Keresés

Részletes keresés

kvadrát Creative Commons License 2008.04.15 0 0 281
Valami biztos történt, csak nem pont úgy, ennyit sejthetünk. Szerintem az orosz szöveg sem teljesen stimmel, de az én orosz tudásom sem stimmel már túlságosan. A magyar viszont nekem ebbe a topikba illik, viszont sehova máshova. Eh, ugorjunk, több szót nem érdemel egy kis hatásvadászat.
Előzmény: Törölt nick (279)
renegade Creative Commons License 2008.04.14 0 0 278
Vagyis az egyik gép ezek szerint 19 km-rel alacsonyabban vagy magasabban volt az előírtnál.

Nem. Az oroszok 2100 helyett felmentek 2400 méterre, ami az érkező Delta szintje volt éppen.

Az amerikai Delta légitársaság Atlantából érkező Boeing 767-ese éppen leszállt, amikor a Don-Avia orosz légitársaság 737-ese már a kifutópálya felett repült néhány pillanattal a felszállás után.

Ez egy ökörség. Az orosz felszállt, aztán nyilván fordult néhányat, hogy ráálljon a Rosztov felé vezető irányra, de közben gyorsabban emelkedett az engedélyezettnél, és egyszer csak a közeledő Delta magasságán találta magát. Illetve találta őt a légiirányító.

Nem véletlenül az a topik címe, ami.
Előzmény: kvadrát (277)
kvadrát Creative Commons License 2008.04.14 0 0 277
Bocs, de ennyivel hadd ne tekintsem elintézettnek ezt a pompás kis hírt. Amelyet, őszintén megmondom, teljesen nem sikerült megértenem. Vagy ha mégis, akkor a hírrel sok baj van. Merthogy:

 

"Moszkva légterében egy orosz repülőgép nem az előírt magasságot tartotta, így az előírt távolságnál 19 kilométerrel közelebb repültek egymáshoz." Vagyis az egyik gép ezek szerint 19 km-rel alacsonyabban vagy magasabban volt az előírtnál. Mindkettő címoldalas újsághír volna, és a pilótákat és a főkonstruktőrt nyitott limuzinban kocsikáztatnák végig a Fifth Avenue-n vagy a Nyevszkij Proszpekten.

 

"Az amerikai Delta légitársaság Atlantából érkező Boeing 767-ese éppen leszállt, amikor a Don-Avia orosz légitársaság 737-ese már a kifutópálya felett repült néhány pillanattal a felszállás után." Az egyik leszállt, a másik fel. Ezt szerintem nem egymással szembe szokás csinálni, hanem kábé egy irányban. Vagyis a fejétől a farkáig összesen 1100 kilométer, és nem is hazudnak, mert összsebességet írtak, nem egymáshoz viszonyítottat, csak ez szerintem nem érdekes. Mintha azt írnák, hogy az M7-esen összesen 487300 km/h-val mennek az autók. Hasznos adat lenne.

 

"Távolságuk egymástól 11 kilométer volt, de az előírás szerint 30 kilométernek kell lennie." Reptér körzetében, úgy sejtem, akkor volt utoljára ennyi az elkülönítés, amikor még egy lepedőkből kirakott T betű volt az irányítás csúcsa. Vagy már akkor sem.

 

Egyetlen rövid hírben mennyi marhaság. Vagy én nem értem, megmondtam előre. Üdv mindenkinek.

 

Előzmény: Törölt nick (276)
renegade Creative Commons License 2008.04.13 0 0 275
Majdnem összeütközött két Boeing

Az amerikai Delta légitársaság Atlantából érkező Boeing 767-ese éppen leszállt, amikor a Don-Avia orosz légitársaság 737-ese már a kifutópálya felett repült néhány pillanattal a felszállás után. A hivatalos közlemény szerint az orosz légitársaság 1100 kilométer per órás sebességgel haladó gépének személyzete hibázott, amikor nem tartották a szükséges magasságot miután az utasszállító felszállt.

Hm. Nagyon feltuningolhatták azt a 737-est. 1100 km/ó, ez igen!
wilard Creative Commons License 2008.03.30 0 0 274
"Pontatlan landolás: kifutópálya helyett háztetőre érkezett"

http://www.hirextra.hu/hirek/article.php?menu_id=2&article_id=60644
heted7 Creative Commons License 2008.03.17 0 0 273
Aha. Köszi!
Előzmény: ZöPö (272)
ZöPö Creative Commons License 2008.03.16 0 0 272

A "midair" az mid-air collision, accident, incident, crash... stb. vagyis légi eseményt jelent. Én úgy fordítottam volna: "Millió gépet teszel le biztonságosan, aztán jön egy apró koccanás és többé nem lesz nyugtod." Szabad, de legalább nem félrefordítás. :-((

Előzmény: heted7 (271)
heted7 Creative Commons License 2008.03.16 0 0 271
Különben ez hogy van, mit jelent helyesen?
Előzmény: ZöPö (270)
ZöPö Creative Commons License 2008.03.16 0 0 270
123 A képek a Pushing Tin (Vakrepülés) c. film magyar DVD kiadásáról valók. A hang majdnem ugyanez, sajnos ugyanezzel az iszonyatos félrefordítással. B+, az egy dolog, hogy szarér'-hugyér' dolgoztatott debilek fordítanak, de már senki nem ellenőrzi? Nincs lektor, nincs aki összeveti az eredetivel?
Miocsó Creative Commons License 2008.03.16 0 0 269

Kreténség az Index-en!

" Megvan Saint- Exupery gyilkosa!!" Csak így egyszerűen.

( Szakirodalomban már vagy két éve közölték. Csak nem valamilyen évforduló lesz?)

Üdv
robicsek Creative Commons License 2008.03.10 0 0 268

http://index.hu/politika/kulfold/crp0310/

 

ez is ontopic írás.....

Nick Grabowski Creative Commons License 2008.03.10 0 0 267
Elég rég írtam ide, jó sok kommentezni való gyűlt fel. :) A Világ legrosszabb repülőterei ugyanabba a sorozatba tartozik, amelyikbe a nemrégiben elkészült a Világ legrosszabb légitársaságai: a Time-tól átvett/lelopott téma. Hasonló született már a hvg.hu-n is, ahol a szerkesztőség nagyon megkedvelte ugyanezt a témát, és pont egy nappal az angol verzió megjelenése után magyarul is olvasható volt. Ferihegyet két okból kellett megemlíteni: azt már látták, és így volt benne valami hazai tartalom is.
Előzmény: Utas2 (245)
heted7 Creative Commons License 2008.02.25 0 0 266
Figyelem egy ideje a hirado.hu -t. Simán elérte a Blikket. De szó szerint. Minden címe Botrány! Rettenet! Borzalom! Szenzáció! vagy valami hasonló szóval kezdődik. Azonban amit most műveltek, az mindent alulmúl:

http://www.hirado.hu/cikk.php?id=263219

"Kényszerleszállás a reptéren - csúszdákon hagyták el a gépet az utasok
A repülő a német Nürnbergből indult 78 utassal a fedélzetén"

Az egész cikkből nem derül ki, hogy melyik reptérről van szó. "német Nürnberg" Könyörgöm, nee!!! Ha már muszáj, akkor "németországi".

Kérem, zárják be az egészet! Ilyenből már van kettő, azt legalább nem közpénzből tartjuk el.
BJani Creative Commons License 2008.02.24 0 0 265

Igen, így logikus, csakhát a cikk hasonlót sem említ...

Jó topicban van, továbbra is úgy látom. :-)

Előzmény: wilard (264)
wilard Creative Commons License 2008.02.24 0 0 264
Nem tudom mi tortent, de ha a fekek atforrosodottak, akkor nyilvan startmegszakitas volt, azt meg a hibajelzes miatt hajthattak vegre.
A fekek talan lehulnek hamar, de a hibajelzest azert illik kivizsgalni:)
Előzmény: BJani (261)
navati Creative Commons License 2008.02.23 0 0 263

Csak futópálya van, ki nélkül?!

Amúgy kifutót a "mánökenek" használnak.

Ez egy rendszeres médiaszerencsétlenség.

Előzmény: wilard (260)
RZoli86 Creative Commons License 2008.02.23 0 0 262
Egy hírbe nem írhatod bele, hogy ha egyszer átmelegedett, miért nem lehet lehűlés után elindulni vele, mert csak növeli a terjedelmet, és a kutyát sem érdekli...

Egyébként el is engedett a biztonsági szelep, mert ma cserélték az egyik főfutót, lásd repülős képek topik.
Előzmény: BJani (261)
BJani Creative Commons License 2008.02.23 0 0 261

Első hírek szerint a belga légitársaság ma már nem tud pótjáratot biztosítani, a csaknem teli gép utasait csak holnap szállítja Brüsszelbe - számolt be  egy utas.

 

A fékek lehülése után vajon miért nem indulhat? Vagy az több napig eltart? :-)

Előzmény: wilard (260)
wilard Creative Commons License 2008.02.23 0 0 260
"A menetrend szerint 20 óra 20 perckor kellett volna felszállni a gépnek. Már a kifutópályán volt, amikor a műszerek meghibásodást jeleztek, ezért a pilóta visszafordult. A gép fékező berendezése átforrósodott, ezért továbbra is a kifutópályán vesztegel."

Ha visszafordult, akkor miert vesztegel meg ugyanott?

http://www.hirszerzo.hu/cikk.fennakadas_ferihegyen_-_atforrosodott_egy_utasszallito_fekrendszere.57867.html
szabipilota Creative Commons License 2008.02.08 0 0 259

http://index.hu/tudomany/blog/2008/02/08/viagra_az_izraeli_legiero_pilotainak/

 

...az ellenfél területei felett meg feromont és aljzószert porlasztanak majd, így a földetért, kanos, "un-fitymed" pilóták rögtön ki is élhetik feltüzelt vágyaikat...

 

Mi jöhet még?

heted7 Creative Commons License 2008.02.06 0 0 258
Indexhez képest ne is olyan gáz.
Előzmény: ZöPö (256)
Ízirájder Creative Commons License 2008.02.06 0 0 257
de ez sem kutya
http://index.hu/sport/foci/080205mu/

"Ötven éve zuhant le a Manchester United Belgrádból hazafelé tartó repülőgépe..."

"1958. február 6-án 15 óra négy perckor a München Reims repülőtér kifutópályáján túlszaladt, majd kigyulladt a British European Airways (BEA) 609-es járata."

ha fel sem szálltak, honnan zuhantak?
Előzmény: ZöPö (256)
ZöPö Creative Commons License 2008.02.06 0 0 256
Törölt nick Creative Commons License 2008.02.03 0 0 254
Az embereket és az állatokat már védi a törvény. Micsoda aljasság! Pénzvédelmi törvény kell! Szadista állatok.
Előzmény: robicsek (253)
robicsek Creative Commons License 2008.02.03 0 0 253

megnyugtató. hogy máshol se tudnak magyarul helyesen írni...

 

 

Ez a különleges névértékű ezüstpénz mindössze hat évekig verték,

 

 

és ember ezt így leírta.....

Előzmény: BükkAir (252)
BükkAir Creative Commons License 2008.02.03 0 0 252

Még egy kis színes weboldalról:

 

 

Amúgy szép az oldal, de itt jó vastagot hibáztak. Írtam nekik, hogy nem kerek a szöveg, de nem reagáltak.

ZöPö Creative Commons License 2008.02.03 0 0 251
A beszivárgott, fedélzetre furakodott belső ellenség.
Előzmény: Miocsó (250)
Miocsó Creative Commons License 2008.02.03 0 0 250

Üdv

Az Urak figyelmébe ajánlom a Népszabadságban megjelent cikket ( péntek 24.old.)
" Halálos helik.bal. Törökszentmiklósnál" címmel jelent meg.

Idézet: A Mi-8-as két hajtóműves helikopter. Akkor is a levegőben maradhat, ha az egyki hajtóművet leáll vagy ha az ellenség leállítja.

( az a hülye ellenség ha már erre képes miért nem állítja le mind a kettőt?)

Üdv
heted7 Creative Commons License 2008.02.02 0 0 249
Nem repülés, így off, de annyira tetszik.

"Hajléktalan-népszámlálás: holnapra kiderül a megrázó adat"

( http://www.stop.hu/articles/article.php?id=268395 )

Ez olyan cuki. Holnap derül ki, de már most tudjuk, hogy megrázó :)
sasab1 Creative Commons License 2008.02.02 0 0 248
Vagy kurva felelőtlen a személyzet ebben a magasságban (mi az hogy kilóméter?)!, vagy uborka szezon van az angoloknál és a franciáknál. Nem hiszem, hogy bármely légitársaági alkalmazott így lejáratná a cégét. Ha meg igen akkor felnégyelni és karóba húzni ! Ha meg újságírói cikk-cakkról van szó, akkor a gatyáját is le kell perelni.
Előzmény: szabipilota (246)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!