A Wizz Air megnyitotta temesvári bázisát és további terjeszkedést jelentett be A Wizz Air diszkont légitársaság megnyitotta harmadik romániai bázisát Temesváron (Bukarest és Kolozsvár után). Ez sorban a tizedik Wizz Air bázis a régióban. A bázison egyelőre egy vadonatúj Airbus A320-as repülőgép állomásozik. A légitársaság 5 új járatot indított a február 19-től a meglévő 3 mellé, így jelenleg Rómába, Londonba (Luton), Dortmundba, Milánóba (Bergamo), Barcelonába, Párizsba (Beauvais), Valenciába és Velencébe (Treviso) indít járatokat Temesvárról, ezzel a megye legnagyobb útvonalválasztékát kínálva az utazni vágyóknak. A jelen expanzió annak a tervnek a része, amely szerint a Wizz Air idén megduplázza méretét Romániában. A Wizz Air februárban 34%-os piaci részesedés mellett átvette a piacvezető szerepet a diszkont légitársasági szektorban Romániában. Ezzel egyidőben Váradi József vezérigazgató Prágában arról beszélt, hogy a már bejelentett egy Airbus A320-as repülőgép mellé - amit a cég a júniusi bázisnyitás kapcsán helyez Prágába - júliusban megérkezik a következő új repülőgép. A kapacitásbővítés lehetőséget teremt arra, hogy növeljék a sűrűséget a légitársaság római, brüsszeli, párizsi és eindhoveni járatain, illetve beindítsák a madridi, malmöi és nápolyi járatokat a cseh fővárosból. További két új járatot még az elkövetkezendő hetekben bejelentenek. A cég egyébként már megkezdte a közel 70 fős cseh személyzetének felvételét. A Wizz Air 5,9 millió utast szállított 2008-ban, ami 41% növekedésnek felel meg 2007-hez képest. A cég jelenleg 21 Airbus A320-as repülőgéppel üzemel, 10 bázissal rendelkezik (Budapest, Katowice, Varsó, Gdansk, Poznan, Szófia, Bukarest, Kolozsvár, Temesvár, Kiev) és több mint 120 útvonalon közlekedik. A légitársaság Magyarországon 18%-os növekedés mellett 825 ezer utast szállított 2008-ban, ezzel az ország legdinamikusabban fejlődő légitársaságának mondható. Budapesten idén nyáron egy harmadik Airbus A320-sal bővül a Wizz Air flotta.
Még nem. Ne feledd, hogy nem klasszikus átszállásról van szó. A járat megvár(ja, hogy felszállj), de a csomagodat neked kell felvenni, majd újra feladni.
Hét budapesti járatából kettőt - Bréma és Frankfurt-Hahn - megszüntet a legnagyobb európai fapados társaság, a Ryanair - tudta meg a fapadosinfo.hu. Ezzel a magyar utasok elvesztenek két remek átszállási lehetőséget a cég más olcsóbb útvonalaira.
Ír és brit utasaikat akarják kiszolgálni a lehető legjobban
Ez a legelegánsabban fogalmazva is súlyos tévedés. Tessék csak rápillantani a Ryan desztinációs térképére! (Előbb persze letölteni a Silverlight-ot :-))
Ír és brit utasaikat akarják kiszolgálni a lehető legjobban, teht a számukra indítanak minél több desztináció felé járatokat.
no igen, ezért indít a ryan pld. Brémából kb 30, Hahnból pedig 50 helyre gépet, miként pld. Bergamóból is kb 50 felé. leszarják ők az ír és a brit utasokat is, pontosabban mindenkit boldogan kiszolgálnak, aki velük akar utazni. csak ehhez éppen attraktív desztinációk és piacismeret szükségeltetik. ez utóbbi nálunk egyelőre nem jön be a ryannek, sajnos.
Lehet itt mindenféle elméleti fejtegetésekbe bocsátkozni (szerintem mellesleg irodák nagyon is szerveznek a diszkontokra; a Ryanair hozzáállásáról és desztinációiról is nagyon más a véleményünk), de egy olyan rutinos utazó mint jazzcool, szerintem a tapasztalataira alapozva nagyon jól lát bizonyos tendenciákat, összefüggéseket, amelyekkel én is egyetértek.
viszont a nyelvet nem tudó irodával megy, ők meg nem szerveznek fapadosra. a fapados kifejezetten a bevállalósoknak - meg a kispénzűeknek - való. Pl. e topik látogatóinak.
Abban meg végképp nincs igaza, amit a Ryanről ír, miszerint ha repülnének innen Berlinbe, Münchenbe stb, akkor elsők lehetnének a piacon. Leszarják ők, hogy egy magyar piacon hanyadikok. Ír és brit utasaikat akarják kiszolgálni a lehető legjobban, teht a számukra indítanak minél több desztináció felé járatokat. Nem is szűnik meg a Dublin-Bp és a brit járatok, csak a németek. Mert azt mondják: ez nem az ő asztaluk. Nyilván nem hozta ez a 2 német-magyar járat a kellő nyereséget, tehát beszüntetik és kész. Nincs lelkiismeretfurdalásuk, hogy most mi hogy jutunk el Brémába.
Jazzcool ezt írta: de a magyar utasok döntő többsége - lássuk be - nem Liverpoolba akar utazni, vagy Brémába stb. és az átszállás sem opció a nagytöbbség számára, mert a menetrendek azért ritkán illeszkednek.
Nem tudom, miért látod máshogy, szerintem jazzcoolnak teljesen igaza van! A magyar utasok nagyon kicsi rétege utazik/-na LPL-be, BRE-ba, EMA-ba az én véleményem szerint is. A nagy többség nyelvet sem (vagy nem jól) tud, foglalni sem mer, szervezetten akar utazni, nagyrészt nyáron, szezonálisan. A menetrendilleszkedés ben is igaza van.
Ne ezekból a topikokból indulj ki, itt az átlagnál informáltabb, bevállalósabb, gyakoribb utazók vannak! Megint csak: szerintem.
már miért lenne marhaság? én is örömmel mentem Brémába, és még megyek januárban is, de a ryan, lássuk be, ebből nem élt meg. ha München, Berlin, Frankfurt (nem Hahn) lett volna a célpont, akkor ugyan verseny lett volna, de azt megnyerhette volna.
azért ez egy marhaság, amit írsz, már megbocsáss. Miért kellene mindenhol fővárosba menni? Én pl. nagyon hálás vagyok a Ryannek, mert tán soha nem jutottam volna el Brémába vagy Bristolba és a közeli Glastonburybe, ha nincsenek ezek a járatok. ha csak London lenne és Berlin, nem biztos, hogy eszembe jutottak volna olyan városok, amelyektől azután sok élményt kaptam. Igen, meg kell nézni a fővárosokat, és aztán más úticélokat is. Ma már szerencsére nem 3 évenként mehetünk Ny-ra, aki szeret utazni, évente többször is megteszi.
a főváros persze egy kicsit leegyszerűsítés volt részemről. Pld. Németország, Franciaország, Olaszország, vagy az Egyesült Királyság esetében a nagy távolságok és a 60-80 milliós népesség miatt más a helyzet. de a magyar utasok döntő többsége - lássuk be - nem Liverpoolba akar utazni, vagy Brémába stb. és az átszállás sem opció a nagytöbbség számára, mert a menetrendek azért ritkán illeszkednek.
abban egyetértek, hogy a Ryan úticélok önmagukban nem elég jó, vag ynem megfelelő desztinációk a magyar utasok számára, de a célpontokban elérhető más Ryan útvonalak javítanak ezen. Azzal, hogy fővárosba kell repülni, nem értek egyet, ha így lenne, akkor nem lenne ekkora a Ryan (Easy, stb.) hálózata. Ehhez az is hozzájárul, hogy a fapados megjelenése kellő marketinggel fokozhatja az utazási igény elég szépen, és bizony a Ryan hálózaon is találni településeket, amik jól futnának szvsz, ilyen pl. Marseille, vagy Pisa.
De Ryan marketinget nem túl sokat láttam, tavaly karácsonykor egy angol (no comment) nyelvű hirdetést a Népszabiban, aztán szevasz.
Mondjuk, ha a kedves légitársaság nem számol azzal, és nem reklámozza (lásd Sky anno), hogy pl. a Bolognai járata igen kiváló Firenze, vagy Ravenna elérésében is, akkor magára vessen.
szerintem a ryannek egyetlen normális járata sincs BUD-ról, normális alatt az európai fővárosokat értem. így nem csoda, hogy kivonul. a leszállási díj emelkedése mese.
az easy repül pld London Párizs Berlin. a wizz szintén London, majdnem Párizs, Madrid, Róma, majdnem Brüsszel stb. azaz nem összevethető Brémával, Hahnnal. de a többi, még meglévő desztinációval sem.
Egyébként nagyon úgy néz ki, hogy a pilóták is sztrájkolni fognak a malévnál, az egy fokkal nagyobb gáz lesz, mint így és valószínű, hogy a pilóták helyére nem tudnak majd hozni vendégmunkásokat.
Tudok a BA disznóságairól, de nem erre céloztam, hanem arra, a történelemből tanult tényre, ami a kapitalizmus kezdetén volt szokás - és ezek szerint már nem az? - hogy a sztrájkot szervező akárki, itt mondjuk a szakszervezet állja a sztrájkoló dologzók fizetését és a közben keletkezett kárt is. Ha ez így lenne, 1 percig nem lenne sztrájk.
Miért vonulnak ki a fapados légitársaságok tőlünk? Drágák vagyunk? Nincs elég utas ?
Úgy van. Ha nagyon nagyot lehetne kaszálni, nyilván nem kifelé mennének, hanem járatokat sűrítenének és új társaságok jönnének. Szerintem a legfőbb ok a fizetőképes kereslet hiánya, a túlzott szezonalitás a magyar utasok részéről; kisebb részben a nyelvtudás hiánya (pölö Ryanair-t csak angolul lehet foglalni). De a BA sem makulátlan persze 8lásd a mostani sztrájk is).
Egyébként van több diszkont társaság is természetesen nálunk.
mindenképpen rossz hír, akár emelkedtek a reptéri költségek, akár nem. már mindenki kártérítést követel a BA-tól, pedig eredetileg a sztrájkot szervezőkenk, azaz a szakszervezetnek kellene állnia a költségeket, pl. a kártérítését is. De úgy látszik, ezt nem lehet érvényesíteni - nincs is miből - ezért olyan nagy a mellénye Gaskónak is. (de az már egy másik topik témája lehetne).