Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.02.10 0 0 1919

Nálunk az állvány kellős közepén van.

Vagy meg egy szögvasra csavarozva.

Vagy akárhogy.

Mindegyik esetben igen közel a kormányszelephez.

 

13 éve nem voltam VM14 levegős állványának környékén.

Előzmény: 1047 005-2 (1917)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.02.10 0 0 1918

Kezdelek nem érteni.

Be van iktatva.

Csökkentem a HLL nyomását, mondjuk 3,5 barig.

Ezt a csökkentést az NBV nem továbbítja a mögöttes szakaszra, megtartja a "kis csőben" a kormányszelepig az öt bart.

Tovább csökkentek, ekkor már az NBV p(pill)HLL+3,5 bar értéket "csinál" a kormányszelepnek.

Eddig oké.

Elkezdünk oldani.

Hogy a túróban fog az NBV több nyomást előállítani a kormányszelep felé, mint ami a fővezetékben van?

Pedig valahogy fog, mert bizony 2,9-ről 3,5-re visszatöltve a gönc felold.

 

Elektronikusoknál nem kérdés, ott az utánfékezés egészen biztosan nem tisztán pneumatikus megoldással működik.

Előzmény: 1047 005-2 (1914)
1047 005-2 Creative Commons License 2020.02.10 0 0 1917

"Majd keresek jobbat is, de eszerint eléggé külön áll a kormányszeleptől,"

 

 

Nem is kicsit,nem rémlik az állvány széléről?

Előzmény: segélyvonókészülék (1916)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.02.10 0 0 1916

Majd keresek jobbat is, de eszerint eléggé külön áll a kormányszeleptől, azaz maximum annyit lehet vele csinálni, hogy a fővezetéknyomást nem 1:1-ben továbbítjuk a kormányszelep felé, hanem módosítva. 

Előzmény: segélyvonókészülék (1913)
1047 005-2 Creative Commons License 2020.02.10 0 0 1915

Bizony az átverésen alapul a működése.

Előzmény: segélyvonókészülék (1913)
1047 005-2 Creative Commons License 2020.02.10 0 0 1914

fővezeték->NBV2u->kormányszelep

 

Ha be van iktatva,akkor nem engedi érzékelni a kormányszelepnek a fővezeték-nyomáscsökkenést,az üzemi fékezés sávjában.

Előzmény: segélyvonókészülék (1912)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.02.10 0 0 1913

Még valami, a NBV nem a fővezeték és a kormányszelep közé van iktatva? Ha így van, akkor csak "átveri" a kormányszelepet.

 

Na, megyek, keresek ábrát.

Előzmény: 1047 005-2 (1910)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.02.10 0 0 1912

Ugyanaz a szelep van a burkus lomokon is.

Honnan akkor a működésbeli különbség?

(Megmondom őszintén, az NBV lelkivilága már a tanfolyamon sem tartozott a kedvenc olvasmányaim közé, és az se tegnap volt.)

Előzmény: 1047 005-2 (1910)
kisebbségi Creative Commons License 2020.02.10 0 0 1911

Köszi....jól gondoltam,hogy az NBV csak egy irányba dolgozik(1>>>>>9) és visszafelé nem.

Előzmény: Vendégsín (1908)
1047 005-2 Creative Commons License 2020.02.10 0 0 1910

"Ilyenkor nem az van, hogy a mozdony kormányszelepét átverjük, és a 3.5 lesz az 5.0 bar?"

 

 

Hogy lenne az?Az NBV a kormánykamra nyomásának megtartásával "iktatja ki" a kormányszelepet.

Előzmény: segélyvonókészülék (1909)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.02.09 0 0 1909

Miért?

Ilyenkor nem az van, hogy a mozdony kormányszelepét átverjük, és a 3.5 lesz az 5.0 bar?

A régivágású burkus lomok a 2.9-ről 3.5-re emelt fővezetéknyomásnál ügyesen feloldanak, beiktatott NBV esetén.

 

Az újvágású elektronikusan szabályzott fékrendszerek pláne (SAB-Wabco is, Knorr is).

Előzmény: Vendégsín (1908)
Vendégsín Creative Commons License 2020.02.09 0 2 1908

Gyorsfékezés után az üzemi fékezési - oldási tartományban létrehozott fővezetéknyomásnak megfelelő mértékig oldani fog a kormányszelep.

Nyilvánvalóan az általa meghatározott vezérlő, fiktív fékhenger téri nyomás nagyságával arányos, a vonatnemváltó helyzetének megfelelő mértékű fékhengernyomás fog (0-2,5 bar TT, 0-3,8 bar T, Sz, N: v<70, 0-8 bar N: v>70) a beállítás szerinti nyomástartományban kialakulni.

Előzmény: kisebbségi (1907)
kisebbségi Creative Commons License 2020.02.09 0 1 1907

Szakértő urak ,lenne egy kérdésem : NBV-2 beiktatva, a mozdony(Cirmos) nem fékez,csak fékezőszelep gyorsfék állásában .Eddig O.K.

Mi történik a mozdonnyal,ha a fékezőszelepet visszarakjuk gyf. állásból a sor bármelyik üzemi fék állásába? Felold ? Fokozatnak megfelelően fékez? Vagy a centrifugál szabályzó szerinti maxi fékhenger nyomás marad?

Aki tud esetleg írja már ide!

mdbz?

 

 

THX!

segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.02.08 0 0 1906

Köszönöm!

Előzmény: Vendégsín (1905)
Vendégsín Creative Commons License 2020.02.07 0 1 1905

MZT Hephos (Wabtec MZT Hepos AD Skopje) gyártmány, Oerlikon klón.

Előzmény: segélyvonókészülék (1904)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2020.02.07 0 0 1904

Ennek milyen féke van? Nem ismerős a rövidítés.

tfmb Creative Commons License 2019.06.21 0 0 1903

Rosszul kérdeztem,meg a kocsik számát is rosszul mondtam.

Akkor egyszerűbben:Az a szabály,hogy 20 tengely felett oldani kell a mozdonyt,az a fékezett tengelyekre vonatkozik?

A vonat megvan így is fékezve.

Előzmény: tfmb (1902)
tfmb Creative Commons License 2019.06.20 0 0 1902

Felmerült ma egy kérdés,igaz csak bennem.

Azt tudjuk,hogy 20 tengely felett a vontatójármű saját fékjét oldani kell(ha ez lehetséges,meg akkor....).

De mi van ha a vonat 24 tengely,de egy kocsi kivan iktatva a fékezésből?

MTU-890 Creative Commons License 2019.05.12 0 3 1901

Tárcsafékkel szerelt konténeres teherkocsi vizsgálata:

 

https://www.aramis.admin.ch/Default.aspx?DocumentID=46515&Load=true

 

 

Oerlikon Est kormányszelep eredeti és módosított csapolóberendezése (a 35. oldaltól):

 

http://www.tabor.com.pl/wp-content/uploads/2019/04/psz_3_18.pdf

 

 

Knorr-Bremse fékkönyv 1976-ból: (Az IE nem tudta letölteni, a felénél lefagyott, a Chrome letöltötte)

 

http://www.jernbanearkivalier.dk/dsb-bremser/knorr-bremse-handbuch1976.pdf

 

 

_Nyuszi Creative Commons License 2019.03.20 0 0 1900

Azért pár nick megjelent. :)

Előzmény: MTU-890 (1899)
MTU-890 Creative Commons License 2019.03.02 0 0 1899

Vasúti féktechnika konferencia (néhány előadás letölthető):

http://www.ktenet.hu/esemenynaptar.php?view=detail&id=493

Vendégsín Creative Commons License 2019.02.21 0 1 1898

Ha a főlégtartály vezeték kapcsolva volt, akkor abból.

Előzmény: V43-1229 (1896)
tom sawyer Creative Commons License 2019.02.21 0 0 1897

Először is kéne egy levegős kapcsolási rajz jelmagyarázattal, aztán lehet elmélkedni. A tömlőkapcsolatok közül mi volt összerakva, mert az nem derül ki?

Előzmény: V43-1229 (1896)
V43-1229 Creative Commons License 2019.02.21 0 0 1896

Sziasztok Urak!

 

Egy kérdésem lenne: egy kiüzemelt, hidegen vontatott 477-es sorozatú (ASEA) mozdony, véletlen menet állásban hagyott D2-es fékezőszelepe, hogyan tudta elzárt főlégtartály mellett mégis tölteni a fővezetéket?

 

A hidegmeneti váltó nem volt kezelve.

 

 

MTU-890 Creative Commons License 2019.02.19 0 1 1895

Nemrég olvastam a szomorú hírt, hogy 2018. december elején a cikk szerzője elhunyt. Nyugodjon békében. :-(

 

Előzmény: MTU-890 (1894)
MTU-890 Creative Commons License 2018.12.23 0 0 1894

Rudazatállítókról egy érdekes cikk a Vasútgépészet 2018/2. számában:

http://vasutgepeszet.hu/wp-content/uploads/VASUTGEPESZET-2018-II_Medgyes-web.pdf

 

tom sawyer Creative Commons License 2018.09.12 0 0 1893

Az utasítás ugye kimondja ,hogy 20 tengely (a mozdonyt nem számolva) felett a fékberendezést oldani kell ,ha műszakilag lehetséges. Így ez elvileg nem egyéni döntés kérdése. Ellvileg.. A gyakorlatban nem egy mozdonyvezető van aki ha tehetné még gépmenetben sem fékezne a mozdonnyal. A 2-3 kocsis üzem ebből a szempontból nem igazán optimális. A Füzesabony-Hidasnémeti viszonylaton számtalan probléma volt ebből nyaranta még a szilis időszakban. Ugye olyankor elvitték a kocsik egy részét a balatonhoz, 2 kocsival meg már csak fékezteni kellett a gépet is ha meg akar állni, és Hidasnémeti meg Füzesabony között van egy pár megálló... Így viszont két napivizsga között nem bírta ki fékállítás nélkül. Aztán jöttek a kísérletek egymás után, a féklöketmutatóval, a rövid és még annál is rövidebb fékhenger löketekkel, különféle műanyag féktuskókkal...

Előzmény: 431001 (1889)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.09.12 0 0 1892

Fedvény:

 

Most meg ugye csak villanyfékes lomokkal gurigázunk, ott ez a probléma nem létezik.

Előzmény: segélyvonókészülék (1891)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2018.09.12 0 0 1891

3 német kocsihoz (rapidban) nem nagyon kell a gép, legalábbis a zöldek fogtak, mint a fene. Nyilván ehhez érdemes volt átlépni a 80 km/h sebességet, mert addig nem nagyon álltak át a szabályzók. Vagy igen, vagy nem.

Ahol meg kell, ott eddig sem nagyon szívbajoskodtam a mozdony fékeztetésével, még ha sokan ezt eretnekségnek tartják/tartották is.

Most meg ugye csak villanyfékes lomokkal 

48/60 óránként bement a lom vizsgálni, hát, legfeljebb állítottak a löketen.

Qrvasokat mentünk 1-2-3 kocsis bokorugrókkal, az NBV mindig ki volt iktatva.

 

Szerintem ebben a mindenáron oldjuk a mozdonyt dologban a legfőbb szempont a laposodás elkerülése volt, mert ha x meglaposította az aktuális szent tehenet, akkor y, z, és w megszólták, meg ilyesmi.

Pedig a körülmények figyelembevételével, ésszel kezelt fékkel elég minimális esély van a kör sokszögesítésére még a klasszik tuskós berendezések esetén is.

Előzmény: 431001 (1889)
1047 005-2 Creative Commons License 2018.09.12 0 0 1890

"Ha már Fékutasítás, szerintem az új sokkal egyszerűbb a réginél. Pl. vonatnemváltó-állások tekintetében."

 

Abban ugyanaz lényegében,csak nem sebességhez kötik hanem tömeghez.

Előzmény: 431001 (1889)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!