Elég erős és gyors is inkább a megbízhatóság volna a fő célom. A megszakitó hézag 0,40-0,45 között van ha máskép állitom be a gyújtást nem akar indulni, 50 km/h - nál csinál olyat mintha kifogyna a benzin, ha visszaengedem a gázt kb 10 másodperc után újra megyen. Ha csak 45-ig húzom nincs ilyen gond Az üzemanyag szint meddig kell hogy legyen a karburátorban? Néha nem zár el a tűszelep és túl önt. Elég volna ha csak javitókészletet vennék bele ?
Nemrég javítottam egy olyan motort, mint a Tiéd. 30-nál többet nem ment. Szintén megszakítós volt. Annyira kicsi volt a megszakító hézag hogy előgyújtása alig volt. Beállítottam a hézagot, az előgyújtást 1,8 mm-re. Utána simán vitte az 55-öt.
Ha elektronikus gyújtást (CDI) szeretnél a motorodra, azt tudnod kell hogy attól nem lesz se gyorsabb, se erősebb a motorod. Ahhoz több minden mást is cserélni kell. Én megcsináltam a motoromon, most 70 fölött megy, de elég sokba került. Az én motoromnak Z50-es a blokkja, tehát nem automata, hanem kézi váltós, de minden másban megegyezik a Tiéddel.
Köszönöm szépen a segítséget! Szeretném a gyújtást átalakítani elektromosra addig nem szedném szét újra a motort. Ez egy za50-es balra forgó két sebességes automata motor, és itt Ukrajnában nem kapni hozzá alkatrészt. A motort tömitő pasztával és a régi tömitéssel raktam össze, ami egészben már nem fog lejönni. Inkább egyszer megpróbálnám a gyujtást átalakítani mert ez a megszakítós nem igazán tetszik. Ebben tudnátok segíteni melyik a jobb megoldás, a 12v-os cdi vagy elég lenne egy tirisztor ami kiváltja a kondit és a megszakitót ?
A gyertya csak az olajtól lehet kormos, a benzintől nem. Én 1:50-es szintetikus keverékkel járok, évek óta nincs gyertyaslusszom. Bemelegedett motornál nincs látható füst. Ha a Te motorod füstöl, akkor biztos hogy valahonnan olajat kap.
Cseréltem a főtengely szimeringeket, még gyári bontatlan motor volt és nagyon füstölt ami arra utalt, hogy szivja a váltóolajat. A szimeringek kemények voltak, azóta nem füstöl nagyon csak mint egy kétütemű de a gyertyát továbbra is kormolja. Már kétszer szétszedtem, hogy nem-e repedés van a motor blokkon de nem találtam semmit.
Ez teljesen jó. Ettől nem lehet olyan hiba, amiről írsz. Gyújtás nem okoz ilyen problémát, a porlasztó sem. Én a váltó oldali szimeringre gondolok, mert a sok olaj miatt van gyertyaslussz. Ez csak egy tipp, de hátha bejön.
Tudnátok nekem segíteni? Van egy Puch Maxi mopedem za50-es balra forgós, két sebességes automata váltós motorral. Olyan problémám lenne, hogy kb. két kilométer után bekormolja a gyertyát, könnyen indul alapjárat is jó, gyertyát próbáltam többfélét az eredmény ugyanaz. A gyújtás lehet a gond vagy a karburátor?
Az én motoromban Z50-es blokk van. Eredetileg olyan csapágy volt benne, amiről írtál. Átalakítottam mélyhornyú csapágyasra. Ezt úgy oldottam meg hogy a 10mm-es csapágyfészket felmarattam 12mm-esre, mivel a mélyhornyú csapágy 12mm széles. Már több éve így használom.
Én csak egy dologra tudok gondolni, a kinyomó szerkezet (csapágy) okozhat ilyent. Nézd meg, hátha bejön. Új alkatrészeket a Motomotors-nál vettem itthon. Kuplunglamellákat több helyen is lehet kapni. Főtengelyt Ausztriából hozattam, mert itthon csak automatához való van. Ezek mind utángyártott alkatrészek, de jó minőségűek. A legtöbb alkatrész a Puchshop.de-nél van, de onnan még nem hozattam.
Köszi a választ.règota nálam van a gèpsárkány ès nagyon meglepett,mert eddig semmi gond nem volt vele.err most üresben szèpen jár,de amint behúzom a kupungot jön a csattogás.esetleg tudnátok ajánlani valamilyen web oldalát ahonnan jó minőségű új alkatrészeket lehet hozzá beszerezni?
Ezt Neked kell megtalálnod, mert én még ilyen hibáról nem hallottam. Az én kézi váltós Puch motorom, ami már 20 éve nálam van, nem csinált ilyent. Olyant viszont csinált hogy 1-esben rángatott, darált, de az azért lehetett, mert a váltó nem kapcsolódott rendesen. 2-esben ment rendesen.
sziasztok.Puch Maxi 2T kuplung csattogásának mi lehet az oka? 2sebesseges kèzi váltós.sebessegeket szépen szedi,de irtózatosan csattog a kuplung.szètszedtem de semmi furát nem látok rajta.lamellák is szèp èpek.tippeket előre is köszönöm
Amit én csináltam az független a motor elektromos rendszerétől, 2 db Li-Ion akkuról működik, amit utólag bármilyen motorra fel lehet szerelni. 12V-os rendszerre nem használható, nem arra készítettem. Lehet kapni 2 vezetékes 12V-os ledes index relét, én azt javasoltam. A Royal Tuning-nál kapható:
Hát sajna nem működik! Valószinű hogy valamit nem jól kötöttem! Egy koso 3 lábút próbáltam egy lábon P van gondolom power áram, a másikon G green az a test a harmadikon L gondolom az megy a index kapcsolóra! Ez egy peugeot vivacity3 robogó és az index relé a digites km órába van állítólag integrálva! De sajna nem működik azért gondoltam hogy a km órát ki kerülöm! De egy érdekes dolgot megfigyeltem! A kapcspolóra menő két szélső vezetékbe járó motornál áram van. ezekszerint az indexre áram megy és a testet szaggatja meg? Néztem amit a suzukimra csináltál pár éve az viszont két vezetékes automata, azt meg ha vennék nem tudom bekötni. Volna róla valami rajzod? Köszi
Szevasz! Régen beszélgettünk! Volna egy kérdésem robogóval kapcsolatba! Van egy olyan robogóm mely ledes indexes es az index relé bele van integráva a kilóméter órába! Az index nem müködik, és mivel az órát nem tudom szétszedni, meg egyébként sem tudnám a hibát megállapítani, javítani meg főleg nem. Arra gondoltam hogy kikerülöm a műszert! Kérdésem hogy a ledes indexekhez ledes relé is kell? Köszi
Volt nekem is 6 csatornás hengerem, fel is próbáltam, ment vele a moci, mint a mérgezett egér. De az igazi ez a mostani, ezzel kipörög majdnem 10 ezerig. Csak 50-es, de lehet kapni 72-est is, azzal már durva lehet. Nekem ez is elég, mert így is 70 fölött megy a gép. A 72-eshez már erősebb főtengely, nagyobb porlasztó, meg rávaló hengerfej kell, az már erősen zsebbenyúlós kategória.
Úgy van, ahogy írod, 38x43 mm a furat/löket. A világért nem dobnám ki a régit, mert véletlenül az új dugó (alapméretes) pont passzolt a hengerhez. Az új hengerszettet azért rendeltem, mert az biztos hogy minden illesztve van. Szerencsém volt hogy a használt hengerhez a sérült dugattyú helyett olyant kaptam, amelyikkel ugyanúgy megy a motor, mint újkorában. Ez a hengerszett nicasilos alumínium henger, plusz dugó, fúratni nem lehet, csak cserélni. Verseny henger, a vezérlése más, mint a többié, ezért jóval erősebb a motor, mint a többi. Vas hengerrel 45-öt ment, ezzel 70 fölött.
Ma végre megjött a rendelt új hengerszettem. A kovid miatt nem lehetett venni se Magyarországon, se külföldön. Úgy látszik javult a helyzet, már itthon is kapni.
De jó lenne, ha erre mifelénk is nyitva lenne vasárnap, a munka miatt alig tudok eljutni az ilyen helyekre, pedig már van egy csomó kidobnivaló vasanyag.