Reggel az volt az első, hogy megnèztem, hogy meddig van gari: december 20. Na, gyorsan felhívtam a kanizsai szervízt, elmondtam mi a pálya. Gondoltam legalább vegyék fel a hibabejelentést, aztán ha idén nem is, de talán még gariban majd megoldják. Behívtak délutànra, úgyhogy nem tökörésztek!😀 Ittam egy kávèt, és már adták is vissza a kulcsot. A motorháztetőt beállították, most már nem lötyög.
45 km tőlem a szervíz, úgyhogy kipakoltam a kesztyűtartót, hogy ne ott kezdjék majd a nyomozást a fiúk. Hát úgy jártam, hogy megszűnt a nyekergés. Pedig esküszöm, hogy már kipakoltam egyszer! De lehet, hogy valami kacat bent maradt, és az zörgött… Hazafele sem jelentkezett a probléma. Talán csak ez volt a gond!
Mindenesetre boldog vagyok, hogy happy end-del végződött a dolog. 😆
1:Igen,okozhatja a lengéscsillapító,már nem 1-en kellett cserélni hasonló probléma miatt,a lengéscsillapító szára oldalirányban elmozdul a házában,ez okozhatja,de ez további vizsgálatot igényel,mert akár a lengőkar szilent is nyekereghet,de azt egy kis befújással meg lehet szüntetni.
2:Az összes ilyen,vagy erősen hasonló,kicsit lehet javítani rajta,ha a motorháztetőt felnyitod,és a gumiütközőin tekersz kifelé valamennyit,csak túl sokat ne,nehogy kitekerd teljesen.
Mivel 2019 decemberi,akár még garancia is lehet rajta,de létezik,hogy épp kifutottál belőle,a szerviznél kellett volna jelezned,hátha találnak bármi olyat,ami a garancia keretein belül orvosolható lett volna.
Két ügyben nyomozok. Az alany egy 2019 decemberi, 1.6-os corolla, style tech felszereltséggel.
1: valami zörgést/nyikorgást/ “nyekkenést” 😅 hallok jobb oldalról, amikor zökken egyet az autó. Úgy vettem észre, hogy akkor jelentkezik, amikor viszonylag lassan haladok, ès a jobb kerékkel megyek rá a kisebb bukkanókra. Kipakoltam már minden tároló helyet, a kesztyűtartót, kivettem a gyerekülést, de nem találom a hang forrását. Tud ilyet csinálni a lengéscsillapító? Vagy valami műanyag lehet? Menet közben nem vettem észre, hogy húzna valamerre, vagy hasonló…
2 : a motorháztető szokatlanul laza. Lecsukott állapotban is tudom kicsit mozgatni. Ez normális? A többi autómnál stabilan le volt csukódva, amikor le volt csukva. (Május óta van nálam az autó, de eddig nem
is tűnt fel. Amikor megvettem, elvittem szakszervízbe, nem szóltak hogy baj lenne.)
Sziasztok! Tudna valaki tanácsot adni,hogy E 15-ös Corolla sedanhoz,milyen márkájú utángyártott első lámpát érdemes venni,ami nem megy tönkre 1 év alatt? A gyári nagyon drága.Előre is köszönöm!
Azóta leszedtem a felső műanyag takarót, most már látom a motor hűtőjét is, viszont elég szűk a hely ott. Vajon lehet tovább bontani egyszerűen, hogy jobban hozzá lehessen férni?
E12-es Corollámnak a motorhűtőjét (tehát nem a klímahűtőt) szeretném kitakarítani, legalább is megnézni mennyire piszkos, és ha szükséges kifújni ami nem oda való. Azt mondják, hogy a klímahűtő van elől, és mögötte található ez az alkatrész, köztük pár centis rés van. A kérdésem az lenne, hogyan lehet ehhez hozzáférni? Mit kell lebontani róla? Házilag megoldható ez a művelet?
Köszi. Tavasszal került hozzám az autó - nem tudom, hogy eredeti-e az akksi benne. Két hete nem használtam a kocsit - nem voltak nagy hidegek (10-15 fok) ebből kiindulva amikor nem indult el úgy gondoltam, hogy cserélem. Be lett bikázva ... majd egy 400 km-es úton szerintem fel is töltődött rendesen - majd meglátom - kapott még egy esélyt. Télen elég keveset használom a kocsit - az előzőnél is telente 1x-2x felvittem a lakásba és feltöltöttem az akkumulátort. Sajnos utcán áll így csak kiszerelt állapotban tudom tölteni. Majd elviszem egy akksis szakihoz megméretni és majd tőle ellesem hogyan kell kiszedni.
Kicsit mintha korai lenne a három éves akksi cseréje! Nekem is van egy 2019-es 1.6 Corollám, ha tönkre menne benne a gyári 3 évesen én biztos nem vennék
ugyanilyet! Az előző japán autómban 6 évesen kellett akksit cserélni, nekem akkor az EXIDE premium-okat ajánlották! Egyébként bevált! Télen is tökéletesen
működött, nem garázsban tartott, nem napi használatban lévő Lancerben. Minden más oké az autóban? Mitól ment tönkre az akku?
Sziasztok! Elnézést a láma kérdésért - kerestem de nem találtam videót róla. 2019-es Corolla (nem hybrid) az alany. Akkumulátort kellene cserélnem. A régi kocsimban egyszerű volt a sarukról leszedni a csatlakozókat. Itt így néz ki:
A bal oldallal (+) boldogultam - le tudtam szedni a kábelt a saruról. Középen rá van ültetve vmi elektronika - az gondolom ezzel a kallantyúval lejön ha ki tudom szabadítani az akksit. Bár nem tudom mihez rögzül:
A jobb oldali füles szerkezetet viszont nem nem sikerült leszednem a saruról - igaz nem is akartam erőltetni. Van ennek vmi trükkje? Össze kell nyomni vagy széthúzni?
Aztán ha sikerül kiszedni a cuccot akkor tudnátok-e tanácsot adni azon kívül, hogy méretben, kapacitásban és pólusok tekintetében stimmeljen az új - milyet érdemes vennem? Látom, hogy árulnak japán autókhoz akkumulátort. Ebben tényleg van vmi spéci japános? Eddig Bosch akkujaim voltak. Maradhatok ezen a vonalon vagy van ajánlottabb típus - esetleg maradjak a Toyota gyárinál?
Téligumi cserénél azt vettem észre, hogy az autóm két hátsó keteke megette anyári gumikat. Mind a két hátsó guminak a belső élét lezabálta. Ez vajon mitől lehet? A hátsó hídon nem, lehet állítani. Az autó egy e12 es corolla.
A szervizben kérheted,hogy bekapcsolják azt a testreszabási funkciót,de csak géppel lehet bekapcsolni.Külön választható,hogy csak le,vagy csak fel,vagy mindkettő,valamint azt is lehet,hogy ha nem távirányítóval,hanem kulccsal nyitod,és úgy rátartva akkor is lehúzza,vagy éppen fel.
Alaphelyzetben gyárilag ezek ki vannak kapcsolva,valamint a hazakísérő fény 30másodpercre van állítva,ez is módosítható 1,vagy 1,5 percre,de amúgy csak a távirányítóval történő ablaknyitás/zárás funkciót szokták kérni.
Egy gyors kérdésem lenne, hàtha itt tud valaki segíteni: 2019 decemberi sedan Corolla-m van, style tech felszereltséggel. Azt nyomozom, hogy az ablakokat lehet-e fel- és lehúzni a távirányítóval. Sima “bicska” slusszkulcs van a kocsihoz. (Hosszan nyomva a nyitó/záró gombot nem csinál semmit.) Előre is köszönöm!
Az autón gyári kerekek vannak. Acélfelni 4x100. Et45. A gumi 195/60r15. Pont ahogy mondod, a nyomvájú vagy ha rámegyek egy úthibára akkor az kikappja a kormányt a kezemből. A futóművesnek fogalma sincs, hogy mitől.
Én nagyon kevés corollában cseréltem kormányszervó motort,azt is csak a kopogása miatt,ettől függetlenül bármi előfordulhat.A gyári méretű kerék van felszerelve?
A minap egy lexus RX450h-t próbáltam,és azon is hasonlóan érezhető a nyomvályúban haladva,hogy ki akarja fordítani a kezedből,de erre nem volt panasza,feltételezem ez ilyen,de a te autódnál nem tudnám én se megmondani.
Toyota corolláknál, szokott probléma lenni az elektromos kormányszervóval? Az autómmal ha áthaladok egy úthibán, akkor az egyből kikapja a kormányt a kezemből. Elöl cserélve lettek, az összes lengőkarszilent, lengéscsillapító, sabpálca. A kormányműt elvittem szakszervízbe átnézetni, ahol csak szilenteket cseréltek benne. Már vettem új külső gumikat is. Kétszer voltam futómű beállításon, ahol azt mobdták, hogy a kormányszervó lehet a ludas.
Igen, a gyári alátét alumínium,és kék bevonat van rajta,sokszor vagy a csavarra,vagy az olajteknőre tapad,jól csináltad,le kell ütni egy csavarhúzóval,és annyi. :)
Olajcserével kapcsolatos kérdésem lenne: adott egy E12-es 1,44 VVT-i Corolla, és most én saját kezűleg cserélném az olajat. Igényesen, ahogy elő van írva, ki akarom cserélni a leeresztőcsavar alátétjét is. Az a fura, hogy amikor kicsavartam a leeresztő csavart (elég könnyen lejött, nem volt túlhúzva), nem találtam a kis alátétet, aminek rajta kellene lennie (megjegyzem, saját kezűleg még nem cseréltem ezen olajat, eddig szakszervizbe vittem). Nem volt rajta a csavaron. Az létezhet, hogy "ráragadt" az olajteknőre oda, ahol felfekszik a csavar feje? Magyarán lehet olyan puha anyagaból, hogy a meghúzott csavar szétlapítja és ott marad? Az az érdekes, hogy kéknek látszik ez a felület, és a gyári alétét is kék. De akkor miért ragadt az oda? Próbáljam lefeszíteni csavarhúzóval?