A 1404 érdekes, mert a Vjsz-ben kezdték felújítani és a Metróban fejezték be, most így visszakövetve. Vannak képek, amikor még az elején a Vjsz-ben áll lecsupaszítva egy Hannus mellett, illetve vannak tavaly nyárról is képek, amikor már a Metróban szerelik össze a lefényezett kocsit.
Arról nem tudom volt-e itt szó, de a 1341 már nem fog a Vjsz-ből kijönni, mert a leromlott vázállapota miatt végül a selejtezés mellett döntöttek. A csupasz vázát pedig elvileg már szét is vágták...
A kezdett kezdetén a beszállítók miatti alkatrészhiányt is említették, azzal nem tudom hova jutottak azóta. Ami még szintén probléma lehetett az elején az, hogy az első 3 kocsi a Metrónál készült, a többi már a Vjsz-ben, de a lassú tempó és a sokáig tartó szívás csak nem múlik.
Ami viszont örömhír, hogy ma a 1400 és a 1404 is kint van a 49-esen. :)
Van benne igazság és ha "megkapargatnánk", lenne ott mindenféle... A munkaerő túlstrapáltságán kezdődve a beépített "anyagok" silányságától a munka trehányságán át az átgondolatlan, napi szinten kiforratlan megoldásokig sok minden. (Tehát nem egy oka van ezeknek, hanem jóval összetettebb!)
Persze ez természetes csak, amikor a 1404 több mint 3 évig készült a főműhelyben, majd még további 2 hónapig Kelenföldön próbálták összerakni aztán sikerül vele fél napot megtenni (és azóta se jött ki utasforgalomba), akkor azért elgondolkozom, hogy nem biztos, hogy ez így teljesen rendben van. Persze idővel beállnak ezek is, a többivel is hasonlóan nyögvenyelős volt a helyzet, de valahol még is fura, hogy pont a legrégebb óta üzemeltetett típus felújítása okoz ekkora problémát, ráadásul úgy, hogy itt nem beszélhetünk olyan mértékű korszerűsítésről, mint a Tátráknál. Jó a 1400-ast rövidebb idő alatt újították fel (másfél év volt az is, ami szintén elég hosszú idő egy felújításra főleg, ha azt nézzük, hogy egy KCSV felújítás is meg volt az utóbbi időben bő fél év alatt), de az is csak egy napot volt eddig utasforgalomba felújítás után. Szóval érdekes, sokáig készülnek utána meg esnek kellenek még hónapokig.
Elméletileg másfél hónap múlva befejezik "az idei év leghangsúlyosabb villamosközlekedési fejlesztését" a Haller utcai új vágánykapcsolat kiépítésével. Nyilván ICS-k fognak a Hallerből a Jászai Mari tér felé fordulni. A plusz kocsikat a parajosból veszik majd elő, vagy netán felújítottak mostanában emiatt néhányat?