Köszönöm mindkettőtök segítségét, megpróbálom ezeket. Igen termosztát cserekor folyt le a fagyálló, előtte amíg 4 egység volt is fújt meleget. Köszi mégegyszer, megnézem megpróbálom amit írtatok. Főként a radiátor légtelenítést, mert laikusként azt gondolom abban nem forog meg a víz
"Most ott tartok, hogy újra 5 egység a hőfok, viszont teljesen hideget fúj mintha nem lenne nyitva a fűtés csap." Nincs fűtéscsap, a külső hőmérséklet/megtett távolság miatt nem érte el eddig az 5 egységet valszeg.
"A termosztátról hátra menő csövek melegek,"
Meleg a fűtőradiátor alsó (bemeneti) csöve? https://www.ebay.fr/itm/185014319894 Azon van légtelenítő csavar, de csak feltöltés esetén érdemes használni, hideg motornál, ott folyni kell egyenletesen a hűtőfolyadéknak.
"Járattam többet levett hűtősapkával, illetve pályán kicsit meg is hajtottam hátha levegős és kidolgozza, de nincs változás." Termosztátcserénél folyt ki a hűtőfolyadék?
Légtelenítésnél amit tettél nem segít. "K9K, és 722 vagy 728 vagy 732 Járassa a motort 1500 ford/perc fordulatszámon és változtassa meg hirtelen a fordulatszámot (a leszabályozási fordulatszámig) 2 - 3 alkalommal, kb. 2 percenként a hűtőventilátor második bekapcsolódásáig. Ellenőrizze a fűtés megfelelő működését. Hagyja kihűlni a motort 50°C vízhőmérséklet alá. Szükség esetén állítsa be a hűtőfolyadék szintjét a kiegyenlítőtartályban" "A kiegyenlítőtartály szelepének nyitónyomása 1,4 bar." Gyári leírás így kéri.
Aztán a következőket nézheted még meg:
"Meleg motornál és bekapcsolt levegőbefúvó-ventilátornál változtassa a keverőlapát helyzetét a "leghidegebb" és a "legmelegebb" helyzet között, majd ellenőrizze, hogy van-e hőmérséklet eltérés" Azaz tekerd maxra, várj kicsit, majd min-ra a hőmérsékletet érdemes ilyenkor a ventit kis fordulaton használni. Gyakorlatilag a előtét ellenállás cserekor nehezen de megnézhetted volna, hogy meleg e a radiátor, így néhány dolgot kizárhattál volna.
Tükör feletti érzékelőt is meg kell nézned, ha nagyon koszos, vagy hibás az is oka lehet a nem megfelelő működésnek. erről rákeresve itt találsz rengeteg leírást, segítséget.
Volt e valami szerelve a kocsin mindezek előtt amit írtál?
- a termosztát környékén van egy csavar (recés mint egy rádió gom tekerő)
- ugyan ez van a fűtő radiátor környékén is. (ha nőgyógyász ismerősöd van, akkor elképzelhető, hogy az ablaktörlő lapátokat és a takaró lemezeket nem kell leszedni.
Sziasztok! Új vagyok itt, van egy problémám próbáltam visszaolvasni, de nem találtam választ a problémámra. Bízom benne valaki tud segíteni, előre is köszönöm. Bocs ha hosszú lesz megpróbálom röviden. A gondom fűtés probléma. Adott egy nyáron vásárolt Grand Scenic II. 1.5 dci. digit klíma. Pár hete egyik napról a másikra nem volt fűtés, nem ment a ventilátor illetve a hőfok a megszokott 5 egység helyett csak 4 egység volt. Olvastam itt nálatok az előtét ellenállás hibát, kicseréltem működött is utána ventilátor de a 4 egység hőfok maradt. Szintén olvastam a termosztát problémát, szintén kicseréltem. Most ott tartok, hogy újra 5 egység a hőfok, viszont teljesen hideget fúj mintha nem lenne nyitva a fűtés csap. A termosztátról hátra menő csövek melegek, a fűtés vezérlés a ventilátor sebesség változásból ítélve működik. Járattam többet levett hűtősapkával, illetve pályán kicsit meg is hajtottam hátha levegős és kidolgozza, de nincs változás. Előre is köszönöm ha valaki tud segíteni.
Zárt állapotban nem lehet kivenni a csavart. Bal menetes. Ha ki tudtad venni. Ha veszel bontóba csak olyat vegyél ami "nullázva" van. A kormányzár az indításgátló fontos eleme. Márka szervizben egy vagyon. Tanítani nem kell.
HELLO MINDEKINEK!!! Segítséget szeretnék kérni,volna olyan problemam 2 Scenic automon hogy a kormányzar miatt nem indul. Hogyan tudnam othon elinditani vagy csak serviz??
Üdv! 2005-ös Scenic 2-be most szereztem könyöklőt, de gyárilag nincs benne /nem találtam/ az elektromos csatlakozót a két ülés között. A vezető ülés alatt sincs és meg sem lepődtem, hogy ott a bizti sincs benne.
Tudtok segíteni mi a teendő? Van elérhető donor, de csak célirányosan nyúlhatok bele.
Sajnos nem így működik. (de jó lenne) A hiba kód segít a hiba javításban, de nem 1X csak irány mutató. De a Te esetedben lehet egy hiba kód ami letiltja a klíma kompresszor működését úgy érzi szorul. Ezt a hiba kódot pl nem minden diagnosztika látja. Törlés után működni fog.
Pár ezerért ne várj csodát:))Ha olcsón szeretnél jutni valamire akkor lehet lesz némi "munka"mire megtalálod a progit ami szépen dolgozik a scenic-el.Ha elviszed mesterhez az meg tudja hová nyuljon(bár van aki azt sem:)).
Ha egy Renault szervizben kiolvastatom a hibakód tárolót, akkor az tutira megmondja hol a gond? Javítom amit ír, vagy cserélem és utánna kész? Ilyen egyszerű lenne?
Pl. ha a nyomás szelep rossz, az a hibakód hogy nyomás szabályzó hiba - cseréld ki? Vagy ha relé nem ad át, akkor azt írja relé hiba?
Kaphatnék egy linket vagy a típust hogy melyik ez az ODB? Már ha olvassa amit kell, és törölni is lehet vele. Egy Foxwell NT 301-est nézegetek, de nem egyértelmű hogy mit tudnak ezek.
Amúgy sokat szoptam én is a klímával.Azt a nyomás szelepet cseréltem vagy 4szer.Jó volt aztán meg nem...Végül szétbeleztem az összes elérhető csatit(mind makulátlan tiszta volt)az után jött a bizti doboz(vagy mi is az)és ott az egyik relé(feltehetőleg a hunyó) forrasztása gyanús volt a nyákon.Újra forrasztottam és láss csodát ,azóta megszüntek a problémák.Francia kocsi,gyenge alultervezett vezetékek és miegymás.
Szeretem ezt a kocsit de tény hogy (jobbára motorok voltak javításra a kezeim között)szal tény hogy a Japán és az Olasz-Francia között mind szerelhetőségben,mind megoldásokban óriási difi van a Japcsi javára.
Meg kell szokni.Kis pénzért ilyet lehet venni.Oda kell figyelni rá mert kényes.
Én pld vettem egy OBD olvasót(valami 3-4 ezer volt)és a telóra letöltöttem a progit hozzá.Itthon tudom csekkolni a problémákat,kiütni a hibákat stb.Az árát már vissza is hozta néhányszor(szaki 5ezerért olvas)..mert ugye rönó ez,kell az ilyesmi a kényelemhez:))
Ha hibás volt(tehát tárolt hiba van az agyban)akkor először attól kell megszabadulnod!Az után fog működni(ha egyébként rendben van minden a rendszerben).
Kérdeznék megint. Scenic 2 2006 Hogyan tesztelhetem le egyszerűen a légkondi nyomás kapcsolóját és a külső ventillátort? A helyzet az hogy gáznyomás van, fel van töltve. AC gomb be, kis lámpa világít. Ventillátor egyes fokozat be (belső ventillátor mind a 4 fokozata működik ) , kompresszor kuplung nem húz be ( nincs kattanás, motor ford.szám változás ), külső ventillátor sem indul. A 10A elektromágnes kuplung biztosíték az akksi alatt van? A reléjét merre találom? A nyomáskapcsoló csatiját 20x le-fel dugtam, meg kapott kontaktus tisztítót. ugyan ezt megtettem a kompresszoron lévő csatival is. A külső ventillátornak hol a biztije?