Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

svgyula Creative Commons License 2023.08.09 0 0 52530

Üdv mindenkinek! Na engem is utolért megint egy felicia betegség! A km számláló megállt és egyik részen sem számlált!

Na elő a régi skodri óracsoportot és szétszedés. Hát egy érdekes meghibásodásra találtam! A főszámláló tengelyének minkét végére rá van szorítva egy-egy kerék! A bal oldalon a csiga lehajtás kereke a jobb oldalon az a kerék ami mindkét számlálót tekeri. Na ez utóbbi egyszerűen kettétörött! Hát nem volt egy leányálom kicserélni! Arról nem is beszélek, hogy a mutató le és felrakása úgy hogy jól is mutasson hát okozott fejtörést! Aztán az akus fúró teljes fordulaton az eredeti felállással ~88km/h mutatott így addig szórakoztam amíg az összerakás után is ennyit mért! Jó kis szórakozás volt! Csak azt nem értem miért kellett ezt a szarságot csinálni!? Ha egy oldalra teszik a két kereket akkor soha nem lett volna egyik órával sem gond!

svgyula Creative Commons License 2023.07.30 0 0 52529

Szia! Én a kép alapján nem tudom beazonosítani. Ha ez az ház alján van akkor igen gond lehet. Az arra szolgál, hogy leeressze a vizet de mint "visszacsapó szelep" nem enged a motortérből a fülkébe gázokat. Ennek a szellőző rendszernek elméletileg teljesen elszeparáltnak kell lennie az utastértől. Ha valahol szivárog a kipufogó az akár halálos is lehet. Ráadásul a CO szagtalan is. A ventilátor meg ugye állandóan tolja befele a levegőt. Ha nem marad "lik" a dobozon akkor tárgytalan amit írtam kihagyhatod, legfeljebb zörög valami.

Előzmény: marhanyelv (52528)
marhanyelv Creative Commons License 2023.07.30 0 0 52528

Sziasztok!

Az előzményben a 3. képen látható ("itt gyűlik a piszok...") gumidugó el van öregedve és ki van keményedve, nem tudom visszapattintani, nem marad a helyén. Lesz abból valami baj, ha egyszerűen nem rakom vissza?

Előzmény: pappferi (48999)
klrz Creative Commons License 2023.07.29 0 0 52527

Sziasztok!

Valakinek van felesleges komplett folytószelep háza?

Sajna az enyém megadta magát!

Köszönettel!

svgyula Creative Commons License 2023.07.29 0 0 52526

Igen ahogy írod DE! ugye te a belső kapcsolóval nem fogsz várakozni az autóban miután leállítottad az autót ugye? És ha megfeledkezel róla akkor van amit írtam->tolás vagy töltés. Azért kell olyan megoldás ami általad vezérelve csak addig működik amíg le nem állítod az autót! Ha megállsz pl otthon és okosan le is kapcsolod mert nem felejtetted el az lehet több kárt tesz a motorban mint gondolnád! Túlhevült motort nem ajánlott leállítani ezért megy még a venti ami ugye befele tolja a levegőt így a blokk is kap egy kis hűtést. De ahogy gondolod. Én biztosan relés kapcsolót választanám ami csak "előbb" kapcsol de hagyja a leállítás után a gyári rendszert működni. Sokszor voltam/vagyok városi forgalomban ezzel és az előzővel is de szépen rábíztam magam a gyári hűtésre nem volt eddig semmi probléma belőle. Na jó volt hogy a koszos hűtősapkán jött ki fagyálló de az a sapka gondja volt, szét lett szedve és kitakarítva azóta semmi gond.

Előzmény: Móncsa (52525)
Móncsa Creative Commons License 2023.07.29 0 0 52525

A hűtőventilátor áramköre egy szabályozott kizárólag hőmérséklet által vezérelt zárt rendszer.-- Akkor ha ezt lehúzom a "gombáról" rövidre zárom egy vezetékkel amibe beiktatok egy kapcsolót akkor azzal tudom kapcsolni a ventilátort?

Előzmény: svgyula (52521)
a_motor Creative Commons License 2023.07.29 0 0 52524

Köszönöm! Akkor marad a kézi kapcsolás (ha lesz időm/energiám megcsinálni  :)  ) 

 

Utánfutó, hegyek, nyári meleg...Jól jönne!

Előzmény: svgyula (52523)
svgyula Creative Commons License 2023.07.29 0 0 52523

Szia! A diesel motornál teljesen felesleges mindenfajta aggódás. Amíg a hengerfej/tömítés ok addig az soha nem fog túlmelegedni. Eleve sokkal alacsonyabb a belsejében a hőtermelés. Amúgy az sem biztos, hogy jó ha hamar bekapcsol egy disel motornál mert a működéshez szükség van rendesen a hőre. Ez a robbanáshoz(öngyulladás) is kell meg az alkatrészek dugattyú, gyűrűk csapágyak stb. megfelelő illeszkedéséhez is. A disel elketyeg ilyenkor is hosszú ideig anélkül, hogy bekapcsolna a ventilátor. A benzines csak pár percig bírja ha előtte volt hosszabb út akkor az első lámpánál biztosan bekapcsol!

De van leírás "elméletileg" az összes felica hőkapcsoló azonos, 95-102c° között kapcsol és 84-92c°ig működik.

A favorit hőkapcsolóra azt írja a sajtó: 95c° bekapcsolás és 86c° ig tart a működés.

De azt, hogy mennyire lehet hinni ezeknek az oldalaknak a leírásán hááát az nagy kérdés! Az biztos a favorit egy alacsonyabb hőmérsékletre tervezett motor mint a felicia! Utóbbi 92c° üzemi hőfokon érzi jól magát előbbinek az már melegedés.

Csak megjegyzem, hogy a favorit hőgomba csatlakozás nem azonos a feliciával! Kell 2db csúszósarut beszerezni.

Ha még visszább megyünk az időben a 105, 120, már 85c°-nál túl meleg volt sokszor rángatott nem volt benne erő stb. Na annál nekem is volt kapcsoló, meg olyankor ablak le fűtés fel az segített(engem meg levert a víz a melegtől) de legalább nem kellett hengerfej tömítést cserélni. Persze a végefelé már megvolt a-z-ig 2 óra alatt kényelmesen.:-) 

Előzmény: a_motor (52522)
a_motor Creative Commons License 2023.07.29 0 0 52522

a termosztáthoz hasonlóan ezeknél is tudható a kapcsolási hőmérséklet?  (felicia vs favorit)

 

nyugodtabb lennék ha hamarabb indulna...  (1.9D)

Előzmény: svgyula (52519)
svgyula Creative Commons License 2023.07.29 0 0 52521

A hűtőben egy hőkapcsoló van. A termosztát házon van a hőmérséklet érzékelő/jeladó. Utóbbi ad jelet a motorvezérlőnek és a "műszernek".

A kettő között nincs kapcsolat. A hűtőventilátor áramköre egy szabályozott kizárólag hőmérséklet által vezérelt zárt rendszer.

Előzmény: Móncsa (52520)
Móncsa Creative Commons License 2023.07.29 0 0 52520

Köszönöm , a vízhőmérsékletet mutató egység ,honnan kapja a jelet ? A hűtőben lévő gombáról vagy a másik gombáról ami a motorvezérléssel injektorral is kapcsolatban van.

 

Előzmény: svgyula (52519)
svgyula Creative Commons License 2023.07.29 0 0 52519

Szia! Én két módszert ismerek. Az első favorit hőgomba. Ehhez nem kell kapcsoló ez eleve alacsonyabb hőmérsékleten kapcsol. A másik a gyújtáskapcsolóról leveszel(hozzákötsz) egy kapcsolt!! +12v-os vezetéket. beraksz egy kapcsolót és onnan kivezeted a hűtőventilátorhoz.

A ventilátornál a +12v van megszakítva a hőgomba által. Megnézed a hőgomba melyik oldalán nincs állandó 12V és oda kötöd a +12v-os szálat amit belül tudsz gyújtás alatt kapcsolni! Ez azért fontos mert ha meleg a motor akkor a hőgomba is bekapcsol és ha elfelejted a belső kapcsolót akkor tolhatod haza az autót:-)

Ez lehet úgy is variálni, hogy a gyújtáskapcsolót tehermentesíted az onnan elhozott kapcsolt!! 12v szállal egy nyomógomb segítségével relét(öntartó bekötéssel) kapcsoltatsz. Erre azt a két szálat kötöd amit elvezetsz a hőgombáról. Ha megnyomod a nyomógombot akkor a relé átveszi a hőgomba funkcióját és amíg van gyújtás addig működik a ventilátor. 

A hőgombáról egyenes ágban lehozott és sima kapcsolóval történő kapcsolást még magamnak sem csinálnám meg! Erre már nem elég a kavinton, arról nem beszélve a motor ~20A körüli áramfelvételéről. Ezt sima kapcsolók nem bírják melegedés nélkül. Ezért jobb a relé megoldás mer oda simán egy 30A-os(~1000ft) relé már biztonságos. Gondolom nem hiányzik egy vezetéktűz a dugóban.........

 

Előzmény: Móncsa (52518)
Móncsa Creative Commons License 2023.07.28 0 0 52518

Sziasztok! A hűtő ventillátort ,hogyan lehet megcsinálni úgy ,hogy kapcsolóval működjön mert  ilyen nagy melegben hamar felmegy a víz a 110 fok közelébe. Amikor  a vízszintesen lenne a mutató akkor bekapcsolnám .

 

Dr Dee Creative Commons License 2023.07.15 0 0 52517

Szia!

Nem Fabia.Roomster.

 

Köszönöm a választ.

Előzmény: svgyula (52516)
svgyula Creative Commons License 2023.07.15 0 0 52516

Szia! Ez fabia? Ránézésre a légkondi váltó szelep.

Előzmény: Dr Dee (52515)
Dr Dee Creative Commons License 2023.07.15 0 0 52515

Kép elmaradt :

Dr Dee Creative Commons License 2023.07.15 0 0 52514

Üdv

 

A képen bekarikázott alkatrésznek mi a neve?

zetaman Creative Commons License 2023.06.18 0 0 52513

Alapjáraton járó motornál lekapcsolt fogyasztókkal 14,1-14,3V a töltés a multiméteremmel mérve.

Előzmény: svgyula (52512)
svgyula Creative Commons License 2023.06.18 0 0 52512

Értem. A töltési feszültséget megmérted? Azt egy ilyen javítás után muszáj mert ha valami félre sikeredett akkor az aksi és akár a motorvezérlő is károsodhat. Alapjáraton 13,5-14,5V között kell lenni a feszültségnek inkább a 14,5V felé a jobb.

Előzmény: zetaman (52511)
zetaman Creative Commons License 2023.06.17 0 0 52511

Kicsit megdöbbentem, mert a generátor cseréje után (teljesen véletlenszerűen töltött néha, de inkább nem) megoldódott ez a gond - vagy legalábbis másfél hete egyáltalán nem jelentkezik.

 

Roppantul nem látom az összefüggést, de ettől még tény. Ezért vártam másfél hetet az írással, hogy tényleg így van? És - egyelőre - így.

Előzmény: svgyula (52502)
zetaman Creative Commons License 2023.06.02 0 0 52510

Igen, tegnap este voltam gépközelben, válaszoltam.

Előzmény: svgyula (52509)
svgyula Creative Commons License 2023.06.01 0 0 52509

Szia! Olvastad az emailt?

Előzmény: zetaman (52505)
svgyula Creative Commons License 2023.05.28 0 0 52508

Szia! Sajna más motorvezérlő, más szoftver. Nem véletlen fejlesztett ki a skoda egy gyári szoftvert ami pikk-pakk rendbe hozza!

Ha "magától" megjavulna akkor nem lenne tele ez a fórum évek óta ilyen problémákkal. De csak ha a saját esetemet nézem akkor sem

jobb a helyzet. Vannak olyan motorvezérlők amik intelligensek és 2-3 hibátlan érték után "megjavulnak", vagy mint a központis felicia ami szintén 1,3-as volt. Ott elég volt a gyári visszaállításhoz levenni 5-10 percre az akusarut és minden ment újra gyári értéken! Persze ott a fojtószelep soha nem koszolódott el mert folyamatosan mosta a benzin.....

Előzmény: Felicia2000 (52507)
Felicia2000 Creative Commons License 2023.05.28 0 0 52507

Biztos igazad van, de azért elmondom a saját tapasztalataimat. 3-4 éve WV Caddy autómon 2000.es, 1.3 benzin..ugyanezek a jelenségek voltak, és valóban levettem a fojtószelepet...tisztítás...és láss csodát, megjavult....tehát a vezérlő nem problémázott ezen....

Amikor kezdett fulladozni, üres fokozatban, emelte az alapjáratot...viszont a hirtelen kuplungkinyomásnál már nem volt ideje...

Mindenesetre megjavult...

 

Előzmény: svgyula (52502)
svgyula Creative Commons License 2023.05.28 0 0 52506

Szia! Nekem a jövő hét még képléken, de inkább a péntekben maradjunk. Ha jó folytassuk itt: svgyula@gmail.com

Előzmény: zetaman (52505)
zetaman Creative Commons License 2023.05.27 0 0 52505

Köszönöm a segítséged, ha neked alkalmas, szívesen veszem.

 

A táv nem gond, egyeztessünk a publikus e-mailemen.

 

Jövő héten csütörtök-péntek bármikor jó nekem.

Előzmény: svgyula (52504)
svgyula Creative Commons License 2023.05.27 0 0 52504

"Akkor majd kell keresnem diagnosztát, mert nekem se okostelefonom, se laptopom nincs a dologhoz."

Ez sajna a feketeleves! A szervizek nagy része sem fog tudni mit kezdeni ezzel! Az első lesz->cseréld ki a fojtószelepet!

A második nincs hibakód! De ha van is a törlés és a gyári visszaállítás nagyon nem ugyanaz a folyamat! Ráadásul az adatkábelből is

csak az jó amit lejjebb leírtam. Volt nekem is próbálkozásom(még meg is van!) "kézi" hibakód olvasóval eredménytelenül. A cseheknek van

egyszerű szoftverük ami 1 kattintással megcsinálja(?) de nekem az sem működött! Azt esetleg be tudom vállalni nyilván nem pénzért, hogy itt nálam megcsinálom a visszaállítást. Ez ~1 óra max. De ugye Siófok....

Előzmény: zetaman (52503)
zetaman Creative Commons License 2023.05.27 0 0 52503

Ha csak ez. :-)

 

Köszönöm, a benzin meg az ecset menni fog. Már csak a fojtószelepet kell megkeresnem, erről a motorról még nem szedtem le, csak a szelepfedelet és az olajszűrőt ...

 

Az alapjárat amúgy betonstabil. De ha megpuceválom, ezek szerint más értéket fog felvenni. Akkor majd kell keresnem diagnosztát, mert nekem se okostelefonom, se laptopom nincs a dologhoz.

Előzmény: svgyula (52502)
svgyula Creative Commons License 2023.05.26 0 0 52502

Szia! Erre pontosan tudom a megoldást de nem biztos, hogy őszinte lesz a mosolyod ha megtudod mivel jár! Ez a fojtószelep elkoszolódásának a jele! Vagyis az a kevés lerakódott olaj+por a pillangószelep levegő átengedését megkavarja így elmászik az alapjárat

addig míg nem korrigál a vezérlő. Ez tovább haladva a leállásig is elmegy! Megoldás-> ecset benzin, rongy, kitakarít aztán a feketeleves:

Gyári érték visszaállítás! Enélkül az alapjárat ha visszaolvasol olyan lesz mint a versenyautóknál 1500-2000f/min. Ugyanis a motorvezérlő a fojtószelep állást rögzíti de nem tudja automatikusan törölni csak külső szoftver használattal. Belefutottam már én is.

Előzmény: zetaman (52501)
zetaman Creative Commons License 2023.05.26 0 0 52501

Más autóval sosem tapasztalt hiba ütötte fel a fejét nálam pár hete: fékezéskor (motorfékkel vagy pedállal, tök mindegy), ha a fordulatszám már benéz 1500-1300 alá, akár a kuplung kinyomása mellett, akár anélkül sokszor leesik a fordulat műszer szerint 500-600 környékére, és a motor elkezd fulladozni, néha le is áll.

Ha nem fullad le (többnyire szerencsére nem), akkor kb. 1 másodperc után visszaáll a normál alapjárati fordulatszám.

 

Merre kéne kutakodnom a javítás érdekében?

 

(1.3 mpi, 54 le, 2000-es évjárat)

 

Köszönöm.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!