Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

István Nickerl Creative Commons License 2019.02.16 0 1 2443

Kedves AK -47 !

A dadogáshoz szólnék hozzá !

Nemrég az én Vanettem is dadogva , akadozva füstölve indult !

Hosszasan gondolkodtam !

Mivel csak indulásnál csinálta rájöttem , hogy ez egy izzítási probléma !

Meghúztam a 4 izzító gyertyán lévő csavarokat , amik rögzítik az áramvezető sínt , befújtam WD-40- nel , és most már jól indul !

István

szolo001 Creative Commons License 2019.02.16 0 2 2442

Helló!Én tömítő-pasztát is használtam a gumi mellé.Anélkül szivárgott az olaj.

Előzmény: A.K-47 (2441)
A.K-47 Creative Commons License 2019.02.15 0 0 2441

Köszi az infót! Az új tömítést már beépítette a szerelő amit a Jakoparts gyártott de ennek ellenére szivárog az olaj. Ha van egyszerű de jó megoldás szívesen alkalmaznám. 

 

Üdv:György

Vanett user1 Creative Commons License 2019.02.15 0 1 2440

Hogy a kérdésedre is válaszoljak:

Szelepfedél tömítés kapható a Bárdi Autó-nál, listaáron 3700 pénz az ára.

 

 

Előzmény: A.K-47 (2437)
Vanett user1 Creative Commons License 2019.02.15 0 1 2439

Halihó Jóskabátsi !

 

Köszi az infót!

Neked is nyomtam a pluszt.

Maximálisan egyetértek Veled - ahogy lentebb írtam is - hogy jól esik az embernek ha kap egy kis pozitív visszajelzést.

Aki adja a pluszt az nem lesz szegényebb, aki viszont kapja arra lelkesítően hat, ha értékelik a segítő készségét.  

 

Üdv: István

 

Előzmény: Jóskabátsi (2436)
Vanett user1 Creative Commons License 2019.02.15 0 2 2438

Szia !

 

Na, hát valahogy így képzelném el a normális fórumozást!

 

Problémád van, jössz, kérdezel, valaki(k) tippet ad(nak), intézkedsz és végül visszajössz, hogy beszámolj a fejleményekről, hogy más hasonló problémákkal küzdő fórum társakon segíts a tapasztalataiddal, meg az információkkal.

 

Nagyon köszönöm !

 

Nyomtam is érte a plusz gombot, amit szinte senki nem szokott használni valamiért, pedig valószínűleg erre lett kitalálva.

"Mit ér az a plusz gomb..." mondanák sokan.

Többet mint gondolnánk!

Ha pl. bemegyek egy üzletbe és mosolyogva rám köszönnek,  egész más lesz a kontextus köztem és a eladó között, mintha hozzám se szólna. 

Így volt ez régen, csak mára sajnos elfejtettük a régi jó szokásokat.

 

További sikeres Vanettozást, meg fórumozást!

:)

 

Üdv: István

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: A.K-47 (2437)
A.K-47 Creative Commons License 2019.02.15 0 1 2437

Üdv mindenkinek!

Kiderült mi okozta a csattogó hangot.Kettő db kamra ki volt esve a hengerfejből de szerencsém volt mert nem vert szét semmit így 200 000 Ft volt a javítás.

Valaki tudna tanácsot adni szelepfedél tömítésére?!

Előre is köszönöm minden Vanette szakértőnek!

Jóskabátsi Creative Commons License 2019.02.15 0 1 2436

Hali!

Erős fékezésnél eleinte csak felvillan, szinte nem is vagy biztos benne, hogy felvillanást láttál a periférián:) Aztán gyakrabban csinálja és utántöltöd (megszünteted a folyást)

Az viszont külön jólesett, hogy az eredeti kérdező visszajelzett, és megköszönte válaszainkat...:(

Előzmény: Vanett user1 (2435)
Vanett user1 Creative Commons License 2019.02.12 0 0 2435

Szia !

 

Lényeg, hogy közös erővel kiderítettük az igazságot.  :)

 

Azt viszont jó, hogy mondtad, hogy a kézifék visszajelző a túl alacsony olaj szintet is jelezheti.

Ezt eddig nem tudtam, de még jól jöhet, köszi!

 

Remélem maradsz továbbra is és figyeled a Cargos hétköznapokat !

 

Üdv és jó pihenést !

Előzmény: Jóskabátsi (2434)
Jóskabátsi Creative Commons License 2019.02.12 0 1 2434

Szia!

Köszi, ha tudok segítek.

És nincs hiba a gondolatmenetedben, én írtam hülyeséget. Felpuhul, nem felkeményedik:)

Felkeményedni akkor tud, ha elszökik a vákum a rásegítőből, vagy keménynek érezhető, ha kenőanyag kerül a fékpofára-tárcsára. Bár akkor el is húz a tiszta oldal felé. Vagy a hidraulikus kör vezetékei, munkahengerek felé kell nézelődni.

Előzmény: Vanett user1 (2433)
Vanett user1 Creative Commons License 2019.02.12 0 0 2433

Halihó Jóskabátsi!

 

Rendes tőled, hogy még mindig segítesz, pedig már nincs is meg a Tigris.

 

Lenne egy kérdés az egyik tippedhez:

"Erősen használt, alacsony forráspontú fékolaj felkeményíti a féket"

 

Ez nekem valahogy nem logikus.....

Ha alacsony forráspontúvá válik a fékfolyadék, az számomra azt jelenti, hogy viszonylag kis igénybevétel mellett is a melegedés következtében buborékok képződnek a folyadékban.

A buborékokban légnemű anyagok válnak ki a folyadékból. A folyadék összenyomhatatlan, míg a légnemű anyagok összenyomhatóak. Ha sok bubi lesz a folyadékban, akkor a pedál benyomásakor előbb ezek összenyomására megy el a fékezésre szánt munka és csak azután kezdi el a fékfolyadék a nyomóerőt átvinni a fékbetétekre.

Tehát az érzés olyan mint amikor szerelés után még levegős a fékrendszer.  Én ezt inkább puhának mondanám. Hol a hiba a gondolat menetemben ?

Vagy valamit félreértettem ezzel kapcsolatban ?

 

Üdv: István

 

Előzmény: Jóskabátsi (2430)
Vanett user1 Creative Commons License 2019.02.12 0 0 2432

El - alap.pdf   90-91. oldal   "Az elektromos egységek elhelyezkedése"

 

Előzmény: blázso (2431)
blázso Creative Commons License 2019.02.12 0 0 2431

Köszönöm. Merre lehet megtalálni? 

 

Előzmény: Jóskabátsi (2430)
Jóskabátsi Creative Commons License 2019.02.11 0 0 2430

Hali! Akkor két válasz egyszerre:

1. A kézifék visszajelző alacsony olajszintnél is jelez. Erősen használt, alacsony forráspontú fékolaj felkeményíti a féket, a levegősödés meg a kétlábas fékezést okozza.

2. A világításproblémát a fényszóró relé is okozhatja. 

blázso Creative Commons License 2019.02.11 0 0 2429

Sziasztok! Segítséget kérek Tőletek. Világításkapcsolóm egyszerre működteti a fényszórót és a tompítottat. Az a gond, hogy a harmadik bontott kapcsoló is. Tehát lehet, hogy nem ez a rossz. Letöltöttem a gépkönyvet, és világításvezérlő egységet emleget. Semmit nem találok róla a neten. Hol lehet ez egy Vanettában? Köszi előre is!

Vanett user1 Creative Commons License 2019.02.10 0 0 2428

Helló!

 

Első körben a vákumos fék-rásegítő környékén kezdenék el keresgélni.

A fék visszajelző alatt gondolom a behúzott kézifék visszajelzőt érted.

Ez olyankor is jelez, ha a fékbetétek túlságosan kopottak.

 

Előzmény: kékpuma (2427)
kékpuma Creative Commons License 2019.02.09 0 0 2427

Sziasztok! Tudna valaki tippet a adni hogy mi lehet a gond. Fékezéskor felkeményedik a fék de nem mindig.  Ha be van nyomva a kuplung akkor sűrűbben. Plussz a fékvisszajelző lámpa is villog néha. Egyszer fékez rendesen aztán meg nyomnom kell mint a bolond. Valami ötlet?

Vanett user1 Creative Commons License 2019.02.07 0 1 2426

Az első hídnál stabilan meg tudod emelni. Persze ehhez szerelő akna kell.

A munkamenet az nagyjából az volt, amit írtál.

Mivel elég bonyolult alakú a szétrohadt emelési pont, én annyi könnyítést tettem, hogy több darabból építettem meg a hiányzó részt. Így kisebb esélye volt annak, hogy eltérjek az eredeti méretektől, meg a geometriától.

Ha a doblemezt is foltozni kell, akkor mindenképpen érdemes kiszerelni a gólyalábakat.

Nem érdemes ezen spórolni, mert sokkal könnyebb lesz a munka, ha nem zavar be a futómű.

 

Előzmény: LD23 (2424)
LD23 Creative Commons License 2019.02.07 0 0 2425

Egyébként mi volt a munkamenet? A képeket láttam de érdekelne kicsit részletesebben, ki lett vágva/csiszolva a rohadt lemez rész és kívülről ráfoltozva 1,5-2 es lemez darabok?

Előzmény: Vanett user1 (2422)
LD23 Creative Commons License 2019.02.07 0 0 2424

Nem gyújtom fel, túl sok munkám van benne... :) Az biztos h az első futóművel és a küszöbbel is kell még foglalkozni, de így h elöl szinte emelhetetlen macera rajta bármit is megcsinálni.

Előzmény: Vanett user1 (2422)
Vanett user1 Creative Commons License 2019.02.07 0 0 2423

gyújtfatod=gyújthatod

Előzmény: Vanett user1 (2422)
Vanett user1 Creative Commons License 2019.02.07 0 0 2422

Szia!

 

Hasonló okokból választottam én is a "csináld magad" megoldást.

A tulaj felől nézve ilyen munkát nem akar senki elvállalni, mert nagyon macera, az iparos oldaláról nézve pedig ilyen munkát senki nem fizetne meg. Ezért nem találkozik a kereslet-kínálat.

Ha szétrohadt az alja, akkor biztos lehetsz benne, hogy ott nem ez lesz az egyetlen probléma.

Ha belevágsz, hogy megcsinálod, majd látni fogod, hogy rohadt a küszöb, a doblemez, a fékcső, a hűtő rendszer  fém csövei stb. és ha már benne vagy és nem akarsz félmunkát csinálni (mert ugyebár magadnak csinálod, nem eladásra) cserélheted a gólyalábaktól kezdve az összes gömbfejet szilentet, munkahengereket és egyéb elhasználódó alkatrészeket egy szép hosszú lista alapján.

 

Ha kiszakad a kerék, akkor akár fel is gyújtfatod, persze feltéve, hogy túléled....

 

Üdv: István

 

Előzmény: LD23 (2421)
LD23 Creative Commons License 2019.02.06 0 0 2421

Óóó! Én fél éve akarom megcsináltatni ugyan ezt és lakatostól lakatosig, bontótól bontóig járok de senki nem akarja megcsinálni v kivágni a még jó darabot h belehegesztessem... :( az lesz a vége h kiszakad a kerék és rituálisan felgyujtom :)

Előzmény: Vanett user1 (2420)
Vanett user1 Creative Commons License 2019.02.06 0 0 2420

Halihó !

 

Minden itt készült lenn a műhelyben.

Előzmény: LD23 (2419)
LD23 Creative Commons License 2019.02.06 0 0 2419

Helló! Hol csinálták meg a Vanette emelő pontját/lengőkar tartó? Üdv.

Előzmény: Vanett user1 (2395)
szolo001 Creative Commons License 2019.01.24 0 1 2418

Helló!Vagy fejszelep hiba.

Előzmény: A.K-47 (2417)
A.K-47 Creative Commons License 2019.01.23 0 0 2417

Sziasztok Vanette tulajdonosok!

Segítség kellene a kocsimmal kapcsolatban.

Szeptember óta Vanette tulaj lettem eddig semmi gondom nem volt vele de kb egy jó hónapja induláskor egyenetlenül járt dadogott rángatott és füstölt. Többszöri kisebb  gázadás után rendesen járt füst megszűnt.Most hétfőn ugyan ez volt hagytam járni és arra lettem figyelmes hogy hangosan csattogás szerű hang jön a motorból gázadásra felerősödik gázelvételkor csendesedik.Ismerős szerelő azt mondta porlasztó csúcs hiba.

 

Üdv:Gyuri

Vanett user1 Creative Commons License 2019.01.22 0 0 2416

Helló Laci!

 

Gratula a friss vizsgához !

Én még küzdök az enyémmel.

Haladok lassan, de mindig találok valami újabb kihívást (vagy az talál meg engem :(   )

Legutóbb a hátra menő acél fékcsöveken találtam komoly korróziós nyomokat így inkább cserélem az egészet új réz csőre.

 

Üdv!

Előzmény: daragolaci (2415)
daragolaci Creative Commons License 2019.01.22 0 1 2415

Sziasztok!

 

Jól sikerült a karosszéria munkám, minden gond nélkül levizsgázott az autó.

 

Kérdésem: volt már nektek gondotok a kilométerórával? Nem tudom, hogy a spirállal, vagy valami mással van gond.

Spirált lehet valahol javíttatni? Vettem egy donort, de abból is ki van szedve :(

 

Vanett user1 Creative Commons License 2019.01.06 0 0 2414

Szia!

 

Ismerős ez a fáradt olajos téma is, ez is egy filléres régi házi praktika.

Volt, aki eleve úgy mondta el a receptet, hogy az olajszórás után után jól megdöngette az autót a poros úton és a szálló por beleragadva az olajba fixálta az egész védő bevonatot.

 

A Budaprimert csak azért kapirgáltam le, mert újra akarom festeni a felületet, csak most alaposabban.

Régen nagyon nem volt időm és csak az alapozó ment fel és mára azért már nem annyira tökéletes a védelem. Teljesen igazad van abban, hogy ha fedő festék is kerül az alapozóra akkor sokkal tartósabb bevonatot kapunk.

10-12 éve a kerítés építéskor a horganyzott cső oszlopokra több helyen kellett toldást, vagy támasztást hegesztenem. A hegesztési varratokat frissiben ledrótkeféztem és lekentem Budaprimer-rel. Gondoltam, hogy ez most gyorsan megvan, addig megvédi a varratokat a rozsgától, amíg lesz időm és átkenem hőálló ezüsttel. Időm azóta sem nagyon volt erre, az ezüst festék a mai napig nem került rá, viszont a rozsda még most sem jelent meg a varratokon.

Mondjuk az azért hozzátartozik az igazsághoz, hogy két rétegben lett lekenve és ezt csak az eső éri, nem a sós latyak.

 

Azt én is tapasztaltam, hogy hegesztéskor a lefestett felületen is simán megy az ívgyújtás, de azért az tény, hogy ahol a vas megolvad ott ez a festék is megég. A varratoknál meg kell ezért drótkefézni és újra átkenni. Persze az való igaz, hogy csak varrat közvetlen közelében ég meg, nem úgy mint amikor a zománc festék felhólyagosodik még a varrattól távolabb is, meg akár még

lángra is kap.

 

Szóval ez tényleg jó festék, nem csak ígérgetés, mint a Hammerite.

 

 

Előzmény: daragolaci (2413)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!