Uh, sok oka lehet. Csak példák: levegős az üzemanyagrendszer és nincsen meg a szükséges üzemanyagnyomás indítózásnál. Esetleg nincsen meg a szinkron a főtengely jeladó és a vezérműtengely jeladó között. Vagy reteszelve van a motorvezérlő. Vagy.....
Rendes diaggal ezek látszanak paraméter mérésnél, de persze van olyan hiba, amihez más diagnosztikai eszköz kell. (pl. ha egy csúcsnak túl nagy lett a résvesztesége)
Olcsóbban csak nagy mennyiségben lehet kapni kábelsarut, úgyhogy a te esetedben a legjobb ha márkakereskedésben rendelsz. Ha minden igaz 10-esével szállítják.
Csatlakozó házat is tudsz ott hozatni.
Mivel Fiat-od van, én inkább a PSA vonalról rendelnék a helyedben, mert az eddigi tapasztalataim alapján ott olcsóbbak az alkatrészek.
Köszönöm a válaszod, , villanyszerelő vagyok, igaz, épületvillamossági, így annyira nem ismeretlen az ilyen tevékenység.
Azt nem tudom, olyan sarut vagy egész csatlakozót honnan tudok venni, illetve vezetékcsere után újrabandázsolni a motorblokkon végigfutó kábelköteget mivel érdemes (hol szerezhető be szövetes "szalag").
Ha a hiba a csatlakozóban van, abban lehet(ne) kábelsarut cserélni akár. Ha nem szedtél szét még olyat, akkor jobb villanyászra bízni, bár azok közül is sok inkább felforraszt egy komplett csatlakozót, ami feltétlenül egyszerűbb és gyorsabb, ám az új kábelsarunál nincsen jobb csatlakozási minőség.
A köteggel (is) el lehet otthon vacakolni, kérdés, hogy mennyi affinitásod van kötegbontogatásra, hibakeresésre, stb.
üdv, megtaláltam a map szenzort, azon nem volt mit takarítani, de a vezetékek mozgatása után engedte törölni a hibát, majd hibamentesen használtam.
300 km után újra visszajött, a vezetékek mozgatásával ismét sikerült a hiba ideiglenes elhárítása, így a hétvégén Balatonalmádi-Nyíregyháza-Balatonalmádi útvonalat sikeresen teljesítette az autó.
Még nem döntöttem el, hogyan tovább, a vezetékek cseréje nem tűnik egyszerű műveletnek, lehet, hogy meg kellene hagyni autóvillamossági szerelőnek (az ECU és a MAP csatlakozására gondolok). Esetleg erre valakinek ötlete?
No jó , de milyen motorban ? Mert a jtd ben nem spirál van hanem elektromos ! Azt nem tudom hogy előtte a dieselben vagy a turbódieselben mi van ,de az az utániakban elektromos szerintem mindben.
Mielőtt szerelőhöz eljut, szeretném megpróbálni a MAP szenzor tisztítását, a csövek átvizsgálását. Sajnos nem találtam meg a MAP-ot, ebben kérem a segítségeteket, áruljátok el, merre találom.
Hogy ki tudod-e javítani az csak az ügyességeden múlik . Cseréhez komplett futóművet , kormányművet , alul motor támasztót , ha az első részét leveszed akkor az tartja a hűtőket is . Szóval kell bontani bőven . Jófogáson van 35 ért .
Bölcső rohadással kapcsolatban kellene nekem infó. RHX (Hdi/JTD) motor.
- Javításra otthon van esélyem vagy nagyon formázott? Micrába csináltam táblalemezből hasonlót, de ott csak 1-1 ív volt a végén, egyébként egy kocka, pár óra szabás-hegesztéssel megvolt.
- A cseréhez mitt kell bontani? - A személyautó eurovan-eké jó bele? Ulysee stb.
- Bontottan mennyi?
Most vettem az autót, de a kereskedő nem tudta emiatt forgalomba helyezni, szóval el kell döntenem, hogy üssem a vasat vagy visszakérjem a pénzem és nézzek másikat...
Sziasztok, azt kérdezném hogy Expertbe 1998-as 1.9 es motor, az index relé-nek hol a helye? és milyen relé megy bele, mert hiányzik és nemtudom hova mit
Kivettem a motort a kaszniból és eleinte nem találtam hibát miért nincs megfelelő turbónyomás . Csövek, turbó , megkerülő szelep , egr rendben . Akkor miért nincs rendes turbó nyomás ? Észre vettem hogy szívó sorra szerelt aluminium egység belépő oldalán sok a koksz , ezért gondoltam leszedem kitisztítani . ( ennek nem tudom mi a hivatalos neve ezért remélem hozzáértők tudják miről van szó) Levettem és a szívó sor alól ki volt nyomódva a tömítés . Ott fújt ki . Járt már valaki így ? Mi lehet ennek az oka ? Elring tömítés volt benn . Mondjuk azt nem a legjobbak közé sorolják .
Nagyon köszönöm hogy segíteni próbálsz ! A mi autónkon nem változó geometriájú a turbó , hanem megkerülő szelepes ( ez az egyszerűbb ). Ennek ellenére kipróbáltam fixen vákuummal és fixen vákuum nélkül is . A megkerülő szelepet mozgató kar vákuumra működött , már amennyire ezt egyáltalán látni lehet . Rosszul ment mindkét verzióval . Úgy döntöttem hogy kiveszem a motort mert aknám nincs . Így nézem meg mi a hiba . Most ez a projekt zajlik !
Nekem későbbi verzió van, de nálam a vezérlő ment tönkre, ami a geometriát vezérli.
Ez a vezérlő a vákuumot és a külső levegőt kapcsolgatja, így állítja be az vákuumot, amely a turbó geometriát mozgatja.
Maga a vezérlő működött is elektromosan, de membrán átszakadt és nem adott vákuumot.
Alapvetően könnyen ellenőrizhető a hiba, ha a turbó geometria vákuumcsővet lehúzod és egy vákuumpumpával rászívsz, akkor látnod kell, hogy mozog a geometria rúdja. Nem kell hozzá járatni a motort, állóhelyzetben is mozgatható külső vákuum pumpával.
Másik lehetőség, hogy beállt a turbó geometria, de ekkor sem kézzel, sem vákuummal nem mozgatható - turbó felújítás.
A scudomon (2002 jtd) valami miatt nincs rendes turbó nyomás . A turbóban 50 e km van , szerintem a csövek nem lukasak . Megköszönném ha kaphatnék pár ötletet !
Szerelővel beszélgettem az elektromos kormány szervórol és mondta hogy ha rossz a töltés először a szervót a legnagyobb fogyasztót kapcsolja le először . Azt sem tudom hogy a tiédben elektromos-e a szervo, csak mivel mostanában hallottam gondoltam megírom .
2007 Fiat Scudo Mjet 120 lovas indítás után világít az egr jelző,az abs lámpa, kiírja hogy stop elkezd csipogni valamint elveszi a fordulat számlálót és a kilométer számlálót. Szervó kormány hol van hol nincs indításkor.
Mi lehet a hiba és mi a megoldás. Előre is köszönöm segítségeteket.
Azért nem írtam mert bíztam benn hogy neked nem pont az a problémád mint ami nekem . A probléma okát én nem tudom 100 % osan . Nekem a télen jött elő a hiba és a hidegben nem volt kedvem a motortérben bujkálni . (azóta pedig még ugyan úgy van) A lényeg : ( már nem emlékszem miért ) arra a következtetésre jutottam hogy a motortérben a motor és a hűtő között a gázolaj szűrő töl picit jobbra alatta a fő kábelkötegből ahogy kijön egy kisebb köteg azt megmozgatva megszűnt a probléma . Azt a következtetést vontam le hogy ott (látni ugyan nem látom) valószínű hogy két vezetékről a szigetelés lejött és össze érnek (zárlat). A megmozgatástól pedig eltávolodtak egy időre egymástól a csupasz vezetékek . A hibát igazából nem szüntettem meg csak tünet mentesítettem ideig-óráig . Ha te tovább jutsz a probléma megoldásával légy szíves te is segíts rajtam és írd meg hogy mire jutottál .
Azaz a második biztosíték helyen van egy 5A bizti.
Odáig jutottam, hogy ráadom a gyútást minden rendben. Elindítom a verdát járó motorral is jó. Elkezdem "túráztatni" azt is tűri. Na és akkor berakom sebességbe és csatt.
Nekem ugyan ez volt . kiment egy biztosíték . Ellenőrizd le a biztosítékokat és ha lesz amit ha kicserélsz és azonnal kimegy akkor írom mi nálam a kiváltó ok . Egy 5A biztosíték volt nálam amit rendszeresen kivert .