Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SZITYIKE Creative Commons License 2017.12.27 0 0 432

Sziasztok! Lenne egy kérdésem van egy citroen saxo 1,1. 2000 -és benzines mostanában nem működik a fűtés rendesen langyos levegőt fúj csak nem tudok rajönni a hibára segítséget szeretnék kérni!! 9

-g00sman- Creative Commons License 2017.12.12 -1 0 431

Lehet hogy jobban járnál egy bontott új váltóval, nem? De ezt a mostanit használd egyelőre míg bírja, olajjal nem fog szétesni. 

Előzmény: Zolle13 (430)
Zolle13 Creative Commons License 2017.11.24 0 0 430

Köszönöm a gyors választ!! A Tied is így szólt? Az enyém eddig - 4-5 napja van nálam - elég stabilan adta indulás után kicsivel. Ma elvittem egy szervizbe csápossal megemeltük 15 percig ketyegett semmi, utána semmi..Aztán estére csak előjött...olaj van benne. Ha szerinted tuti váltó nem tudsz esetleg egy szakértőt ajánlani? Egyébként érdekes, hogy hol van-hol nincs, hol erősebb - hol gyengébb a zörej...

Előzmény: FeZ_ (429)
FeZ_ Creative Commons License 2017.11.24 0 0 429

A váltó szól.

Ha az olaj rendben van benne, nagyon sokáig elmegy így. (az enyém 5 évig volt nálam és kb. 100e km-t tettem bele és az elejétől fogva szólt és ugyanígy adtam el.)

Meg is lehet javítani, de sokszor egy sima csapágycsere nem elég, de ha van rá kapacitásod megpróbálhatod.

 

 

Előzmény: Zolle13 (428)
Zolle13 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 428

Sziasztok! Most vásároltam egy 1.5d saxot. Sajnos alapjáraton furcsa zörej hallható(főleg kis járatás után) a sebváltó felől, ami kuplung benyomásra megszűnik..Ezen a videón jól hallható a probléma:

https://www.youtube.com/watch?v=A2c4B72vFDo

 

Mi okozhatja ezt a zajt? 

m-tomXX Creative Commons License 2017.11.20 0 0 427

Nekem is volt ilyen gondom.

Én úgy csináltam, hogy kiszabadítottam először a munkahengert (lefúrtam az azt rögzítő 2 csavart, mert ugye az is be volt rohadva).

Utána ezt már csak a fékcső tartja, de elvileg szépen körbe tudod forgatni a fékcső tengelyén.

Utána addig flexeltem körbe-körbe a munkahengert a fékcső csavarja mentén, amíg elvékonyodott az anyag és már ki tudtam tekerni a fékcső csavarját egy fogóval megfogva.

 

Lehet, hogy nem így van a nagykönyvben (bár ott nincs is, "hogyan kezeljünk 20 éves összerohadt alkatrészeket" fejezet), de a csavar (és fékcső) megmenekült, szépen össze tudtam rakni az új munkahengerrel (kicsit rézpasztával kezelve, hogy legközelebb esetleg már könnyebb legyen.....)

Előzmény: V.Tomas (423)
FeZ_ Creative Commons License 2017.11.13 0 0 426

Nem beszerezhetetlen, mert simán lehet, hogy van gyáriban, de mint mondtam, ahhoz kellene az alvázszám utolsó 8 karaktere.

Az, hogy nincsen utángyártottban készen, az egy dolog, millió egy ilyen alkatrész létezik, csak te még nem találkoztál vele. Az Unix meg a Bárdi nem Jolly Joker, rengeteg dolgot nem árulnak, ami pl. gyáriban meg kapható.

Az ottani (Unix, Bárdi) fém fékcsövek amúgy nem szoktak jók lenni az autóhoz, mert szimmetrikus a végük (a hollandik rajta), de a gyári csövek meg aszimmetrikusak. (másmilyen méretű a két hollandi a két végén)

Gyártatni lehet ilyet méretben. (10 perc)

Én mondjuk speciel tudok csinálni magamnak, de amúgy sok szerelő van ezzel ugyanígy.

 

 

Előzmény: V.Tomas (425)
V.Tomas Creative Commons License 2017.11.12 0 0 425

Köszönöm a választ!

 

Sejtettem hogy csúnyán mellényúlok vele.

Bár érdekesnek találom a dolgot. A fékcsőhöz csak akkor kell hozzányúlni ha kilyukad, elöregszik, tekintve hogy gumi. Azt viszont nem értem hogy lehet egy ilyen pici, berohadásra hajlamos alkatrész beszerezhetetlen lenni.

Az is igaz, hogy találtam a unix oldalán szerelt fém fékcső szettet(12 darabos) 200 ezer forintért.

 

Előzmény: FeZ_ (424)
FeZ_ Creative Commons License 2017.11.12 0 0 424

Nem tudom, hogy hol nézted, de utángyártottban készen ilyet nem kapsz, max. csináltatni lehet.

Gyáriban előfordulhat, hogy van, de ahhoz meg az alvázszám utolsó 8 karaktere kellene.

 

Előzmény: V.Tomas (423)
V.Tomas Creative Commons License 2017.11.12 0 0 423

Üdv!

Segítséget szeretnék kérni. 1,1es saxo-m hátsó fékben a fékmunkahenger cserére szorult az egyik oldalon.

A csere meg is történt, viszont párban cserélném.

A problémám, hogy a fékcső végén lévő csatlakozó csavar meglehetősen be van rohadva a másik oldalon. Ha szét sikerül szedni, úgy fest cserés lesz a cső és a végén a csavar.

Megítélésem szerint fékcsövet keresnék bal hátra, viszont nem a ~20cm-es gumi fékcsövet, hanem azt a kb 30cmes fém csövet ami a gumi fékcső és a fékmunkahenger között fekszik, a lengőkaron.

Egyszerűen nem találom ezt az alkatrészt. Minden találat a gumi fékcsövet hozza.

Valakinek ötlete, tanacsa?

 

Előre is köszönöm a választ!

m-tomXX Creative Commons License 2017.10.30 0 0 422

Sztem az utóbbi kettőből (lengéscsillapító, toronycsapágy) valamelyik.
Ha lengőkart cseréltél, elvileg megnézted a stab szilenteket is, itt ugye nem "kutyacsont" van, hanem a 2 lengőkart összekötő valami...
Nekem is ugyanez a problémám az autóval, a napokban megnézetem.
Én inkább a lengéscsillapítóra gyanakszom.
A toronycsapágy "ropoghat", ha felemeled az elejét az autónak és jobbra-balra forgatod a keréknél a gólyalábat (mintha kormányoznál), ha ezt hallod, akkor az is problémás lehet.
Ha kiderül nálam mi volt (és hogy jöttünk rá :-) ) megírom.... 

Előzmény: szekimilu (421)
szekimilu Creative Commons License 2017.10.29 0 0 421

Sziasztok, megint segítséget szeretnék kérni, 2001 1.5d saxomban, kicseréltem, a jobb féltengelyt, felújítottam a lengőkarokat, talpast kormányosszekötőket kicseréltem, de még mindig nagyobb kátyukban hallok egy koppanást, mi szivathat még ?
Esetleg a stbilizátor rúd szilentjei, vagy lengéscsillapíto, torony csapágy ?

VD_VTS Creative Commons License 2017.10.18 0 0 420

Köszönöm a gyors válaszod.

 

Az előítéletesség már nálam is kialakult a dologgal kapcsolatban. Bár maga a szervíz elég korrekt, a felújító cég - ahova továbbküldik - már a harmadik alkalom után nem tud/kíván többet hozzátenni a dologhoz. Most jön az a verzió, hogy újat szerezni jó áron, de pl egy TRW (ami szerintem a legjobb minőség) 180ezer...Én kicsit a bontottól félek, mert semmi garancia nincs arra, hogy pont az én évjáratomba jó lesz, illetve arra sem, hogy hány kilométert futott és nincs-e legalább olyan rossz állapotban, mint az én eredetim volt a beavatkozások előtt.

 

A kocsit egyébként nagyon megkímélten vettem és ezt az állapotot az elmúlt 90ezer km alatt én is pénzt és időt nem kímélve próbáltam fenntartani. Az biztos, hogy keresztbe törve nem volt, tényleg a típustársainál esztétikailag és műszakilag is messze jobb állapotú.

 

Mindenesetre köszi mégegyszer. :)

Előzmény: FeZ_ (419)
FeZ_ Creative Commons License 2017.10.18 0 0 419

Nem akarok előítéletes lenni, de kormánymű felújítást eddig csak egyetlen egyet láttam jót (vagy jól sikerültet), pedig cseréltem már párat. :-(

Ezek között egy gyári (természetesen nem Citroën gyári, hanem valami külföldi cég által) felújított is volt, 1 napot se ment. :-(

Azóta szkeptikus vagyok az ügyben, nem teszek be felújított kormányművet, csak ha hozza az ügyfél, saját felelősségre. Ha én döntök, akkor egy jó bontottat szerelek be, vagy gyári újat, ha a pénztárca megengedi.

Aztán lehet, hogy nálad más a gond, de nem nagyon látom a műszaki okát, hacsak nem volt kiflibe törve az autó és nem sikerült összerakni rendesen. Az is lehet, hogy lenne, aki rendesen meg tudná csinálni a kormányművet, csak rossz céghez kerültél.

 

Előzmény: VD_VTS (418)
VD_VTS Creative Commons License 2017.10.17 0 0 418

Kedves Fórumozók!

 

Adott egy 2002-es 1.4 VTS, amiben 180.000 km van. Az autó kormányműve elkezdett lógni, így júliusban felújításon esett át, azonban a probléma újra és újra ismétlődik... kb 200 kilométerenként a kocsi megeszik egy kormányművet, összesen háromszor esett át felújításon azóta. Szerelők tanácstalanok... Mi okozhatja ezt? Valakinek bármi tapasztalat?

 

Az autóban elől hátul gyárinak megfelelő bilstein lengéscsillapítók vannak. Elől 4 cm ültetés és 195/50r15 kerekek és gumik. De ez a konfiguráció nem okozott gondot sok ezer kilométeren és éven keresztül.

 

Köszönöm előre is.

Prefetto Creative Commons License 2017.09.14 0 0 417

Szivattyú. Készülj sok idővel és vegyél vagy 10 égőt:) A drótok is rövidek, ki kell forgatni az óracsoportot.

Előzmény: Sandor-75 (411)
Prefetto Creative Commons License 2017.09.14 0 0 416

SAXO 1.0 megmaradt sokmindenért eljönne valaki? Némi pénzért vihet mindent. Komplett blokk, váltó, belső cuccok, motortérből csomó cucc, kárpit, üvegek. Martonvásár. Kérdés esetén körülnézek. Szeretném az egészet felszámolni.

FeZ_ Creative Commons License 2017.09.14 0 0 415

A gépműhely lehet sok esetleg, maga az 1,1 munkadíja nem annyira, de a sallangokkal együtt már elszaladhat az ár. Persze műhely függő a dolog.

Konkrét árat nehéz mondani a gépműhelyre, mert lehet, hogy szinte semmi baja és csak egy nyomáspróba és síkolás lesz, az meg helytől függően lehet 15-20e max.

Ha mókolni is kell vele, akkor meg akármennyi. Mondjuk 50e. A hibáitól függ, nem lehet találgatni.

Az alkatrészigénye a műveletnek nem túl sok, tömítések, csavar készlet nagyjából kijöhet e körül, de természetesen előfordulhat, hogy menet közben kiderül valamiről, hogy nem lehet visszatenni, cserélni kellene, ez még változtathatja az árat.

 

Ettől függetlenül érdekes lenne még tudni, hogy pl. a hűtőventilátor a gépen elindul-e ? Ha nem, akkor miért nem, a levegősödés miatt vagy más miatt ? Termosztát nyit-e ? stb. Szóval körül kéne járni, hogy biztosan hengerfejes-e a gép, mielőtt szét lenne kapva a gép.

 

Előzmény: Abdul Adam (414)
Abdul Adam Creative Commons License 2017.09.13 0 0 414

Sziasztok,

 

Saxo 1.1-es autóm úgy néz ki, hengerfejes (megy, de rövid időn belül felforr a vize, a hűtő cserélve lett...). Nem merem megcsináltatni, mert nem tudom, mennyibe kerülne. Amit tippeltek eddig, az elég sok, csak magamnak érné meg megcsinálni, de azt sajna nem tudom.

Tudtok esetleg árakat?

 

Köszi,

 

Ádám

FeZ_ Creative Commons License 2017.09.08 0 0 413

Meg kell nézni a kapcsolási rajzot, de lehet pl. a gyújtáskapcsoló, vagy esetleg a motorjárás relé.

Előzmény: István Farkas11 (412)
István Farkas11 Creative Commons License 2017.09.08 0 0 412

Sziasztok segítséget kérnék!

Citroën saxo 1.1 2000 évjáratú!

Elektromos szervoval van felszerelve!

Elmentem a szervokormány és fűtés sem indul semmije fokozatban!

Egyszer csak megjavult  mind a két dolog egyszerre!

Most megint elromlott mind a kettő egyszerre!

Mi lehet a baj??

Köszönöm az érdemleges hozzászolást vagy tanácsokat! 

Sandor-75 Creative Commons License 2017.09.06 0 0 411

Üdv.

Nemrég vettem egy 1.1 -es saxot a páromnak, a műszerfal világítás nem működik. Mennyire kell szétbombázni az izzók cseréje miatt?

Köszönettel!

FeZ_ Creative Commons License 2017.09.02 0 0 410

Sajnos az olcsók általában gyenguszok is. Persze próbálkozni lehet velük, mert előfordulhat, hogy valamelyik működik is vele.

 

Előzmény: szekimilu (408)
Slave1992 Creative Commons License 2017.09.02 0 0 409

Sziasztok sajnos összetört az első lökhárítóm ,nincs valakinek egy eladó vts lökhárítója ?

szekimilu Creative Commons License 2017.08.21 0 0 408

Esetleg nem létezik véletlen a saxohoz, valami olcso kinai diagnosztikai eszköz ? Lehet csak a gázolajszurommel volt a gond, kicseréltem és úgy néz ki jó lett, de a hibajel az továbbra is világit  !

 

Előzmény: FeZ_ (407)
FeZ_ Creative Commons License 2017.08.21 0 0 407

Le kellene diagolni, paraméter méréssel egybekötve, ha szükséges. Persze ez sem biztos, hogy 100% megoldást ad, még további méricskélések is bejátszhatnak, de ha szerencséd van, csak egy sima diag (hibakód kiolvasás) megadja a probléma okát.

Találgatni is lehetne, de 1001 oka lehet és drágább, mire végigpróbálod őket.

 

Előzmény: szekimilu (406)
szekimilu Creative Commons License 2017.08.21 0 0 406

Sziasztok, mai napon autópályán kigyulladt a műszerfalon a chech engine lámpám, és a kocsi erőtlen lett, max 3000ezerig forog és utána mintha leszabályozna !

Találkozott már valaki ezzel a hibával, lehet esetleg nem kapna elegendő üzemanyagot a kocsi ?

ívfény Creative Commons License 2017.07.20 0 0 405

a leírásod alapján, nekem úgy tűnik, hogy az első lengőkar szilentje, lágyabb a kelleténél, legalábbis nekem ez miatt volt ez az alulkormányozott viselkedés, és nem jöttem rá, míg a silent teljesen meg nem adta magát és kanyarban kezdett bebilleni az autó. majd szétszedve átalakítottam csapágyasra és így semennyit nem lélegzik a silent, mivel nincs is a lengőkarban, mostmár ilyen alkatrész. a járgány tökéletesen irányítható lett, mint a "nagykönyvben" . nem is értem, hogy miért nem valami hasonló megoldást alkalmaznak gyárilag? ez valami hasonló gyári, illetve konstrukciós hiba lehet, mint a hátsó lengőkarok csapágyazása. nekem, 2-3 évente az is megficcent, aztán megpersejeztem, bronzpersejesre és azóta semmi gond vele! évente egyszer ráállok aknára és lezsírzom, ennnyi amit kell vele foglalkoznom, semmi több. elől még enyit sem, mert 2z-és csapágyakat építettem be. az első lengőkar átalakítás, kb 6 éve történt és azóta azzal sem kell foglalkoznom. ha nem akarod megcsapágyazni, mert bonyolult, akkor tudok adni vadi új lengőkart, ha érdekel? az is jó lesz egy jó darabig, megtett km fügvényében...

Előzmény: VD_VTS (402)
FeZ_ Creative Commons License 2017.07.16 0 0 404

Gyújtásra kell tenni,

Régi kódot beütni,

C-t megnyomni,

Új kódot beütni,

C-t megnyomni megint

Érvényesítéskor a zöld visszajelzője négyszer villog és hozzá négy sípoló hang hallatszik.

Találkoztam már olyannal, hogy egy kódpadon nem lehetett megváltoztatni a kódot, ez nem tudom mitől függ.

 

Előzmény: Kis Patkó (403)
Kis Patkó Creative Commons License 2017.07.16 0 0 403

Sziasztok,abban szeretném kérni a segítségeteket,hogy nehezen működik az indításgátló gombja szeretném megváltoztatni a kódját.Segítséget előre is köszönöm.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!