Keresés

Részletes keresés

Villámhetes Creative Commons License 2024.01.14 0 0 50724

A ráckevei vonal is visszavágható lenne például Pesterzsébet felsőig 

 

Vagy inkább a Hősök teréig.Egymás mellől indulhatnának,csak pár métert kéne sétálni.

 

7 db csatolt egység 5 percenként,holdfényjelzőre.Vagy bevariálva a 2-essel.

 

Átmenetileg szvsz jó lenne.

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.14 0 0 50723

Pontosan.

Előzmény: toto92 (50722)
toto92 Creative Commons License 2024.01.14 -1 0 50722

Úgy rémlik arról volt szó hogy a csömöri vonalról nem lehet szerelvényt megspórolni mert ha nem megy ki oda a szerelvény, akkor csak annyi történik hogy Cinkotán várja ki a visszaindulásának idejét.

Előzmény: gorcher (50720)
Villámhetes Creative Commons License 2024.01.14 0 0 50721

Amiből 32 db kell(ene) a csepeli vonalra.7+1 tartalék 4 egységes szerelvény.

Előzmény: 18-09 (50708)
gorcher Creative Commons License 2024.01.14 0 3 50720

Egyébként a 2 zöld-fehér BZ-t, ami évek óta Cinkotán áll a csarnokban, nem lehetne esetleg üzemképessé tenni? Csömör és Cinkota között vidáman elingázhatnának velük. Bár a szárnyvonal minimális utasszámának nem tenne jót a kötelező cinkotai átszállás, de elvégre is most vészmegoldásokon megy a gondolkodás.

Előzmény: 18-09 (50717)
morgó mh. Creative Commons License 2024.01.14 0 0 50719

Én úgy látom, az utóbbi években pont kialakult egy hosszabb távú koncepció a hévekre. Amit persze ki lehet dobni az ablakon és kezdeni előről az egészet.

Előzmény: John Howard (50716)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.14 -1 2 50718

Nem gondolom, hogy bárki akar munkát, időt és.... pénzt beleölni ebbe az egészbe.

 

----------------------------------------------

 

Pedig valakinek dolga.

Ez a 4-5 HÉV vonal kb. fele akkora forgalmat csinál mint a MÁV kb. 80 vonala együtt.

18-09 Creative Commons License 2024.01.14 0 1 50717

Nem gondolom, hogy báki akar munkát, időt és.... pénzt beleölni ebbe az egészbe. Majd elketyeg valahogy. Legfeljebb egyre több kisegységgel kiadott szám lesz.

 

Úgy néztem, hogy a minimumot 42 forgalmival (ez 57 kisegység) lehet biztosítani, nyilván kompromisszumokkal. 

Előzmény: John Howard (50716)
John Howard Creative Commons License 2024.01.14 -3 2 50716

"Annyi kb. egyértelmű, hogy a jelenleg fennálló járműhiányt ezzel rövid távon nem lehet kezelni."

 

De, pont hogy rövid távon (5-10 év) elég jól lehet kezelni. A Csepelről leválasztott szerelvények lehetővé tennék a szentendrei és ráckevei vonalon a járatok (kismértékű) sűrítését és/vagy a "normális" közlekedését, addig, amíg ott nem alakul ki "normális" koncepció. Közben el lehetne/kellene dönteni, hogy a _valóban_ HÉV-vonalakon milyen áramnemet és járműveket használjunk a továbbiakban. A csepeli egyértelműen (fő)városon belüli közlekedés, ott nincs helye a "nagyvasútnak".

 

A ráckevei vonal is visszavágható lenne például Pesterzsébet felsőig (bár ez egy-két szerelvénynél több megtakarítást nem adna). Onnan megint csak villamos-közlekedés lenne indokolt hálózati szempontból, ezt a részt akár a 2-es villamos hosszabbításaként is lehetne kezelni. Az erzsébeti lakótelep utasainak ez nem jelentene plusz átszállást, hiszen vagy csak innen tudnak jelenleg is a Közvágóhíd felé utazni (nekik még jó is, hogy a Boráros térig közvetlen járat lenne), a távolabbról (Soroksár, Dunaharaszti) érkezőknek meg szinte mindegy, hogy a Közvágónál, vagy Erzsébetnél szállnak át. A többiek meg úgyis busszal (23-as, vagy nem is tudom, mi a buszcsalád viszonylatjelölése manapság) érkeznek a Borárosra...

 

Természetesen látom, hogy ez a villamos tekintetében elég jelentős többlet kocsit, szerelvényt igényelne (nomeg elektromos szempontból költséges betáp-fesz átalakítást), de egy rövid időre megoldaná a HÉV-szerelvények hiányának gondjait. A hosszú távú megoldást meg ne én találjam már ki...

Előzmény: Fizolti (50715)
Fizolti Creative Commons License 2024.01.13 -2 3 50715

Önmagában az átadás-átvétel egy fél-egy éves jogi procedúra lenne, ha már egy eldöntött tény.

De első körben kétoldalú szándék kell hozzá. Az állam részéről jó zsarolási alap, ha náluk van, a főváros pedig nem biztos, hogy pénzügyileg jól jönne ki az egészből. 

 

Annyi kb. egyértelmű, hogy a jelenleg fennálló járműhiányt ezzel rövid távon nem lehet kezelni. 

 

Hosszabb távon kérdéses, melyik vonalnak kihez kéne tartoznia: 

 

A csepeli vonal pár éve még egy közös üzemként volt elképzelve a ráckevei vonallal és a MÁV 150-es vonalával. 

 

A másik oldalon a Gödöllői vonal, ami a most egyértelműen városi tulajdonú 2-es metróra csatlakozna. Most akkor szerinted logikus visszavenni a csepelit a fővároshoz, majd ha lesz valami a Kálvin téri hosszabbításból, visszaadni a MÁV-nak, az összekötés esetén meg a teljes Kelet-Nyugati metrót lepasszolni a MÁV-nak, mert már nem csak fővárosi forgalmat lát el? 

 

 

Szerintem - miután a BKK körében most nincs 1100V-os üzem (jármű és feszültség) -, célszerűbb, ha villamosüzem lenne...

 

A gombhoz kabátot minősített esete a városban alkalmazott áramnemek alapján eldönteni, hogy a következő évtizedekben merre fejlődjön, milyen szerepet töltsön be a vonal. Ennyi erővel lehet egyből metrós irányba is elmenni. De ezzel a logikával az is egyértelmű lett volna, hogy minden vonal legyen a MÁV-nál alkalmazott áramnemhez igazítva, mert nekik meg olyan van. 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: John Howard (50712)
18-09 Creative Commons License 2024.01.13 0 0 50714

Egyébként hétfőtől szűnt volna meg a km alapú díjszabás (jegyeknél) a HÉV-eken és váltotta volna ki a 450 forintos HÉV vonaljegy. 

attus germanicus Creative Commons License 2024.01.13 0 0 50713

Félig OFF, Berlin új metrószerelvénye, a prototípus. 

2016 októberben írták ki a közbeszerzést, 2020 márciusában írták alá a megrendelést. 

https://youtu.be/vlojC-SxAPU?si=dp1P341SjF0qCGb1

John Howard Creative Commons License 2024.01.13 -1 0 50712

"Jelenleg a HÉV Nem a fővárosé. Semmilyen életszerű jogi lehetősége nincs a fővárosnak megmondani, milyen üzem legyen ott. Függetlenül attól, hogy pénze, járműve van-e ilyesmire. "

 

Erről beszélek. Jelenleg nem a fővárosé a csepeli vonal (sem), de nem is életszerű, hogy az államé. Kizárólagosan fővárosi közlekedési feladatot lát el, tehát a főváros hatáskörébe tartozik. Le kell választani a többi HÉV-vonalról, és visszaadni Budapestnek, mert helyi közlekedés. Aztán az, hogy marad-e "hév-jellegű", tehát 1100V-os, MIXA (MXA) szerelvényekkel, vagy beépül a villamoshálózatba (600V, TW, például), az már sokadlagos kérdés. Szerintem - miután a BKK körében most nincs 1100V-os üzem (jármű és feszültség) -, célszerűbb, ha villamosüzem lenne...

Előzmény: Fizolti (50710)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.13 -1 3 50711

További szerelvény fogyás esetén teljesen ördögtől való lenne a H6-oson Ráckevétől valameddig befelé az állandó buszos pótlás?

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Semmi sem ördögtől való.

Mindíg a lehetőségek határozzák meg a tenni valókat.

 

Amúgy ma is van hasonló járat, csak ritkán.

Úgy kb. két óránként (kicsit össze-vissza) közlekedik a 675-ös és 676-os busz.

Nem a Közvágóhídig jön hanem Csepel központjáig.

Mint a helyközi buszok többsége ez is lassú és kicsi befogadóképességű.

bizonyára megvan a saját utazó közönsége akiknek például rágyaloglási távolság miatt ez kedvezőbb mint a párhuzamos HÉV.

 

Ez csak végső megoldás lehet.

Megtehető, de nem biztos, hogy célszerű.

 

Inkább kerül amibe kerül  de valahogy életben kell tartani minimum 5-6 de inkább még 10 évig a mai HÉV szerelvényeket.

 

Fizolti Creative Commons License 2024.01.13 0 0 50710

Van most pénze a fővárosnak áthangolni a H7-et villamosüzemre?

 

Jelenleg a HÉV Nem a fővárosé. Semmilyen életszerű jogi lehetősége nincs a fővárosnak megmondani, milyen üzem legyen ott. Függetlenül attól, hogy pénze, járműve van-e ilyesmire. 

 

Esetleg vehetünk külföldről használt dízel motorvonatokat.

 

A Startnak mindenképp szüksége van a most üzemelőkön felüli dízeljárművekre, ez lehet akár beszerzés, akár a meglévő, évek óta álló állomány újbóli üzembe állítása. Ha sikerülne, és megfelelő számban állna rendelkezésre HÉV-re alkalmas kapacitású dízel motorvonat, akkor nem tűnik teljesen elképzelhetetlennek ez a verzió (kivéve persze a szentendrei vonalon). 

 

Továbbra is csak egy alaptalan spekuláció az állományban lévő és most kiadható HÉV járművekből megmondani, hogy mennyi lesz üzemben pár év múlva. 

 

Azt pl konkrétan a HÉV írta meg, hogy a leállításra került/kerülő MIXa-k javításra lettek leállítva. 

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=165776555&t=9070874

Előzmény: Gordon Zsigmond (50702)
Fizolti Creative Commons License 2024.01.13 -1 6 50709

További szerelvény fogyás esetén teljesen ördögtől való lenne a H6-oson Ráckevétől valameddig befelé az állandó buszos pótlás?

 

Igen teljesen ördögtől való lenne. A vonal egyik járműtelepe továbbra is ott van. Persze ha az üzem úgy adja ki, akkor lehet Balassagyarmatosat (75-ös vonal) játszani utasforgalmilag kevésbé indokoltabb időben ki- és bevonuló járatokkal ott továbbra is utast szállítani, azon kívül meg nem járatni semmit, de ha csak a külső egyvágányos szakaszon nem járna vonat, akkor azzal alig megspórolható valami. Gyártelepig járatásnál már üzemvitelileg szerencsétlen lenne a visszavágás, Dunaharaszti pedig utasforgalmilag vállalhatatlanul bent van már, illetve Szigetszentmiklós és Dunaharaszti között olyan útvonalat, menetidőt nyújt a HÉV, aminek nincs jó közúti alternatívája. 

Előzmény: gallo (50705)
18-09 Creative Commons License 2024.01.13 0 2 50708

Pedig de. Pl. a H7 kapcsán sokat emlgetett hancsiból 61db a csúcsidei kiadás, miközben 110db van állományban. 

Előzmény: attus germanicus (50706)
NAR Creative Commons License 2024.01.13 0 2 50707

Ahogy jönnek az új CAF-ok, szabadulnak fel régi villamosok.

Előzmény: attus germanicus (50706)
attus germanicus Creative Commons License 2024.01.13 -1 0 50706

Miközben egyébként a villamos-ágazat járműparkjában nyilván sok a tartalék. Ja, nem. 

Előzmény: NAR (50704)
gallo Creative Commons License 2024.01.13 -6 0 50705

További szerelvény fogyás esetén teljesen ördögtől való lenne a H6-oson Ráckevétől valameddig befelé az állandó buszos pótlás? Így bár az ott lakóknak érdeksérelme keletkezne, de csak az ott lakóknak. Értem ez alatt, hogy más vonalakon fenn tudna maradni a kielégítő szolgáltatás, hiszen felszabadulna néhány jármű.

 

Viszonylag költséghatékony lenne, nem kell semmit átalakítani. Nem tudom, mekkora ott a forgalom. Fel kellene mérni az ottaniak utazási szokásait. Ha sokan csak nagyjából helyben, a szigeti települések között közlekednek, akkor akár némileg párhuzamosan is lehetne buszokat járatni, hogy minél kevesebb embernek kelljen átszállnia. Aki Bp-re jön, annak nyilván kényelmetlenséget okozna ez.

NAR Creative Commons License 2024.01.13 0 2 50704

A villamosüzemre konvertálás azt jelentené, hogy nem a keletnémet csodák járnának ott (pont az a probléma, hogy nincs belőlük elég), hanem valami más. Amire nem kell sínfék, féklámpa, stb., mert már van. Viszont 1100V alatt nem mennek...

Előzmény: _Nyuszi (50703)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.01.13 -1 2 50703

Szerintem:

Nem is az áramellátás az érdekes, mert szvsz senki sem mondta, hogy villamos csak 600V=-ről mehet, csak.. így alakult.

De ha azt mondod, hogy 03.01-től villamosüzem, akkor kell a járművekre sínfék, befordulásjelző, féklámpa, meg a fene tudja, mi minden, hogy villamosként a Hatóság leltárba tudja venni, illetve a teljes személyzetnek (ellenőrzésre jogosultak is!) új orvosi, új vizsgák és ennek az egésznek a lepapírozása.

Na az, ami nálunk (=ebben az országban) nem szokott jól sikerülni.

Előzmény: John Howard (50697)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.13 0 0 50702

Pénz.

Van most pénze a fővárosnak áthangolni a H7-et villamosüzemre?

Előzmény: John Howard (50697)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.01.13 0 0 50701

Esetleg vehetünk külföldről használt dízel motorvonatokat...

Előzmény: superconductor (50700)
superconductor Creative Commons License 2024.01.13 0 0 50700

Vagy jöhetnek újra a Desirok.

De a jelek most nem ebbe az irányba mutatnak.

Előzmény: Gordon Zsigmond (50693)
Fizolti Creative Commons License 2024.01.13 0 0 50699

Ha csak ennyi jármű fog rendelkezésre állani, úgy a HÉV-hálózat egy részén fel kell függeszteni a szolgáltatást.

 

 

További infók nélkül csak egy alaptalan spekuláció az állományban lévő és most kiadható járművekből megmondani, hogy mennyi lesz üzemben pár év múlva - lehet jóval kevesebb, lehet több is, döntés, forrás és járműjavítói kapacitás függvényében. 

 

E mellé jön az, hogyha megkezdődik valamelyik vonalon egy komolyabb, kizárásos vágányzár (kb. másfél hónapja volt téma) akkor ideiglenesen még csökkenhet is a napi járműkiadási igény. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (50693)
Fizolti Creative Commons License 2024.01.13 0 0 50698

Van sok pénz ilyenre?

 

Van. 

Előzmény: trizs77 (50694)
John Howard Creative Commons License 2024.01.12 0 3 50697

"Azt már tudom, hogy a csömöri ág leállításával járművet spórolni nem lehet.

De akkor hol és mivel lehet...?"

 

Csepel. Tetszik, nem tetszik, ez van. Nem megy ki Budapest területéről, tehát a "piros vonalon" túlra, így egyértelműen fővárosi önkormányzati feladatkörbe tartozik az üzeme. Egyértelműen nem állami (=országos, MÁV) feladatkör, hanem helyi (=BKK). Ebben az esetben az ottani szerelvényeket le lehet venni, át lehet vinni máshova/tartaléknak - ha a főváros átállítja (gyors)villamos üzemre. Persze akkor megfelelő mennyiségű villamoskocsi kell oda "pluszban", meg az áramellátás, stb., de hát valamit valamiért...

Előzmény: Gordon Zsigmond (50693)
18-09 Creative Commons License 2024.01.12 0 0 50696

Valószínűleg előbb-utóbb több betétjáratozás lesz. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (50693)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.12 0 1 50695

Mindíg, mindenhol át lehet állni hadi gazdálkodásra.

Ott is ahol béke időben ezt elképzelhetetlennek tartják.

 

Jobb helyeken (cégeknél) régebben erre voltak fiók tervek.

A HÉV-nél is.

Régen.

Igen régen.

 

A mai HÉV cégvezetés, illetve elöljáróik felelőssége, hogy legyenek újra HÉV fiók terveik a :

 Mi van ha ?

esetekre.

Előzmény: Gordon Zsigmond (50693)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!