Keresés

Részletes keresés

kihúzóvágány Creative Commons License 2015.12.13 0 0 1984

Természetesen, volt 39: amíg járhatott TR3.5-ös a Kossuth-hídon, a Belvárosból (most nem emlékszem pontosan, Vörösmarty-tér vagy Madách-tér), a Rhédey-utcáig, azaz János Kórházig, később járt a Dániel utcához (addig csak a 28-as ment a Kútvölgyi-úton), majd ugye összevonva az Aszódi úti, tehát Gyáli úti kórházi járattal - a Gyáli útig. Ekkor még nem volt, illetve csak épülőfélben volt a József Attila lakótelep, és oda a 89 busz indult, mintegy a 39 betétjárataként. Ezután történt - fontosság szerint - a külső végállomások cseréje, majd, amikor a 9-es busz már nem TR3.5-el járt a Bródy Sándor utca - József utca- Karácsonyi Sándor utca felé, hanem a Baross utcában, a 39-es, és evidens módon a 89 is - az Illés utca-Dankó utca helyett a Diószegy Sándor utcán és Karácsonyi Sándor utcán át érte el a Nagyfuvaros utcát.

Előzmény: Mihál (1982)
Mihál Creative Commons License 2015.12.13 0 0 1983

További észrevételeim, kérdéseim:

- a 91-es vonalvezetése érdekes, ilyen variációról eddig nem tudtam (11-essel együtt a Vérhalom téri ágon)

- Ha pontos a térkép, Hűvösvölgyben még az Ördögároknál volt az összes vá. (ahol később csak az 56-os), vagyis Népkert vá. még nem volt.

- Meglepődtem, hogy a 45-ös már ekkor körjárat volt, én azt hittem, csak Ik66-os korszakban lett az (ami után rövidesen számcsere történt: 45>12, 12>12A). Karinthy-Bercsényi útvonalat látok, gondolom a hiányzó szakasz még nem volt kész.

- A Kosztolányi É-i oldalán lett volna 7-es vá.? (Hihetetlen a tó miatt. Nem mindig a D-i felén volt?)

Előzmény: Mihál (1977)
Mihál Creative Commons License 2015.12.13 0 0 1982

2 utolsó mondatodat nem értem.

 

39-es azelőtt is volt (Madách tér - Dániel u.), meghosszabbításáról lehet szó az Aszódihoz. (ez mikor lehetett?)

Értsem úgy, hogy az Aszódihoz meghosszabbított 39-esnek betétjárata lett volna az előzőleg is ott (milyen végpontok között?) közlekedő 89-es? És akkor mi ment a József A. ltp-re?

 

Előzmény: kihúzóvágány (1978)
18-09 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 1981

A Margitszigetet és a Budai Várat mikor zárták le az átmenő forgalom elől? 

Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.12.13 0 0 1980
Előzmény: Blöky2 (1979)
Blöky2 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 1979

Hogy tudom ezt normál méretben lementeni a gépemre?

Előzmény: Palotabarát (1975)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.12.13 0 0 1978

A Gyáliúti kórházhoz járó autóbusz útvonala és jelzése többször is változott: eredetileg a 36-os autóbusz járt erre: a Szent István park (Garami utca) - Bajcsy-Zsilinszky út - Kálvin tér - Üllői út - Gyáli út útvonalon közlekedett, de a sorompón átjutás nehézségei miatt az alapjárat a Nagyvárad térig rövidült, és a Nagyvárad tér - Üllői út - Ecseri út - Gyáli út szakaszon (a sorompót elkerülve) először 36A, majd 44 számon közlekedett, ez lett azután az F. Amikor a 39-es járat elindult (a már említett Illés utca - Dankó utca útvonalon), ezt a szakaszt is magábafoglalta. Később a 39-es betétjárata lett a 89, majd a külső végállomást felcserélve, a 89 maradt a Gyáli úti kórháznál.

Előzmény: Mihál (1976)
Mihál Creative Commons License 2015.12.13 0 0 1977

Újpesthez még annyit: a 93-as (későbbi C) még nincs, ezek szerint 59-ben indult be.

1960-ban már Nagyv.tér- Rep.tér közt volt ez a jelzés.

Előzmény: Palotabarát (1975)
Mihál Creative Commons License 2015.12.13 0 0 1976

Érdekes térkép és elég jó minőségű, más korabeliekhez képest.

 

Először a IV-XV. ker-i részhez fűznék megjegyzéseket.

 

59 jan., tehát 25-ös már Sipos D.u-hoz, Horváth m.u. felé a 24-es meghosszabbítva. Ennek ellenére a 25-ös még egyik irányban a Bocskai utcán (lehet, hogy egy darabig így volt, a B.u. szélesebb, mint az Eötvös), a 24-es pedig - úgy látom - Epres sor- Dózsa Gy. u. vonalon. (ez lehet egy kezdeti változat is, de lehet terelés is a Régifóti út párhuzamos szakaszának kiépítése miatt)

 

70-es előd (24Y,25Y) még nincs, nem is lehet még Y 59-ben. 47-es még a sorompón át közl.

 

Újpesten a 20-as,30-as szétválasztása már megtörtént (20-as Fóti úthoz, 30-as Megyeri úthoz - korábban csak a 20-as járt itt Vécsey u.- Nádor u-n át megfordulva), de 20A még nincs. Erre a fázisra nem emlékszem. Később a 20-as is a Béke úti aluljárón ment és csak a 20A maradt a sorompós vonalon, ami Újpest István térnél fordult vissza.

 

A 30-as jelzés témájához: a fenyőgyöngyei alsó H volt régebben a 30-as, és lett kicsit később (4-es,65-ös összevonás) 65-ös.

 

Az F járat Nagyvárad tér- Aszódi úti vonalán mindig csodálkozom, mert megszoktam, hogy már az 50-es években is Hubay tér- Rp.Temető között járt, 1961-től úgyszintén (a 3kötetes szerint). Úgy látszik, közben volt egy rövid időszak, amikor a 89-es előd szerepét játszotta. Talán a 24-es Bercsényi u-i vonalvezetésével úgy gondolták, hogy ez elegendő kiszolgálás a temetőnek, később pedig felülvizsgálták álláspontjukat - erre gondolok.

 

Az U valóban hiányzik. Azt is el tudom képzelni, hogy megszüntették, majd később 143-asként visszaállították.

Előzmény: Palotabarát (1975)
Palotabarát Creative Commons License 2015.12.12 0 0 1975

1959-es autóbusz vonalhálózati térkép. Esküszöm nem tudom honnan származik, a számítógépemen találtam, láthatóan valaki befényképezte. Érdekesség, hogy a betűjelzéses járatok (amelyekről nemrég szó volt), a szöveges leírásban precízen jelölve vannak, némelyik azonban a térképről lemaradt, így pl. az U, ami Újpestre ment a Nyugatitól.

Törölt nick Creative Commons License 2015.12.12 0 0 1974

Egy kis módosítás:

 

A K. Juhász Erzsikétől származó jegyzet természetesen nem az eredeti, én fénymásolatban kaptam tőle.

 

Üdvözlettel

Előzmény: Törölt nick (1973)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.07 0 0 1973

T. Mihál!

 

Még K. Juhász Erzsikétől kaptam egy kézzel írt jegyzet darabot, amelyen a 92-es autóbusz nagyon rövid ideig a 7-es vagy 7/C viszonylat elődjeként létezett. Nem tudom hol van a jegyzet darab, ha előkerül pontosabbat tudok mondani. Úgy emlékszem, valamikor az '50-es évek végén volt. Az is rajta volt, hogy IK 30 kocsikkal közlekedett.

 

Üdvözlettel

Előzmény: Mihál (1968)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.06 0 0 1972

Kedves Fórumtársak!

 

Lenne egy problémám amelyben vagy a cáfolatot vagy a megerősítést kérném tőletek.

A 42. és 965. hozzászólásban van szó a 39-es autóbusz történetéről. 1960-as útvonalként - egy része az útvonalnak - ... - Nagyvárad tér-Üllői út-Kálvin tér-Múzeum körút- ... van megjelölve. Emlékeim szerint soha nem járt ezen az útvonalon viszont járt: ... -Orczy út-Diószeghy S. u.-Korányi S. u.-Illés u.-Dankó u.-Mátyás tér-Nagyfuvaros u.-Köztársaság tér-Luther u.-(Kiss J. u.-Szilágyi u.)-Rákóczi út- ... stb. útvonalon.

 

Előre is köszönöm a válaszokat.

 

Üdvözlettel

Mihál Creative Commons License 2015.12.05 0 0 1971

Köszönöm, erre vártam. Ez megerősíti halvány emlékemet, hogy az újpesti 93-as 58-ban vagy 59-ben indulhatott.

Előzmény: toto92 (1970)
toto92 Creative Commons License 2015.12.05 0 0 1970

A 92-es először Csillaghegy és Békásmegyer között járt, 1956 és 58 között indult.

 

A 91-es is ebben az időszakban jött létre, a maihoz hasonló útvonalon.

Előzmény: Mihál (1968)
Mihál Creative Commons License 2015.12.05 0 0 1969

Köszönöm, én ezeket az útvonalakhoz kötődő dátumokat nem jegyeztem meg, csak a buszok rendszám szerinti gyártási (főjavítási, átalakítási) évszámait.

Előzmény: Palotabarát (1965)
Mihál Creative Commons License 2015.12.05 0 0 1968

Ha így áll a dolog:

-Érdekes volna tudni a 90-es, 91-es beindulását

-nem máshova adták-e ki először a 92-es számot is (amint a 93-ast - ez már 1960-tól a rep.térre ment?)

Előzmény: Peto (1962)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.12.05 0 0 1967

Viszont lett egy új "C": a 26-os busz utolsó járata után éjszakai járat a Margitszigetről.

Előzmény: Blöky2 (1964)
Palotabarát Creative Commons License 2015.12.05 0 0 1966

újj = új :)

Előzmény: Palotabarát (1965)
Palotabarát Creative Commons License 2015.12.05 0 0 1965

Szintén kiegészítés: a mai Szilágyi utcai végállomást (az újjpesti Kossuth és a Szilágyi utcák sarkán) 1971. II. 11-én adták át a "háromkötetes" szerint (egyébként pontos címe is van: IV. Szilágyi utca 6.)

Előzmény: Mihál (1960)
Blöky2 Creative Commons License 2015.12.05 0 0 1964

A csúcsforgalmi járatok betűjelzése a 60-as évek első felében általános volt.

1966-ban nagy díjszabási reform történt, azután már csak a díjszabási korlátozással közlekedő buszok voltak betűsök. Akkor lett a C-ből 84-es.

Pár évvel később vezették be egész napos közlekedését.

Előzmény: Mihál (1960)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.12.04 0 0 1963

Kösz a dátumokat.

Előzmény: Peto (1962)
Peto Creative Commons License 2015.12.04 0 0 1962

A feljegyzések szerint érdekes, hogy a 92-es 1960. július 20-tól közlekedik, a 94-es pedig 1959. július 20-tól.

Előzmény: Mihál (1960)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.12.04 0 0 1961

A 92-es akkor kellett induljon (Cinkotára), amikor a 44-es járat útvonalát módosították: Cinkota, Gyógyszertár helyett Mátyásföld-Repülőtérnél befordulva, az IKARUS gyár érintésével ment először Rákosszentmihály, Szénás utcáig, majd Mátyás király útig. (Ha jól emlékszem, 1959-ben, és egy új 620-as busz volt a nyitó kocsi.)

A 94-es járat meg akkor indult, amikor 1959-ben megépült az 54-es villamos először Pest(szent)imre-felső vasútállomásig, és akkor az addig Gyálra járó 54-es busz vonalát megosztották: az 54-es csak Pest(szent)imre vasútállomásig ment, a Gyál-Pest(szent)imre vasútállomás közötti szakaszra szervezett 94-es járat a sorompón átmenve, ha jól emlékszem, a Kisfaludy utcán (tehát nem a vasút melletti úton, hanem a belső utcán) felment a Pest(szent)imre vasútállomás és a Burma-vasút keresztezésénél kialakított végállomásig.

Előzmény: Mihál (1960)
Mihál Creative Commons License 2015.12.04 0 0 1960

Beleolvasva e topik régebbi anyagába, a 84-es (volt C) viszonylat kezdeteiről tudok még újat mondani.

93-as jelzéssel indult be, az 50-es évek vége felé. Ez akkor elég meglepő jelzés volt, lévén még nagyon kevés 90 fölötti jelzés a buszoknál, 70 és 89 közti pedig még egyáltalán nem volt. (Ha valakinek van adata a 92-es és 94-es beindulásáról, abból lehetne következtetni a 93-aséra is, valószínűleg sorban adták ki a számokat.)

Szóval ez a 93-as a beinduláskor Újpest, Szilágyi u.- Óbuda, Miklós u. között járt. (A Szilágyi u.-nál a Kiss J. u.-ban, a tárolótér mellett, orral É-i irányban volt a vá.) Ezután rövid időn belül többször változott: meghosszabbították Rákospalota-Újpest MÁV-állomásig, utána Rákospalota, Dózsa Gy. útig (a Pozsony u. sarkáig, a 12-es villamos vonalán), de ez nem vált be (kihasználatlan volt), így visszahelyezték az állomáshoz, ahol aztán sokáig változatlan helyen maradt. (A Dózsa Gy. út végén, orral a vasút felé). Majd következett másik végén a meghosszabbítása a Moszkva térre. Ekkortájt kapta a C jelzést. Aminek pontosan nem tudom a magyarázatát. (Annyit tudok, hogy csak csúcsidőben közlekedett, de nem vagyok meggyőződve arról, hogy minden, csak csúcsban közlekedő viszonylat betűjelzést kapott volna.)

Időközben a 93-as jelzést a Nagyvárad tér- Ferihegy közötti viszonylat kapta meg, míg emez még jó ideig C maradt, jóval később kapta a 84-es jelzést. (Akkor már valószínűleg egész nap közlekedett.)

Ez egy érdekes sorozat volt, betűjelzésesek (főleg gyári járatok) átszámozása:

L>80, J>81, E>82, D>83, C>84.

Úgy emlékszem, a 60-as évek legvégén csuklósították.

Ezután már - a Váci úti metróépítés beindulásáig - nem sokat változott. Talán csak annyit, hogy újpesti végállomása bekerült a Szilágyi u.- Kossuth u. sarkánál kiépített új végállomás területére. (43, 47, 84 közös vá., később 121 és a Káp.megyerre beinduló 125 is)

toto92 Creative Commons License 2015.11.24 0 2 1959

Ezer apró csodát rejt ez az 1932-es buszmenetrend!

Csak a hirdetésekkel el lehet bíbelődni egy félórát. Tovább »

forrás: Index.hu

Mihál Creative Commons License 2015.11.16 0 0 1958

Kiegészítés: a (24Y-ból lett) 25Y meghosszabbítása a Hubay tértől a Sipos D. u.-ig először (még a 60-as évek elején) az alábbi útvonalon történt:

Deák u.- Dózsa Gy. út- Sződliget u.- Ifjugárda u., azaz a 25-össel megegyező útvonalon.

 

Később, az árvíz miatti terelés megszűnése után (amikor a 25-ös visszakerült a Sződliget utcára) került a 25Y a Horváth M. u.-n át vezető (1958 előtti 25-ös) útvonalra.

 

Előzmény: Mihál (1941)
Palotabarát Creative Commons License 2015.11.15 0 0 1957

Zseniális ötlet, kösz!

Előzmény: John Howard (1951)
Mihál Creative Commons License 2015.11.14 0 0 1956

A 10-es villamos csonkavágányát látom (a rámpa déli oldalán, de azon nem látok villamost.

A másik oldalon, a Deák F. u. torkolatában, egy 3 kocsis 55-ös megy a Váci út felé.

 

Viszont van itt egy komoly buszvágállomás is, az Árpád út - Szilágyi u. sarkán.

A 43-as 1963 nyarán lett csuklós.

Benn áll 2 csuklós 43-as + a tárolótéren 3. A szóló kocsik: 13 db a tárolótéren (C, ez a későbbi 84-es, ekkor még csak csúcsban járt), továbbá 2 47-es (egyik a treffen, másik a tárolótér sarkán).

Előzmény: John Howard (1953)
John Howard Creative Commons License 2015.11.13 0 0 1955

1963. szeptember 4-e pedig szerda volt... Na jó, befejeztem! :-)

 

Előzmény: John Howard (1954)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!