Köszi az infót! Az új tömítést már beépítette a szerelő amit a Jakoparts gyártott de ennek ellenére szivárog az olaj. Ha van egyszerű de jó megoldás szívesen alkalmaznám.
Na, hát valahogy így képzelném el a normális fórumozást!
Problémád van, jössz, kérdezel, valaki(k) tippet ad(nak), intézkedsz és végül visszajössz, hogy beszámolj a fejleményekről, hogy más hasonló problémákkal küzdő fórum társakon segíts a tapasztalataiddal, meg az információkkal.
Nagyon köszönöm !
Nyomtam is érte a plusz gombot, amit szinte senki nem szokott használni valamiért, pedig valószínűleg erre lett kitalálva.
"Mit ér az a plusz gomb..." mondanák sokan.
Többet mint gondolnánk!
Ha pl. bemegyek egy üzletbe és mosolyogva rám köszönnek, egész más lesz a kontextus köztem és a eladó között, mintha hozzám se szólna.
Így volt ez régen, csak mára sajnos elfejtettük a régi jó szokásokat.
Kiderült mi okozta a csattogó hangot.Kettő db kamra ki volt esve a hengerfejből de szerencsém volt mert nem vert szét semmit így 200 000 Ft volt a javítás.
Valaki tudna tanácsot adni szelepfedél tömítésére?!
Erős fékezésnél eleinte csak felvillan, szinte nem is vagy biztos benne, hogy felvillanást láttál a periférián:) Aztán gyakrabban csinálja és utántöltöd (megszünteted a folyást)
Az viszont külön jólesett, hogy az eredeti kérdező visszajelzett, és megköszönte válaszainkat...:(
És nincs hiba a gondolatmenetedben, én írtam hülyeséget. Felpuhul, nem felkeményedik:)
Felkeményedni akkor tud, ha elszökik a vákum a rásegítőből, vagy keménynek érezhető, ha kenőanyag kerül a fékpofára-tárcsára. Bár akkor el is húz a tiszta oldal felé. Vagy a hidraulikus kör vezetékei, munkahengerek felé kell nézelődni.
Rendes tőled, hogy még mindig segítesz, pedig már nincs is meg a Tigris.
Lenne egy kérdés az egyik tippedhez:
"Erősen használt, alacsony forráspontú fékolaj felkeményíti a féket"
Ez nekem valahogy nem logikus.....
Ha alacsony forráspontúvá válik a fékfolyadék, az számomra azt jelenti, hogy viszonylag kis igénybevétel mellett is a melegedés következtében buborékok képződnek a folyadékban.
A buborékokban légnemű anyagok válnak ki a folyadékból. A folyadék összenyomhatatlan, míg a légnemű anyagok összenyomhatóak. Ha sok bubi lesz a folyadékban, akkor a pedál benyomásakor előbb ezek összenyomására megy el a fékezésre szánt munka és csak azután kezdi el a fékfolyadék a nyomóerőt átvinni a fékbetétekre.
Tehát az érzés olyan mint amikor szerelés után még levegős a fékrendszer. Én ezt inkább puhának mondanám. Hol a hiba a gondolat menetemben ?
1. A kézifék visszajelző alacsony olajszintnél is jelez. Erősen használt, alacsony forráspontú fékolaj felkeményíti a féket, a levegősödés meg a kétlábas fékezést okozza.
2. A világításproblémát a fényszóró relé is okozhatja.
Sziasztok! Segítséget kérek Tőletek. Világításkapcsolóm egyszerre működteti a fényszórót és a tompítottat. Az a gond, hogy a harmadik bontott kapcsoló is. Tehát lehet, hogy nem ez a rossz. Letöltöttem a gépkönyvet, és világításvezérlő egységet emleget. Semmit nem találok róla a neten. Hol lehet ez egy Vanettában? Köszi előre is!
Sziasztok! Tudna valaki tippet a adni hogy mi lehet a gond. Fékezéskor felkeményedik a fék de nem mindig. Ha be van nyomva a kuplung akkor sűrűbben. Plussz a fékvisszajelző lámpa is villog néha. Egyszer fékez rendesen aztán meg nyomnom kell mint a bolond. Valami ötlet?
Az első hídnál stabilan meg tudod emelni. Persze ehhez szerelő akna kell.
A munkamenet az nagyjából az volt, amit írtál.
Mivel elég bonyolult alakú a szétrohadt emelési pont, én annyi könnyítést tettem, hogy több darabból építettem meg a hiányzó részt. Így kisebb esélye volt annak, hogy eltérjek az eredeti méretektől, meg a geometriától.
Ha a doblemezt is foltozni kell, akkor mindenképpen érdemes kiszerelni a gólyalábakat.
Nem érdemes ezen spórolni, mert sokkal könnyebb lesz a munka, ha nem zavar be a futómű.
Egyébként mi volt a munkamenet? A képeket láttam de érdekelne kicsit részletesebben, ki lett vágva/csiszolva a rohadt lemez rész és kívülről ráfoltozva 1,5-2 es lemez darabok?
Nem gyújtom fel, túl sok munkám van benne... :) Az biztos h az első futóművel és a küszöbbel is kell még foglalkozni, de így h elöl szinte emelhetetlen macera rajta bármit is megcsinálni.
Hasonló okokból választottam én is a "csináld magad" megoldást.
A tulaj felől nézve ilyen munkát nem akar senki elvállalni, mert nagyon macera, az iparos oldaláról nézve pedig ilyen munkát senki nem fizetne meg. Ezért nem találkozik a kereslet-kínálat.
Ha szétrohadt az alja, akkor biztos lehetsz benne, hogy ott nem ez lesz az egyetlen probléma.
Ha belevágsz, hogy megcsinálod, majd látni fogod, hogy rohadt a küszöb, a doblemez, a fékcső, a hűtő rendszer fém csövei stb. és ha már benne vagy és nem akarsz félmunkát csinálni (mert ugyebár magadnak csinálod, nem eladásra) cserélheted a gólyalábaktól kezdve az összes gömbfejet szilentet, munkahengereket és egyéb elhasználódó alkatrészeket egy szép hosszú lista alapján.
Ha kiszakad a kerék, akkor akár fel is gyújtfatod, persze feltéve, hogy túléled....
Óóó! Én fél éve akarom megcsináltatni ugyan ezt és lakatostól lakatosig, bontótól bontóig járok de senki nem akarja megcsinálni v kivágni a még jó darabot h belehegesztessem... :( az lesz a vége h kiszakad a kerék és rituálisan felgyujtom :)
Szeptember óta Vanette tulaj lettem eddig semmi gondom nem volt vele de kb egy jó hónapja induláskor egyenetlenül járt dadogott rángatott és füstölt. Többszöri kisebb gázadás után rendesen járt füst megszűnt.Most hétfőn ugyan ez volt hagytam járni és arra lettem figyelmes hogy hangosan csattogás szerű hang jön a motorból gázadásra felerősödik gázelvételkor csendesedik.Ismerős szerelő azt mondta porlasztó csúcs hiba.
Ismerős ez a fáradt olajos téma is, ez is egy filléres régi házi praktika.
Volt, aki eleve úgy mondta el a receptet, hogy az olajszórás után után jól megdöngette az autót a poros úton és a szálló por beleragadva az olajba fixálta az egész védő bevonatot.
A Budaprimert csak azért kapirgáltam le, mert újra akarom festeni a felületet, csak most alaposabban.
Régen nagyon nem volt időm és csak az alapozó ment fel és mára azért már nem annyira tökéletes a védelem. Teljesen igazad van abban, hogy ha fedő festék is kerül az alapozóra akkor sokkal tartósabb bevonatot kapunk.
10-12 éve a kerítés építéskor a horganyzott cső oszlopokra több helyen kellett toldást, vagy támasztást hegesztenem. A hegesztési varratokat frissiben ledrótkeféztem és lekentem Budaprimer-rel. Gondoltam, hogy ez most gyorsan megvan, addig megvédi a varratokat a rozsgától, amíg lesz időm és átkenem hőálló ezüsttel. Időm azóta sem nagyon volt erre, az ezüst festék a mai napig nem került rá, viszont a rozsda még most sem jelent meg a varratokon.
Mondjuk az azért hozzátartozik az igazsághoz, hogy két rétegben lett lekenve és ezt csak az eső éri, nem a sós latyak.
Azt én is tapasztaltam, hogy hegesztéskor a lefestett felületen is simán megy az ívgyújtás, de azért az tény, hogy ahol a vas megolvad ott ez a festék is megég. A varratoknál meg kell ezért drótkefézni és újra átkenni. Persze az való igaz, hogy csak varrat közvetlen közelében ég meg, nem úgy mint amikor a zománc festék felhólyagosodik még a varrattól távolabb is, meg akár még
lángra is kap.
Szóval ez tényleg jó festék, nem csak ígérgetés, mint a Hammerite.