Sikerült megnéznem egy fehér GT Linet, fekete-piros belsővel, gyönyörű darab. Hátul is tárcsás, tetőn cápaantenna, belül vágott kormány. Vezeték nélüli telefontöltő itthon állítólag csak az automata váltóhoz jár.
Aki most rendel, az már részecskeszűrős, Euro 6d motoros kocsit kap.
Felszereltségfüggő és piaconként is változhat, nálunk pl. a harmadik szinttől körben tárcsás. Nem hiszem egyébként, hogy sokat számítana a tényleges fékhatás szempontjából, hacsak nem hátramenetben szoktál nagyokat fékezni :)
Nyilván nem tudhattad, nem szükséges bocsánatot kérned :)
Az AutoBild itteni testvérlapja, az Autoweek egyébként pont az általad alább említett 2 verziót tesztelte hosszabban, mindkettö 3 hónapot/10 ezer km-t töltött náluk és éppen tegnap töltötték fel az összegzönek szánt videójukat a Youtube-ra:
Hollandiában élek, itt a helyi adókörnyezet miatt az új Riót már csak a T-GDi motorral árulják, a 100 lovas ötsebességes, a 120-as hatgangos váltót kap, de az utóbbi csak a magasabb felszereltségekhez rendelhetö. A sajtó szerint egyébként a 100 lovas motor menetdinamikája kiemelkedik a hasonló teljesítményü konkurensek közül, inkább azok erösebb verzióihoz (pl. a VAG 115 lóeröse vagy a 125 lovas EcoBoost)) mérhetö.
Egyébként itt a nem-céges autóvásárlások eladási listavezetöje a Picanto, bár ebben az említett adózási körülmények fontos szerepet játszanak (egy normálisan konfigurált kisautót 12-13 ezer euróért adnak, egy hasonlóan felszerelt egy kategóriával nagyobb bármi, pl. a Rio már 17-18 ezer euróba fáj.)
Első generációs (2007-es) Picantohoz keresek egyrészt tetőantennát, másrészt kalaptartót. Ha tudsz bármelyikben segíteni, írj emailt a nevemre kattintás után látható email címre. Köszönöm!
Nekünk Picanto 2017-es modellünk van és a tavaly nyári átadás-átvételkor, a szalonban derült ki, hogy a normál méretű 14"-os pótkerék gumit nem tudták a tartójába behelyezni, jóllehet ilyen kerekekkel adják át az új autót. (Ez gyárilag nem jár hozzá, mi ezt extraként vásároltuk.) Nagyon kínos volt.Végül néhány hét múlva szereztek egy szükség-pótkereket (virsli gumival). Na az már belefért. De ettől még nem rossz autó. Most már 8-9 hónapja hajtjuk.
Köszi a tanácsot a 8 litert kb ahogy mértem 60-40 arányba volt, több volt a városi vezetés. Most lehuztam a csatlakozót a lambdaszondáról.. és hoszabb távokat teszek meg, igy 7 körülire csökkent. A termosztáton mit nézzek meg?
Nem fér be? 165r14 a téli és nyári gumink is (lemez felnin), amit pótkeréknek használunk és simán be lehet tenni. A gyári gumimérete is ez. Be kell annak mennie a tartójába.
Gyertyák-szűrők cseréje kezdetnek (használtan vett kocsinál ez egyébként is alap), termosztát ellenőrzése, ha a helyzet továbbra sem változik, lambdaszonda és a kipufogórendszer ellenőrzése. A motortisztítást nem tudom értelmezni, ez hogyan történt?
Gondolom, 2005-ös az autó. Milyen körülmények között produkálja az említett fogyasztást? Jellemzően mekkora távokra használod?
Valaki tudna e segiteni? Vásároltam egy 95-ös 1.1 LX-es picantót. A családba másodautónak már van ilyen ezért ezt választottam kényelem és főleg fogyasztás szempontjából . A már meglévő 5 l körüli fogyasztással hamar megszeretette magát, elenbe a mostanival ami 7-8 litert fogyaszt. Na mentségére talán most 6,9 főleg országuti vezetésnél. Az autó szépen működik, hibakódolvasó nem jelez hibát. Olajcsere, motortisztitás megtörtént. Valakinek ötlete? Köszönöm.
A modellváltás miatt a mezöny kocsit cserél, az új versenyautók ötajtósok lesznek (mivel a jelenleg kapható Picantóból már csak ilyen van).
A technika viszont nagyjából ugyanaz lesz, mint eddig, az 1,25-ös négyhengeres motor kerül a kocsikba 100 lóeröre felhúzva. Érdekes, hogy a Kia nem látott promóciós lehetöséget abban, hogy a háromhengeres turbómotorral versenyeztesse a kisautókat (bár gondolom, a köridök szempontjából nem jelentett volna nagy különbséget).
ti már az új, 'nagykerekű' Picantóból vettetek, vagy ez még a kifutó széria modellje?
Mi már a "nagykerekű" legújabb típust hajtjuk.
Hogyan jutottatok arra a döntésre, hogy Kiát válasszatok? (azért kérdezem, mert úgy látom, ebben a kategóriában Magyarországon csak a Suzuki Celerio tud szabad szemmel is látható eladásokat produkálni, természetesen annak a típusnak is elvitathatalan érdemei vannak)
A Celerio sem fért volna be normálisan arra a garázshelyre amit az új autónak szántunk.
Május eleje óta hajtok egy ilyen, szintén háromhengeres kisautót, bő négyezer km ment bele eddig. Az átlagfogyasztás nálam 4,8 liter, ez napi 2x35 km-es, főként országúti munkába járásból adódik így - nagyon pozitívan csalódtam, mert az előző modellnél sokan panaszkodtak túlfogyasztásra, tisztán városi üzemben 7 liter feletti értékek is előfordulnak.
A miénk fogyasztása nem rossz, de messze több mint amit a gyár állít. Sajnos nem tudom megerősíteni a lelkesedésedet. Vegyes fogyasztásban 5-7 l/100 km
Véleményem szerint az autó a kategóriáján sok szempontból túlnő, a kidolgozása pl. egy kategóriával feljebb is a jobbak közé tartozna, a belső tere kényelmes, remek az útfekvése, nekem a dinamikára és a zajra sincs panaszom (országúti sebességekig szerintem kifejezetten csendes, nem tudom, nálad mi az összehasonlítási alap).
Korábban Szuzuki Splash-t hajtottunk kb . 7 évig. (Sajnos összetörtük :( ) Azzal nagyon meg voltunk elégedve minden tekintetben, így visszatekintve a zajszint is jobb volt. Sajna már nem gyártják és a helyette kínált Celerió nem az amire vágytunk.
Összefoglalva: A Picanto öszességében jó kisautó, nem bántuk meg a vásárlását. Az Aygo túl kicsi és nem ár/ érték arányos. A többi kisautóval pedig méretproblémáink lettek volna. Volt olyan ami ami befért volna a garázsunkba, de azoknak alig volt csomagtartója. Idő közben a forgalmazó orvosolta a pótkerék panaszunkat is.
Az Aygo mellett a Picanto úgy hat, mintha kétszer annyi alkatrészből szerelték volna össze, összehasonlíthatatlanul igényesebb szinte minden szemponból.
Szerintem is.
Sok örömet a kiskocsihoz!
Köszönjük és viszont. Lehet szeretni ezt a kis családtagot.