"Végül pro és kontra: Ha egy jól megírt, korhű filmet akarsz látni, ajánlom az (asszem '69-ben készült) Angliai csata c. filmet, szvsz alapmű, eredeti gépekkel, reális légiharcokkal"
Ilyen film volt pl: Tora Tora Tora ! Ugyanarról szól mint a Pearl harbour csak 30 évvel korábban készült. Vagyis még rengeteg müködöképes cucc volt de kevesebb volt a látványos trükk felvétel. A film egyébként történelmileg nagyon ok !
_Tsaba: A trailert latva en mar eleve nem egy realis tortenelmi visszatekintest vartam a filmtol, hanem egy kellemes "limonade" lavsztorit, baratosnemmal amugyis megveszunk a II.vh gepeiert, meg kulonben is reg jartunk moziban ;> Amugy az mar eleve a trailerben megolte a filmet, amikor az egyik Valrol leoldas utan egy szep koszinuszpalyan zuhan lefele a bomba, oke hogy haboru volt, de a gravitacio es legellenallas nevu munkatarsakat nem kellett volna szabadsagolni ;>
Végül pro és kontra: Ha egy jól megírt, korhű filmet akarsz látni, ajánlom az (asszem '69-ben készült) Angliai csata c. filmet, szvsz alapmű, eredeti gépekkel, reális légiharcokkal, etc. Persze az akkori spanyol légierő segítségével forgatták, az volt az egyetlen hely ahol még működőképes He-111-hez lehetett jutni.
A kontra meg a spektrumon látott "MiG-sztori", dokumentumfilm mivolta ellenére is fake képekkel, tesztekkel, stb, ha lesz időm és lesz igény szart nézni, felnyomom netre valahova ;>
Husky: Doolittle akciojarol ne beszeljunk, ott csak a hajo legenysegenek kozos imadsaga tartotta a levegoben a felszallasnal azokat a boszme nagy B-25osoket ;> Ettol fuggetlenul, eltekintve attol, hogy komolyabb kart nem okoztak (16 gep, gepenkent asszem 4 250kg-s bomba, meg egy repteret sem lehet ezzel szetbombazni ;> ), igen jol hatott a hatorszag (USA) moraljara, a "jujmostjolvisszavagtunk" persze hogy jolesett mindenkinek PH utan. Persze nem kell lebecsulni az akkori hiradosok munkajat sem, kabe egy szinten voltak az oroszokkal ilyen tekintetben ;>
A keves mukodokepes gepet ellensulyozando pedig igenybevehettek volna az ILM munkajat, ha mar dinokat ujra tudtak eleszteni, par Zero meg Val elkeszitese kisujjbol ment volna ;>
1. Légierő pilótái sec-pec alatt anyahajó bombázópilota. Please olvasd el Doolittle akciójáról szoló irásokat..... nagyot fogsz csalódni mert tényleg egy 1 hónapos kiképzést kaptak az illetők. Sorry.....
2. 2000-ben készítették a filmet..... ha jól tudom összesen 7 db Spit maradt meg repülőképes állapotban. Zero-bol 1 db volt repülöképes állapotban ehhez csinálatk "remake" 2 db-ot. Ha ezt figyelembe veszük szerintem elég jó ez a film !
3. Mi volt vicces a légiharcokban ?
4. Szerintem a japi pilótáknak is megadták a tiszteletet a filmben ( ja meg a németeknek is lásd. Rafe beszámolója )
5. Zero festés ? Na majd megnézem még1szer a filmet ( nekem ugyanis nagyon tetszett )
Kedves Tsaba!
Ha ilyen témában "jó" filmet akarsz látni, akkor ajánlom figyelmedbe Howard Hawks 1944-körül készített filmjét, az "Air Force" címűt. Hasonlítsd össze! Lehet hogy a képminőség nem olyan jó, meg fekete-fehér, de azért az egy igazi "műremek"...
Láttátok a Pearl Harbour című "műremeket"?? Hát én majdnem elhánytam magam a moziban. Ilyen undoríó, nyálas, álhősies, Amerika a király filmet én még nem pipáltam. Ehhez képest a jó öreg szovjet háborús hősfilmek tárgyilagos dokumentumfilmek a spektrumon.
De a kedvencem mégis az angliai csata rész volt, ahol 1940-ben SpitIX !!!!-esek kergették a Fritzeket. De PH elleni támadásban tésztvevő zérók festése sem volt semmi. Ha jól tudom a zöld álcafestés csak 1943-tól volt a Zerokon. Persze az ultra multifunkcionális hős ami pilcsik sem voltak rosszak, akik a légierő vadászpilótáiból sec perc alatt anyahajóról felszálló bombázópilótákká avanzsáltak. Meg persze a a röhejes légiharcok is viccesek voltak.
Na mindegy az ami gyerekeknek biztos dagad a mellük, ha megnézik ezt a "mozit" , csak ne lett volna 950Ft a bugró :-/~
Ennek fényében az első ábra szöveg második része vszleg. azt jelenti, hogy a szovjet légierő fegyverzetével összehasonlítva. (Az vessző utáni első szóra valami elképesztő jel/rag-halmaz lehet téve; a szótő jelentése "van, létezik, folyik")
A kisilabizálhatatlan zárójeles megjegyzés valszeg azt jelenti, hogy zuhanásban (grohnutyszja = lezuhan, összerogy)
Na már értem, hogy miért mondta a prof. nekem, hogy: "A relébe kezdetben a higany fölé alkoholt öntöttek. Később felmerült, hogy az alkoholt más célra célra is fel lehet használni. Kár a relébe.." :)
U.a. a forrás mint a 162. benyögés esetében... (Tübingen) Az a srác minden sz*rt mindenhonnan összeszed... Egyébként csak csalirepülést csináltak... És csak a Cedar Falls alatt vetették be... Azt viszont már nem tudom, hogy mi maradt belőlük...
Kicsit Off...
Afganisztánban alkalmazták először a harci helikoptereken a szovjetek azt az infrarakéták elleni védőrendszert, ami a hajtóművek fúvócsövében alkohol+víz keverékét juttatva csökkentette a hőképet. A műszakiak nagyon szerették... :-D
On
Tényleg egész jó.. a többi amit találtam semmit nem tudott kezdeni aszöveggel, itt meg cak néhány fehér folt van. Kincsestérkép, amin elmosódtak a betük :).
"bojenoj rezsim: háborús üzmmód" SZVSZ inkább harci üzemmód - ált. 5 percig.
VVSz = Vojenno Vozdusnije Szili = Szovjet Légierő
NII-VVSz = ???? Talán a szovjet légierő kiértékelő alakulata ???? - csak tipp
forszázs = utánégető... :-)))
MW-50 = víz-metanol befecskendező (Methanol-Wasser)
GM-1 = nitrogén-oxid adagoló (inkább magassági vadászoknál, oxigénpótlás a hengerekben a ritka levegő miatt)
Előbányásztam a gimnáziumi orosz szótárt. Brrr...
A képaláírások (szabad fordításban):
1. ábr. Külföldi vadászgépek magasság-sebesség karakterisztikái, (ezt nem tudom mi, valami szovjet fegyverzetről van szó)
bojenoj rezsim: háborús üzmmód
makszimalnij rezsim: maximális üzemmód
forszázs: forszázs (mit jelentenek ezek?)
A 109G2 altti zárójeles megjegyzést nem tudom kisilabizálni
2. ábr. Az amerikai P-51 és P-47D10 vadászgépek magasság-sebesség karakterisztikái, összehasonlítva tipikus szovjet és német vadászgépekkel (az NII VVSz (bármi is legyen ez) által végzett kipróbálás alapján)
nominal: rendes üzem
csrezbicsájnij rezsim: rendkívüli üzemmód
3. ábr. A második világháború legjobb vadászgépeinek magasság-sebesség karakterisztikái.
c MW-50: MW-50-nel (ha jól emlékszem ez valami nitrovegyület-befecskendezés volt, javítsatok ki ha nem)
4. ábr. A második világháború legjobb vadászgépeinek emelkedési karakterisztikája és hatótávolsága. (az emelkedési adatok meghatározása a motorok rendkívüli üzemmódjának alkalmazásával, a hatótáv adatok meghatározása a belső üzemanyagtartályok használatával történt)
5. ábr. A motorok magassági karakterisztikái.
l. sz.: lósagyinaja szila = lóerő
sz vpriszkom: befecskendezéssel
Mielőtt kérnétek a La-5 fordításra nem vállalkozom; ez is kb. 50% tudás és 50% következtetés (a szótárban nem minden szó szerepel)
Igen használták!
A Cedar Falls hadművelet alatt főként...
Vietkong állások támadására, ill. a gyalogosok fedezésére.
volt 6 géppuska, 2 napalmtartály, és ezzel vígan elvoltak...
The table below outlines top speeds of a Me-109G2 by altitude:
Altitude
Airspeed
Ground level
505 km/h
1,000 meters
535 km/h
2,000 meters
564 km/h
3,000 meters
586 km/h
4,000 meters
592 km/h
5,000 meters
593 km/h
6,000 meters
621 km/h
7,000 meters
650 km/h
8,000 meters
643 km/h
9,000 meters
630 km/h
10,000 meters
603 km/h
Mindíg ez derül ki...
Genya szövi-buzi szakírók megint csalnak, megadják a sebességet olyan magasságban, ahol az szar... G2 MAX SPEED 650KM/h!!!!!! :)))
Il-2 forumon elküldtek valmi másik forumra ott találtam, nemtom már hol.
A G2 kóser, van egy 43-as orosz (angol nyelvű) taktikai utasításom, ott írják hogy a G2 7000 m-en eléri 650km/h-t, nem ám 621 ahogy máshol írják :).. (pontosabban annyi, de csak 6000m-en).
A 190-es meg piszkosul eltért egymástól változatonként... az A4 és az A8 ua. a morort használta, de az utóbbi úgy néz ki jóval gyorsab volt.. nem csoda a Spit IX.-nek is volt vagy 5 féle alváltozata..
A grafikonok egyébként nagyon jók.
Max.sebesség, Emelkedési idő a magasság függvényében.
Tök jó, hogy a teljesítménynövelőkkel elért telesítményeket is külön feltüntetik.
Nem lehetett semmi a szövetségesek arca, amikor a Jerry odalökte a gázkart koppra. :))))
Az FW-190 D-9 valszeg nem kóser.(bár volt zsákmányolt példányuk, ismerhették)
A másodikon szerintem az FW-190A és a BF-109G2 össze van cserélve SZVSZ.
Amúgy ha megnézed akkor a BF-109G2-nek minden grafikonon más a teljesítménye... :-) (még jobb a G4-nél is :-)) SZVSZ a másofik ábrán a Fóka jellegörbéje illene inkább a G2-re
Létezik olyan dolog a HTML-ben hogy link, nem kell feltétlenül a képet berakni...
Nekem nem nagy gond a kábelmodem +30k/sec sebességével, de a modemesek miatt még lehet hogy csuklani fox.
Azért nagyon köszönöm. Egyébként honnan tudsz ráakadni ilyen nyalánkságokra? Il-2 fórum?
Sorry, ekkorában volt csak. Legalább látszanak a feliratok.. az oroszul tudok felvilágosítással szolgálhatnának, a gépekre rájöttem, de jó lenne tudni a feliratok jelentését is a görbék mellett.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Mostaztán jól lelassul a topic. :) De ti kértétk.
Egyébként szvsz a 190D9-et összecsrélték az A8-al. Van ahol mást mond az én forrásom, különösen földközlere. De érdekes táblázat mindenképpen.