Sziasztok lenne egy olyan problémám 2005-ös scenic 2 hogy a müszerfal elkezdet villogni kialudni teljesen minden más működik újra inditáskor vissza jön de kis koppintás a müszer egységre és ki is alszik a tegnapi nap hozzá jöt még hogy vezetés közben elment a müszerfal ezt követöen kinyitott a központi zár és elindult az ablaktörlő kb 3-4-percig ment magától majd megált valakinek valami hasonló tapasztalata volt már mi lehet a gond merre induljak a müszer falat elvitem elektró müszerészhez megnézte a látható forasztásokat újra forasztotta de ugyan azt csinálja ez a jelenség azóta van mióta a fűtés ventilátor elötét ellenállását kicserélték akkor bontották a müszerfalat egy helyen ell is törték de ez 3-hét után derült ki akkor kezdődött minden ott már nem tudok reklamálni valakinek valami ötlete köszönöm
Bármi lehetséges. :) Tegnap kivettem a VVT szolenoid mágnesszelepet, egy tisztítás után visszaraktam. Egy napig nem dobott check injection hibát. Ma reggel megint dobálta. Ha lesz időm, holnap a vezérműtengely jeladót megnézem oszcilloszkóppal. Ha mondjuk csak a vezérműtengely jeladó lenne rossz (p0340), akkor is dobja a p0010-et is mellé?
Ja szombaton leesett félig a bal eslő ablakom. Hurrá! A csúszka eltört természetesen.
És mi van, ha szerelés közben (vagy mozgatás közben) odacsipted valahol a vezetéket, vagy pont a mozgatás adta meg az utolsó lökést a kontakt hibához...
Sziasztok! Egy kis iránymutatást szeretnék kérni tőletek! Scenic II 1,6 benzin autóm kb. nyáron eljátszotta, hogy megálltam egy boltnál vásárolni és utána nem volt hajlandó beindulni. Az önindító tekert, de csak pöffent 2-3-szor és leállt, utána már csak tekert, de nem indult be. Haza kellett vontatni. A motortér biztosítéktábláját kiszereltem, hátha régi beázás nyomait találom, de nem volt korrodált sehol, a NYÁK újszerűnek nézett ki. Egy kis kontakjavító alkalmazása után összeraktam mindent és beindult. Aztán egészen novemberig talán heti 1-2x csinálta ezt, de miután megmozgattam a vezetékeket a biztosítéktáblánál, beindult és napokig nem jött elő a hiba. Arra is rájöttem, hogy ha ilyenkor kihúzom, majd visszadugom a biztosítéktála 12 pines szürke csatlakozóját, akkor beindul. Ez ment is egy darabig, de sajnos a múlt héten már hiába csináltam bármit a vezetékekkel a biztosítéktáblánál, nem indult. Közben november elején kapott egy új főtengely holtponti jeladót, de nem változott semmi. Hétvégén szétszedtem mindent és kapcsolási rajz alapján ellenőriztem a vezetékeket szakadásvizsgálóval minden szenzor, jeladó, nyomáskapcsoló, gyújtótrafók, befecskendező szelepek, stb. és a biztosítéktábla, valamint ECU csatijai között. Nem találtam szakadt vezetéket. (mondjuk lehet, hogy testzárlatra is érdemes lett volna csekkolni) Összerakásnál minden kapott kontaktjavítót és most megint indul pöccre azóta is. Viszont összeszerelés után bedobta a P0340, majd a P0010 hibakódokat. Mi a csuda történhetett? Menettulajdonságban nem érzek semmi bizonytalanságot. Ugynaúgy húz, nem remeg, nem torpan, legfeljebb annyit, hogy elindulásnál nagyobb gáz kell neki, mint eddig, mert kuplung felengedésnél elkezd fulladni. Utána váltásoknál már nincs ilyen probléma.
Természetesen a check engine világít, indítás után a check emission megjelenik, valamint menet közben többször is véletlenszerűen egy pillanatra felvillan a check injection felirat, de azonnal el is tűnik.
Ez inkább vezérműtengely jeladó vagy inkább szolenoid problémára utal? Vagy mindkettőre egyszerre? :) Vagy az ECU haldoklik? Esetleg a biztitáblán pusztul el valami hamarosan? Plusz info: a biztosítéktáblában a fekete csati (mindkét oldali tompított lámpa) durván meg van olvadva (ennél a két pinnél a NYÁK hátoldalán barna folt is van), megvan az új csati, hétvégén cserélem. Ugyanitt a hasonló csak barna csatin az 1. és 5. pin szintén olvadozik, ezeknél is NYÁK hátoldalán barna folt. A szolenoidon mértem ellenállást, az elvileg jó volt 0,8 KOhm körüli. Ki még nem szereltem őket tisztogatni, tesztelni. A vezérműtengely jeladó referencia feszültsége 12V, de a jelkábelen is annyinak kell visszamenni az ECU-hoz, vagy oda már csak 4,8-5V?
Bocs a hosszú írásért! Előre is köszi a segítséget!
nincs lent az autó és a kézi könyv sem. Helyzetjelző izzót kell majd cserélnem (2007, 1.6 benzin, 112 le)
Azt tudom, hogy H6 izzó kell bele (nem az üveglábas) és azt is, hogy a bütykök aszimetrikusak (nem egymással szemben vannak). De most látom, hogy abból is van két féle.
Ha valakinél van kézi könyv (bár lábazatra nem emlékszem belőle) vagy tudja akkor megköszönöm.
Az utastéri egység alatt az előtétet érted? Vagy a ventillàtor motornàl van? Pàraérzékelő hol van? Be nem hiszem hogy àzott mert nyàron takarítottam ki a kifolyòkat és nem làtom jelét beàzàsnak.
Segítséget kérnék 2005 ös 1.5 dci digit klimàs scenicem fütö ventillàtora önnàlòsította magàt. Hidegeg nyirkos vizes napokon nem kapcsol be. Előtét cserélve lett. Segítsetek hol vannak olyan csatlakozàsi pontok amiket leellenőrizhetnék hàtha kontakt hiba. Vagy valami egyéb javaslatot szívesen fogadok. A hiba véletlen szerü kiszàmíthatatlan de azt figyeltem meg ha egy ideig megyek az autòval nincs gond. Mindíg első indítàskor jelentkezik a probléma majd meleg autónàl megszűnik. Igen àm de ez lehet akàr 400 km is. Addig pàràs hideg autòt kell vezessek.
Köszönöm mindkettőtök segítségét, megpróbálom ezeket. Igen termosztát cserekor folyt le a fagyálló, előtte amíg 4 egység volt is fújt meleget. Köszi mégegyszer, megnézem megpróbálom amit írtatok. Főként a radiátor légtelenítést, mert laikusként azt gondolom abban nem forog meg a víz
"Most ott tartok, hogy újra 5 egység a hőfok, viszont teljesen hideget fúj mintha nem lenne nyitva a fűtés csap." Nincs fűtéscsap, a külső hőmérséklet/megtett távolság miatt nem érte el eddig az 5 egységet valszeg.
"A termosztátról hátra menő csövek melegek,"
Meleg a fűtőradiátor alsó (bemeneti) csöve? https://www.ebay.fr/itm/185014319894 Azon van légtelenítő csavar, de csak feltöltés esetén érdemes használni, hideg motornál, ott folyni kell egyenletesen a hűtőfolyadéknak.
"Járattam többet levett hűtősapkával, illetve pályán kicsit meg is hajtottam hátha levegős és kidolgozza, de nincs változás." Termosztátcserénél folyt ki a hűtőfolyadék?
Légtelenítésnél amit tettél nem segít. "K9K, és 722 vagy 728 vagy 732 Járassa a motort 1500 ford/perc fordulatszámon és változtassa meg hirtelen a fordulatszámot (a leszabályozási fordulatszámig) 2 - 3 alkalommal, kb. 2 percenként a hűtőventilátor második bekapcsolódásáig. Ellenőrizze a fűtés megfelelő működését. Hagyja kihűlni a motort 50°C vízhőmérséklet alá. Szükség esetén állítsa be a hűtőfolyadék szintjét a kiegyenlítőtartályban" "A kiegyenlítőtartály szelepének nyitónyomása 1,4 bar." Gyári leírás így kéri.
Aztán a következőket nézheted még meg:
"Meleg motornál és bekapcsolt levegőbefúvó-ventilátornál változtassa a keverőlapát helyzetét a "leghidegebb" és a "legmelegebb" helyzet között, majd ellenőrizze, hogy van-e hőmérséklet eltérés" Azaz tekerd maxra, várj kicsit, majd min-ra a hőmérsékletet érdemes ilyenkor a ventit kis fordulaton használni. Gyakorlatilag a előtét ellenállás cserekor nehezen de megnézhetted volna, hogy meleg e a radiátor, így néhány dolgot kizárhattál volna.
Tükör feletti érzékelőt is meg kell nézned, ha nagyon koszos, vagy hibás az is oka lehet a nem megfelelő működésnek. erről rákeresve itt találsz rengeteg leírást, segítséget.
Volt e valami szerelve a kocsin mindezek előtt amit írtál?
- a termosztát környékén van egy csavar (recés mint egy rádió gom tekerő)
- ugyan ez van a fűtő radiátor környékén is. (ha nőgyógyász ismerősöd van, akkor elképzelhető, hogy az ablaktörlő lapátokat és a takaró lemezeket nem kell leszedni.
Sziasztok! Új vagyok itt, van egy problémám próbáltam visszaolvasni, de nem találtam választ a problémámra. Bízom benne valaki tud segíteni, előre is köszönöm. Bocs ha hosszú lesz megpróbálom röviden. A gondom fűtés probléma. Adott egy nyáron vásárolt Grand Scenic II. 1.5 dci. digit klíma. Pár hete egyik napról a másikra nem volt fűtés, nem ment a ventilátor illetve a hőfok a megszokott 5 egység helyett csak 4 egység volt. Olvastam itt nálatok az előtét ellenállás hibát, kicseréltem működött is utána ventilátor de a 4 egység hőfok maradt. Szintén olvastam a termosztát problémát, szintén kicseréltem. Most ott tartok, hogy újra 5 egység a hőfok, viszont teljesen hideget fúj mintha nem lenne nyitva a fűtés csap. A termosztátról hátra menő csövek melegek, a fűtés vezérlés a ventilátor sebesség változásból ítélve működik. Járattam többet levett hűtősapkával, illetve pályán kicsit meg is hajtottam hátha levegős és kidolgozza, de nincs változás. Előre is köszönöm ha valaki tud segíteni.
Zárt állapotban nem lehet kivenni a csavart. Bal menetes. Ha ki tudtad venni. Ha veszel bontóba csak olyat vegyél ami "nullázva" van. A kormányzár az indításgátló fontos eleme. Márka szervizben egy vagyon. Tanítani nem kell.
HELLO MINDEKINEK!!! Segítséget szeretnék kérni,volna olyan problemam 2 Scenic automon hogy a kormányzar miatt nem indul. Hogyan tudnam othon elinditani vagy csak serviz??
Üdv! 2005-ös Scenic 2-be most szereztem könyöklőt, de gyárilag nincs benne /nem találtam/ az elektromos csatlakozót a két ülés között. A vezető ülés alatt sincs és meg sem lepődtem, hogy ott a bizti sincs benne.
Tudtok segíteni mi a teendő? Van elérhető donor, de csak célirányosan nyúlhatok bele.
Sajnos nem így működik. (de jó lenne) A hiba kód segít a hiba javításban, de nem 1X csak irány mutató. De a Te esetedben lehet egy hiba kód ami letiltja a klíma kompresszor működését úgy érzi szorul. Ezt a hiba kódot pl nem minden diagnosztika látja. Törlés után működni fog.
Pár ezerért ne várj csodát:))Ha olcsón szeretnél jutni valamire akkor lehet lesz némi "munka"mire megtalálod a progit ami szépen dolgozik a scenic-el.Ha elviszed mesterhez az meg tudja hová nyuljon(bár van aki azt sem:)).