Lehet érdemes lenne egy másik márkaszervizt is megkérdezni, biztos ami biztos. Ha ott is ugyanezt mondják, akkor lehet tényleg így van. Mindenesetre kérnék egy írásos nyilatkozatot is tőlük erről.
1.5 TSI ACT (2020. 11.) Touran motorteréből alacsony sebességnél nyitott ablaknál egy halk fémes súrlódó-csattogó hang hallatszik (lehet, hogy nagy sebességnél is van, csak elnyomja a szélzaj). Márkaszervízben azt mondták, hogy a VW hivatalos álláspontja szerint ez a környezetvédelmi előírások miatt alkalmazott laza illesztések miatt természetes, így van jól, különben is csak meleg időben hallani - meg a szerelő is hallja a saját kocsijából (persze ez engem egy cseppet sem vigasztal). Nem tudom, hogy hidegben lehet-e hallani, mer akkor felhúzott ablakkal közlekedem. Néha egy-egy fekvőrendőrön áthaladva olyan csörgést produkált, hogy a szívem fájdult bele. Pedig óvatosan mentem keresztül rajta. Tudja valaki, hogy mi lehet ez? Én a kettőstömegűre tippelnék, de semmi biztosat nem tudok. És ez tényleg normális? Szerintem ami súrlódik-csattog, az idő előtt elkopik vagy szétesik. Egyébként mint "zaj" nem túl veszélyes, de nem örülnék neki, ha valami tényleg széthullana benne.
Ha megkéred a márkaszervizt, és ki is fizeted, meg kell csinálják. Amúgy ott gyàri szűrőt is tudsz venni. Szervizkönyv még van? Nekem má 19ben azt mondták, elektronikus. Viszont márkaszervizben a szerviztörténetbe tuti bekerül.
Szeretnék félidős olajcserét csinálni a 2020-as évjáratú 1.5 TSI (DPCA) motorral szerelt touran-on.
Nem találtam sehol gyári olajszűrőt, van esetleg valaki, aki tudott ilyet venni valahol? Ha igen, hol? (part number is jól jönne, mert csak ezért nem akarom lecsavarni a szűrőt, hogy megnézzem, de úgy talán könnyebb találni)
A másik kérdésem, hogy a márkaszerviz végez olajcserét köztes időpontban, ha külön kérem és kifizetem? És ez esetleg bekerülhet a szervizkönybe is? Akkor elgondolkodnék rajta, hogy esetleg a márkaszervizzel megcsináltatom. Ha esetleg valaki már csináltatott ilyet, akkor az ár is érdekelne.
Ha akad olyan aki tudna, az sem tud, miután még mindig nem tudni melyik venti megy/nem megy a kettő közül. ???
Nem ártana tudni, hogy mikori az az autó és milyen klíma van benne. ??
A ventilátorok két esetben működnek. Ha a motorvezérlő kivezérli őket* egy analóg feszültségszinttel, vagy ha elromlott a nagyobbik ventilátorban a ventilátorvezérlő.
Valószínűleg a két ventilátor egyszerre működik. Ez esetben, ha az egyik nem megy, az elromlott.
* a légkondi is a motorvezérlőn keresztül működteti a ventiket, de ott CAN-BUS-on kommunikálnak a vezérlők.
Ergo, ezt így on-line nagyon nehéz kitalálni, nem ártana legalább a hibatárolóba belenézni. Meglehet, hogy ott a válasz.
Pontosan ugyanez volt a gondom 1.8 Turbo, benzines Sharan-nal, minden tünet egyezik. A termosztát hibás volt, kicserélték (kb 2-3 órás menet volt a motor eleje eltűnt majd -hálistennek- újraépült, s többet nem volt probléma ezzel.
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkalsegítsen,stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban!
Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Részlet az új Rigotech cikkből:
"
Chiptuning kedvenc! Egyik leggyakoribb (régi) 1.6 CR motor EUR5 környezetvédelmi besorolással, amelyet 2007-2016 közt szereltek az Audi, Volkswagen, Seat, Skoda 38-féle modelljébe. Ezekben Siemens / Continental PCR2.1 motorvezérlő elektronika üzemel, amelyre az első években semmilyen chiptuning megoldás nem létezett, majd kb. 2009-10 körül kiszerelés és megbontás után lehetőség lett a programozására, de ma már a felszereltebb tuningműhelyek – mint a miénk is – már megbontás nélkül OBD-n keresztül tudják biztonságosan kezelni.
Ezek a motorkódok jöttek ezzel a rendszerrel: CAYB, CAYC, CCSA, CLNA, CAYA, CAYE, CAYD. Ennek az 1.6 CR motornak ... " FOLYTATÁS ITT.
Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem.
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkalsegítsen,stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban!
Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Részlet az új Rigotech cikkből:
"
Chiptuning kedvenc! Egyik leggyakoribb (régi) 1.6 CR motor EUR5 környezetvédelmi besorolással, amelyet 2007-2016 közt szereltek az Audi, Volkswagen, Seat, Skoda 38-féle modelljébe. Ezekben Siemens / Continental PCR2.1 motorvezérlő elektronika üzemel, amelyre az első években semmilyen chiptuning megoldás nem létezett, majd kb. 2009-10 körül kiszerelés és megbontás után lehetőség lett a programozására, de ma már a felszereltebb tuningműhelyek – mint a miénk is – már megbontás nélkül OBD-n keresztül tudják biztonságosan kezelni.
Ezek a motorkódok jöttek ezzel a rendszerrel: CAYB, CAYC, CCSA, CLNA, CAYA, CAYE, CAYD. Ennek az 1.6 CR motornak ... " FOLYTATÁS ITT.
Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem.
Jobban belegondolva, biztos van vmi vezérlés, hiszen ezek már visszajelzik, ha kiég az izzó. Valószínű azért is tudsz feszültséget mérni, az az ellenőrző fesz. Ha az izzó kiég, szakad az áramkör, és tudja hogy jelezni kell. Innentől, hogy van feszültség, a vezetékek problémája 99%-ban kizárható. Vagy a vezérléssel lesz vmi gond, vagy esetleg még a kapcsolót nézd meg, nincs-e ott vmi kontakthiba.
A tompítottak mindig külön biztosítékon vannak, pont azért, hogy ne menjen ki egyszerre a kettő. Hátul is vagy a helyzetjelzők, vagy a féklámpák külön-külön biztin van a két oldal, hogy legalább az egyik világítson, ha a másiknál van is vmi gond. Azt sajnos nem tudom, van-e esetleg külön vmi világítás-vezérlő áramkör, mert akkor akár ott is lehet a gond.
Mindenesetre először keresd meg a biztosítékát, de az jellemzően nem az izzó miatt megy ki, érdemes feltárni az okozó hibát, hogy ne forduljon újra elő. Az sem megoldás, hogy erősebbre cseréled a biztosítékot, mert azzal még nagyobb problémát lehet okozni (akár a vezeték is elfüstölhet). A biztosítékok a műszerfal alsó részén vannak (kormány alatt talán balra), a fedélen szokott lenni egy rajz is, hogy melyik mié.
Dízeleknél alapfelszereltség. 5 fok alatt hideg motor esetén plusz fűtés segít a motornak bemelegedni, hogy ezáltal az utastér is hamarabb befűthető legyen. Enélkül mínuszok esetén akár fél óra lenne a motor bemelegedése, ezzel viszont 10 percen belül gyakorlatilag üzemmeleg.
Az normális, hogy februárban rendelt indium szürke helyett delfin szurkeben szállították az autót, bármi tájékoztatás nélkül? Színváltozás esetén nem kellene jelezni? Egyébként eléggé eltér a két szürke.
Sziasztok ! ✌Lenne 1 kérdésem hogy mi a baj okozoja ha balra kanyarodok és nagyobb gázt adok akkor elkezd csilimegélni valami .... de ha jobbra ott már halkabban .. egyenesen semmi ... valakinek valami ötlet??? 🤔 2016 1.6 tdi touran
Nem tudom megmondani, hogy mennyit jelentenek ezek az apró spórolások egyenként, de az előző Touranomhoz képest (1.4 TSI - BMY) hosszútávú átlagban több mint 1 literrel kevesebb benzinnel beéri a mostani (1.5). Még úgy is, hogy a START-STOP rendszer mindig ki van kapcsolva indítástól/de legkésőbb az első motorleállításkor. ;)
A start-stop rendszer jobban igénybe veszi az akkut a sok önindítózással. Ezért több töltést is igényel. Menet közben nem tölti föl annyira, de amikor motorfékkel lassítasz, akkor rátölt, így nem fogyaszt annyi üzemanyagot menet közben. Hogy ez mennyi megtakarítást jelent, az sztem kimutathatatlan...
A Touran konfigurátorban a szériafelszereltségek listájában van egy "Start-Stop rendszer fékenergia-visszanyeréssel" megnevezésű dolog. A Start-Stop O.K, de ez a fékenergia visszanyerés mi akar lenni? Valami kis hibrid dolog? Nem találtam róla értelmes leírást.