Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Ha van rá tehetség (+ $$$$$$) , akkor meg kell / lehet venni a legújabb=legdrágább abroncsokat.
Amikor még volt rá keret, én ezt tettem. De!
Igazából adm cartárs írta meg a frankót.
Az ún. 'nóném' ....tomket ....apollo ..... matador....barum.....taurus.... bfgoodridge stb... gumi és a kurrens TOP között 2-3 évnyi fejlesztés, és minimális anyagösszetétel különbség van.
Nyilván nem mind1, hogy pl. vizes úton (azonos feltétlek) 35 vagy 55 méteren állsz meg.
De, hogy 35 vagy 36egész7tized méteren , az tökmind1.
Ha tudod, hogy gyengébb a gumi, menj lassabban.
A példád analógiája az lenne, hogy közúton már csak verstappen és az aktuális red bull kocsi mehetne, de például montoya egy 10+ éves F1 kocsival már nem mehetne el Budafokról Szentendrére?
Tehát egy 15 éves Fiat már ki se merészkedjen a közútra, 185/65 r15 hankook gumikkal, mert nincs rajta michelin pilot sport cup 2 gumi, 225/40 R18. ????? Gyári futómű élet - és köz- veszély, tehát a szomszédom 1.2es C korzája tegyünk egy Öhlins 2 utas szett.et?
Értem és értékelem a maximalizmusodat.... de azért a való élet nem ez. Sajnos.
A fék... nekem is volt 33-as Alfám, közeli rokonok a Sprinttel, egy sima nem hútött elég kisméretü fék volt rajta, bár már kint a kerekeknél. És úgyanúgy könnyen el tudott melegedni, ha az ember kicsit többet és erősebbet fékezett. Az elgondolás, hogy a váltó mellé rakták a féket, alapvetően nem lett volna rossz, a transaxle Alfáknál nem is volt probléma, de az az átmérő és a sima tömör tárcsa tényleg nem volt átgondolva.
De azért az a gurgulázó boxer motorhang nem volt akármi...
Ha meg mondjuk semmi fék nincs az autón, akkor normális ember nem indul el vele sehová, és lám, nem is történt vele baj.
Úgy 35 éve volt egy szép Alfa Sprintem. 1,5 boxer. Eleinte azt hittem szép AUTÓm van. Aztán fel akartam menni vele a Grossglockner panorámaúton. Alig jutottunk fel, vagy háromszor félóra szünetet kellett tartani, a víz állandóan felforrt. Alulméretezett volt a hűtőrendszer az ilyen útra.
Lefelé megintcsak kínkeserves volt az út. A motorfék erőltetett használata sem segített.A kretén, a kocsi tengelyvonalához közelebb elhelyezett alulméretezett féktárcsák, fékbetétek miatt gyorsan elment a fékhatás, újra többszöri félórás szünet.
Sokkal olcsóbb, kisebb autók gond nélkül mentek ott, ahol a szépséges büszkeségem totál használhatatlan hulladék volt.
Inkább a user. Lehet bármilyen csodagumi, fék és futómű az autón, ha hülye a pilóta, a fizikát akkor sem fogja tudni meghazudtolni. Ha meg mondjuk semmi fék nincs az autón, akkor normális ember nem indul el vele sehová, és lám, nem is történt vele baj.
Vagy Graziano? GtaM-re , ők csinálták a váltót, eddigi kb.20 e km alatt 1X volt reviziózva, szűk 750 ló va n kívéve / kinyerve a kettőkilenckétcsigából és egyenlőre bírja.
megállni ,és, irányítani, minden körülmények között, tudni kell
Igazából ez sok részegységnek az összehangolt működése kell, futómű, kormánymű, fékrendszer, gumik..... De talán az első: gumi.
A (tényleg jó) 17"-os télit ma cseréltem vissza a 235 /45 / 18 Conti SportContact 5 -re. Nagyon más, nagyon sokkal közvetlenebb az irányíthatóság. Erősen prémium kategória, persze. Drága? Nagyon! . Jobban ráz rossz úton? Igen. Tökösebb vezetési stílusnál jobban kopik? Igen. Anyagi szempontokat nézve megéri ezt venni? Nagyon NEM.
Biztonság, vezetési élmény, ilyesmik.... megéri az árát? IGEN.
Én még úgy tanultam a régi pilótáktól, hogy " fék és kormány " mindíg legyen a kocsin. Gáz messze nem ilyen fontos.
Azaz : megállni ,és, irányítani, minden körülmények között, tudni kell. Hogy aztán mennyire gyorsul...hogy húz, ...milyen sebességre képes, ezekhez képest ,másodlagos.
1. A gumik nagy része valamilyen cégcsoporthoz tartozik. A jelenlegi budget gumi pár éve még a prémium gumi volt ezen cégcsoportnál, a prémium pedig megkapja az új fejlesztéseket. Szóval azért a budget sem kifejezetten szar.
2. Minden annyiba kerül, amennyiért el lehet adni. A prémium túl van árazva, a budget pedig olcsóbb, mint valójában az előállítási költsége, de az egész skálát tekintve pluszban van a gyártó.
Így van, megállapítani nem lehet. Egy jó nyári gumival (pl. amit sooty felhozott, Conti ) azért valószínűnek tartom, hogy kis sebességnél a vízen felúszás nem jött volna így be.
Aláirom, h egy prémium gumi jobb, mint egy futottak még kategoriás, csak kérdés, h jobb-e annyival?
Nem kérdés, vsz. nem jobb annyival.
Tavaly egyik kollégánk autót cserélt. Pedig nem akarta.
Pesten, nagy eső után bejött neki az aquaplaning, a kocsi relatív kis sebessége ellenére. A Toyota sérülése (fotókból ítélve) nem volt vészes, mégis totálos lett.
Ilyenkor azért felmerül a kérdés: egy prémiumkategóriás, nagyon jó állapotú gumi kivédte volna a vízen úszást?
Anno mikor újonnan megvettem/tük a micrát, continental gumival volt szerelve. Talán conti sport plusz. Csucsszuper gumi, kedvence a viz! Isteni ahogy tapad.A mérete 185/50 r16. Amikor csereérett lett megnéztem mennyibe kerül. Akkor 50+ezer volt/db. Na, az 1.4 benzin 90lohoz nem tartottam relevánsnak ezt a minöséget. Ebben a méretben mindig is drágábbak a gumik, de 20körül, inkább kicsit alatta, mindig tudtam rá venni. Utoljára 4db laufen volt rajta, maximális elégedettség mellett! Pár hete lett kettö lecserélve mert el is koptak, meg az egyik szálszakadt is lett. Ezek extra sokat voltak fent, és téligumit sem használtam. Most kapott elöre kettö tomket-et. Ezeket a gumikat is több auton használjuk, szintén maximális az elégedettség. Aláirom, h egy prémium gumi jobb, mint egy futottak még kategoriás, csak kérdés, h jobb-e annyival? Tomketböl 4db 78ezer ft házhozszállitva, contibol meg 200!
Inkább vettem rá rendszámtábla világitást 26ezerért.