Sziasztok! Lenne egy kérdésem van egy citroen saxo 1,1. 2000 -és benzines mostanában nem működik a fűtés rendesen langyos levegőt fúj csak nem tudok rajönni a hibára segítséget szeretnék kérni!! 9
Köszönöm a gyors választ!! A Tied is így szólt? Az enyém eddig - 4-5 napja van nálam - elég stabilan adta indulás után kicsivel. Ma elvittem egy szervizbe csápossal megemeltük 15 percig ketyegett semmi, utána semmi..Aztán estére csak előjött...olaj van benne. Ha szerinted tuti váltó nem tudsz esetleg egy szakértőt ajánlani? Egyébként érdekes, hogy hol van-hol nincs, hol erősebb - hol gyengébb a zörej...
Ha az olaj rendben van benne, nagyon sokáig elmegy így. (az enyém 5 évig volt nálam és kb. 100e km-t tettem bele és az elejétől fogva szólt és ugyanígy adtam el.)
Meg is lehet javítani, de sokszor egy sima csapágycsere nem elég, de ha van rá kapacitásod megpróbálhatod.
Sziasztok! Most vásároltam egy 1.5d saxot. Sajnos alapjáraton furcsa zörej hallható(főleg kis járatás után) a sebváltó felől, ami kuplung benyomásra megszűnik..Ezen a videón jól hallható a probléma:
Én úgy csináltam, hogy kiszabadítottam először a munkahengert (lefúrtam az azt rögzítő 2 csavart, mert ugye az is be volt rohadva).
Utána ezt már csak a fékcső tartja, de elvileg szépen körbe tudod forgatni a fékcső tengelyén.
Utána addig flexeltem körbe-körbe a munkahengert a fékcső csavarja mentén, amíg elvékonyodott az anyag és már ki tudtam tekerni a fékcső csavarját egy fogóval megfogva.
Lehet, hogy nem így van a nagykönyvben (bár ott nincs is, "hogyan kezeljünk 20 éves összerohadt alkatrészeket" fejezet), de a csavar (és fékcső) megmenekült, szépen össze tudtam rakni az új munkahengerrel (kicsit rézpasztával kezelve, hogy legközelebb esetleg már könnyebb legyen.....)
Nem beszerezhetetlen, mert simán lehet, hogy van gyáriban, de mint mondtam, ahhoz kellene az alvázszám utolsó 8 karaktere.
Az, hogy nincsen utángyártottban készen, az egy dolog, millió egy ilyen alkatrész létezik, csak te még nem találkoztál vele. Az Unix meg a Bárdi nem Jolly Joker, rengeteg dolgot nem árulnak, ami pl. gyáriban meg kapható.
Az ottani (Unix, Bárdi) fém fékcsövek amúgy nem szoktak jók lenni az autóhoz, mert szimmetrikus a végük (a hollandik rajta), de a gyári csövek meg aszimmetrikusak. (másmilyen méretű a két hollandi a két végén)
Gyártatni lehet ilyet méretben. (10 perc)
Én mondjuk speciel tudok csinálni magamnak, de amúgy sok szerelő van ezzel ugyanígy.
Bár érdekesnek találom a dolgot. A fékcsőhöz csak akkor kell hozzányúlni ha kilyukad, elöregszik, tekintve hogy gumi. Azt viszont nem értem hogy lehet egy ilyen pici, berohadásra hajlamos alkatrész beszerezhetetlen lenni.
Az is igaz, hogy találtam a unix oldalán szerelt fém fékcső szettet(12 darabos) 200 ezer forintért.
Segítséget szeretnék kérni. 1,1es saxo-m hátsó fékben a fékmunkahenger cserére szorult az egyik oldalon.
A csere meg is történt, viszont párban cserélném.
A problémám, hogy a fékcső végén lévő csatlakozó csavar meglehetősen be van rohadva a másik oldalon. Ha szét sikerül szedni, úgy fest cserés lesz a cső és a végén a csavar.
Megítélésem szerint fékcsövet keresnék bal hátra, viszont nem a ~20cm-es gumi fékcsövet, hanem azt a kb 30cmes fém csövet ami a gumi fékcső és a fékmunkahenger között fekszik, a lengőkaron.
Egyszerűen nem találom ezt az alkatrészt. Minden találat a gumi fékcsövet hozza.
Sztem az utóbbi kettőből (lengéscsillapító, toronycsapágy) valamelyik. Ha lengőkart cseréltél, elvileg megnézted a stab szilenteket is, itt ugye nem "kutyacsont" van, hanem a 2 lengőkart összekötő valami... Nekem is ugyanez a problémám az autóval, a napokban megnézetem. Én inkább a lengéscsillapítóra gyanakszom. A toronycsapágy "ropoghat", ha felemeled az elejét az autónak és jobbra-balra forgatod a keréknél a gólyalábat (mintha kormányoznál), ha ezt hallod, akkor az is problémás lehet. Ha kiderül nálam mi volt (és hogy jöttünk rá :-) ) megírom....
Sziasztok, megint segítséget szeretnék kérni, 2001 1.5d saxomban, kicseréltem, a jobb féltengelyt, felújítottam a lengőkarokat, talpast kormányosszekötőket kicseréltem, de még mindig nagyobb kátyukban hallok egy koppanást, mi szivathat még ? Esetleg a stbilizátor rúd szilentjei, vagy lengéscsillapíto, torony csapágy ?
Az előítéletesség már nálam is kialakult a dologgal kapcsolatban. Bár maga a szervíz elég korrekt, a felújító cég - ahova továbbküldik - már a harmadik alkalom után nem tud/kíván többet hozzátenni a dologhoz. Most jön az a verzió, hogy újat szerezni jó áron, de pl egy TRW (ami szerintem a legjobb minőség) 180ezer...Én kicsit a bontottól félek, mert semmi garancia nincs arra, hogy pont az én évjáratomba jó lesz, illetve arra sem, hogy hány kilométert futott és nincs-e legalább olyan rossz állapotban, mint az én eredetim volt a beavatkozások előtt.
A kocsit egyébként nagyon megkímélten vettem és ezt az állapotot az elmúlt 90ezer km alatt én is pénzt és időt nem kímélve próbáltam fenntartani. Az biztos, hogy keresztbe törve nem volt, tényleg a típustársainál esztétikailag és műszakilag is messze jobb állapotú.
Nem akarok előítéletes lenni, de kormánymű felújítást eddig csak egyetlen egyet láttam jót (vagy jól sikerültet), pedig cseréltem már párat. :-(
Ezek között egy gyári (természetesen nem Citroën gyári, hanem valami külföldi cég által) felújított is volt, 1 napot se ment. :-(
Azóta szkeptikus vagyok az ügyben, nem teszek be felújított kormányművet, csak ha hozza az ügyfél, saját felelősségre. Ha én döntök, akkor egy jó bontottat szerelek be, vagy gyári újat, ha a pénztárca megengedi.
Aztán lehet, hogy nálad más a gond, de nem nagyon látom a műszaki okát, hacsak nem volt kiflibe törve az autó és nem sikerült összerakni rendesen. Az is lehet, hogy lenne, aki rendesen meg tudná csinálni a kormányművet, csak rossz céghez kerültél.
Adott egy 2002-es 1.4 VTS, amiben 180.000 km van. Az autó kormányműve elkezdett lógni, így júliusban felújításon esett át, azonban a probléma újra és újra ismétlődik... kb 200 kilométerenként a kocsi megeszik egy kormányművet, összesen háromszor esett át felújításon azóta. Szerelők tanácstalanok... Mi okozhatja ezt? Valakinek bármi tapasztalat?
Az autóban elől hátul gyárinak megfelelő bilstein lengéscsillapítók vannak. Elől 4 cm ültetés és 195/50r15 kerekek és gumik. De ez a konfiguráció nem okozott gondot sok ezer kilométeren és éven keresztül.
A gépműhely lehet sok esetleg, maga az 1,1 munkadíja nem annyira, de a sallangokkal együtt már elszaladhat az ár. Persze műhely függő a dolog.
Konkrét árat nehéz mondani a gépműhelyre, mert lehet, hogy szinte semmi baja és csak egy nyomáspróba és síkolás lesz, az meg helytől függően lehet 15-20e max.
Ha mókolni is kell vele, akkor meg akármennyi. Mondjuk 50e. A hibáitól függ, nem lehet találgatni.
Az alkatrészigénye a műveletnek nem túl sok, tömítések, csavar készlet nagyjából kijöhet e körül, de természetesen előfordulhat, hogy menet közben kiderül valamiről, hogy nem lehet visszatenni, cserélni kellene, ez még változtathatja az árat.
Ettől függetlenül érdekes lenne még tudni, hogy pl. a hűtőventilátor a gépen elindul-e ? Ha nem, akkor miért nem, a levegősödés miatt vagy más miatt ? Termosztát nyit-e ? stb. Szóval körül kéne járni, hogy biztosan hengerfejes-e a gép, mielőtt szét lenne kapva a gép.
Saxo 1.1-es autóm úgy néz ki, hengerfejes (megy, de rövid időn belül felforr a vize, a hűtő cserélve lett...). Nem merem megcsináltatni, mert nem tudom, mennyibe kerülne. Amit tippeltek eddig, az elég sok, csak magamnak érné meg megcsinálni, de azt sajna nem tudom.
Esetleg nem létezik véletlen a saxohoz, valami olcso kinai diagnosztikai eszköz ? Lehet csak a gázolajszurommel volt a gond, kicseréltem és úgy néz ki jó lett, de a hibajel az továbbra is világit !
Le kellene diagolni, paraméter méréssel egybekötve, ha szükséges. Persze ez sem biztos, hogy 100% megoldást ad, még további méricskélések is bejátszhatnak, de ha szerencséd van, csak egy sima diag (hibakód kiolvasás) megadja a probléma okát.
Találgatni is lehetne, de 1001 oka lehet és drágább, mire végigpróbálod őket.
Sziasztok, mai napon autópályán kigyulladt a műszerfalon a chech engine lámpám, és a kocsi erőtlen lett, max 3000ezerig forog és utána mintha leszabályozna !
Találkozott már valaki ezzel a hibával, lehet esetleg nem kapna elegendő üzemanyagot a kocsi ?
a leírásod alapján, nekem úgy tűnik, hogy az első lengőkar szilentje, lágyabb a kelleténél, legalábbis nekem ez miatt volt ez az alulkormányozott viselkedés, és nem jöttem rá, míg a silent teljesen meg nem adta magát és kanyarban kezdett bebilleni az autó. majd szétszedve átalakítottam csapágyasra és így semennyit nem lélegzik a silent, mivel nincs is a lengőkarban, mostmár ilyen alkatrész. a járgány tökéletesen irányítható lett, mint a "nagykönyvben" . nem is értem, hogy miért nem valami hasonló megoldást alkalmaznak gyárilag? ez valami hasonló gyári, illetve konstrukciós hiba lehet, mint a hátsó lengőkarok csapágyazása. nekem, 2-3 évente az is megficcent, aztán megpersejeztem, bronzpersejesre és azóta semmi gond vele! évente egyszer ráállok aknára és lezsírzom, ennnyi amit kell vele foglalkoznom, semmi több. elől még enyit sem, mert 2z-és csapágyakat építettem be. az első lengőkar átalakítás, kb 6 éve történt és azóta azzal sem kell foglalkoznom. ha nem akarod megcsapágyazni, mert bonyolult, akkor tudok adni vadi új lengőkart, ha érdekel? az is jó lesz egy jó darabig, megtett km fügvényében...
Sziasztok,abban szeretném kérni a segítségeteket,hogy nehezen működik az indításgátló gombja szeretném megváltoztatni a kódját.Segítséget előre is köszönöm.