Autóklímázik itt valaki? Azt szeretném megtudni, hogy a változó szállítású kompresszoroknál
magas oldalon ha nem kell a nagy teljesítmény, lehet kevesebb is mint a szokásos 10-12 bar?
A héten volt egy autó ahol Lp= 2 bar Hp= 5 bar volt bekapcsolt klímánál. Hűtött is egy kicsit. Mindezt klímatöltés után.
Csak nem tudom, hogy kompresszor hiba miatt volt ilyen alacsony a HP vagy a változtatható szállítás miatt és alacsonyra vezérelte a klímavezérlő mert nem volt annyira meleg.
Ilyenkor, az alacsony külső hőmérséklet miatt nem tudod rendesen tesztelni. Az esetleges túltöltés is csak a hőmérséklet emelkedésével tűnne fel.
Ha túl sok lesz, akkor igaz, hogy 30 bar környékén megáll majd, de addig is nagyobb nyomást kell előállítania a kompresszornak, ezért jobban melegszik, jobban terheli a motort, a hatásfok viszont csökken. Szóval én várnék, mert hiába a lefejtés, vagy a (rá)töltés, a teszteléshez nincs ideális körülmény.
Tegnap ahogy hazaértem nem sokkal utánna rápróbáltam a klímára. Kicsit enyhébb idő is volt és be is kapcsolt a fiestán. 5mp-t ment majd 10mp szünet és így folytatódott körbe körbe.
Találtam egy ilyen forum témát amiben azt taglalják, hogy ehhez az autóhoz nem 480g gáz kell, hanem 650g ahogy én is leírtam ezt az előzőekben.
Szerintük rossz címke került az autókra (az enyémen nincs ilyen)
Lényeg, hogy 650g-ra töltik és hibátlan minden. Lehet, nincs is számottevő szivárgás a rendszerben csak a kevés töltet miatt nem működik rendesen.
4-5 éve volt, hogy lezúztam az elejét s akkor cseréltem klímahűtőt. Akkor is 480g-vel töltötték, és valahogy sose volt olyan mint elötte. Ha töltetek bele plusz 200g gázt és esetleg túl sok ez a rendszernek akkor jól gondolom, hogy nem történik baj max a magas nyomású kapcsoló fogja lekapcsolni a kompresszort.
Értem, de akkor a fizika tréfálkozik valamelyikünkkel, vagy nincs igazán jelentősége ide citálni ideális gázokat.
Ezt a wikipédia gáztörvény részéből idézem: " Azokat a gázokat, melyek ezen törvények szerint viselkednek, ideális gázoknak nevezzük. Ténylegesen ideális gázok nem léteznek, a valóságos gázok csak többé-kevésbé követik a gáztörvényeket."
Igen. Tudom, hogy "bárki" szerkesztheti. De jobban nem szeretnék elmélyülni a trémában.
Fizikusok és egyéb szaktekintélyek úgysem itt érdeklődnek, ezért segítségből talán elég annyi, hogy ne nézzék hülyének a kérdezőt.
Ha így gondolod, akkor szeretettel meghívlak a műhelyembe, ahol bemutatom neked, hogy ugyanakkora hőmérsékleten ugyanakkora nyomás van 2 különböző gépemben melyekben különböző mennyiségű hűtőközeg van.
azok eseten pV=mRT tehat a nyomas a tömeggel is összefüggesben van
konkretan: idealis gáz (! amihez a valós gázok igen közel vannak) esetén ugyanakkora terfogat es hömerseklet eseten a nyomas arányos a tömeggel (Kelvinben)
idealis gáz (! amihez a valós gázok igen közel vannak) esetén ugyanakkora terfogat es tömeg eseten a nyomas arányos a hömerseklettel (Kelvinben)
Sok "szaki" szereti kamuzni, hogy a nyomásból tudni, hogy mennyi hűtőközeg van a rendszerben, de aki odafigyelt általános iskolában fizika órán az tudja, hogy ez nem így van.
A nyomás a hőmérséklettel van összefüggésben és nem a töltetmennyiséggel.
A 2,5 bar itt annyit jelent, hogy kb. 5 fokos volt a hűtőközeg, de a mennyisége csak lefejtéssel állapítható meg.
A kondit valószínűleg cserélem majd. Megmértem a nyomást rendszerben. 2.5 bart mutatott. Ez kevésnek számit? Tudom a töltet mennyisége a lényeg, csak érdekelne, hogy normál esetben mekkora a nyomás egy jól működő klímának kikapcsolt állapotban?
Rengeteg kókler van, a saját szakmáimban is látom. Ha 10-ból egy jó, már akkor sem egyszerű megtalálni. Egyébként azóta találtam Budapesten is jó klíma szerelőt, és ő is Béla :)
Várjá' várjá'! Eddig nem volt róla szó, hogy órák múlva megy csak újra a klíma. Amiről én írogattam eddig az maximum percben mérhető kompresszor kikapcsolás.
Van hűtőközeg szivárgáskeresőm és ultrahangos is. De az a tapasztalatom, hogy az 1-2 hét alatt teljesen elszivárgó rendszerek ezekkel már nehezen, vagy sehogy sem felderíthetők.
A szivárgásjelző sprayk és egyéb anyagokokhoz kellene nyomásnak lenni a rendszerben. Lehetőleg nem 1-2 barnak. Ha az az olaj nem kerülhetett oda máshonnan, akkor látatlanban is biztos, hogy cserés az a kondi, felesleges nyomáspróbázni és fújkálni.
UV festék, jó, de nem többször teletöltve a rendszert, mert kenése nincs. Esélyes, hogy már gyárilag is volt a rendszerben. Aztán csak infóként írom, hogy vannak ellenjavallatok, mint például elektromos kompresszoros rendszerbe nem POE alapú festék, de ez a kenőolajra is vonatkozik. Így lehet komoly gondot okozni.
Egész biztosan van, de ez is olyan kicsit, mint az orvos, bizalmi szakma. Van aki Balatonra utazik le havonta egy-egy kezelésre Budapestről, a számára megbízható és bevált dokihoz.
Talán neked is van olyan ügyfeled, aki messzebbről viszi hozzád a Volkswagent, hogy megold a porblémáját, miután már több helyen próbálkoztak vele sikertelenül.
Igen tudom, hogy van sray, de az úgy tudom nitrogénnel működik. Mivel Ő szakember ezért gondoltam hátha tud valamit ajánlani ami egy háztartásban is van.