegén...
Anno a DOS-os Wiz7-ben sem nagyon akart a mana feltöltődni még pihenéssel sem. Mi a haverommal úgy oldottuk meg, hogy diskeditorral berheltünk minden varázstudóhoz 255db "Milk of Magmanesia" löttyöt, oszt jónapot... :) (Annyi fair play azért volt, hogy ezeket csak pihenés közben itattuk a magékkal időmegtakarítás végett, harc közben tilos volt.)
Néha levezetésképp ökörködtünk tárgy berheléssel is csak úgy ex-has hexa értékekkel. Sikerült csinálnunk cipő kinézetű tőrt, amit a fejen kellett viselni, átkozott volt és volt még valami speciális töltete is. :) Meg egyszer próbaképp felnyomtuk a HP-t/staminát/manát is talán 999-re, és a piros/sárga/kék csíkok felül kimentek a képernyőből, alul meg bejöttek. :))
Wiz 8 ban szerintem a vége fele erősen melee barát volt a játék. Wiz 7 ben mindig mindentudo karaktert fejlesztettem, szóval volt olyan csata amit úgy kezdtem, hogy 6db maxos nuclear blast :) Baldurs Gateben mindennek megvolt a maga ereje, a TOB főellenségét pl roguéval volt legkönyebb megölni (csapdával)
Ja, annak, aki DOS alatt játszott; a Gold-ban ugyanis a mana regen értéke kb. 0-1%-os, muhaha, szal bőszen tartalékoltam a 'most télleg muszáj, bazzeg'-helyzetekre. Mana kizárólag akkor termelődött, ha visszaslattyogtunk a srácokkal egy fountain-hez. Persze nem mondom, hogy nem kentem néha oda egy-egy Nuclear Blastot vagy Asphyxiationt, ha jött 57 Rattkin egyszerre, de azért meggondoltam. Death Wish meg ugye a a gyógyító spellek csoportjából ment, úgyhogy az egész végigjáccás alatt egyszer lőttem el... amikor kipróbáltam...:)
A munka dandárját nálam a monk és a ninja végezte, ketten együtt az összes kill 51%-ában, míg a két varázsló 13 és 14 %-ban részesedett... a két utóbbi főleg csak tápolt, altatott meg persze bénán csapkodott egy-egy fegyvernek látszó tárggyal...
"Szinte minden rpg-ben, akár pen&paper, akár számítógépes, a totális és tömeges halálokozás mesteri a varázslók."
Ebben egyetértünk. De azt azér figyeljük meg, hogy ez csak a tömegellenfélre igaz, ha főellenel állunk szemben, mittomén bármelyik sárkány a BG2-ből, ott amíg hiába lődözték a mágusok ezerrel a Pierce Magic-et meg a Lower Resistance-t, addig a fightereknek kellett lecsipegni róluk a HP-t... magyarán a komolyabb ellenfelek majd mindenhol immunisak v. rezisztensek a mágiára, asszem a Wiz 8-ra is ez jellemző az uccsó harmada felé, nemtom, odáig nem jutottam el...
De igazából nem is erre gondoltam, hanem hogy a DA-ban lenyomsz egy csapatot, aztán mész 5 métert, a sarkon befordulsz balra, és már újra is regenerálódott az összes mana, nyomathatod megint a legkirályabb spelleket, ami sokkal élvezetesebbé teszi varázslóval jáccani, mint amikor AD&D-ben van betárazva 4 Fireball, azt ellőtted, aztán szevasz, keresgélhetsz, hol tudsz aludni, főleg, ha az adott területen ez le van tiltva...
Csak nézzük a Wiz7-et: Death Wish, majd aki életben maradt, az kapott egy maxos Nuclear Blastot a pofájába...oszt jónapot. A harcos arra volt jó, hogy távol tartsa a melee figurákat kissé. Ez a csaták 95%-ában precízen működött.
Szinte minden rpg-ben, akár pen&paper, akár számítógépes, a totális és tömeges halálokozás mesteri a varázslók. Az meg szerintem nem balanszolás, hogy az első néhány szinten a farkukat nem tudják egyedül elővenni, a játék további részében meg egyedül adják a party dps 90+ %-át.
Oksa, akkor valszeg így lesz, Morrigan, a kis tolvaj csajó, meg Alistair... ettől függetlenül tegnap újrakezdtem pajzsra koncentrálva, és úgy érzem, hogy mázsás teher gördült le a vállaimról...:)
Ühm, az owerpowered varázslókról meg még annyit, h. végre örömködhetnek kicsit, akik varázslót indítanak - eddig a legtöbb rpg-ben úgyis szopóágon voltak...
Akkor nem hiába vacilláltam annyit... nos, viszem Alistairt, de mindig azon jár az eszem, hogy mi van, ha kirúgom Alistairt a 'csába, és akkor ott marad egy srác, aki kurva nagyokat üt, de ha 5-an körbeállják, akkor szoppantyú...
Ugye Morrigan köll a kexuális élet miatt, nem árt egy tolvaj se, ez Lillian vagy ki, épp tegnap este csatlakozott, meg nem ártana egy healer se, így Alistairnak nem nagyon marad hely, jézus mária, ez azt jelenti, hogy újra kell kezdenem...
Harcrendszer, öhöm, hát ja, kezdik túl sokszor szétütni a búrámat ahhoz, hogy megfelelőnek tekintsem... meg túl gyors az egész, és nem lehet látni semmit...
Egyébként én se vmi nagy elánnal nyomom, kb. egy hónapja álltam neki, és vagy 8-9 játékóra van benne... a legnagyobb gondom az volt, hogy kétkezes kardossal menjek-e v. pajzsossal, ezen sikerült heteket vacillálnom:), de nem is egyszerű, AD&D-hez képest itt őrült defense bónuszokat kap a pajzsos srác... azér mégis kétkezes karddal megyek, mer az meg HATALMASAKAT ÜT, de továbbra is kétségek gyötörnek...:)
Nálam a lelkesedési szint megemelkedésében segített a video, ami a jelzőfény meggyújtása után jött Ostragar ostrománál, az egészen döbbenetes volt...
Aztán segített, hogy egy csomót búvárkodtam a specializációkat meg talenteket illetően, és az is sokat segített, hogy végigolvastam az rpg.hu-n a topicot, indexen sajna nem nagyon pörög a téma...
Balance... izé, még csak a legelején vagyok a DA-nak, túl erősnek találod a mágust vagy túl gyengének?:)
De ált. minden játékban táposcsirke az elején, tipikus támogató karakter ugyebár, magában nem áll meg, de idővel egyre királyabb lesz... mittomén BG2 közepétől Aerie és Jaheira már nagyon gyilkosak voltak...
Mondjuk érdekes, hogy az NWN-ben voltak nagyon gyíkok a mágus ellenfelek, monkkal mentem (életem legjobb választása) és kb. egy mágus = egy ütés sebességgel haladtam, míg a BG2-ben néha vért izzadt az ember egy-egy felkészültebb spellcaster ellenében...
Azért az döbbenetes, hogy még sosem készült olyan rendszer (se P&P, se CRPG), amelyben a mágia használók legalább közelítőleg ki lennének balanszolva a nem-varázslókhoz képest.
Ha valaki mégis ismer ilyet, az szóljon. :)
Korábban D&D 3.5-öt toltunk baráti körben, most a M.A.G.U.S.-t próbáljuk, míg az előbbiben legalább a szabályrendszer konzisztens és látszik a logika, addig elmondható, hogy az erőviszonyok igencsak tág keretek között ingadoznak mindkettőben (finoman szólva is). :)
Muhaha... gondolkodtam különben, hogy megkérdezem, játszik-e vki a Dragon Age-dzsel?
Nekem is az lesz a következő, egyelőre a Heroes 5-el szenvedek, és addig nem akarok nekikezdeni (önuralom rulez)... bár lehet, abba kéne hagynom, mer ez meg ölég fosra sikeredett...
Mivel úgy tűnik, ez a hivatalos topic, újabb fejlemények Grimoire-ügyben, muhaha:
Ez volt a helyzet február végén:
"...Megújult a Golden Era Games (http://www.grimoiresystems.com/) egyben a szépreményű készülő (muhaha) Grimoire c. játék honlapja. Tegnapig ugyanis az állt rajta (kb. másfél év óta) hogy 2008 júniusában lesz kész, most ezt updatelték arra, hogy itz coming July 2009... muhaha... "
Most meg ez van, ni:
FINAL BETA BEGINS 01-01-2010 - RELEASE IN MARCH 2010
Érdemes csekkolni az oldalt: a bejelentkező képernyő töretlen elszántságot és optimizmust sugall... aminek csak némileg mond ellent, hogy nemrégiben a játék megjelenését firtató kérdésre a készítő egy bohókás grafikával felelt, ime:
Befejeztem, basszer... kemény 5 és fél hónapig tartott... és igen, a ninja a végére utolérte a monkot MKS-ben: 3605 - 3593, igaz a szép eredményt némiképp lerontja, hogy a végén a ninja már egy ideje a *LIGHT* *SWORD*-al nyomult, a monk meg puszta kézzel... öhm, a felpurr monk tehát nagyobb gyilkos mint a fearie ninja... ez van, emberek...
A legjobb az uccsó dungeon volt, fél óra alatt kipucolták a fiúk, szinte minden ütés critical volt a robot robikon, 47. szinten fejezték be...
Ja, és a rohadt ezer szemű szörnyeteget sehogy se sikerült kinyírni, valahol szomorú, hogy esélyem se volt...:)
Most tartok kábé másfél-két év szünetet és jön a 8. rész... addig is csácsumi...