Segítséget szeretnék kérni! Egy 2006-os 1.4-es Albeának lekapta a kormányát a "villamosságis kolléga",majd a műszerfalat is megbontotta.(hozzá akart férni a fűtő motorhoz, a diagnosztika ezt dobta!) Majd felszívódott!! Összeraktam,de légzsák hibát ír és nem tudom életre kelteni. :( Esetleg ötlet?
(Jobb egy ülés teljesen hátra, ajtó küszöbére háttal befeküdve be a műszerfal alá. Ahogy öregszem egyre inkább zokon veszem az így szerelhető dolgokat.:) )
idézlek: " Aztán utána már nem volt hajlandó reagálni az egyik távlövő jelére. Nem mertem meg várni,míg esetleg a másikkal sem társalog,ezért szett csere lett."
Milyen szettre cserélted? Költség? Utána az új szettel működött a központi zár is??
Szia! Igen,nekem is volt vele problémám. Aztán utána már nem volt hajlandó reagálni az egyik távlövő jelére. Nem mertem meg várni,míg esetleg a másikkal sem társalog,ezért szett csere lett.
De én is kérdeznék...Albeán a ventillátor fokozatait egy relé kapcsolja a kesztyűtartó mellett,egy szűk helyen,ugye? Hogy lehet onnan kioperálni? Kontakt hibája van,ha sikerül megmozgatnom,egy darabig ismét működik. De ez így nem állapot...
Sziasztok, kérdezem, volt e Vkinek problémája a gyári riasztó ill. központi zár aktiváló szerkezettel? 15 évig kifogástalanul működött, (csak kb.3 méter távolságból nyitott és zárt), mostanság pedig 1-3 perc nyomkodás után nyitja a zárakat és kapcsolja ki a riasztót. Vadi új, megbízható elemekkel is).
Valamiért nem látom a régebbi hozzászólásokat, csak random hármat-hármat - a sajátjaimat sem.
Így nem tudok visszautalni arra a hozzászólásra, amiben utaltam arra, hogy az egyik rokon srác vett egy autót.
A srác eddig be volt oltva az autók ellen - mások az érdeklődési körei.
Aztán az élet úgy hozta, hogy pár hónapja életszerű lett számára az autóvásárlás.
S tényleg a véletlen hozta úgy - budapesti utcájuk-beli szembe szomszédjuk írta ki az autóra, hogy eladó - Albeát vett.
2006-os évjáratút, 1.4 8v, Active, kék, s az enyémben van 123 ezer kilométer, az övékben 116 ezer.
Vannak rajta "utcai harc" sérülések, de így azok legalább az "eredetiek", vannak apró hibák, de azok meg nem vészesek.
A fő(?) különbség, hogy nekem acélfelni van dísztárcsákkal, neki meg gyári könnyűfém felni.
Bár a gumijaink más márkájúak, de mindkét esetben 185-ös méretűek, illetve mondhatni újak; pár ezer kilométer van "bennük", így túlságosan nem lehetnek eltérő tömegűek.
Most tudtunk találkozni rokon összejövetelen, így kapva az alkalmon, vittem digitális szobamérleget, s egy-egy kereket leszerelve megmértük a tömegüket.
Az acélfenis kerekem 12,5 kg.
A könnyűfémfelnis kerék meg 15,3 kg-os.
Nem meglepő módon a képen látható útminőségen érezhető a különbség...
Az elsőről csak olvastam, akkor még nem Albeám, volt, s nem tudtam a fórumról.
A második - gyakorlatilag - új csapattal Agárdon volt 2008-ban, Mauzliman fáradozásnak köszönhetően kiválóan sikerült, nagyon családias volt a hangulat!
A harmadikat Miskolcra "PeeWee"-vel jómagam szerveztem; erről "Pitti" készített nagyon hangulatos videót:
Előre is elnézést kérek, hirtelen ötlettől vezérelve megkértem a páromat, hogy rögzítse a látottakat, ő meg lyányos zavarában nem fektette el a mobilt. Én meg nem tudok fektetni - mobilvideót.
Ahogy zúdult le a víz a percekkel korábbi özönvízből a nyugatra fekvő domboldalról, szerintem percekkel később már senki nem ment át híd alatt. A tanulság; ha közúton - jelentsen bármit is - sportos vezetésélményt akarsz, akkor vegyél Octavia RS-t, ha meg nem elakadni, akkor pl. Fiatot; Lineát, Albeát Remélem működik a beágyazás: https://photos.google.com/share/AF1...?key=d3FtYmxvNmU4bkZ6aVJBWHRIOEUybDRDOVR0bjRB
Ugye milyen jó hangja van a Fiat motornak 100-as benzinnel?
Nem emlékszem sajnos biztosra, hogy nekem a bovden vagy a zár nem nyitotta. Van a mechanikában egy kis műanyag összekötő ami mint egy faudi fej funkciónál, nekem az pattant el.
Hogy otthon te kicseréled-e azt nem tudom, én kicseréltem. Kicsit nőgyógyászkodós, vissza emlékszem úgy raktam, hogy a hátsó ülést lehajtva bemásztam és magamra csuktam.:)
15 év után jött elő a hiba. A csomagtartót nem tudom kulccsal nyitni, csak a vezetőülés mellől. A kulcs akadálytalanul elfordul oda, majd vissza, de nem nyitja a kasznit. Ötlet a javítást illetően?? Csere? Otthon, "bénázva" is megoldható? Tudtok esetleg bontóból? Köszi a segítséget. Pitti Győr. (Albea 1.2 Dynamic 2005.)
Más... Előfordult Valakinél, hogy a gyári riasztó teljesítménye "lecsökkent" annyira, hogy csak hosszas nyomkodás után kapcsolja ki a riasztót? Vadi új akksi van a kocsiban, és új, megbízható elemek vannak a nyomógombos riasztó-kapcsolóban is.
550 és 450 amit mondanak hozzá; kb valós is lehet. Mintha nekem most 17-21 inch lenne. Én mindig viszem a régit és ahhoz mérem mert egyik mm, másik inch, és két ugyanakkora se egyforma...
Hacsak egy töröttet akarsz pótolni Pesten egyet kaphatsz tőlem.:) #10232-es hsz-ben írtam.
Ha "rendes" megoldást akarsz az szívás, az új vagy 25 (darabja!), bontókban 10/db vesztegetik ha van. Mikor kerestem Szeged melletti bontóban volt talán egy. Vagy végtelen keresés és kivárás, én végül Németországból szereztem valami rájuk rohadt készletből egy újszerű párt 7 ezerért.
Ahha, a P1135 ahogy látom az első szonda panasza. Az ha visszatér akkor cserélni kell a szondát. Azt tudjad 188.A5 motorral puntókat is szerelték amiből jóval több van, szóval itt az index punto fórumon tudnak esetleg gyakorlati tapasztalatokat/tanácsokat mondani. Vagy ha beszélsz angolul akkor a fiatforum.com-on érdemes nézelődni.
Olajat majd nézegesd mennyire eszi (fordulat/használatfüggően elég változatosan tudja enni).
Hibakódok: P1135; P0420. 318 ezer van benne. (maga az autó remek állapotban van, sem rozsda, sem lakkhiba nincs) 250 ezerért vettem téli nyárigumi szettel.
Hogy pontos legyek a P0141-et szokta beírni a hibatárolóba, ami elvileg egész pontosan a lambda szonda fűtésének hibája volna, de a valóságban egyáltalán nem biztos, hogy az. Ilyenkor szoktak lambda szondát cserélni, de kétesélyes az segít-e mert mire az elfárad rendszerint már fáradt a katalizátor, esetleg az üzemanyag/gyújtásrendszer sincs a toppon. Szóval sok pénzt el lehet locsolni, és nem biztos, hogy a végén jó lesz.
Vagy a másik út ez a tankolj 100-as benzint, de ez szerintem olyan mint a polír: addig segíthet míg csak egész picit karcos az autó, de ha már rozsdás/horpadt akkor semmit. Mostanában hallottam többektől, hogy "mert az E10-es benzin miatt van minden" és tankolj 100-ast. Érdekes a fiat tipom amiben 25 ezer km van az most se check engineezik, anyósomék tízéves suzukija amiben 100 ezer van az sem, az albeámban viszont 280 ezer km után már vissza-visszatérő vendég volt még az E10 előtt is. Szóval szerintem ez hülyeség, és az elszaporodásának alapja valójában csupán annyi, hogy manapság az euro3-as OBD-s autók már elég öregek ahhoz, hogy hisztizzenek kicsit, viszont még mindig jó sok van belőlük az utakon.
Huhh, akkor az mák. Én tutira vettem ez alapján, hogy jól belenyúltál egy zaftos fojtószelep/kábelköteg/ecu hibásba.
A lambda hiba az jó eséllyel kor és km-ből fakad mert sokaknál világít már (nálam is). Katalizátor és szonda csere lenne a megoldás rá, de egyébként nem fog megállni a vas és nem lesz baja. Szóval készülj fel rá lelkileg, hogy a lámpa visszatér.
Egy 2000Ft-os bluetooth OBD-vel is te magad is kiütheted a hibát és akkor egy 50km-re biztosan eltűnik. Azalatt az 50km alatt meg akár le is műszakizik egy autó.
Hali! Most voltam diagnosztikán, lambda szonda hibát írt ki. Mondták a fiatosok tankoljak százas benzint. Egyenlőre OK, nem ég a lámpa. Valóban hónapokat állt az autó. A tulaj meghalt, majd hagyatéki eljárás végén a lánya örökölte meg. 2019 májusi vizsga óta 1000 km ment bele, úgy hogy már én is toltam ezt a hetet az autóval. Azon a rövid gumis részen van repedés. A pillangószelep tisztításra azt mondták a szervizben előfordul. A régi tulaj olyan nyegyvenezrenként csináltatta, bár lehet ez a jelleméből fakadt, fel van írva pl. az összes tankolás:)