Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DelSonar Creative Commons License 2022.08.29 0 0 16946

Egyszerű: fogod, ráadod a gyújtást. Akkor minden visszajelzőnek világítania kell és meg kell húznia az üzemanyagrelének. Ha nem húz meg a relé akkor vagy rossz vagy nem kap feszültséget. Ha rossz, az a jobbik eset mert lehet cserélni, viszont ha gyújtáskor nem kap feszültséget akkor a vezérlőegység nem jó vagy tiltja. Akkor gondolom lehet keresni valami ezzel foglalkozó szakit aki képes helyreállítani a programot vagy ilyesmi.

Előzmény: Bannus (16945)
Bannus Creative Commons License 2022.08.29 0 0 16945

A központi egység az a motorvezérlő? Vagy mi pontosan? Van más neve? Azér tkrédezem, mert az Immot kiüttettem ugye a motorvezérlőben. Előfordulhat, hogy pár inditás után jött ki rajta  , hogy meghülyült és blokkolja pl az AC pumpát? (6x leindult a kiiktatás után, még azzal a kulccsal is, amivel azelőtt sose indult és az immojel sem világitott már, ezért gondotla, hogy ilyne téren midnen oké.... de hogy egy nappal később hasson negaitvan bármire is, arra nem gondoltam, létezhet ilyen?)

Előzmény: DelSonar (16943)
Bannus Creative Commons License 2022.08.29 0 0 16944

Rájöttem :) bocsánat.

 Köszi. Meg a többi választ is.

Előzmény: Bannus (16942)
DelSonar Creative Commons License 2022.08.29 0 0 16943

Ez az üzemanyagszivattyú bekötése. A relé a központi egységből kapja a jelet, először annak kell húzni, majd az érintkezője adja ki a feszültséget a szivattyúnak. Ezt a kört kell ellenőrizni, végigmegy-e a jel rajta.

Előzmény: Bannus (16942)
Bannus Creative Commons License 2022.08.29 0 0 16942

Bocsi melyik linkre gondolsz ill képre? Nem látok ilyet. Nem maradt le?

Előzmény: DelSonar (16938)
DelSonar Creative Commons License 2022.08.29 0 0 16941

Én nem vagyok autószerelő, magamnak megcsinálok dolgokat amikhez nem kellene spéci szerszámok és hozzá lehet férni. Másoknak nem szerelek autót mert nem tudok felelősséget vállalni érte. Magamnak amit meg tudok csinálni az biztos, hogy jó de az mégis saját részre van. Kuplung cserének pl biztos nem állnék neki vagy ami volt jó múltkorában, hátsó híd szilent cserék. Akkor átgurulok a szerelőhöz és megcsinálja. Kódot ki lehet olvasni, az kb 3 perc. Üzemanyagszivattyúnál meg kell nézni, hogy a relé húz-e egyáltalán mikor a gyújtást ráadod, ha húz akkor a szivattyúnál megnézni, hogy megjelenik-e a feszültség a csatlakozón. Ha igen akkor a szivattyú kuka. Ha nem húz a relé vagy nem megy ki a feszültség akkor végig kell járni a kört.

Előzmény: Bannus (16940)
Bannus Creative Commons License 2022.08.28 0 0 16940

Ebben a cikkben olvastam, hogy összefüggött a két dolog. De mashol nem talaltam igy összefüggést leirva. https://autotechnika.hu/cikkek/diagnosztika/8278/jel-hol-volt-hol-nem-volt

 

Esetleg nem vallalsz hibakod kiolvasast? Budapest Kispest környeke. Bar az auto sajna most a Lurdy haz kornyeken a munkahelyem parkolojaban pihen. Szoval akkor vegulis Ferencvaros....

 

En is 9 eve csapatom egyebkent vele. :) Mondjuk, nőként, en sajnos nem foglalkozom a karbantartassal sokat, szerelohoz viszem, ha muszakiztatni kell v . ha vmi baj van vele. Eddig nem sok volt, de sajnos ez a bem indulas dolog evek ota fennallt es egyre rosszabb lett. Szerelo nem tudott eajonni mi a gond, ezt azt kicserelt ill ellenorzott rajta..Iden nyarra az immobilizerre eskudott. Mult heten  kiiktattattam aranyarer' de ugyanugy nem indul.... Mar nagyon kivagyok, jo lenne egy hibakod olvasas, de helyszinre kellene hivnom vkit ..  Kaptam egy illető elerhetoseget aki Kőbányán lakik, szinten Kalosa van kb 10 eve, hogy o vallal hibakod olvasast.... meg nem hivtam (esetleg nem Te vagy ? :) tel szama vege 3468)

 

Előzmény: DelSonar (16938)
DelSonar Creative Commons License 2022.08.28 0 0 16939

Nekem a kétezer Ft-os bluetooth-os kiolvasóm gyújtás alatt is képes kiolvasni a hibakódokat illetve megjeleníteni az adatokat.

Az üzemanyagszivattyú működése szerintem nem függ a holtponti jeladótól, az max az üzemanyagnyomástól függ. Lévén amikor a gyújtást ráadom elindul a szivattyú de ha nem indítok le is áll mert kialakul a megfelelő nyomásérték. Ha a holtponti jeladótól függene akkor el sem indulna soha a szivattyú mert álló motornál nem érzékelne forgást. Szerintem.

Előzmény: Bannus (16937)
DelSonar Creative Commons License 2022.08.28 0 0 16938

Szakértő nem vagyok, csak 9. éve hajtok egyet és próbálom életben tartani. A szivattyú bent van a tankban. Ha megnézed a képet amit a link alatt látsz, abban a fehér műanyaghengerben van a szivattyú maga. A tibbi a tartószerkezet és az üzemanyag-állásjelzés. Valószínűleg a hátsó ülést ki kell szedni és ott kell megbontani a kárpitot és úgy lehet hozzáférni a csövekhez és a csatlakozóhoz. A csatlakozókat valószínűleg két oldalról össze kell nyomni és akkor lehúzhatóak a csonkról. Az egységet kivenni és az "újat" betenni a helyére, meghúzni a csavarokat, csatlakoztatni amit kell és mehet a gép.

Előzmény: Bannus (16936)
Bannus Creative Commons License 2022.08.28 0 0 16937

Két kérdésem lenne még.

1. Ha a főtengely jeladó (azaz holtponti jeladó) a  rossz, előfordulhat, hogy az AC Pumpa is "halottnak" tűnik, azaz nem "zümmög", mikor ráteszem a gyújtást, hanem totál csend van? De valójában ez a jeladó hibás és az AC pumpának nincs is baja? Vagy semmi köze nem nem lehet egynáshoz a kettőnek?

(megj -  régóta produkál olyan tüneteket az autó, ami esetleg főtengely jeladó probléma lehet -  félmelegen nem indul, csak köszörül, de mostanában már napokig is várnom kellett, hogy induljon.... illetve, legutóbbi nem indulás óta már az is fel tűnt, hogy már az AC pumpa sem áll fel, mikor ráteszem a gyújtást...)

 

2. Ha nem indul az inditózásra, csak teker, de nem "kapja el", attól még ki lehet olvastatni a hibajelenség okát? (vki - nem autószerelő - azt mondt,a csak járó motornál lehet (????) igaz ez???

 

Mert arra gondotlam, ahelyett, hogy találgatok, hogy ez vagy az a baj, esetleg eg yilyen autó diagnosztika simán kimutatná, mit is kell cserélni (?) Vagy ez felejtős ötlet? Esetleg cseréltessem mindkettőt? (AC pumpa és holtponti jeladó)

 

Köszi elröe is a választ.

Bannus Creative Commons License 2022.08.28 0 0 16936

Köszi. Úgy látom, Te igazi szakértője vagy a Kalosnak. Ezért kérdeznélek arról, hogy ebben tankon belül vagy kivül van az a szivattyú? Amiatt kérdem, mert az autó sajnos mozgásképtelenné vált, jó lenne, ha nem kellene elszállittatni. Jól tudom, hogy tankon belüli esetén szerelhető lenne helyszinen? Az ülês felől közelithető meg?

Előzmény: DelSonar (16935)
DelSonar Creative Commons License 2022.08.28 0 0 16935

Bontóból veszel egyet 10 ezer körül + szállítás. Újonnan 40-100 ezer között mozog az ára. Nagy valószínűséggel nem emiatt került bontóba a kocsi így jó eséllyel még évekig használható lesz. Talán lehet külön szivattyút is venni és azt kicserélni. Ahhoz meg kell bontani ezt a komplett szerkezetet és úgy belegányolni az újat. Viszont olcsóbb akkor sem lesz.

 

https://bontoplaza.hu/daewoo-kalos-klas-uzemanyag-szivattyu-alkatresz/2911174

Előzmény: Bannus (16934)
Bannus Creative Commons License 2022.08.28 0 0 16934

Sziasztok, Üzemanyagszivattyút mennyire ajanlatos vagy sem hasznaltat venni? Az nem vmi olyan alkatresz, amibe nem lehet belrlatni, hogy mennyire koszos vagy ilyesmi es kinyirhatja az autot egyik naprol a masikra? Velemeny, tanacs? koszi elore is.

 

 

almaata66 Creative Commons License 2022.08.19 0 0 16933

Úgy látszik, az 1-3-as hengerben szegénykeverékes, a 2-es jó, a 4-esen valami lerakódás van. Talán az E10 miatt?

Előzmény: almaata66 (16932)
almaata66 Creative Commons License 2022.08.19 0 0 16932

360 :) Már mindent is kicseréltem, most a benzinszűrőt utoljára. Beszakadt az egyik csati, de ez lényegtelen, bilincs, benzinvezeték, oszt jónapot. Sokkal jobban indul. Néhány száz km. múlva kiszerelem a gyertyákat lecsekkolni.

Előzmény: phillipo654 (16930)
phillipo654 Creative Commons License 2022.08.18 0 0 16931

Íme 

Előzmény: phillipo654 (16161)
phillipo654 Creative Commons License 2022.08.18 0 0 16930

Szia!

Nekem volt képem az enyémekről. De nem néz ki "annyira szarul".

Nekem rángatott annó, gyújtás kábel csere és összes gyertya csere se oldotta meg. Talán a legtömeg mérőt fújtam le valami tisztítóval ami ideiglenesen megoldotta a problémát.

Benzin szivattyún agyaltam anno. Ez 200k km 

A tiéd 300k ha még jól emlékszem.

 

Előzmény: almaata66 (16928)
CrepOne Creative Commons License 2022.08.12 0 0 16929

Próbáld meg esetleg 1-2 Facebook csoportban, ott viszonylag gyakran keresnek hasonlót, főleg ha útban van. Ha van rá igény, belinkelek 1-2-t szívesen.

Előzmény: phillipo654 (16926)
almaata66 Creative Commons License 2022.08.12 0 0 16928

A 4. hengerben már a második gyertya lesz ilyen /rozsdás?/ és okoz indítási problémákat. Ha van itt gyertyaguru, ne tartsa magában az okot, okokat :)

Előzmény: almaata66 (16927)
almaata66 Creative Commons License 2022.08.12 0 0 16927

phillipo654 Creative Commons License 2022.08.08 0 0 16926

Sziasztok!

 

Vigyétek, ingyen van!

Pesterzsébet még mindig.

Előzmény: phillipo654 (16914)
gagaur Creative Commons License 2022.07.15 0 0 16925

Sziasztok,

Van egy 2004-es Kalosom, 1.2-es motorral. AZt csinálja, hogy kicsit bemelegszik a motor, akkor nyikorgó/csikorgó/sípoló hangot ad. Talán akkor jön elő, amikor elveszem a gázt, illetve amikor leállítom a motort egy hosszan elnyúló nyüszítés szerű hangot ad, olyat, mint ha valami gáz eresztene.

Nem tudom mi lehet, van tippetek?

Köszönöm.

gabor

Clevo88 Creative Commons License 2022.07.12 0 0 16924

annyi hogy nincs hely a portán, ennyiért meg biztos elviszik, de már jelentkeztek érte.

Előzmény: almaata66 (16923)
almaata66 Creative Commons License 2022.07.12 0 0 16923

A hahu-n megnézted mennyiért árulják ezeket ennyi km-el? Mi a gondja ha nem vagyok indiszkrét?

Előzmény: Clevo88 (16921)
Clevo88 Creative Commons License 2022.07.12 0 0 16922

Rendszám JPV 001

Előzmény: Clevo88 (16882)
Clevo88 Creative Commons License 2022.07.12 0 0 16921

Üdv, holnapi naptól eladóvá válik 1.4 es 8 szelepes sedán osztott indexes kalos személygépkocsim, foglalkozós állapotban 150 ezer kemény magyar forintért.

Muzsik Bandi Creative Commons License 2022.07.02 0 0 16920

Sziasztok. Azt szeretném kérdezni hogy.,miért lehet az higy ha nagyon meleg van(34°+) Akkor foglya magát az autó és leáll. Majd ha hül 1picit ujra elindul. Ha a hőmérséklet (kb 34°) viszaesik gond nélkül megy akár menyit. 

almaata66 Creative Commons License 2022.06.28 0 0 16919

Szia, valószínűleg elillant belőle a gáz. Muszáj keresned klímást, aki hajlandó nyomás próbáztatni. Engem az első elküldött azzal, hogy húzzam le az ablakot ha melegem van. Nem szeretnek öreg autóval próbálkozni. Ha találtál szerelőt aki ebben a csúcsidőszakban elvállalja, kérd a szeleptű cseréjét is, ha a gép szerint rendben van az autó. És vigyél magaddal sok pénzt. 

Előzmény: Vibalazs (16918)
Vibalazs Creative Commons License 2022.06.28 0 0 16918

Sziasztok!

 

Van egy 1.4 16V típusú Kalos. Klíma miatt szeretnék érdeklődni, miként kellene működésre bírni, mennyi idő alatt kezd el hűteni?

Ventilátor bekapcsolt állapotban A/C gomb zölden világít 10 perccel később sem érkezik meg a hűvösebb levegő.

Esetleg kompresszort kellene felújítani vagy cserélni? Teljesítmény vesztés nincsen.

 

Előre is Köszönöm a hozzászólásokat!

almaata66 Creative Commons License 2022.06.19 0 0 16917

Kismillió.... kezdve azzal, hogy van egy 1.2-es Kalosod . Én inkább a gyertyákkal, kábelekkel, trafóval kezdeném ebben a sorrendben. Előtte meg obd-t rádugni.

Előzmény: Chevro (16915)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!