1. áprilisban megrendelt küldemény a nyomkövetés szerint májusban hollandiában volt, de a posta csak 7.02-án látta meg, ezért megvámolta. Arra a kérdésre, hogy miért, az volt a válasz: reklamáljak a holland postánál.
2. szintén július előtt rendeltem 20 db 1mm-es csavart ára kevesebb mint 500ft szállítással. A postás hozta és közli, megkapom a csomagot ha fizetek 1040Ft-ot. Amiben 800Ft a vámkezelés meg 240 az áfa.
kérdés miért nem értesítettek, akkor csak 400Ft a vámkezelés, ráadásul minden csomagomon jól olvasható a telefonszám, a feladó az email címemet is ismerte. Válasz: a posta nem olvasgatja a levelek címzetjét. Rendben akkor megadok még 10 track numbert amit áprilisban rendeltem és rendezzük le előre a 400 forintokat. Válasz a posta nem keresgél nyomkövetési számokat.
3. júliusi rendelésemnél a webáruház levonta az áfát, a posta meg rátette a maga 0+400 forintját, itt már nem hazudhatta, hogy nem tudta ki a vevő.
Kérdés: ha nem veszem át az árut akkor mi lesz? Válasz a termék visszakerül az eladóhoz (talán) aki visszafizeti az áru értékét. S mi lesz az Áfával? Válasz azt nem kapjuk vissza, mert nincs rá egyezmény.
Tehát egyszerűbb nem kifizetni az Áfát előre, hanem csak a vám kezeléskor így a meg nem érkezett vagy át nem vett árunál nem bukjuk az Áfát csak a szállítási díjat ha az eladó visszaadja az áru árát.
4. Megrendeltünk egy fajátékot 1000 Ft+ szállítás 500Ft amit átutalás is igazol. A posta 2000 Ft értékre vámoltatta + 800 Ft így a fizetendő összeg 1500Ft. Ezt kísérlet képpen nem vettük át, menjen csak vissza kinába. Sajnos a másik terméket is vissza küldettem volna ahol kb 5500Ft ár + 1500Ft áfa =7000Ft esetén a posta 8000Ft értéket írt, de mivel előre kifizettük az áfát így csak a 400 ft-ot tudott legombolni rólunk. Így már nem érte meg visszavitetni.
5. A kifizetett vámmal rendelkező árut a postának ferihegyről, ahol a vámolást végzik több mint 1 hétig tart kevesebb mint 30km-re kiszállitani. Én gyalog gyorsabban elhoznám. Ez mutatja milyen gyors a posta, ha már nincs benne haszon.
6. Megpróbáltam letölteni a kifizetett áruk vámigazolását és e-számláját. 2db-nál nem sikerült. Írtam a postának, a válasz a hét végén gond volt, de megoldották. Újra megpróbálkoztam és újra nem ment egyiknél nincs ilyen küldemény a másiknál rossz az irányítószám. Újra levél, hogy még mindig nem megy, a válasz újra ugyanaz. Az elsőről kiderítettem, hogy a kézzel írt számlán rosszul olvasható a jó kód, így próbálkozásokkal megoldódott, a másiknál előkerestem a borítékot (azóta minden borítékot, számlát elrakok) és én vagyok a címzett és az irányítószám is stimmel, úgy mint az összes eddiginél küldeménynél. Újra levél amire jön az automatikus válasz, hogy foglalkoznak vele. Egy fenét! a lerázási szöveget küldik újra és újra. Telefonáltam és kiderült elírták az irányítószámomat 1002-re. Ezzel meglett, de ha visszajön a hétvégi levél üzenet akkor nálam is visszamegy a nem működik amíg meg nem oldják a jó irányító számra.
Hogy milyen a szolgáltatás színvonala? (bocs elírtam nem szolgáltatás színvonalát kellett volna írnom, hanem átverést)
Példa:
Reggel kapok sms-t hogy menjek be a postára mert csomagom érkezett. a csomag több összegumizott levélből állt. A postás 5 kis levelet nem hoz ki azt a postán gyűjtik és vigyem én haza. (Itt megtalálták a telefonszámot a csomagokon). Aznap délben megjelent a postás, hogy fizessek 2 küldeményért amit 2*800Ft+áfa (áfa kevesebb mit 500ft) személyesen kihozott. Ezután pár percre megjelent a furgonos postás aki egy kis dobozos csomagot hozott a postáról. Ha jól meg lett volna szervezve akkor elég lett volna 1 szállítás így viszont a posta gondoskodott az én és gyalogos postás egészségéről egy kis testmozgással és a furgonos sem unatkozott.
Egy furcsaság. Egy webáruházban rendelt (.hu) kinai terméket az Egyesült Arab Emírségekben adtak fel. A nyomkövetési szám szerint nincs előzmény, egyszer csak megjelent a posta kicserélőben majd kihozták 800+200 ft-ért.
A tanulság:
Rendelni elsődlegesen ott kell ahol az árut nem Magyarországon vámkezelik, hanem az eu másik olcsóbb országában. Onnan érkező csomagot már a posta csak szállíthatja. Erre jó az ebay global shipping opciója.
A webáruház ne vegye le az áfát, de írjon fel a küldemény postai dokumentumára telefonszámot és email címet, így kénytelen lesz a posta értesíteni sms-ben a fizetésről .
Egyetértek az egyik előttem szólóval, valamit tenni kell a posta ellen és olvasva a hozzászólásokat van is miért. A posta nem a jobb szolgáltatásra, hanem a +400ft+több áfára hajt. Ez egy embernél kis összeg, de itt százezres tételekről van szó.
Rendeltem egy gépet Aliexpress EU raktárból, amit meg is kaptam, de sajnos két alkatrész hiányzott. Az eladó eddig korrekt volt, mert jelzésemre közölte, hogy elküldi a hiányzó alkatrészeket, de Kínából. Na ma kaptam is egy telefonhívást és SMS-t a Fedextől, hogy vámköteles csomagom fog érkezni. Elvileg a szállítást az eladó vállalta és ugye én a hiánypótlásként küldött alkatrészekért sem fizettem pluszba, bár ő természetesen árat írt a csomagra (18dollárt). Szerintetek mi után kellesz vámot és áfát fizetnem? Esetleg tudja valaki, hogy jelenleg a Fedexnél mennyi a vámkezelés?
A másik érdekesség, amivel nem tudok mit kezdeni de hátha más tudja, hogy az EU-s raktárból (CZ) rendelt cuccokra, miért számít mégis az Aliexpress áfát? Ugyan van egy sejtésem, de nem vagyok benne biztos. Azt gyanítom, hogy az EU-s raktárba, valójában nem fizetik meg az adott ország áfáját, és ezért számlázza ki az Aliexpress? Vagy dupla áfát fizetünk?
A következő a kérdésem: Ukrajnából rendeletem, a csomagom 2021.07.27.-én került a Nemzetközi Posta Kicserélő Központba. Jelenlegi státusz: A bejövő küldemény átvétele a kicserélőben.
Innen kb hány nap múlva számíthatok kiszállításra?
Az én történetem még érdekesebb, Japánból rendeltem érintőtollat, 30 dollár volt szállítással együtt. Jó minőségű munkaeszköz, szükségem van rá. Július 12-én szembesültem avval, hogy a 10 ezer Ft alatti termékre fizessek be 44.106 Ft ÁFÁ-t (44 ezer, jól látod!). Természetesen felülvizsgálati kérelmet is benyújtottam 3x is online, könyvelt küldeményként is. A panaszt felvették, a kivizsgálás határideje 120 nap. Még ezt is elfogadom. A helyi postahivatalba meg is érkezett a küldemény július 15-én, csakhogy 15 nap elteltével, július 30. után a csomagot a posta vissza akarja küldeni Japánba, merthogy ő nem tárolja 120 napig a levélméretű küldeményt se.
Tehát a Magyar Posta 120 napig vizsgálódhat, de 15 nap után kárt okoz az ügyfélnek akkor is, ha tudja, hogy folyamatban van az ügy. Minden dokumentum rendelkezésre áll, a csomagot kibonthatják megnézhetik, láthatják, hogy pár ezer Ft-os termék van benne. Jelenleg úgy néz ki, visszaküldik a levelküldeményt. Srácok fogjunk össze, hasonló károsultak, álljunk össze perközösségbe és pereljünk! Egyenként megtehetik velünk, de együtt már nehezen. Jogi útra kell terelődni.
Úgy működik az IOSS, hogy minden egyes platformnak (AliExpress, eBay, Wish) stb. van egy úgynevezett IOSS azonosítója. Amikor beérkezik a küldemény Magyarországra, akkor a Posta az úgynevezett elektronikus küldemény kísérőadatokból dolgozik, az szolgáltat alapot a vámkezelési eljáráshoz. Ennek köszönhetően látják, hogy az ÁFA már rendezve lett, és nem kell ismét kifizetni. Ettől függetlenül azonban a vámkezelési eljárás költségét ami online fizetve 399 Ft akkor is ki kell fizetni, ha az ÁFA már rendezve lett az IOSS keretében.
A csomagon feltüntetett adatokat nem olvasgatják egyesével, kizárólag a kapott adatok a mérvadók. A postai vámkezelési költséget az online fizetés értesítéséhez kell, továbbá a küldemény értékét is tartalmazza az az adathalmaz, melyből előáll az értesítő és amennyiben látnak e-mail címet vagy telefonszámot akkor oda küldenek értesítőt benne a hozzáférési kóddal, amivel 48 órán belül a 399 Ft-os árat lehet kifizetni. Ha az elérhetőségek nem állnak rendelkezésükre, vagy nem megfelelő formátumban, akkor a kézbesítéskor kell kifizetni ezt a díjat, de akkor már 799 Ft-ot .
Úgy kerül vissza az ÁFA a vásárló személy országához, hogy az eladónak a célország vámhatósága felé, ami esetünkben a NAV felé kell elszámolni a küldeményei után beszedett ÁFA-val, hiszen pont ez az IOSS lényege, hogy vevőként egyszerűen hozzáadják a kosárértêkhez, és nem nekünk kell a NAV-nál intézkedni ezzel kapcsolatban.
Azért nem értette az eBay-es eladó a kérésed, mert nincs értelme külön feltüntetni a fentebb írt kísérőadatok miatt, ugyanis az tartalmazza az infókat. Amennyiben ennek ellenére fel lett számolva újra az ÁFA, akkor az alábbi linken lévő dolgok elolvasása után be kell nyújtani a felülvizsgálati kérelmet. Ez elvileg ingyenes, és visszaadják a tévesen kivetett ÁFA összegét.
Nyilatkozat automatikus postai vámkezelésű küldeményhez címűt töltsd le majd küld be nekik az ugyanazon az oldalon található űrlap beküldéssel. Ess még valami. Ha még engedi kifizetni a rendszer online a díjakat, akkor tedd meg és fizesd ki mert arra már nem lesz lehetőséged hogy utólag a 399 Ft-ot számolják kezelési költségként azért mert a hiba miatt nem fizetted ki határidőn belül.
Remélem tudtam segíteni, ha van még kérdésed írj nyugodtan.
Július 1. után ebayen, EU-n kívüli országból vásárolt termék után az áfát már a termék árának kifizetésekor az eladónak kifizettem. Azt már sikerült kinyomoznom, hogy ez az ún. IOSS rendszert jelenti. Hogy ez a rendszer egyébként hogyan működik és az eladónak kifizetett áfa hogyan kerül vissza a vásárló személy országához, nem tudom.
A problémám az, hogy ez a csomag most érkezett be az országba és az áfát a vámhatóság még egyszer rátette....
Esetleg tudtok erről valamivel többet?
Honnan tudja a vámhatóság, hogy a csomag esetében a vevő befizette-e már az áfát vagy nem? (Azaz IOSS-es az eladó vagy nem?)
Úgy érzékelem, hogy erről az E-bayes eladók se nagyon tudnak, mert amikor megírtam az egyiknek, hogy tüntesse fel a csomagon, hogy én az áfát már neki befizettem, nem értett belőle semmit.
Az, hogy a magyar posta egy hulladék. 10e cucc érkezik oda naponta, hiába vettek fel embereket, és feljesztették a technikát, akkor is fos maradt a rendszer, mert állami cég. Lásd az előző üzenetemet itt. Ha magáncég lenne, régen nem itt tartanánk. A kanadai postaigazgatás nem engedi meg, hogy a Kanadába menő ajánlott levelekről adatot kapjon a magyar posta (ezt biztos forrásból tudom, ezért kéne olyan nyomkövető oldal, ahol mégis látom valahogy), és ezért az ebay trackingban se látszik, mert magyarként az ebayemben sem lesz erről adat. Ha bármi van a kanadába küldött levéllel, nem tudok semmit mondani a vevőnek, ős se lát semmit. Nekem külön kerestetést kell indítani a helyi postán, ami 2-4 hétig tart (most itt tartok), aztán vagy megtalálják, vagy elveszettként lesz kezelve. Ha ez lesz, akkor lehet beadni a kártérítést, ami megint 2-4 hét, és a végén max. 12e Ft-ot kaphatok. Közben 70e Ft volt a cucc, amit 10e postaköltséggel küldtem el, és még az ebay sem adja vissza a 10e elvett eladási jutalékot. Rakás fos az egész. Elég egy hanyagul dolgozó, vagy tolvaj USA vagy kanadai postai dolgozó, és máris 100e-es károm keletkezik egy egyszerű ebay eladásból. Az ebay maximálisan a vevőt védi, és bármi van, visszaadja a vevőnek a teljes pénzt, a postaköltséget is. Az eladó meg szívjon, 0 eladóvédelem. Ha az eladó nem akar szívni, akkor mindent drága biztosított postával 1 KG-OS CSOMAGKÉNT (mert a csomagokat még Kanadába is lehet követni) kéne küldeni, hogy a kár 70-80%-át visszakapjam kártérítésként, de ez olyan drága lenne, hogy soha senki nem vásárolna tőlem. 17e Ft az Amerikába menő 1 kg-os csomag + értékbiztosítás még több 1000. Ez értelmetlen, még a 70e Ft-os terméknél is. De nagyrészt 30-50 g-os 2x USD-os cuccokat postázok. Már a sima elsőbbségi ajánlott levél is 2335 Ft 50 g-ig, ami 8 USD, de a 20% ebay összjutalék miatt 1x USD-t kell kérnem, mert nem fogom én fizetni ezt.
Mivel, hol, hogyan lehet követni a Kanadába küldött elsőbbségi ajánlott levelet az Amerikába érkezés után a címzettig? Ezt még az ebay trackingban se látni. Csak az Amerikába érkezésig van infó, aztán semmi.
Ezen csak sírni lehet, hogy 5 nap mire eljut 1 csomag Hatvanból a Pesti központba, és ott még 3 napot szarakodnak, mire elindul külföldre. Nálam most júl-ban a feladástól számítva 6 nap alatt elért Németországba az elsőbbségi ajánlott levél. USA-ba meg az 5-én pénteken feladott 12-ére ott volt. 7-10 nap alatt odaérnek USA-ba is, visszaállt a vírushelyzet előtti állapot.
Szia! Kínába már adtam fel ajánlott elsőbbségi levelet és a Magyar Posta is tökéletesen le tudta követni. Egyébként én a PostalNinja nevű oldalt használom a nemzetközi nyomkövetésekhez. Az USA-s dolog az sajnos valóban így van ahogy írod, viszont eltűnés esetén a Magyar Posta felveszi a kapcsolatot a USPS-el és onnan ők belsőleg meg tudják nézni mi történik/történt a leveleddel, hiszen odakint ugyanúgy könyvelt küldeményként kell kézbesíteniük, azaz trackelni kell az eseményeket. Az már egy másik dolog, hogy ügyfélszinten nem teszik elérhetővé ezeket az információkat a nyomkövetésükben, de ettől függetlenül maguknak könyvelik, mert kérés esetén a feladó ország postájának tudni kell adatot szolgáltatniuk. Más alternatívát nem igazán tudok neked javasolni, de annyi biztos, hogy nincsen olyan hogy eltűnt, és senki semmit nem tud mondani, emiatt pedig neked károd keletkezett. Mikor volt egyenként ez az eset? Azt kiemelném, hogy a Magyar Posta ügyfélszolgálata azonnal nem is tudta soha megmondani pl. telefonon hogy tényleg mi a helyzet, hanem tudakozványon keresztül lefolytatják a vizsgálatot, jelen esetben a USPS-et is bevonva, majd tájékozatnak az eredményről. Ezt kellett volna / kellene tenned amennyiben még van rá módod.
Szia! Azóta esetleg bármi fejlemény? Nekem is egy hónapja áll egy U betűs csomagom a "kicsérélő köpontban". Helyi kézbesítő postán jártam, nem találkoztak vele. :(
Sajnos ez megy pár éve, Azzal kezdődött hogy Trump kilépéssel fenyegetőzött a Universal Postal Unióból, ami aztán vissza lett vonva 2019-ben, de Magyarországról azóta sincs tracking
Helló. Ebayen hirdetek, mostanában a legtöbb termékem a 9×14 cm-es pufi borítékban 20-40 gramm, és főleg USA-ba, Kanadába mennek, egy kisebb részük Európába megy. A sima postával küldve az összes belföldi levél+csomag nyomonkövethető, de külföldre küldve csak a csomagokat lehet rendesen nyomonkövetni a posta oldalán. A külföldre küldött ajánlott elsőbbségi levelek csak akkor követhetők, ha Európán belül marad. A nem Európába küldött ajánlott elsőbbségi levelekről semmilyen információ nincs a posta nyomkövetésében, amint elhagyja a pesti központot. Minden USA-ba küldött levélnél évek óta az az utolsó infó, hogy elhagyta a pesti központot. Ez így nem jó. Volt hogy elveszett egy ajánlott, elsőbbségi levelem, amit Kanadába küldtem, és nem tudtam ellenőrizni, hogy tényleg elveszett-e, mert semmi infó nincs. Az UPS, USPS nyomkövetése nem látja a magyar leveleket, pedig biztosan USA-n át ment. A vevő ebay ügyet indított, és 2-3 hét alatt visszakapta a teljes pénzt (a postaköltséget is), én meg semmit nem tudok a termékről. Így se pénz, se termék, és még a 9e Ft-os elküldés díjával mínuszba is kerültem. Ez ellen tenni kell. A sima postával 2335 Ft az elsőbbségi, ajánlott, max. 50 g-os levél Európán kívülre (pl. USA), és nem ér semmit a nyomkövetés, pedig az alap elsőbbségi díj 50 g-ig csak 780 Ft, az ajánlás a drága, 1555 Ft. Így lesz 2335. Ez így nevetséges.
Hogyan, mivel lehet követni a Pestet elhagyó, USA-ba küldött ajánlott elsőbbségi leveleket? UPS, USPS, 17track, stb. nem jó, sok ilyet probáltam. A formátum RR123456789HU, vagy nem mutat semmit, vagy csak azt, ami a posta oldalán is látszik.
Ha nem lehet semmivel követni ezeket, akkor muszáj a posta helyett másik szolgáltatót használnom az Európán kívülre küldött levelekhez. USA-ba, Kanadába mennyiért megy el más szállítócégekkel (nem futár!) egy max. 50 grammos levél?
A Fedex (csomagkuldo-hu-val), stb. túl drága, 9-11e Ft az 50 g-os levél, mert csomagként megy. Itt nem találtam levélküldés lehetőséget Mo-ról. 3e Ft alatt kéne megoldani, mert csak ez éri meg. A postával max. 2 kg-os levél USA-ba 9740 Ft volt (8185+1555). Sima nem elsőbbségi nemzetközi csomagként 18000 lett volna. Iszonyú drága, lásd a linket, ezt hiába tudtam volna követni.
U betűs=nem könyvelt küldemény. Senki sem tudja megmondani hogy hol van, esetleg hol akadt el. Ennek a küldemény típusnak ez a nagy hátránya. Nyomkövetés semmit sem ér, még akkor is ha mutat valamit. Ami valósan követhető az az R-el kezdődő 9 db szám majd két betűs országkód formátumú azonosítós küldemény. Persze nem ez az egyedüli követős, de ez a leggyakoribb.
Helló. Van egy csomagom ami 05.18. óta a posta kicserélő központba van. A telefon hivásra válasz, hogy u betűvel kezdődő csomag és nincs Magyarországon nyoma. Tehát ezt bárki elrakhata és így jártam? Van esély ennyi idő után megkapni egy csomagot?
Mondjuk egyik leírt jelenség sem új, azt mondják erre, hogy „megszokhattuk”.
Az viszont érdekes műsor lesz, amikor ezzel a módszerrel horogra akad az első orgazda. Vagy amikor a címzett átnyúl a posta feje fölött és magától kezd érdeklődni pontos helymeghatározással, amíg a posta által hibásan címzett vámkezelési értesítő (nálam volt konkrétan ilyen) kering az ismeretlenben, és a raktárban egyre csak közeleg a sorsdöntő huszadik nap.
Persze van erre egy elegáns káeurópai módszer: betiltják. Ha van humorérzékük, pont azért, mert sérti a posta jó hírnévhez való jogát.
(off) Az "ugyanaz" méh mindig egy szó. És én még úgy tanultam, hogy nem túl szép dolog ló betűkkel üvölteni, legyen az akár html-ben szerkesztet is. Na, de mindegy. (on)
[ a "Mennyibe kerül majd a postai vámkezelés 2021. július 1. után?" fül alatt ]
"Ha a megrendelt terméked június 30-át követően érkezik az országba, már az új jogszabályok értelmében vám elé kell állítani, az áfán kívül vámkezelési díjat is kell fizetned." (Ezek' mióta tegeződnek velem?!)
"Díjelőnyt jelent majd, ha a díjat a vámkezelést követően megküldött postai elektronikus értesítés alapján online fizeted [..]"
"Egyes külföldi webáruházakban a magyarországi áfát már megrendeléskor kifizetheted, viszont ebben az esetben is - a jogszabályi elvárásoknak megfelelően - vám elé kell állítani az érkezett küldeményed, melyet postai vámkezelési díj fog terhelni." Na most a NAV pedig ennek szerintem az ellenkezőjét írja a fenti pdf-ben, mivel ha valamit nem terhel áfa, (és vám sem), akkor nincs jogalapja a MP Zrt.-nek díjat szednie, az ilyen vámeljárás a nemzetközi csomagforgalom szolgáltatói kötelezettsége és így ezt - saját bevételei terhére - a postaszolgáltató kell állja: "1. IOSS (Import One Stop Shop) Az IOSS alapelve az, hogy a vevő az áfát a vételárral együtt megfizeti az elektronikus felületen - például online piactér, platform, portál -, így az árut harmadik országból (tehát az Európai Unión kívülről) behozó gazdasági szereplőknek már nem kell áfát fizetniük a behozatalkor. Ehhez azonban az eladóknak egy különleges áfa-azonosítószámmal kell rendelkezniük. Ezt a különleges áfa-azonosítószámot a szabad forgalomba bocsátásra vonatkozó vám- árunyilatkozaton kell bejelenteni, amit a vámhatóság ellenőriz. Ha az áfa-azonosítószám érvényes, az illetékes vámhatóság (Magyarországon a Nemzeti Adó- és Vámhivatal, továbbiakban: NAV) nem szabja ki az áfát a vámeljárásban."
A MP Zrt. a világon a legátláthatóbb, legnépszerűbb, leggyorsabb, legpontosabb, legolcsóbb, legjobban felszerelt, az alkalmazottait a legjobban megfizető és még ennél is jobban megbecsülő egyetemes postaszolgáltató, mely' a postahelyi kézbesítőket konzumációra sem kényszeríti, így különösen sorsjegyek, biztosítási és banki termékek, ill. a bolti áraknál amúgy jelentősen olcsóbb non-food és food termékek kötelező kvótákat teljesítendő értékesítésére sem zsarolja meg őket, így fizetésmegvonással és a munkaviszony megszüntetésével sem kecsegteti alkalmazottait ezekre az esetekre a messze nem egymilliókat kereső középvezetés (postavezetők és helyettesek), míg mindeközben a még véletlenül sem a mindenkori (jelenleg 11 éve adott) kormányzat pénzmosodája minden más tekintetben is a P.C. és az összes más etikai és pü normák szerint jár el különösen amikor a Díjbeszedő Holding Zrt. és Díjnet Zrt., ill. közvetetten a Díjbeszedő Faktor Zrt. tulajdonosaként ezek által sem csicskáztatja a 9,87 millió magyar polgárt. Ugye! Is. 8-)
Az elérhető (nemhivatalos', de hivatalos: egységes tartalmú) közlemények szerint:
"Július elseje előtt az áfamentesség azokra a termékekre vonatkozik, amelyek _szabad forgalomba bocsátását eddig az időpontig kezdeményezik_ a vámhatóságnál. " ÉS "A július 1-jéig megrendelt, de ezen a napon vagy ezt követően _az EU vámhatárára érkező csomagokra_, amelyeket ekkor jelentenek be szabad forgalomba bocsátásra, az új szabályok szerint vámáru-nyilatkozatot kell benyújtani és áfát kell fizetni "
Tehát szerintem ha a hazai nemzetközi kicserélőben (MP Zrt.) a július 1. napja előtt már ott van az áru, akkor még nem vonatkozhatna rá az új ÁFA-szabályozás, mert a vámkezelést kötelesek (lennének) haladéktalanul megkezdeni.
Tehát azokban az esetekben, amikor az áru már M.o. területén van, de a vámügyintézés kezdeményezésének csúszása miatt az új szabályokat alkalmaznák, a MP Zrt. köteles (felhívásra) az okozott kárt megtéríteni. Célszerűen az ÁFA (és eljárási díj) fizetési felhívásra válaszul lehetne ezt alkalmanként a MP Zrt. elleni beszámítással elintézni.
Érdekes' módon a hétvégén az egyetemes postaszolgáltató oldalai nem elérhetőek "karbantartás" miatt, ugyebár 30 nappal korábban ki kell (!) tenni a nyilvános közlésre az új ÁSZF-et (ÜSZ-t), így tartok tőle, hogy hétfőn mér "okosabbak" leszünk.
Ref.: "Az a gond, ha ők bármeddig pihentethetik a csomagokat, (ha egyáltalán nem lett már más a gazdája) akkor ki garantálhatja, hogy nem fogják belecsúsztatni júli.01-be? "
( off) Tisztelettel kérek szépen mindenkit, hogy a -val/-vel ragokkal a kellő odafigyeléssel bánjon: nem NPKK-al, hanem NPKK-val. Ahogy nem Ft-al (és nem ft-al), hanem Ft-tal. Köszönöm minden magyarul beszélő, értő és író fél nevében. ( on )
Érdemben: tessék mondani, a július 1-től bevezetendő új (22 EUR alatt is fennálló) ÁFA-szabályokkal itt miért nem foglalkozik senki? Vagy csak én nem látom?
Hasonló eset volt már velem is, igaz szerencsére csak egyszer fordult elő ilyen. Éppen a városba tartottam, amikor összefutottam a postással. Kérdezte tőlem, hogy hogy működik amit rendeltem? Mondom mire gondolsz? Hát amit nem hozhattam ki a mérete miatt és az untracked miatt, beraktam a megfelelő helyre amiről sms-t kell küldeni. Mondom én nekem nem jött semmi sms és papír sem. Bementem (éppen amúgyis a postára mentem volna) és mondtam hogy ez a helyzet. Elsőre nem értették meg és majdnem elhajtotottak, de én mondtam hogy addig el nem megyek innen amíg ki nem adják a csomagot. Kb 15 perc után jön a nő, hogy nincs meg. Újra visszament majd közben már a postás nevét is elkérte tőlem, akit telefonon felhívott. Kiderült, hogy benti dolgozók kavarták el mert a postás a helyére tette. Megint vagy 10 perc mire kiadta a nő a csomagot, majd elnézést kért a történtek miatt.
Hála az égnek olyan rendes postásunk van, hogy szó szerint mindent kihoz, szóval semmiért sem kell bemennem a postára. Ezt azóta csinálja így mióta volt ez a kellemetlenség. Ő megmomdta, hogy az ügyfel ne menjen a vírusos időben a postára olyan miatt amit a címen is meg lehet oldani. Nálunk vlaki általában mindig van itthon délelőtt, ha pedig véletlenül nincs akkor értesítőt ír kézzel majd azzal kiváltom a postán. Remélem sokáig fognak még dolgozni ilyen rendes és becsületes emberek mint amilyen ő is.