Ma voltam az itteni VAG szervizben, nő mondja, hogy a 6-os golfjának már hallja hetek óta, hogy valami kopog a váltójában. Mostmár csak vette a fáradtságot és bejött vele, de tegnap lejárt a garancia, az baj? Aszondja neki a munkafelvevő, hogy annyiban baj, hogy a bosch-nál percre betartják a garanciaidőt és így a néninek 3 kilóba fog fájni a váltójavítás! :)
Az ilyen minek vesz új autót?
Közben nézegettem a szervizajánlatokat: kérjen időpontot nemtudoménmilyenfantázianevű átvizsgálásra, amiben átnézünk 14 kopásnak különösen kitett alkatrészt és ha kell cseréljük. Az ára 9000Ft + munkadíj + anyagköltség. Azon gondolkoztam, hogy ha az átvizsgálás munkadíját kifizetem, meg az alkatrészcseréét is, meg az alkatrészt is, akkor mi kerül +9000Ft-ba? Mondjuk valamiből a VAGnak is meg kell élni...
Akkor én ne mondjam, hogy a BMW hiteléből a héten több mint 300 rugót kaptam vissza a rájfájzentől, ugye? :D
Azért durva, hogy ha jól emlékszem 2.5 milla hitelt vettem fel rá, és tuti, hogy Viktor úgy egyezett meg a bankokkal, hogy azért marad még nekik is a tisztességtelenül felszámolt összegből. Akkor 2.5 millára a 330ezer + ami marad az mennyi is? 15-20% lehet? Nem gyenge...
Az európai gyártók kitalált hülyesége, hogy minél gyorsabban megdögöljön a kocsi.
Amikor jöttek a 20e-es periódusok azon is röhögtem, és érdekes módon a japán gyártók rohadt sokáig nem álltak be a sorba, és oda merték írni a 10-15e-es periódust.
Az újságírók meg fikázták, hogy szar mert ebbe fele idő alatt kell olajat cserélni, csak fingjuk nem volt, hogy ez mennyit árt.
A másik okosság amit mondani szoktak, hogy a sprinter, ducato meg a többi hasonló áruszállító kocsiban ugyan az a motor van és az akkor miért megy el olyan sok km-ert?
Azért mert ott ugyan 30e a periódus csak kell bele 8L olaj a személyautó 4-4,5L-éhez képest pl.
Szóval a gyári előírást a legjobb megfelezni és akkor nem lesz gond.
Azon röhögtünk amúgy, hogy ótvarabbnál ótvarabb kocsikkal járunk síelni, de eddig nem nagyon volt semmi gond. Erre jön egy fülig garis bokáig asszisztanszos "újkocsi", aztán puff.
Az volt még igazán szép, hogy állunk az út szélén, jól látható magyar rendszámmal, összesen ketten álltak meg, hogy tudnak-e segíteni, két osztrák. Elment mellettünk vagy 20 magyar autó, s konkrétan le se szartak. Innen üzenném nekik, hogy anyjuk kereste őket. Köcsögök.
Viszont én javasoltam, hogy menjünk tovább, mikor elkezdett csörögni. 10 perc volt még a liftek nyitásáig, mif.szn.k nézegessük az út szélén a műanyag burkolatokat... :D
Vicces, hogy a bibi előtt is, után is előkerült szervízbe szállítós sztori, ahol a két különböző (egy magyar, egy osztrák) tréleres majdnem szó szerint ugyanazt mondta: kiát motorhibával még sosem vitte. Hmmm.
Azért ezt a 30 ezres olajcserét nem tudom kell-e erőltetni. Persze lehet semmi köze hozzá, csak valami anyaghiba, de most járt ötvennél, vagyis a második adagban volt 20e.
Hazafelé egy 1.4-es vatta új okti kombival jöttünk, nyilván nem kéne, de annyira azért nem volt f.s. Evett vagy 6.2-t, autópályán megrakva haladósan. Persze erről is lefosik majd a turbó, meg szétmegy a nemtommi, tehát simán hozzá lehet számolni vw módra kilométerenként még egy százast kb. szervízre, dehát ezt felénk nem szokás... ;)
Na, nálllunk is volt hajtókarbúcsúztató! :D Ráadásul 600 kilométerre itthontól, egy kétéves Kia (1.7d) halt ki látványosan gyorsan.
Esküszöm, egész úton dícsértük, milyen kafa, aztán reggel a pályára menéskor (szerpentin felfelé), kicsit kopogni kezdett, aztán pamacs, búcsú... 50e km.