Emlékét szépen megőrizzük, igaz csak nekünk fotósoknak volt fontos hogy hú Tólápa..
Emlékszem, még Borsodos időkben 12:20 Ózd-Dédestapolcsány járat csak péntekente (mint valami kolis hazahordó) felment Tólápára (papíron). Gyakorlatilag Csokvaomány, sportpálya megálló után elkezdett tolatni a kredenc, majd mivel én direkt csak amiatt mentem "vonalat bejárni" jeleztem igényem és megmutatták szépségét. Ez kb 2018 lehetett nagyjából, már akkor is csak a reggeli és a délutáni közvetlen ózdi járatokon voltak utasok.
2020-ban fényképeztem a HLD-893-at a délutánival, talán 7-8 gyerek-felnőtt ment haza vele.
Sokszor volt, hogy nem jutott ide busz, sokszor volt hogy lerobbant, vontatni kellett, voltak innen nyugdíjba menő kocsik, talán azt merem mondani a SEF-372 és az RLT-912 kivételével minden járt Tólápán legalább egyszer.
Aztán személyesen utoljára tavaly nyáron jártam itt, amikoris egy fain bandával megkirándultattuk a JSZ-375-öt és hát persze, ide fel kellett menni!
Ekkoriban már nagyon gazos volt minden, nem nagyon mutatta ember létezését a terület.
29.-én még meglátogatom tervezetten, mégha az NRL-931 is lesz a HLD helyett de utoljára Tólápa!
A települési képviselő-testület jegyzőkönyvei alapján az egykori kolóniát a múlt év végével kiürítették, a területet pedig egyben szeretnék értékesíteni, turisztikai célú beruházás céljára.
Megj.: első körben a pályázat eredménytelen, volt ugyan rá jelentkező, de alacsonyabb vételáron tett ajánlatot. Most járt le a második kör határideje, kíváncsi vagyok, mi lesz az ügy vége...
Bár nem tudom, hogy a Csokvaományhoz tartozó Tólápán élnek-e még és mennyien, viszont ha jól értelmezem, akkor ezen településrész jövő hónap elején csatlakozni fog a Volánbusz által NEM érintett települések és településrészek táborába. :(
A Tólápig/Tólápától közlekedő járatok a jövőben csak Szilvásvárad és Csokvaomány között közlekednek. Továbbá minden járat minden érintett megállóhelyen megáll.
A 6:12-kor és 7:22-kor Szilvásváradról induló járatok két perccel korábban, a Csernelyről 7:35-kor induló autóbusz 1 perccel később indul.
Nem véletlenül vannak ezek a buszok "jóárasítva". Nagyon nem mindegy ki rendeli meg, és mennyiért. Azt is tudják, hogy garancia idő lejárta után is nagy eséllyel a szakszervíznél fogják őket javítani, mert sem a tudás, sem a technikai háttér nincs meg a Volánbusznál a javításokra. (Hozzáteszem nem is törekednek rá fent.)
A Credo egy külön téma, mert annak idején minden nagy telephely megkapta a "szakszervíz" minősítést, így csak nagyon indokolt esetben avatkoznak be a Kravtex "szakemberei" a garancia idő alatti munkálatokba. (Amiből rengeteg van, sokkal több, mint bármely más típusnál.)
Egyébként a Neoplanoknál ugyanolyan problémák lépnek/léptek fel, mint az MAN teherautóknál (váltóvezérlés, AdBlue-szivattyú, tűzjelző-hiba), amikről az anyacég is tud, de nem éri meg nekik komolyabban foglalkozni vele, mert nem a kisebb megrendelőkből élnek. A garancia idő alatt kicserélik, amit kell, mindenből van készleten, így a kocsi nem esik ki sokáig a termelésből, utána meg majd szép vastagon fog a toll. Tőlünk nyugatabbra azért nyilván, ez nem így működik...
Szeretném kérdezni, hogy a Miskolc-Szeged reggeli járaton a TDE sárga Merci fordakocsi lett?? Vasárnap mennék vele, de ha PNG Tourliner lesz megint, kihagyom!
Körülbelül 20 évvel ezelőtt történt dolgot írtam le... Az, hogy a jegykiadás most is ilyen mint akkor volt.... hát ez igazán nem az én döntésem. Kb 6-7 éve utaztam utoljára menetrend szerinti járattal. De nem amiatt mert nem adnak jegyet vagy éppenséggel szimpatizálnék ezzel, mert nem, hanem azért mert autóval rugalmasan és kényelmesebben eljutok ahová éppen mennem kell.
"Nem adtak a sofőrök jegyet.... Az utas panaszt tesz... Hát igen. Szabálytalan. (...) Nem adott hát nem adott. Hol érdekelt engem, minket akik fáradtan mentünk haza vagy álmosan be a munkába. Hozzon haza épségben, baleset nélkül vigyen el ahová kell."
Így is van. El kell dönteni hová akarunk tartozni. (Nyugat) Európa. Vagy egyéb balkán/kelet/kínai /indiai stb.
Nem adtak a sofőrök jegyet.... Az utas panaszt tesz... Hát igen. Szabálytalan. De! Annak idején rengeteget buszoztam. Iskola, munka. Talán két sofőr volt aki nem adott jegyet, az is ritkán fordult elő. Nem adott hát nem adott. Hol érdekelt engem, minket akik fáradtan mentünk haza vagy álmosan be a munkába. Hozzon haza épségben, baleset nélkül vigyen el ahová kell.
Irigylem azokat az embereket, akiknek van ideje feljelentgetni.
Ami még ehhez hozzátartozik, az ilyen sofőröket a Jászkuntól kitték. Mert lebuktatta saját magát az ellenőr előtt aki inkognitóba bújt :D És meg is érdemli a sorsát az ilyen... De van másik véglet is. közel 7 évet dolgoztam vidéken már ismeretek a sofőrök, bérletet sem kellett mutatni. Volt viszont egy volán irodán dolgozó öregasszony, volt hogy tőle vettem bérletet. Na ha az is utazott a buszon mindig fel kellett mutatni minden papírom, mert nem hitte el hogy van bérletem... ő adta el nekem... :D A sofőrrel ilyenkor jót nevettünk rajta utólag, aztán egy idő után színpadias keretek között mint a véres kardot mutogatva adtam hírül mindenkinek a buszon, hogy van bérletem. Három-négy alkalom után nem kérte a nénike... :D
Nekem mindegy milyen busz robog ezen a járaton pusztán egy kérdés volt hogy mi lett ezzel a géppel.
És az is igaz amit írtál, hogy lehet valami szép, nagy és drága... De a magyar utak úgy is helyre rázzák, hogy abban nincs köszönet. Ezeket a Neokat nem ilyen utakra találták ki a németek. Ide csak el lettek adva, hogy a piacon megmaradjon a márkanév.
Lehet maradi vagyok és begyepesedett, de a mai útviszonyokra még mindig megfelelő lenne az IK 250 vagy IK 256. Anno mikor olyanokkal utaztam, elfért a lábam, a fejem meg tudtam támasztani az ülésen (a magam majd 2 méterével), kényelmes volt mert a térdem elfért, nem kellett görcsöt kapni mert a másik ülésbe bele kellett passzírozni, fasza volt a rugózása, az viszont igaz a Rába híd úgy huhogott mint a k.... ....n (hagy ne mondja ki, írjam le) de akkor is össze voltak rakva és jó volt vele utazni. Még akkor is ha voltak esetleg motorikusan, elektronikusan, kasztni stb hibái... Ti ezt sofőrök jobban tudjátok...
De ezek a mostani buszok. Nagyon jól néznek ki, de tényleg. Bármelyik... Főleg Mercedes Intourok. Ha lenne pénzem és tudnám mire használni még vennék is egyet, mert nekem nagyon bejönnek. De hogy elféjen rajtuk normálisan az ember az nem megy. És azt továbbra is furcsálom, ha a valóságban vagy a neten Neoplan vagy Volvo 9700-at látok falut járni, hogy hogyan és miért tesznek oda olyan buszokat. Tempo 100-as busz falut járni???? OFF Szolnokon a PNG040 szokott... :D Nem teszik rá távolsági járta csak ritkán, oda elküldik a régi Credot. Ha valaki, aki benne van ebben és meg tudja mondani, mi ebben a logika az jó lenne... Bár Szolnoknak nincs igazi távolsági járata autópályán.
Köszönjük az estimesét de a valóság prózaibb: jött egy utaspanasz, hogy nem adnak jegyet a sofőrök és kamerás busz kellett oda. Mondjuk Borsodban mindenhová kamerás busz kellene ilyen alapon.
1. Valószínűleg mert semmi nem indokolta azt a buszt oda. Egy tempo 100as buszt elpazarolni oda kicsit luxus. Amúgy is rákfenéje az adblue rendszer márpedig nincs kihajtva a busz.
2. A Merci tökéletesen megfelel az ilyen jellegű országos távolsági vonalakra.
3. Miskolc sem áll olyan rózsásan távolsági fronton márpedig a TDEs Merci nem kifejezett pályázásra való mivel hivatalosan nem tempo100as.
Anno tőlünk az Eger Kalocsáról el is vették. Amit őszinte legyek nem is bántam. Gyalázatos egy technika. 100millás busszal ennyi nyűgöt.
A TDEs Mercibe nemrég csavartuk bele a 200ekmt de a tetőn lévő klíma cső gyártási hibáját leszámítva a busz a kezdeti gyerekbetegségek kezelése óta kötelező szervíztől szervízig járt.
-Egy gyárban rosszul bekötött dob hőfokjeladó
-Váltó elkezdett szórakozni, de pont jött egy visszahívás szoftverfrissítésre pontezzel a gonddal azóta hibátlan
-Tetőn a klíma párologtatójával volt valami, ( elszökött a gáz ezzel állt 1,5 hónapot alkatrészre várva)
-keringető szivattyú csere másfél évesen... ( típusbetegség lesz hamar elfárad)
Első lengéscsillapítók cseréje, alig 1 évesen elkezdett kopogni, majd félév harcomba került mire bebizonyosodott hogy valóban az kopog. ( vélhetőleg ez is típusbetegség, jó magyar utak gyorsan kinyírják)
A neoplannal nem volt hónap hogy ne a szakszervízben legyünk. Újonnan elhoztuk másnapra egy deka levegő nem volt benne.
A Mercibe még egy hét múlva ugyanannyi 10-12 bar volt mindkét kör. 2 éves a Merci de ha kellemes meleg idő van még most is képes napokig megtartani a levegőt...
Egy percet nem sajnálom a Neoplanokat. A SEF, RLTs szériát gyűlölöm. A PNGseket egy fokkal jobb vezetni azokkal talán nincs is annyi gond vélhetőleg azok voltak a demók a VB részére azt még összerakták.