8 darab kulcsmaró gépre gondoltam. igazad van ezt kifelejtettem és utána jutott eszembe de szerkeszteni már nem lehet utólag a fórumon.
Abban igazad van az összes kínai sz@art megvettem. annyira nem rosszak.
cn900-al klónozom a 11,12,13,20,33,46,48-at
vvdi-vel klónozom a 4c/4d-t (pl.: ford kulcsot) meg plusz azzal kódolóm elő a chipeket távirányítókat.
a nagy büszkeségem pedig az obdstar kb1200 dollár volt.
a konkrét esetre visszatérve amiért elsőnek írtam az egy toyota rav4 volt.(elvesztették a kulcsát)
elsőnek nem tudtam kinyitni kulcs nélkül 9-16óráig.... utána egy darab dróttal sikerült 5 perc alatt :D
nézegettem a kulcsos videokat és rájöttem ha veszek egy odbstart az pikk pakk megcsinálja nekem.
tévedtem látszólag megcsinálta de valójában nem. több kulcsot is csináltunk kompjuter alapján ami egyik se volt jó. ment a szenvedés vergődés tovább. sikerült egy toyota szerelővel összeismerkednem aki megnyugtatott ,hogy tud segíteni ne izguljak kb 100-120 forint lesz egy kulcs. akkor derült ki,hogy a kocsiban van egy immo doboz is. azt kiszereltem elvittem egy nagyon kedves ismerősömhöz aki eeprom alapján elkészített nekem bele chipet ami már be tudta indítani a kocsit. konkrétan én 45ezret kértem a kulcsért ami nekem kb 350-400ezerbe állt meg.
Második szituáció régi opel corsa b id40-el.
az összes kódolvasó gépem csödöt mondott pin terén.
ki kellett venni a immo karikáját és azt sem volt egyszerű olvasni mert pár lábat meg kellett emelni eepromon. magának az eepromnak lábai nem kihajlottak hanem maga alá görbült vissza ezért is volt nehéz a kiolvasás. (ezt nem én csináltam)
maga a pin kód tudatában kb 5 perc volt a marás és tanítás.
a vw lámpákra kitérve hallottam már róla meg kerestek is meg vele ,hogy lehet ilyet csinálni de én nem mernék neki fogni még. elküldtem egy erre szakosodott céghez.
1-1,5éve másolgatom a kulcsokat van még mit fejlődnöm.
Az első hozzászólásodból nekem az jött le, hogy vannak olcsó gépeid (pl. 25 dolláros Zed-Bull, 15 dolláros VAGdashCAN és ehhez hasonló dolgok), és azokkal akarsz kulcsmásoló boltot nyitni.
(+Valahogy egyből azokhoz az emberekhez hasonlítottalak, akik jöttek a semmiből, megkérdezték, hogy mennyi a Volvo kulcs és azóta se írtak egy "köszönöm" szót se a fórumra).
Ha van 8 kulcsmásoló géped (az nem egyértelmü, hogy kulcsmaró vagy kulcstanító gépből van 8) az már jelent valamit. Ezen a ponton már késő visszafordulni, és nem is érné meg visszafordulni. A Ford tibbe kulcsokat tanítod OBD-n vagy klónozod?
Annó februárban totál katasztrófának tartottam a Tiguan PQ35 BCM modulját, amiután sikerült 2-t tönkretegyek.
Az elsőt a VAS-PC-be bemásolt fájlokkal tettem tönkre (azóta se tiszta, hogy mi történt), a bal első és a jobb hátsó lámpák totál nem mennek, az biztos, hogy software-ből jön a gönd, mert .sgo flashelés közben felgyult mind a két xenon lámpa. A második az meg sehogy sem akar kommunikálni a diagnosztikával, viszont müködik gond nélkül. Az egyik fórumon írták, hogy kódvédett NEC van benne, amit nem lehet kiolvasni.
Február végén megvettem az eredeti VCP-t, azzal 2 perc alatt meglehet változtatni a lámpakonfigurációt. Idáig 4 autót alakítottam át vele LEDes nappalifényesre, az egészen gond nélkül müködött. 100 szónak is 1 a vége: szerszám nélkül meg vagyunk b@szva.
<<mi van akkor ha hullára kell bontani a kocsit a pin miatt?
<<ezeket plusz bele lehet kalkulálni a kulcsmásolás árába vagy ez az én gépem hibája és nem érték képző?!
Az ár (szerintem) attól függ a legjobban, hogy mennyien tudnak hozza kulcsot készíteni. Ha az autót darabokra kell széjjel szedni olyankor az árba természetes dolog, hogy beleszámolunk mindent.
Melyik autótípusra gondoltál konkrétan?
Peu sok mindent visszafejtett, viszont azt megfigyeltem, hogy akármit kérdeztem tőle, szinte semmire se válaszolt.
Sajnos vagy nem. Már olyan mélyen vagyok a dologban ,hogy maradok :)
Szép gépparkom van és imádom a gépeim.
8darab kulcsmásoló gépem van azthiszem.
Bármit le másolok. Ha gondolod küldhetek pár fotót :)
Hétvégén sikerült tibbe kulcsot is rendbe raknom egy kulcsmásoló után. Az én gépem még szedett belöle egy picit és láss csodát már nem akadt a kulcs a fordban :) Ránézésre megy a kódolvasás fordnál. Igaz tudom nem nagy szám de nekem tetszik.
Autókat is szépen nyitogatom kulcs nélkül az is egyre jobban megy.
Sikerült audi kilóméterórát klónoznom. Igaz ebben kaptam érdemi segítséget. (Köszönöm!!!!)A lényeg,hogy egyre több a siker!
Vegyél részt időutazáson. Ha mázlid van, akkor visszautazol az időben. Ha mázlid van, akkor olyan időben érkezel meg , ahol még a földön egyetlen immobilizeres autó sincs még és másolj a megfizethető árú gépekkel és aludj éjjel bitpörgés nélkül.
Ha a jövőbe utazol akkor rábasztál, de keményen.
Az össz tagságot nézve és a beírásainkat, akkor segítőkészségben Peu viszi a pálmát.
Amikor épp nem sajnálja az időt olvassa a gondjainkat és ha tud ellát minden problémába merült kezdő kulcsmásolót jó tanáccsal, amit nyugodtan megszívlelhetünk. A jó tanácsa általános az összes gondra/kérdésre.
Lényege : Kulcsmásolásra keress fel megfelelő gépparkkal és tudással rendelkező működő kulcsmásolót.
:-)
Peu
Részemről én alig várom, hogy küldjek munkát mondjuk egy Alfa 156 ot kék immodobozzal, de alig van mostanában megkeresés.
Túl nehezen vesznek el a kulcsok mostanában. Illetve van most már több lezárt 7936 osom nem tudom mekkora munka/idő illetve költség
nyitottá tenni? Borítékba odaküldöm és utaljak ha kész ?
Pápa?.... pár hete pont ott döglött be a kocsim a Tescohoz közel.
Peu a kékdobozhoz a csatlakozóból olvasol vagy panelmunka ?
Gyári távirányító + utángyártott kulcsfej klónozott ID48 chippel (minőségileg ugyanolyan mint a gyári, csak nem írja rajta, hogy VOLVO) = 250 euró. A távirányítót a Volvo online szerverein keresztül tanítom.
Az szerinted elég egyedi-e, amikor a 4 éve újonnan vásárolt BMW-ről a hotelbe menés előtt az iparos lekapja a motorvezérlő egységet? (Azt megjegyzem, hogy az iparost én tanítottam meg az ECUt leszerelni, még csavarhúzót is adtam neki arra az időre, ameddig távol van).
Publikussá tettem az enyémet, idáig fel sem tünt, hogy nem az, erre kérlek küldj egy mailt.
Az autód biztonságán ne aggódj (én sem aggódok a 2001-es A6-os verdám miatt), mert aki a kormány zárat feltudja törni, annak egyáltalán nem okoz gondot kikapcsolni a motorban az indításgátlót. A megoldás egyedül egy tökös riasztó vagy egy rejtett kapcsoló, ami az önindítót szakítja meg.
Azt megjegyzem, hogy mi, kulcsmásolók (akiknek ez a szakmájuk), nem igazán nézzük jó szemmel azt, amikor a mezei júzer nekiáll a kínai 20 dolláros kacatokkal kúlcsot tanítani, mert ha segítünk, azzal magunk alatt vágjuk a fát. (Most nem rólad van szó, mert te HW-ert / SW-ert fejleszteni is akarsz, nem csak profitot termelni.)
Miért akarod annyira megismerni a transzponderek müködését, hogy még sniffert is építesz hozza?
(Ha a kulcsmásolás lenne a szakmád és programokat fejlesztenél (mint pl. f2f2 vagy én), akkor még megérteném, hogy ennyire nagy szükséged van a megismeréséhez, de így egyáltalán nem értem, hogy miért akarod ennyire megismerni a dolgokat...)
Nem akarok tiszteletlen lenni, mert én ebben a témában zöldfülű vagyok,
és beleolvasva a fórum régebbi hozzászólásaiba meg kell emelnem a kalapomat.
Azért egy-két megjegyzés:
Ez a darab doksi nekem is meg van/volt már. Ez a négy oldal nagyon távol van a teljességtől. Ez alapján semmit nem lehet kezdeni vele. A scribd-n van doksi, de gondoltam ha nem muszáj nem fizetek érte, főleg úgy, hogy nem tudom tartalmazza-e a számomra fontos információkat. Nem akarok vitatkozni, de amikor piacra dobták a chipet , akkor még philips néven futott a cég (A PCF7936AS is philips).
Nagyon nem tűnt el. De persze a gyártástechnológia a teljes félvezető-panel struktúrával lehet hogy nem annyira publikus. Egyébként a chip legjelentősebb része az RF antenna tekercs.
Ez a szakma halálra van ítélve az ócska kínai szemetek végett! Majd ha meg kéne venni hozzá mindenkinek a hivatalos dolgokat akkor nem érdekelne ennyi hobbistát ez a szakma! A fórum új címe pedig legyen: Hogyan tudok kibaszni a kulcsmásolókkal, akiknek ez a szakma a megélhetési forrásuk?!