Kérdésem az lenne, hogy kinek mi a tippje az alábbiakat illetően:
Néhány hónapja lettem figyelmes, hogy főleg 1-ben elinduláskor, 2-ben gyorsításkor, 5-ben 100 km/h sebességnél enyhe gázadáskor ilyen régi Ikarus buszos/lendkerekes búgós autós hangja van a kocsimnak. (Nem motorhang, nem túl hangosan.) Valamint 1-ből hátramenetbe téve 1 pillanatig, mintha le akarna fulladni, de végül nem áll le. A fokozatokat pontosan, akadás nélkül veszi. (125 ezret futott BKY motorkódú.)
Eladóak lettek az Ibizán használt nyári gumijaim kategóriaváltás miatt. Amit tudni érdemes róluk: Hankook Kinergy Eco K425 (185/60 R14). Tökéletes, hibátlan állapotban vannak. Rajtuk lévő DOT szám szerint 2015 13. hetében gyártottak. 2 szezont, kb. 7000 km-t futottak. Békés megyében átvehető. Szükség esetén 20.-a környékén el tudom hozni Szegedre, Kecskemétre, Pécsre. Képet tudok küldeni róluk! 27 ezer jó magyar Ft az irányár a 4 db-ra!
Egy 1999-es (96-99 közötti) Seat Ibiza SE 1.9 SDI autó ködlámpájával akadt gondom. Bekötöttem, kimértem, de sehogy nem kap áramot. Fura továbbá, hogy sorba van kötve egy ugyanolyan apa-és anya típusú csatlakozó is. (Ez miért van, pontosabban mihez? Mert ugye csak akkor kap áramot a ködlámpa, ha a másik is be van kötve).
A relére gyanakodunk. Viszont fogalmunk sincs melyik lehet pontosan, illetve valóban az-e a hibás. Szerintetek hol keressem a hibát?
Esetleg akad valakinek ehhez a típushoz tartozó szerelési és/vagy elektromos bekötési útmutatója/dokumentuma? Nagyon hasznos lenne egyéb problémákhoz is.
Talán egy vesztes el classicó utáni hétfőn gyártották a kocsidat! Nekem is volt vízfogyásom de valami egyszerűen javítható probléma volt. Az olajfogyasztásom erősen lecsökkent amióta az Eneos Premium 10W40 olajat használom. 8000km alatt ment le az alsó szintig, előtte 15000km alatt 3 litert kellett utánatöltenem. Szerintem azért ne csüggedj! Vidd el valami normális szerelőhöz mert a márkaszerviz csak levenni akar! Motorgenerál miért kellene? Mennyit futott? Ha hengerfejes is nehogy már 4 kiló legyen a javítás! Át akarnak verni. Ha nem találsz tisztességes szerelőt tudok segíteni csak nagyon nem tudom mikor mert marhára tele van a szerelő barátom aki az anyukájának ilyen motorral(1,4 75le) szerelt VW pólót vett és szerinte ez egy egész jó motor bár az olajat szereti. Ezt el kell fogadni! Biztos van megoldás!
Kicsit elhamarkodott volt a múltkori olaj és vízfogyásos megoldásom (tömítések). Ugyanúgy fogy... próbaképp elvittem ide az Óbuda Seat-Audi márkaszervízbe egy átvizsgálásra... kaptam egy 395.000-es ajánlatot. Oké, a legtöbb tétel túl van árazva, nem is volt szándékomban ott javíttatni, de azt mondták, ez 90%-ban hengerfej lesz és motorgenerál kéne.
Bár nincs füstszagú hútővíz, nem forr fel, és fehér füst sem jön a kocsiból (még kompressziót sem mértek), de az olajfolyásból és a vízfogyásból erre lehet következtetni (fene se tudja, mivel mérnek ott, de műszeres mérések alapján). Ráadásul a klíma hőcserélője is cserés, a glikolos hűtővíz lassan szivárog az anyósülés előtti szőnyegre (a túloldal meg beázik). Szóval van egy roncsom, nagyon gondolkodom, hogy hagyom a fenébe az egészet és veszek inkább egy másik kocsit.
Az autó 14 éves, ér vagy 600.000 Ft-ot, nincs értelme rákölteni 200.000-at.
Par napja figyelmes lettem egy fura hangra. Az auto egy 2007es 1.4L 86LE benzines ibiza. Leginkabb hidegen elindulas utan hallhato de kesobb is megmarad csak kevesbe intenziv. Ha jar a motor uresben akkor kicsit suhogosabban jar ha a kuplung nincs kinyomva. kinyomott allapotban teljessen megszunik a hang. viszonylag halk nem nagyon feltuno. Ha elindulok es egyesben lassan haladva kinyomom a kuplungot de sebessegben hagyom akkor mint egy lendkerekes auto olyan hangot hallani halkan. az autoban 100000km van es 90%ban varosban hasznaltuk eros forgalomban. A kuplung meg gyari. A valto pontossan mukodik mint ujkoraban. Mire tippeltek csak a kuplungot kell cserelni vagy vmi masra is szamitsak? Mennyire szivas itthon cserelni a kuplungot? 1000es corsan megcsinaltuk de izmozni kellett a felemelt auto alatt. A valto egyszeruen lejon? Bocs a sok kerdesert.
Autóvásárlás előtt... Megy az agyalás Seat ibiza is befutó lehet (amellett stilo, polo, fabia).. Röviden tudtok valamit mondani a géptről? - típushibák
Te tudod, de én pld. most egy tempomatos Renault-val járok többnyire pesten és folyamatosan használom a tempomatot, nagyon megkedveltem. Nálunk most párom használja az Ibizát, de ha néha én vezetem, akkor rendszeresen keresem a tempomat gombjait a kormányon :-) Jó dolog nagyon szerintem.
Autópályán látom értelmét a tempomatnak, én meg nagyon ritkán használom ott a verdát. Meg annyira nekem nem is jön be a tempomat. De azért köszönöm! :)
Nekem is 2005-ös Ibim van, még egyelőre nincs baj az említett kapcsolóval. Ha tényleg nem lehet cserélni a relét benne és komplett új kell, akkor lehet, hogy érdemes már tempomatosra cserélni. Nem tudom mennyi egy gyári új kapcsoló, de komplett tempomat szerelést találtam már 30ezerért, kapcsolóval együtt. (ha igaz) http://hildep.hu/tempomat.htm
És a kormánykapcsolóban található relét nem lehet kicserélni? Végülis igazad van a használttal kapcsolatban. Köszi a választ!
Még egy kérdésem lenne. Cseréltetett már valaki központi zár vezérlőt? (Nem gyárira gondolok hanem "univerzális"-ra, amihez mondjuk 2 bicskakulcs van). Egy ilyen bekötéséért kb. mennyit kérhetnek el?
Segítséget szeretnék kérni. Az autó 2005-ös, 1.4 16V Ibiza.
A probléma a következő: A távolsági fényszórót nem tudom lekapcsolni. Amikor a világítás ráadom, a tompított mellett egyből bekapcsol a távolsági is. Ha a bajuszkapcsolóval refire kapcsolok akkor a tompit leveszi, és csak a refi világít, ha visszakapcsolok akkor ismét mind a kettő.
Mi lehet a hiba?
Én relére gyanakszom. A belső biztosíték tábla mögött van 3 relé, egyik sem a világításhoz tartozik. Egy autóalkatrész boltban azt az infót kaptam, hogy valószínűleg tényleg relé, és a komplett kormánykapcsolót kell cserélni mert abban található. Ez valóban így van?
Jövő héten tud csak fogadni az autóvillamossági szerelő. De jó lenne tudni, hogy tényleg az említett alkatrész kell-e cserélni, mert akkor használtan próbálnék szerezni.
A XVI. kerületit felhívtam reggel, délután viszem hozzá a kocsit. Megkértem egyik kollégámat, kísérjen el a céges kocsival, hátha útközben megadja magát az akksit és vontatni kell... Bele sem merek nézni a kocsiba, leszakadt az ég, tuti hogy megint áll benne a víz :(
Kb 90 ezerig nekem sem fogyott semmi olaj. Utána kezdte enni, de ez így nem probléma. Évente cseréltetem én is, van amikor csak 8000 van, hogy 12000 megy bele.
Fervill erre szakosodott, attól függ miképpen. Műanyagot le lehet kapni, bár sokan eltörik. Valamint ha már ott kolbászolsz, akkor zsírozd be az ablaktörlőket, az nekem és sok másnak is vizet kapott, rozsadásodik, aztán idővel beáll a szerkezet, akkor meg már sokba fog kerülni.
Generátor lesz ez... :( Feltoltottem az akksit, poccre indult, de világít a töltés lámpa - ramertem milliméterrel, 12,42 V volt működés közben, azaz nem kap töltést... Ismertek jó generátor felujitost BP-n, ahol nem huznak le ? :(
A tomites dolgon mit értesz pontosan ? Megnézem az autót alulrol is, de a szélvédő alatti elvezető mua. rács alatt is hihetetlen sok a falevel és az odadzaradt tomodo kosz... Csak nem tudom, hogy lehetne azt a műanyagot onnan leszedni, hogy kitakaritsam.
Az enyémben 125 ezer km van (1.4 16V 75 LE BKY motorkód), és 5W-40-es Repsol Elite Competicion olajat használok. 12 havonta cserélem, km-ben ez olyan 12-14 ezer km-t jelent. Nálam 2 olajcsere között talán pár mm-el megy lejjebb az olajszint, nem kell után tölteni. Teljesen meg vagyok elégedve ezzel az olajjal és az olajfogyasztással is. :)
Szia! Köszi a linket, remélem a műanyag lakat is rájuk rozsdásodik! Az én Ibizám sem új, 2003-as. Ha visszaolvasol egy kicsit láthatod, hogy asszem Alvin fórumtárs is megjegyezte ezt az ÚJ dolgot. Amikor indult a topik még a mi Ibizánk volt az új, az idő elhaladt a név meg maradt. Ez van.