Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gt2876r Creative Commons License 2024.04.13 0 0 89668

Sziasztok, 

a diffi jobb oldali csésze alatt van a hézagoló (viszko felöl)

 

Előzmény: gt2876r (89657)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.13 0 0 89667

Tényleg jó, hogy elbeszélünk egymás mellett :-D

 

Leírtam, hogy több szempontból, árát tekintve is egyáltalán nem éri meg prémium gumit venni.

Drága? Nagyon! . Jobban ráz rossz úton? Igen. Tökösebb vezetési stílusnál jobban kopik? Igen. Anyagi szempontokat nézve megéri ezt venni?  Nagyon NEM.

 

Mi is ezzel a gond???

 

Úgy vélem, egyébként is tévedéssel indítottad korán a napot.

 

Nyilván nem mind1, hogy pl. vizes úton (azonos feltétlek) 35 vagy 55 méteren állsz meg.

De, hogy 35 vagy 36egész7tized méteren , az tökmind1.

 

Érdemes lenne tárgyilagos, pártatlan teszteredményeket olvasnod, ha már nem tudsz aludni. Jóval nagyobb különbségek is adódnak.

 

Ha megkérdeznéd az "alacsony sebességnél vízen felúszó, totálkárosra tört Toyota" tulajdonosát, nem biztos, hogy osztaná a véleményed.

Előzmény: TudatLan (89666)
TudatLan Creative Commons License 2024.04.13 0 0 89666

Amondó vagyok ,  a képlet lényegesen egyszerűbb.

 

Ha van rá tehetség (+ $$$$$$) , akkor meg kell / lehet venni a legújabb=legdrágább abroncsokat.

 

Amikor még volt rá keret, én ezt tettem. De!

 

Igazából adm cartárs írta meg a frankót.

Az ún. 'nóném' ....tomket ....apollo ..... matador....barum.....taurus.... bfgoodridge  stb...  gumi és a kurrens TOP között 2-3 évnyi fejlesztés, és minimális anyagösszetétel különbség van.

 

Nyilván nem mind1, hogy pl. vizes úton (azonos feltétlek) 35 vagy 55 méteren állsz meg.

De, hogy 35 vagy 36egész7tized méteren , az tökmind1.

Ha tudod, hogy gyengébb a gumi, menj lassabban.

 

A példád analógiája az lenne, hogy közúton már csak verstappen és az aktuális red bull kocsi mehetne, de például montoya egy 10+ éves F1 kocsival már nem mehetne el Budafokról Szentendrére?

 

Tehát egy 15 éves Fiat már ki se merészkedjen a közútra, 185/65 r15 hankook gumikkal, mert nincs rajta michelin pilot sport cup 2 gumi, 225/40 R18. ?????  Gyári futómű élet - és köz- veszély, tehát a szomszédom 1.2es C korzája  tegyünk egy Öhlins 2 utas szett.et?

 

Értem és értékelem a maximalizmusodat....  de azért a való élet nem ez. Sajnos.

Előzmény: BmS1 (89658)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.12 0 0 89665

De azért az a gurgulázó boxer motorhang nem volt akármi...

 

Igen.  És persze az akkori hazai autóösszetételt nézve tényleg feltűnő jelenség volt.

Előzmény: Adm (89664)
Adm Creative Commons License 2024.04.12 0 0 89664

A Sprint szép autó, ez egy igaz állítás.

A fék... nekem is volt 33-as Alfám, közeli rokonok a Sprinttel, egy sima nem hútött elég kisméretü fék volt rajta, bár már kint a kerekeknél. És úgyanúgy könnyen el tudott melegedni, ha az ember kicsit többet és erősebbet fékezett.
Az elgondolás, hogy a váltó mellé rakták a féket, alapvetően nem lett volna rossz, a transaxle Alfáknál nem is volt probléma, de az az átmérő és a sima tömör tárcsa tényleg nem volt átgondolva.

De azért az a gurgulázó boxer motorhang nem volt akármi...

Előzmény: BmS1 (89663)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.12 0 1 89663

Ha meg mondjuk semmi fék nincs az autón, akkor normális ember nem indul el vele sehová, és lám, nem is történt vele baj.

 

Úgy 35 éve volt egy szép Alfa Sprintem. 1,5 boxer.  Eleinte azt hittem szép AUTÓm van. Aztán fel akartam menni vele a Grossglockner panorámaúton.  Alig jutottunk fel, vagy háromszor félóra szünetet kellett tartani, a víz állandóan felforrt. Alulméretezett volt a hűtőrendszer az ilyen útra.

Lefelé megintcsak kínkeserves volt az út. A motorfék erőltetett használata sem segített.A kretén, a kocsi tengelyvonalához közelebb elhelyezett alulméretezett féktárcsák, fékbetétek miatt gyorsan elment a fékhatás, újra többszöri félórás szünet. 

 

Sokkal olcsóbb, kisebb autók gond nélkül mentek ott, ahol a szépséges büszkeségem totál használhatatlan hulladék volt.

 

Van ilyen is  :-(

Előzmény: Adm (89662)
Adm Creative Commons License 2024.04.12 0 0 89662

Inkább a user. Lehet bármilyen csodagumi, fék és futómű az autón, ha hülye a pilóta, a fizikát akkor sem fogja tudni meghazudtolni. Ha meg mondjuk semmi fék nincs az autón, akkor normális ember nem indul el vele sehová, és lám, nem is történt vele baj.

Előzmény: fearfactoryüberalles (89653)
Adm Creative Commons License 2024.04.12 0 0 89661

Pedig lehetett :)

Anno én is megrémültem, amikor megláttam a kerekeimet, de Pásztóy úr megnyugtatott (sajnos ma már nincsen közöttünk).

Ha túl gyorsan melegszik fel a gumi, és kap forszírozott tempót, akkor alakulkhatnbak ki ilyen repedések, de a használatot nem befolyásolják.

 

Előzmény: capa (89654)
TudatLan Creative Commons License 2024.04.11 0 0 89660

Ha Ő valamiért nem .....(kb. kizártnak tartom, hogy ne segítene.... de ha mégis, ...)  akkor ,

következő tippem:

Slezák -Csepelen?  ( http://www.gearbox.hu/kapcsolat.html )

 

Vagy Graziano? GtaM-re , ők csinálták a váltót, eddigi kb.20 e km alatt 1X volt reviziózva, szűk 750 ló va n kívéve / kinyerve a kettőkilenckétcsigából  és egyenlőre bírja.

Előzmény: TudatLan (89659)
TudatLan Creative Commons License 2024.04.11 0 0 89659

Szia

 

Én 1ből Löncihez fordulnék.

 

Ért hozzá, és (én) egy  segítőkész, precíz és igényes szakembert tisztelek személyében.

 

 

Előzmény: gt2876r (89657)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.11 0 0 89658

 hogy " fék és kormány " mindíg legyen a kocsin

 megállni ,és, irányítaniminden körülmények között, tudni kell

 

 

Igazából ez sok részegységnek az összehangolt működése kell, futómű, kormánymű, fékrendszer, gumik.....  De talán az első: gumi.

A (tényleg jó) 17"-os  télit ma cseréltem vissza a 235 /45 / 18 Conti SportContact 5 -re. Nagyon más, nagyon sokkal közvetlenebb az irányíthatóság. Erősen prémium kategória, persze. Drága? Nagyon! . Jobban ráz rossz úton? Igen. Tökösebb vezetési stílusnál jobban kopik? Igen. Anyagi szempontokat nézve megéri ezt venni?  Nagyon NEM.

 

Biztonság, vezetési élmény, ilyesmik....  megéri az árát?   IGEN.

 

Mindenki eldönti.

Előzmény: TudatLan (89655)
gt2876r Creative Commons License 2024.04.11 0 0 89657

Üdv

Tudna valaki segíteni hogy a Kappa 16vt/20vt differenciálmű hézagoló lemeze melyik oldalon van?

Most házasítok egy alfa 166 jtd 2.4 10v/ 20vt váltót.

probody Creative Commons License 2024.04.11 0 0 89656

Másik oldalról nézve, hiába a nagyfék, legdrágább tesztgyőztes új gumi, a nem az útra figyel a sofőr...

https://www.youtube.com/watch?v=ITgrDOomrxo

Előzmény: TudatLan (89655)
TudatLan Creative Commons License 2024.04.09 0 0 89655

Én még úgy tanultam a régi pilótáktól, hogy " fék és kormány " mindíg legyen a kocsin. Gáz messze nem ilyen fontos.

 

Azaz : megállni ,és, irányítani, minden körülmények között, tudni kell.  Hogy aztán mennyire gyorsul...hogy húz, ...milyen sebességre képes, ezekhez képest ,másodlagos.

Előzmény: fearfactoryüberalles (89653)
capa Creative Commons License 2024.04.09 0 0 89654

Nem.

Előzmény: Adm (89652)
fearfactoryüberalles Creative Commons License 2024.04.09 0 0 89653

Közel járnak, de erre a válasz a fék.

Előzmény: BmS1 (89646)
Adm Creative Commons License 2024.04.09 0 0 89652

Eszembe jutott még egy régebbii történetem, ami alapján repedés és repedés között is lehet különbség.

P Zero, 205/45R16 7 coll szélles felnin. Ti közlekedtetek volna ezzel?

 

probody Creative Commons License 2024.04.09 0 0 89651

Én kizárólag használt, vagy demo prémiumokat veszek töredék áron. Mindig élőben megnézem.

Adm Creative Commons License 2024.04.09 0 0 89650

Személy szerint általában a prémium/középkategória tetejéről szoktam választani.

Előzmény: Adm (89649)
Adm Creative Commons License 2024.04.09 0 0 89649

Ez a gumi dolog nem is olyan egyszerű.

 

1. A gumik nagy része valamilyen cégcsoporthoz tartozik. A jelenlegi budget gumi pár éve még a prémium gumi volt ezen cégcsoportnál, a prémium pedig megkapja az új fejlesztéseket. Szóval azért a budget sem kifejezetten szar.

 

2. Minden annyiba kerül, amennyiért el lehet adni. A prémium túl van árazva, a budget pedig olcsóbb, mint valójában az előállítási költsége, de az egész skálát tekintve pluszban van a gyártó.

BmS1 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 89648

A dohányosnak meg a hamutartó?

Előzmény: DonPrego (89647)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.09 0 0 89647

Az olajosok szerint pedig az olaj. A szélvédősöké pedig a szélvédő.

Előzmény: BmS1 (89646)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.09 0 0 89646

Ez nagyon igaz.

 

Mindamellett érdemes átgondolni a gumisok szlogenét:  "Az autó legfontosabb alkatrésze a gumi"

Van igazságtartalma. 

Előzmény: capa (89644)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.08 0 0 89645

Hát most itt a Veres Péter úton lett is egy nagyobbacska :D

Előzmény: capa (89644)
capa Creative Commons License 2024.04.08 0 0 89644

Azért hadd adjak még egy aspektust hozzá: ha belemész egy kátyúba, ugyanúgy tönkremehet a 3-szor drágább gumi is...

Előzmény: BmS1 (89643)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.08 0 0 89643

Sose fogjuk tudni megállapítani.

 

Így van, megállapítani nem lehet. Egy jó nyári gumival (pl. amit sooty felhozott, Conti ) azért valószínűnek tartom, hogy kis sebességnél a vízen felúszás nem jött volna így be.

Előzmény: DonPrego (89642)
DonPrego Creative Commons License 2024.04.08 0 0 89642

Ugyanez a szezonális/4évszak vita. Vajon szezonálissal lett volna csatt? Sose fogjuk tudni megállapítani.

Előzmény: BmS1 (89641)
BmS1 Creative Commons License 2024.04.08 0 0 89641

Aláirom, h egy prémium gumi jobb, mint egy futottak még kategoriás, csak kérdés, h jobb-e annyival?

 

Nem kérdés, vsz. nem jobb annyival.

 

Tavaly egyik kollégánk autót cserélt. Pedig nem akarta.

Pesten, nagy eső után bejött neki az aquaplaning, a kocsi relatív kis sebessége ellenére. A Toyota sérülése (fotókból ítélve) nem volt vészes, mégis totálos lett. 

 

Ilyenkor azért felmerül a kérdés: egy prémiumkategóriás, nagyon jó állapotú gumi kivédte volna a vízen úszást?

 

 

sooty Creative Commons License 2024.04.08 0 0 89640

Anno mikor újonnan megvettem/tük a micrát, continental gumival volt szerelve. Talán conti sport plusz. Csucsszuper gumi, kedvence a viz! Isteni ahogy tapad.A mérete 185/50 r16. Amikor csereérett lett megnéztem mennyibe kerül. Akkor 50+ezer volt/db. Na, az 1.4 benzin 90lohoz nem tartottam relevánsnak ezt a minöséget. Ebben a méretben mindig is drágábbak a gumik, de 20körül, inkább kicsit alatta, mindig tudtam rá venni. Utoljára 4db laufen volt rajta, maximális elégedettség mellett! Pár hete lett kettö lecserélve mert el is koptak, meg az egyik szálszakadt is lett. Ezek extra sokat voltak fent, és téligumit sem használtam.  Most kapott elöre kettö tomket-et. Ezeket a gumikat is több auton használjuk, szintén maximális az elégedettség. Aláirom, h egy prémium gumi jobb, mint egy futottak még kategoriás, csak kérdés, h jobb-e annyival? Tomketböl 4db 78ezer ft házhozszállitva, contibol meg 200! 

Inkább vettem rá rendszámtábla világitást 26ezerért.

DonPrego Creative Commons License 2024.04.08 0 0 89639

Akkor a nyomtatókhoz hasonlóan meg kell keresni a gumiban lévő chipet és átprogramozni hogy ne 210-nél hanem 270-nél robbantsa le a köpenyt :)

Előzmény: Adm (89634)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!