Ezt meg akkor úgy hívják, hogy megint eltereled a lényeget, dezinformálsz... "
Maradjunk annyiban, hogy először elolvasod, utána szólsz, hogy ez és ez a marhaság, legalábbis szerinted.
A dezinfo elég bonyolult dolog, amikor még nem is olyan régen a burzsoá áltudományt ostoroztad a ZAKAMÉDIÁVAL egyetemben. Uttörőként még azt is énekelted, "ha a múltat eltöröljük"...
A helyzet az, hogy Hunniváry Isten lába rettentően bűzlik. Ezért nem igazán van kedvem megfogni.
Sőt, úgy érzem, hogy az összes szakmai vitánk során kritikám, mások kritikái igencsak komoly hiányoságaidról rántotta le a leplet. Kezdve a tárgyi tévedésektől, a rosszul értelmezett ismereteken át, a megfelelő szaktudás hiánya, a forráskezelés hibái és szeketivítása, nem beszélve a minimálisan szükséges nyelvi és paleográfiai ismeretekről.
Emlékszel? Te voltál az az egyszerű ember, aki egy másik fórumon azt mondta, miután paleográfiai ismereted maximális hiánya miatt pofára estél, hogy a "paleográfia az egy ősi bolsi trükk"... Vagy csak gondolj a numizmatikai területen ért pofonokra, azokra a bizonyos keresztény pénzekre mór felírattal és keresztény kereszttel.
Ennyit arról, hogy kinek nagy a pofája... Valljuk be, Hunnivári (Isten?) Király meztelen...
A régi római naptár Az a homály, amely a régi római naptárat fedi, főleg onnan ered, hogy az ókori irodalom hagyományai, amelyek idevonatkozó adatokat nyújtanak, nemcsak hézagosak és egymásnak ellentmondók; hanem nyilván oly aránylag késő korból származnak, a melyben a kérdésben forgó tárgy emléke merőben elveszett volt, úgy hogy a régészkedő ókori írók a kiknek műveiben ez adatok fennmaradtak, többé kevésbé kifejezetten magok is megvallják, hogy állításaik nem biztos adatok, nem hiteles kútfőkből merített kétségbe vonhatatlan tények, hanem hozzávetések, a melyeket hol mondaszerű szóhagyományokból, hol a jelenből a múltra tett következtetésekből, hol éppen csak szószármaztatásból vettek. Meglehet, hogyha a sors fenntartotta volna nekünk a legtudósabb római Varro összes műveit több világosság derülne a kérdésre. De Varro művei elvesztek és ha utána következő írók (Festus, illetőleg Verrius Flaccus, Macrobius, Virgilius, Ovidius, Plinius) alig van módunk megítélni, hogy mennyiben értették meg helyesen Varro ósdias és homályos kifejezéseit és sokszor önkényes combinátióit. A történetírók pedig csak itt ott tartottak fenn egy-egy félig vagy tán helyesebben félre értett megjegyzést, magok magokkal jőnek ellenkezésbe, és inkább növelik a zavart, mint sem hogy módot nyújtanának a tisztába jövetelre. Hogy ez így van, annak legvilágosabb bizonysága, hogy Scaliger és Petavius híres vitája óta minden chronológus vesződött e kérdéssel; a legújabb időben kimerítően tárgyalták Ideler, a két Mommsen, Huschke,és Hartmann; és a legutóbb nevezettnek Lange-től kiadott legújabb műve csak arról az egyről tesz kétségbe vonhatatlan bizonyságot, hogy a dolog még most sincs tisztában.”
Így kezdte bevezetését Finály Henrik 1882-ben az Erdélyi Muzeum 3. és 4. számában megjelent „Az ősrómai naptár és a német tudósok” című tanulmányában.
Nagy legénnyé válsz, ha a sok hozzászólás eltakarja elvarratlan sebeidet!
"Megirigyelte Heribert Illig sikereit."
Ez tuti? Mert akkor ez Guiness csúcs, mert ha jól tudom 5 nappal Illig könyve után jelent meg a Hungár naptár 2002-ben. Persze a nyomdából is elcsórhatta. Ezzel ellentmondásban van, az, hogy egyáltalán nem hasonlít rá.
Illig és Fomenko kapcsán meg az a bibi, hogy Illig nem tud oroszul, csak egy kicsit horvátul, és a 300 és 1000 év között tetemes a különbség. Fomenkot először 2000 után fordították angolra, ez első kiadás 550 fontos ára szerintem még Illignek is megfizethetetlen volt.
21. századi úgy érted. A hungár naptár az Hunnivári Z. 2002. -es agymenése. Megirigyelte Heribert Illig sikereit. Ő szintén fantom időről írt könyvet csak szerinte 300 év hiányzik 614-911-ig. Gondolom ez nem passzolt a magyar kiadáshoz. Illig pedig Anatoly Timofeevich Fomenko ba kapaszkodott aki szerint Jézus a 11. sz-ban élt a római, görög, perzsa, egyiptomi események és emlékek mind a középkorban keletkeztek az ősiség igazolására.
Mindenestre nem Hunnivári az egyetlen Illig munkájának meglehetősen sok spinoff-ja volt pl Hans-Ulrich Niemitz.
A fantom idő hipotézisekhez szokták még sorolni David Rohl elméletét. Ez azonban nem helyes. A fantom idő az arról szól hogy bizonyos történelmi események (pl Nagy Károly uralkodása) nem történtek meg. Ő viszont csupán aztállítja, hogy az egyiptomi 2. átmeneti kort és a XVIII. fáraó dinasztiát a XIX. század végén szövegek félreértelmezése miat rosszul datálták. (pl a legtöbb fáraó uralkodását egyságesen 25 évnek tekintették és nem számoltak a társuralkodókkal stb. Szerinte viszont abban az időben sok fáraó ennél sokkal kevesebb ideig uralkodott) Ebben szvsz lehet igazság, ha nem is értek vele 100% egyet. Mindenesetre bizonyos régészeti leletek ezt alátámasszák.
Ha jól látom akkor Dalí egyik képe, ezt sajnos nem jeleníti meg a böngészőm nagyobb alakban. A Dalí-kép utal arra, hogy szintén huszadik századi humanista szerzőtől van a mű.
Ne haragduj, de nálam minden kreditedet eljátszottad már. Középkori hispán történelem kapcsán mi már végigbokszoltuk az V. sz. - 1492 közötti periódus majdnem minden korszakát. Leginkább pont a VI-XI. századot, ahol ráadásul te magad ismerted el vereségedet. Szükség esetén a megfelelő Origo, vagy Index topik természetesen forrásként felhozható.
Így, rohadtul nem érdekel az újabb gumicsontod. Folyamatosan rovod monotón ismételgetéssel ugyanazokat a köröket és egy fikarcnyi új ismeretet, tudást nem tudsz befogadni, ami akár a legkisebb módon esetleg ellentmond teóriádnak. Olyan vagy mint egy óvodás: amit nem tudsz, vagy nem akarsz tudomásul venni, az nem létezik, ergo úgy véled, hogy mindenben igazad van. Sokszor mondtam már, most is mondom: emiatt vagy orvosi eset.
I. SZ. 912 (AH 99-100, HAGY. AD 718)
A vizigót Pelayo, egy keresztény nemes, Rodrigó [Roderik] király fegyvertársa, megszervezi a keresztény ellenállást Asztúriában, ahol vezérnek kiáltják ki. Inkább csak szimbolikus értékű ez az ellenállás, hiszen kezdetben 300 harcosa volt. A fentebb már idézett Sevillai Izidor történetíró „folytatója” egy napfogyatkozás kapcsán megemlékezik erről az évről, mint az arabok 100. évéről. Számunkra ez azért fontos, mert spanyol Éra formában is megnevezte az évet, Éra 758!
A napfogyatkozás június 17-én volt látható egész Hispániában. Erről a napfogyatkozásról az Annals of Ulster is megemlékezik az AD 718-sa év kapcsán.