Keresés

Részletes keresés

Bbmot_634 Creative Commons License 2019.12.10 0 0 9178

Urbán Lajos? (vicc)
:D

Előzmény: 1047 005-2 (9177)
1047 005-2 Creative Commons License 2019.12.10 0 3 9177

Ja. U.L.-nek hívták.

Előzmény: Törölt nick (9176)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.10 -1 1 9176
Már az kimeríti a bűncselekmény fogalmát ahogy a sorozattal bántak a 70-es években. Egy illetékes szavait idézve : " Nehogy azt higyje már a sz*rganz, hogy majd trónfosztást csinál a Nohaboknak". Ebben minden benne van....
Előzmény: Ep128 (9175)
Ep128 Creative Commons License 2019.12.09 -1 1 9175

Tulajdonképpen a hibák "milyenségét" és kategóriáját nézve a 009 szétvágása az, ami szégyen. Kis túlzással üzemképes volt és (mint látjuk) a 010 ott állt mellette főtengelytöréssel. ("Alkatrészbánya.") Szerintem a 009 összeaprítása (mai szemmel nézve) kimeríti a bűncselekmény fogalmát.

bi-02 Creative Commons License 2019.12.04 0 1 9174

Valóban a forgórészről van szó.

Előzmény: tom sawyer (9173)
tom sawyer Creative Commons License 2019.12.04 0 2 9173

Na most itt van némi zavar az erőben, ugyanis a forgórész repült szét a motor túlpörgése miatt.

 

http://www.lococlub.hu/baleset.php?id=287

Előzmény: bi-02 (9172)
bi-02 Creative Commons License 2019.12.04 0 0 9172

Az első beírásaim egyikéből:

 

-M63-004:
A baleset a zárványos főgen. állórész és a védelmi berendezés (túlfordulatvédelem) hibájának
sajnálatos egybeeséséből adódott.
Tudomásom szerint egy vasutas nyomorék lett a kocsiba repülő alkatrész miatt.
Képeim vannak az Északi jóvoltából a sérült főgenerátorról.
Idézet az M63-004 psz. dízelmozdony előzetes kárbecsléséről készült árvetésből:
"A 300/1985.KTI. szám alatt felterjesztett előzetes kalkulációnk végösszege: 4,441.000,-Ft volt.

A jelenlegi kalkuláció végösszege: 2,426.000,-Ft.
Az eltérés abból adódik hogy az anyagköltségből a főgenerátor új ára kimaradt, mivel a GVM. azt-tudomásunk szerint- költség nélkül bocsájtja a MÁV rendelkezésére.

Budapest, 1985. szeptember 17. "

Mint tudjuk ebből sajnos nem lett semmi, a gépet 1987-ben leselejtezték.

Előzmény: bi-02 (9170)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.03 0 1 9171
Köszönöm a pontosítást mindenki részéről.
bi-02 Creative Commons License 2019.12.03 0 1 9170

 

Idézet egy régi hozzászólásomból:

 

 

-M63-006 A mozdony Fc.VF. állományában 1979.03.27-én motorsérülés miatt szolgálatképtelenné vált. Ok: bal 4-es hengernél görgős emelő berágott vezértengely sérült. Az Északiba 1980. 08.04-én vitték D4-es főjavításra, de ezt érthetetlen módon nem végezték el. 1987-ben még láttam M63-007-el együtt,eredeti festéséből hét év alatt szinte fehérre kifakulva az Északiban. A hét év nemcsak a festésre volt hatással, hanem az alkatrészeinek fogyására is, így amikor 1987-ben állapotát felmérték, felújításának költségét 14,872.000.-Forintra becsülték, emiatt 1987.09.09-én leselejtezték.

-M63-007 A mozdony valamivel tovább bírta a "kiképzést" Fc.VF-nél. 1979.09-10 hónapban még forgóvázcserét is kapott, de egy hónappal utána 1979.11.30-án motorsérülés miatt szolgálatképtelenné vált. Ok: bal 8-as hajtórúd csapágy törés. Sorsa innen megegyezik az M63-006-éval: 1980.08.04. Északi D4, 1987-ig tárolás-fogyatkozás, 1987.098.09-én a magas felújítási kltség miatt (13,759.000.-Ft) selejtezés.

-M63-008 Sajnos erről (és az M63-003-ról) hiányos az adatbázisom, de annyit tudok, hogy 1982.09.23-án főgenerátor csapágy melegedés miatt leállították, majd 09.30-án bevitték az Északiba főgépcsoport cserére. Innentől nagy űr és homály, legközelebbi adatom a selejtezésről van: 1987.12.22. Bontási határidő:1988.03.31, és Szombathelyen vágták szét.

Előzmény: bi-02 (9169)
bi-02 Creative Commons License 2019.12.03 0 1 9169

Ha valaki tud pontosítani, ne tartsa magában.

 

Nem tartom, de korábban már biztos beírtam :)

 

M63,001 1990.05.15. Geislinger tengelykapcsoló olajfolyás- nem javították meg

M63,002 1989.05.23. Tűzeset miatt javítás nélkül félreállítva

...

M63,004 1985.01.07 Főgenerátor törés. Hosszas huzavona és pereskedés után  "S" 1988.08.25

M63,005 1989.06.12-től letétbe helyezve, majd 08.01-től javítás nélkül félreállítva. Ebből épült fel a 009-es, a személyzete át is ült rá.

M63,006 1979.03.27.Bal 4-es görgős emelő berágódott, vezérműtengely sérült........közben Északiba szállítva D4-re............"S" 1987.09.09.

M63,007 1979.11.30. Bal 8-as hajtórúd csapágy törés, a motor nem forgatható.......u.a.,mint 006

M63,008  1982.09.23. Főgenerátor csapágy melegedés miatt megállt. 1982.09.30-tól főgépcsoport cserére vár..."S" 1987.12.22. 

M63,009 1990.04.13. Geislinger tengelykapcsoló olajfolyás, gázolajtartály repedt. - javítatlanul félreállítva.

M63,010 1989.11.17. Főtengely törés miatt javítás nélkül félreállítva

 

Tehát gyakorlatilag csak a hármas volt üzemképes.

Előzmény: Törölt nick (9167)
KVZOLI Creative Commons License 2019.12.03 0 2 9168

Bocsi,de a 004-es főgenerátora a 904.számú gyorson repült szét,nem a 908.ason.

Előzmény: Törölt nick (9167)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.03 -1 0 9167
Értelmes indok nélkül letétbe került. Gyakorlatilag üzemképes állapotban volt és valamiféle szándékosság volt a dologban, hiszen a legjobb állapotban lévő gép volt, ennek ellenére pont ezt a mozdonyt vágták szét legelőször (a 005-tel karöltve)
Sorrendben :
001: 1990 05 12, üzemképes, 1991 novemberben szétvágva
002: 1989 május, géptértűz, javítható lett volna, 1991 nyarán szétvágva (010 zel együtt)
003: 1990 05 10, ténylegesen 1990 06 07, üzemképes, műszaki emlék
004: 1985 január, főgenerátor szétrepült a 908 sz. vonat továbbítása során Nagysimonyi környékén, 1988 ban szétvágva
005: 1989 ben leállt a következő főműhelyi javításra, amit már nem kapott meg, 1991 nyarán szétvágva (009 cel együtt)
006: 1977 (?) dízelmotor hibával állt meg, ami javítható lett volna, de donor lett, 1988 ban szétvágva (007 tel együtt)
007: ugyanaz mint a 006
008: 1982 ben főgenerátor hibával állt le, majd alkatrészbánya, 1988 ban szétvágva, az egyetlen gép amit Szombathelyen vágtak
009: 1990 04 14 (?) üzemképes, 1991 nyarán szétvágva (005 tel együtt)
010: 1989 november, főtengelytörés, lett volna hozzá szerintem másik, 1991 nyarán szétvágva (002 vel együtt) .
Ha valaki tud pontosítani, ne tartsa magában.
Előzmény: 738 (9166)
738 Creative Commons License 2019.12.03 -1 1 9166

Miért állt meg a 009-es? Csak egy éve újitották fel teljesen. Úgy tudtam, hogu ô is üzemképesen került fel az Északiba azon a júniusi napon.

Én nem tudom, hogy gondolkodtak akkor MÁV-nál, de üzemképes, nagy értékû mozdonyokat csak úgy felaprítani ócskavasnak... Ráadásul olyat, amibe egy évvel azelôtt beletoltak egy csomó pénzt. Ennyire hiányzott az a pár száz tonnányi ócskavasnak az ára?? Borzasztó! 

Sokan sokat megadnának azért, hogy olyan M63-asunk legyen, mint a 009-es azon a képen. És nem  került volna eget rengetô pénzekbe, amit amúgy is elszórtak valami másra.

Tudom, a múlton nem lehet változtatni, de ezen mindig felmegy a vérnyomásom.

 

Előzmény: Törölt nick (9164)
KVZOLI Creative Commons License 2019.12.03 0 0 9165

Köszi!Apám sokat járt rAjta a 16-on 1983 -84 körül.

Előzmény: Edericsi (9161)
Törölt nick Creative Commons License 2019.12.03 0 0 9164
Ezen a képen a 009 már túl volt az utolsó üzemnapján, a 010 pedig 5 hónappal előtte megállt főtengelytöréssel. Ekkor már csak a 001 és a 003 volt üzemben.
Előzmény: EMD sound is music (9159)
M63,008 Creative Commons License 2019.12.02 -1 3 9163

Ha már Szergejes együttállás, és 009... :-)

(Kép a net-en kólicált, a szerzőjét nem tudom.)

 

Előzmény: EMD sound is music (9159)
varjan01 Creative Commons License 2019.12.02 0 1 9162

Ekkor épp 3-as Tc marokágycserével javított.
1995.09.05 a selejtezés.

Előzmény: Edericsi (9161)
Edericsi Creative Commons License 2019.12.02 0 0 9161
Azaz.
Az a gép mikor lett selejtezve? 94 körül?
Előzmény: KVZOLI (9160)
KVZOLI Creative Commons License 2019.12.02 0 0 9160

Középen a 259-es Szergej az?

 

Előzmény: EMD sound is music (9159)
EMD sound is music Creative Commons License 2019.12.02 0 1 9159

Ez sem egy semmi kép! Gyönyörű a 009-es! Igen fájdalmas abba belegondolni, hogy a következő évben, ilyen állapotban összeaprították...

 

 

Sombathely, 1990.04.16. Fotó : ter_p_hautz

 

Előzmény: M63,008 (9158)
M63,008 Creative Commons License 2019.11.16 -4 3 9158

Így van; elég jól leamortizálódtak abban az 5 évben, a 006 és 007 már örökre csak bányagép maradt.

(Aki a belinkelt képet mínusszal illette, az meg nagy valószínűséggel meg is érdemli saját magát...)

Előzmény: Törölt nick (9154)
738 Creative Commons License 2019.11.16 0 0 9157

Igen tudom, 1990-ben teljesen más volt a helyzet, mint akár 10 évvel késöbb a Nohabok esetében. Egész konkrétan arra gondoltam, hogy azon a napon a Szombathelyen szolgálatban levök közül ragadott talán valaki fényképezö gépet. Meg ugye volt egy vezére is ennek a menetnek. Hátha..

Törölt nick Creative Commons License 2019.11.16 0 2 9156
Nagy a valószínűsége hogy nem létezik erről a menetről kép, mivel akkoriban nem állt minden sarkon egy vasútfotós. Nehéz volt hozzájutni bármilyen információhoz még vasutasként is. Sokan csak annyit vettek észre hogy egyik napról a másikra eltűntek a gépek a csarnok mellől.
Előzmény: 738 (9155)
738 Creative Commons License 2019.11.16 0 0 9155

 

De ez a gép lagalább müködött..

Tényleg senkinek sincs képe arról a bizonyos utolsó útról Szombathelyröl az Északiba??

Lásd pár hozzászólással elöbb. Szerintem az egész topik nagyon szívesen venné.

 

Törölt nick Creative Commons License 2019.11.16 -1 3 9154
Sokat elárul ez a kép a Ferencvárosi évekről... Szégyen, hogy egy akkor ötéves mozdony így nézett ki. Szombathelyen sose voltak így lelakva.
Előzmény: M63,008 (9153)
M63,008 Creative Commons License 2019.11.15 -2 1 9153
C50 Creative Commons License 2019.10.05 0 4 9152

738 Creative Commons License 2019.09.21 -1 4 9151

Tisztelt topiklakók!

Próbáltam fényképet keresni az M63-asok utolsó útjáról, de nem találtam sehol. Ez a gyászmenet, amikor a 003-as elhúzta 5 társát Szombathelyrôl az Északiba 1990. június 7-én.

Talán közületek van olyan, aki ismer valakit Szombathelyrôl vagy a volt Északiból, aki megörökítette ezt a szomorú eseményt.

Elôre is köszönöm.

C50 Creative Commons License 2019.06.16 0 0 9150

:-)

Előzmény: Ep128 (9149)
Ep128 Creative Commons License 2019.06.13 -1 7 9149

... akkor most már csak a mozdonyt kell köré építeni. :-)

Előzmény: C50 (9148)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!