Index: "Pénteken mintegy öt alkalommal gázolt a vonat országszerte. A katasztrófavédelem beszámolói szerint Újszászon, Szemeretelepen, Kőbánya-Kispesten, Fóton és Tatabánya közelében is tragédia történt."
A mai nap elkönyvelhető fekete napként a Budapestről Szolnokra vezető vonalak történelmében... Pestszentlőrinc, Szemeretelep és Újszász a három helyszín, ahol gázolás történt.
"Felejtsük már el, hiszen utópia, hogy garantálni tudjuk, hogy ha ilyen, vagy olyan lámpa világít, vagy nem világít, akkor biztosan jön, vagy nem jön valami."
A lenti információ nem nyílt helyről származik, de hiteles. A helyadatokról annyit, hogy a vonal két vágányú, az adott helyen a tárgyban szereplő vonat előtti az átjáró és a másik irányból nem belátható, és elvileg 100 km/h-val járható.
Az, hogy az őrangyal nem MKSz-en volt, a szerencse, a gyerekeknek meg időben el kell kezdeni tanulni (12-15 év múlva már autót is vezethetnek), ha nem jön össze, akkor lehet fejtegetni, miért építettek oda vasutat...
"Ma /2024.05.xx./ nagyon kiakadtam. Utazok a xx44 sz vonattal Xxxxa és T....a között. Megállunk Xxxxrt megállóhelyen, majd hangos kiabálás hallottam az peronról. Kinéztem az első ajtón, kiderült, hogy az óvónéni és a dadus a kb 20 ovissal együtt a piros sorompó ellenére komótosan ballag keresztül az átjárón. Úgy gondolták, hogy megnézik az utascserét a vonatnál. (Utazni nem akartak) Egy valami nagyon jól nézett ki a csoportnál, az összes apróság szép piros pólóban volt. Az óvónő gondolta, hogy rájuk a sorompó jelzése nem vonatkozik.Az ilyet a gyerek felügyelettel egy életre eltiltanám. Akár a másik vágányon is jöhetett volna vonat."
Inkább arról van szó, hogy régen nem volt faszbuk, okostelefon, így az esetek az igazán látványosak kivételével el sem jutottak a nyilvánosságig.
Régebben rendszeresen olvasni kellett a napijelentéseket, és rengeteg kisebb , ritkán nagyobb esemény történik naponta, csak a nagy része nem igazán okoz fennakadást.
Hát igen, a sok év alatt szerzett ismereteiddel és gyakorlati tapasztalataiddal mi nem kelhetünk versenyre, megalapozott és szakszerű megállapításaidat így nem is akarjuk vitatni...
"Ahogy elég kinézni az ablakon, hogy nyilvánvaló legyen a közúti szabálykövetési morál, mindenféle síntől kellően távol is."
Ahhoz meg nem elég kinézni az állomásra, hogy fel tudd térképezni a vasúti szabálykövetési morált, mert nem igazán tűnik fel senkinek pl. egy 90 helyett 120-szal döngető magánvasúti teher, vagy a folyamatos trükközés a vezetési és pihenőidővel. Ugyanígy a kutya nem értesülne a nem működő sorompónál 15 helyett 60-nal haladó tehervonatról, ha éppen nem kap telibe egy sóderes kamiont. Vagy hogy a Train Simulatoron nevelkedett friss vizsgás vezér mire gondol, mikor kikapcsolja a vonatbefolyásolót Herceghalom és Biatorbágy között.
Vagy hogy miért kell elcsalni a fékpróbákat. Persze, szar dolog végigsétálni az 500 méteres szerelvény mellett kétszer, meg végigrugdosni a féktuskókat, na meg a vonali fékpróba is lassítja a fuvart, nehogy amiatt vágjanak félre a következő állomáson.
Ha szétnéz valaki a KBSZ honlapján, azért feltűnő, hogy egyre gyakoribbak a kihágások a vasúton is.
Az Adácsival kapcsolatban annyit nyilatkoznék, hogy oda kell menni, meg kell nézni - hogy az épület akadályozza-e a rálátást a vasúti pályára, vagy sem.
A "71-es vonal"-lal én vitatkoznék, a négy közül az egyik még 75 m-re (15 km/h sebesség ötszöröse, amire a hatóság gyakorlata szerint számolni kell) sincs meg. De fagyérítéssel orvosolható, nem kell bontani semmit se.
Az egri várasnál egyértelmű, hogy nincs meg - ráadásul ez jelzővel sincs fedezve. Itt az a kérdés, hogy ha magánúton van, akkor miért nem felhívásosra építették ki.
Rendeletet rendeleti szinten lehet módosítani. Lázár János építési és közlekedési miniszternél tessék reklamálni, hogy az OVSZ I.-ben a "menesztés"-t módosítsák "felhatalmazás"-ra. :-)