Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Willbour73 Creative Commons License 2019.05.08 0 0 15118

A semminél jobb lesz, de nem az igazi.  Ki lehet szűrni vele a hibás termosztátot, az ugyanis általában nyitott vagy részben nyitott állapotban szokott elhalálozni. Ilyenkor és csakis ilyenkor fog jól mutatni ez a fajta szett. Csak akkor ha a termosztát engedi a nagy vízköri keringést. Ráadásul annyira nem is olcsó... :(

Előzmény: gunfan (15116)
Willbour73 Creative Commons License 2019.05.08 0 0 15117

Amikor nem nyit ki a termosztát, éppen nem fogod látni ezzel a cuccal az éppen aktuális hőfokot a motorban mert pontosan oda nem fordul meg a hűtővíz rendesen. 

Zárt termosztát esetén a nagy vízkör alig cirkulál, éppen emiatt nem lesz pontos a kijelzés. A motor bemelegedésénél is jócskán késni fog a kijelzése, pláne télen. 

Csakis teljesen vagy részben nyitott termosztátnál fogsz valós adatot látni.

Pontos, valóban valós adatok méréséhez a hengerfejben kell a jeladónak lennie.

Előzmény: tonhalgoulash (15115)
gunfan Creative Commons License 2019.05.03 0 0 15116

Nekem megjött a cucc még csak az adaptert és a hőérzékelőt raktam be a vízcsőbe, a többit később. Ha a conrad-től rendelsz akkor a rendszer által ajánlott hőmérő ház a rapid hőmérőhöz nem jó! Bontóbol szereztem még egy kapcsolót az egyik vakkapcsoló helyére amivel direktben indítható a hűtőventillátor.

Előzmény: tonhalgoulash (15115)
tonhalgoulash Creative Commons License 2019.04.30 0 0 15115

Épp pár hete halt be a termosztát, nem nyitott ki, egy élmény volt, mikor kétszer is felforrt a víz semmi előjel nélkül. Szóval jól jön az a mérő, nekem sem ártana :)

Előzmény: gunfan (15112)
Willbour73 Creative Commons License 2019.04.24 0 0 15114

Sziasztok!
Kérdéssel fordulok hozzátok, biztos van aki tudja vagy esetleg már túl is van rajta...
Hidraulikus lámpa állító rendszert cserélném a 900-asban elektromosra. Megvan hozzá minden( motorok csatlakozóval és a belső gomb is szintén a csatlakozójával), csak jó lenne tudni hogy hogyan van bekötve.
Gyújtáson aktív a rendszer már vagy csak világításon? Hogyan van bekötve? Minden csatlakozóban 3 szál vezeték van(még a vezérlő gombéban is)...
Ha valaki tudja a részleteket, kérem segítsen please! :)

Köszi! :)

gunfan Creative Commons License 2019.04.14 0 0 15113

Közben megvan a megoldás Fiat Seicento 900 esetében a vízhőfok mérőre. A conradnál akadtam rá (tudjuk nem a legolcsóbb de innentől kezdve lehet máshol is keresgélni). Az a lényeg hogy van a hőfokmérő + hozzá tartozó jeladó, és ami a lényeg: egy adapter amit a vízcsőbe kell építeni (és ebbe megy a jeladó). Egyszerű és teljesen jónak tűnő megodás. https://www.conrad.hu/hu/autos-vizhofok-mero-raid-hp-660220-852811.html

gunfan Creative Commons License 2019.04.11 0 0 15112

Sziasztok szakik! Most vettem dolgozós autónak egy 2000-es évjáratú Fiat Seicento 900 Young-ot. Ahogy olvasgattam szűk kerszetmetszet lehet a motor hűtésének meghibásodása mert nincs visszajelzés (óra) a vízhőfokról. Találtam itt egy leírást ahol a kolléga ezt megoldotta de az egy 1.1-es masina volt. A 900-asnál meg lehet valahogy oldani, hogy utólagosan beépítsen az ember egy hőfokmérőt? Ebben egy hőgomba van ami kapcsolja a ventillátort és kész, ugye? A hőfokméréshez kellene valami jeladó amit a műszer vesz de ennél a típusnál lehet ilyet szerintetek? Köszi, üdv!

FIAT 900 Creative Commons License 2019.03.27 0 0 15111

Relé, hát az volt nekem is.. Én nem emlékszem, hogy kihagyott volna, úgy emlékszem nekem azonnal meghalt, de itt is ugyanaz volt. Hát az 1. szerelő még nem sokszor találkozott még ilyennel az tuti.

Előzmény: tonhalgoulash (15110)
tonhalgoulash Creative Commons License 2019.03.27 0 0 15110

Csak hogy ne maradjon el: elvittem egy másik szervizbe tegnap, a relével volt gond, 4800-ért megforrasztották, azóta tökéletesen működik. 

Előzmény: FIAT 900 (15103)
Medve 50 Creative Commons License 2019.03.26 0 0 15109

Az lenne a kérdésem,hogy tudja-e valaki a seicento vonoszem menetének a méretét mert eddig két félét ajánlottak és nem tudom,hogy melyik a jó.Eddig még nem kellet használnom így nem vettem észre hogy hiányzik.De sajnos pár napja szükség lett volna rá.

Carviewing Creative Commons License 2019.03.26 0 0 15108

Bocsi, nicket váltottam!...

Carviewing Creative Commons License 2019.03.26 0 0 15107

Köszi szépen a válaszokat! Szerintem ez a kocsi törött volt és a fekete részek karosszériaelem-pótlások lehetnek. Az első kerekek felett az elemek nem illeszkednek túl pontosan. Én nem merném megvenni, bár eljátszottam a gondolattal. A targatető számomra szintén hibaforrás-lehetőség, mert ha beázik, akkor drága a bolt. Ez a hirdetés linkje.

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/fiat/seicento/fiat_seicento_1_1_sporting-14116340

 

A másik kérdésem az lenne, hogy van-e valakinek személyes tapasztalata a Cinquecento-ról? Szintén a Használtautó.hu-n találtam egy '96-os Cinquecento-t. Nagyon jó darabnak látszik. Azt írják, nyugdíjasé volt, aki garázsban tartotta. Tényleg olyan, mintha most jött volna ki a gyárból. Szerintetek merjek megvenni egy ilyen öreg kis olasz autót? Nekem csak szalon új Pandám volt anno, azzal persze, nem volt gond. A Cinque-ről nem olvastam rosszakat, meg azt is tudom, hogy az öreg olasz kocsikhoz bőven van olcsó alkatrész. Először Matizt akartam venni, de azokat túl drágának találtam - már ami működőképesnek is látszik. Kellene valami autó, amire legalább pár hónapig nem kellene költeni.

A helyzet nálam komplikált, mivel van egy 21 éves Tico-m, ami 6 hónapja ott áll az udvaromban. A drága autószerelők egy kuplungcserénél valamit hozzápiszkáltak a motorhoz, mert azóta füstöl, egy henger nem megy, eszi a benzint és az olajat. Másik szerelőt ugyan találtam, de neki meg szívműtétre kellett menni, így csak áprilisban tudja megnézni a kocsit. Ha meg tudja csinálni olcsón, akkor eladás, ha nem, akkor bontó, ezért egy másik autónak kellene a helyére állni. Ez az olasz kékség linkje.

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/fiat/cinquecento/fiat_cinquecento_0_9_i-14030184#adatlapContainer

 

Bocsi a hosszú litániáért! :)

 

Willbour73 Creative Commons License 2019.03.25 0 0 15106

Szerintem ilyen nem volt.

 

Voltak "vegyes színű" gyári összeallítások, de tudtommal csak a 'BRUSH' típusjelűek.

Előzmény: easycaning (15104)
tonhalgoulash Creative Commons License 2019.03.25 0 0 15105

Ilyet csak ugyanebben a hirdetésben láttam. :)

Egyébként ha rákeresel gugliban, van pár találat, de neü vagyok benne biztos, hogy azok gyári festések.

Előzmény: easycaning (15104)
easycaning Creative Commons License 2019.03.25 0 0 15104

Sziasztok! Látott már valaki ilyen festésű Seicento Sportingot. Dizájnos, meg minden, de ez gyári festés lehet?

FIAT 900 Creative Commons License 2019.03.24 0 0 15103

Felhívnám, rákérdeznék, hogy a hibát el tudja e hárítani, vagy kell keresni más szakembert. 

Előzmény: tonhalgoulash (15102)
tonhalgoulash Creative Commons License 2019.03.24 0 0 15102

Hát tegnap este megint beszart, ma reggel ismét működött. ¯_(ツ)_/¯

Előzmény: FIAT 900 (15101)
FIAT 900 Creative Commons License 2019.03.24 0 0 15101

Szia, tuti nem vinném másik szerelőhöz, ha most működik. Majd akkor elviszed, ha megint vacakol, de ha sok a pénzed akkor érdemes még több szerelővel is megnézetni. :D

Régen egy másik olasz gyártmányú autónál volt tapasztalatom, hogy az index megszűnt létezni, mégpedig a relé adta fel a harcot, vettem egy másik belevalót kihúztam az eredetit és bedugtam az új relét és láss csodát, a továbbiakban hibátlanul szolgált. Az említett esetben nem vacakolt, hanem egyszerűen nem működött tovább.

Előzmény: tonhalgoulash (15100)
tonhalgoulash Creative Commons License 2019.03.22 0 0 15100

Sziasztok!

 

Nemrég vettem egy seicentót, amolyan kezdő autóként. Átírás után bejelentkeztem egy szerelőhöz, olajcsere meg az apróbb hibák javítása miatt. Egy hétre kaptam időpontot, az alatt az egy hét alatt, míg vártam, azt tapasztaltam, hogy néha nem ment az index. Nem mindig, csak időről-időre. Az is előfordult, hogy az első saroknál még működött, a másodiknál már nem, vagy kettőt villant, aztán semmi, se balra, se jobbra. Meg olyan is volt, hogy hibátlanul működött. Ezt is hozzácsaptam a hibalistához, így adtam le a szerelőnek.

 

Ugorjunk egy hetet az időben, ma reggel mentem vissza a már kész kocsiért, beülök, indulok, minden rendben, a második saroknál megint nem megy az index. Azzal a lendülettel vissza is fordultam a szerelőhöz, leálltam az út szélére, kiraktam az elakadásjelzőt, kettőt kattant, aztán semmi. Bementem, szóltam a szerelőnek, hogy megint szar, mondta álljak be vele, mire kiértem, működött a vészvillogó, mikor beültem, megint nem működött. Visszaálltam az udvarra, a szerelő 5 percig próbálgatta, hibátlanul működött neki balra is, jobbra is, a vészvillogó is. Ment vele egy kört, majd kis idő múlva visszajött, hogy igazam volt, valami láb el volt hajolva, most megigazította a vezetéket, működni fog, ha ismét nem jelezne, próbáljam meg, hogy visszateszem a kart alaphelyzetbe és kiteszem újra.

 

Ahogy elhoztam, tökéletesen működött, semmi baja nem volt. Megfordult a fejemben, hogy elviszem másik szerelőhöz, de mivel a hiba csak időszakos, és úgy látszik csak az én aurám hozza elő, így nem vagyok biztos abban, hogy lenne értelme.

 

A kérdésem: szerintetek mi okozta a hibát, tényleg az, amit mondott vagy csak lusta volt arra, hogy megint nála hagyjam a kocsit? Számíthatok-e arra, hogy a legszarabb pillanatban szűnik meg ismét működni az index vagy tényleg rendben lesz? Illetve szerintetek érdemes-e elvinnem másik szerelőhöz.
Előre is köszi a véleményeket!

Szicso1 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 15099

Ja, bocsi, csak közbe több felé összpontosítok!

Szóval az van, hogy a "gyári" ami sztem nem gyári. Olyan szar mint a bontott, csak ez Lenygyelből jött.

Azért írtam, illetve linkeltem, mert a két csavaron kívül nem csatlakozik semmivel.

Persze nincs megrepedve semmi, az ajtókárpitot is én vettem le először!

A jobb oldala mint a vaj, olyan csendes!

Előzmény: RangerJoe (15098)
RangerJoe Creative Commons License 2019.02.27 0 0 15098

Nyugi. Nem kell felkapni a vizet.

Két határoló is csattog. Egy bontott és egy új is, tehát nem azok a rosszak. Máshol van a hiba. Ha csak két csavar fogja a határolót, akkor ott sem lehet a hiba. Ebből következik, hogy csak az ajtóban lehet a gond. A határoló belecsúszik egy "keretbe". Az nincs megrepedve/eltörve?

Előzmény: Szicso1 (15095)
Szicso1 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 15097

Ezen nem lehet mit elrontani!!!

A csavar, egy stift!

Előzmény: Szicso1 (15096)
Szicso1 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 15096

Előzmény: Szicso1 (15095)
Szicso1 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 15095

Figyuzzatok!!!

2 darab 6-os csavar fogja azt a szart!!!

Vettem bontottat, csattogott. Mondta a gyerek kopott nem látott bele. Megrendeltem a gyárit, amit zacskóból én téptem ki. Két 6-os csavarral felcsavaroztam, betettem a csőstiftet, és agybajt kaptam mikor meghallottam. A boltos külön kihangsúlyozta, nem kell semmit vele kenni, gyárilag van minden előkészítve!!!

Én még egyszer nem szedem széjjel. Kiszedtem a határoló csőstiftjét, nem funkcionál, és nem is csattog!

Előzmény: RangerJoe (15094)
RangerJoe Creative Commons License 2019.02.27 0 0 15094

Hát nézd. A határolód új. Ha az nem lehet, akkor vagy csak a határoló forgáspontja, vagy ahová/amibe (kis keret) belemegy. Más nincs.

Előzmény: Szicso1 (15089)
FIAT 900 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 15093

Mellesleg én sem hittem volna, hogy az ajtón belüli része miatt recseg.

Előzmény: FIAT 900 (15092)
FIAT 900 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 15092

Akkor lefordítom.

Először a zsanérokra gyanakodtam, aztán a határoló stiftre, aztán magára a határoló oldalára, de nem az volt, hanem az ajtón belüli rész.. Mindegy vedd ki cseréld tégy belátásod szerint.

Előzmény: Szicso1 (15091)
Szicso1 Creative Commons License 2019.02.27 0 0 15091

Ha a kezedben van a határoló, nem sok variáció van, hogy hova fújd a sprayt! Vannak a görgők, meg a meghajlított rugó!

Ennyi...

Előzmény: FIAT 900 (15090)
FIAT 900 Creative Commons License 2019.02.26 0 0 15090

Nekem is recsegő kattogó hangot ad időnként, borzasztó ha elkezdi. Sokadik próbálkozásra találtam meg azt a helyet ahová be kell fújni a kenő anyagot.

Előzmény: Szicso1 (15088)
Szicso1 Creative Commons License 2019.02.26 0 0 15089

Komplett új határolót vettem! Nem lehet eltörve semmi! Vagy 10x levettem a kárpitot!

Előzmény: RangerJoe (15086)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!