Már pont hárman leírtuk, hogy mi a Baja. Kérdezd meg még párszor, hátha lesz olyan, aki azt írja, amit hallani szeretnél...
Az üzemanyag pumpa a tankban van, ha elmerül a gázolajban, biztosan nem hallod meg a hangját. Egyébként indításnál csak rövid ideig megy, utána az adagoló szív. Ha xar, az is nehezítheti az indítást. Érdemes ellenőrizni és kipucolni.
Az adagolót tulajdonképp felújították és próba padon bemérték,hogy jó-e.Az adagoló tudja produkálni a megfelelő nyomást,és elvileg hidegen és melegen is indulnia kell, Ehez képest hidegen pöccre,de nagy ritkán melegen is indul.Ezért nem tudom,hogy esetleg mi okozhatja a gondot.Olvastam arról is,hogy a visszafolyóvezeték meg van törve vagy el van dugulva,és ez is okozhat ilyen jelenséget.
De lehet nálam tényleg az önindító volt a gond, nem az adagoló, ezért jelentkezett lényegesen korábban már 160e km-nél !!
Viszont azóta pöpec, nincs probléma. Én csak mint ötletet akartam elmondani a felvetett problémára, hogy sokszor nem a több százezres adagoló csere-felújítás a megoldás.
(egyébként velem sok ilyen legenda előfordult már, pl tesóm peugeot 406 benzinese is volt, hogy leállt menet közben, persze sose tudtuk reprodukálni amikor kellett, egészen addig amíg egyszer én jártam vele és benzinkúthoz is kellett menni. Olyan vákuum volt a tankban, hogy percekig nem tudtam levenni a sapkát. Emiatt a vákuum miatt képes volt leállni! Ezt se hiszik el, pedig megesett velem)
Két éve állítottam le a 2,5 td. Omega kombimat, pont 400000-re fordult a km. mérő. 235000-nél még hírét sem hallottam az általad leírtaknak. Olyan 360000 környékén kezdődött ez a nyáron, melegben nehezen indulás. Amikor túllépte az ingerküszöbömet a dolog és kezdett kellemetlenné válni a hosszú(7-8 másodperces) köszörülés, a szerelőm tanácsára magamhoz vettem egy literes palackot tele vízzel és forró helyzetben ráöntöttem az adagolóra. Mindjárt megint rögtön indult. Hidegben ma is egyből indul. Így télvíz idején hosszú úton éppúgy 8,5 volt a fogyasztása mint neked a rövid menetben. Nyáron -1, 1.5 liter. Ma már egy Astra Classic II. 1.7 DTI a munkásautó. Meg sem közelíti hangban, kényelemben az Omegát. Persze nem is az a kategória. Viszont nem rohad és nyáron 4.8-4.9, manapság meg 5.2 az étvágya. Én nagyon szerettem az Opel Omegát. Lehet, hogy egyszer még talpra állítom!
Nem mindig, attól is függ, hogy mennyi hó van az autón (mint ma pl), vagy éppen hazafele mennyi araszolás van ebben vagy mennyit kell várnom a saját panel lakásom környékén, hogy legyen parkoló, mert akkor bőven felmelegszik.
Egyébként az enyém nagyon gyorsan bemelegszik, más gázolajos autóm nem volt, de már sokat hallottam, hogy nincs vagy nem jó a fűtés vagy már keresztül ment a városon, de még mindig nem melegedett fel. Nekem ilyen gondom nem volt, 85-86 fokra hamar felmegy, ott beáll mint a cövek és ki se lehet mozdítani.
Régebben, mikor még ez volt az utazó autó, akkor azért a 35 fokokban sikerült 92-93 fok körülire is feltornászni, vagy amikor lakókocsit vontattam vele, akkor talán még a 100 fokot is elérte.
10 mp köszörülés? Erre mondtam azt, hogy nem indul.. ezért kezdtem el keresni a hibát, mert erre én azt mondom, hogy nem, vagy nehezen indul! Az enyém tized mp alatt beindul, az 1,6 benzines chevrolet nehezebben indul az omegához képest. Még milyen hibát kellene tapasztaljak a rossz adagoló miatt?
Az autómban most 235e km van, ezért is nem válok meg tőle, gyakorlatilag a komfort elektronikán kívül minden hibátlanul működik, remekül fogyaszt városban, gyakorlatilag most a rövid utaknál is novemberben 8,6 l fogyasztást mértem.
El se tudom képzelni, hogy jó adagolóval mit tud ez az autó, ha ezt produkálja a rosszal :)
(egyébként 50e km-el vettem két évesen, most 18 éves, de nem is látom értelmét eladni, mert ilyen autót kb a jelenlegi érték 10-15x ért kapnék, lényegesen magasabb üzemben tartási költséggel. Mivel ha lehet motorral járok, ez az autó 3 hónapig van hétköznapi használatban 40km/hét futásteljesítménnyel)
Ezt a komfort elektronikát azért megcsináltatnám, de egyszer már nézték 3 óráig, majd elküldtek, hogy erre nincs idő, nem rentábilis a javítása.. A hiba jelenség, hogy ajtó zárás után nem húzza fel az ablakot. (sem a kulccsal 2 mp elfordítás után, sem a riasztóval) Ennek 5-6 éve még örültem is egy kicsit, mert a kutyámat bent hagyhattam élesített riasztóval az autóban, de ma már jobban örülnék, ha megint felhúzná. Erre van ötlet?
Természetesen kézzel fel tudom húzni az ablakokat, mind a négyet a vezető ülés mellől is, és a helyén is, motor leállítása után is, egészen ajtó nyitás/csukásig marad ez a funkció.
Riasztó kiadja a vezérlő jelet, ami be van kötve. (az autó első 10 évében ez működött!)
Pedig gyanús, hogy mégis adagoló. A miénk is ilyen, beindul hidegen pöcc, de a nyári kánikulában 10 mp-et kell köszörülni :( A forró gázolaj viszkozitása lecsökken, és a kopott adagoló nem tud akkorát nyomni pusztán az önindítóval forgatva. Ha jár a motor, akkor már jó.
Ha felraksz helyette egy másik 300 ezret futottat, azzal se vagy előrébb.
Most épp 10%, de volt, amikor 25-30% volt... sokáig kevesebbe került a dízel, mint a benzin.
A magyar makro környezet meg nem éppen támogatja az autó csereberét a pillanatnyi üanyag árak miatt. Egy ilyen öreg Omi ára összemérhető az adásvétel miatt felmerült egyéb költségekkel :(( szóval ha most eladná hibásan, és venne egy benzinest, akkor is százezreket bukna. Talán megjavítani olcsóbb.
Az adagoló nem hibás szerintem, a két év alatt került bele próbaképpen másik két adagoló, egyikkel sem volt jó. Én értem, hogy az enyém kopott, meg rossz, meg a másik is, de hogy a harmadik is?
Az önindító javítás 13e forintba került, ennek 5-6 éve, soha semmilyen indítási problémát nem tapasztaltam azóta sem, az azóta megtett 50-60e km alatt sem! Ma már keveset használom az autót, 1 tank gázolaj elég volt tavaly 1 évig, most is kabát helyett használom, mert nagyon hideg van, otthon és melóhely között 4 km van, heti 40km max.
Az autó azonnal indul, hidegen, melegen, fél melegen és bárhogy, 1 nap után, 1 óra után, 3 hónap után, 5 perc után.
Ha nem jó az adagoló, hát akkor az enyémen örökre rossz marad, mert amíg indul, addig biztosan nem költök adagoló felújításra 1 forintot sem.
Sajnos ezek a legendák. Ugyanis lehet kicsit lassabban forgat az önindító, de attól még az adagoló a ludas. ugyanez a helyzet akkucsere esetén. Ezek csak átmeneti kezelések. A kopott adagoló elengedi a nyomást ezért indul nehezebben. Csak a szakszerű felújítás gyógyír a problémára...
Lehet önindítót kell cserélned. Én kb két évig szenvedtem vele, mire rájöttem, hogy forgatni forgatta a motort, de nem elég gyorsan, ezért nem adott jelet, hogy kapjon üzemanyagot.
Ez hidegen nem volt probléma.
Az önindító javítása (veszprém, Söveg ha jól emlékszem), után minden probléma megoldódott.
Sziasztok;érdeklődnék,hogy most cseréltem,egy padon beméretett adagolót az autómba(omega 2.5 td),mert melegen nehezen indult.Sajnos a hiba még mindig nem szűnt meg.esetleg tudtok e segíteni.
Hát ez kék és 8 szelepes motor vagyis 2000es. A klíma kompresszort szerintem cserélni kell, mert két évig nem kapcsoltam be és ez nem tetszett neki, vonóhorog nincs. Vezérlésben és az olajban, szűrőben és az ilyenkor szokásosakban 1500 km van, vizsga egy éves akkor lett az aksi, az összes többi folyadék és a fékek (tárcsák, betétek, csövek) cserélve; azóta mentem talán 3 ezret. Összesen 223-at futott a kocsi, az utolsó 190-et nálam.
Az Octavia nem igazán, van belőle elég, amiket mostanában kergettem. Az Omega ár függvénye, ugyanis amit keresek, az sedan, manual, klímás, X30XE, vagy X20XEV motoros, vonóhorog mentes, nem zöld, nem piros, nem pezsgő és nem fehér színű. A többi rajtad múlik...
Ez mind szép és jó lenne, ha igaz lenne. De van egy nagyra becsült barátom, aki szerint a majdnem a semmi testvére, akárcsak a ha! Ugyanis lentebb a 18649-ben írtam, hogy apuka levette! Úgy könnyű...