Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Cserepfalva Creative Commons License 2014.02.27 0 0 15061

A nyáron telepakolt kocsival megyünk nyaralni a hőségben, klímával. (1.4 benzin)

-Jól fog jönni a 50-60%-ban tankolt E85 miatt a nagyobb nyomaték és a kopogásmentes, sima járás!

Na és persze a hidegebb égési csúcshőmérséklet is segít majd a motornak míg átjövünk Pesten... ;-)

tt1150 Creative Commons License 2014.02.26 0 0 15060

Nálunk 335.9 az E85 benzin pedig 410 körül van 21-22% és nekem sem éri meg még nem növekszik a százalékos arány.

Amikor még tiszta E85-el jártam nyáron város 20% + volt a fogyi benzinhez képest.

Télen városban 30% + fogyit is mértem!!!

Nekem még nem éri meg, majd ha véletlenül megint nyáron 30% lesz az árrés akkor be vedeltetem a vasat.

Előzmény: a8lang (15059)
a8lang Creative Commons License 2014.02.26 0 0 15059

Még így is veszteséges az e85.

Példa: fogyasztás 10L benzin = 3970 , 13L e85 =4120  , ráadásul ezt az ajánlott árat mostanában leszarják a kutak.

Az auchan-nál régen mindig olcsóbb volt mint az ajánlott ár, most meg drágább mint az agip, nemrég az agipnál 343 auchan kútnál 348

Jelenlegi benzinárhoz kb 280-290ft-os e85 ár lenne reális amivel egy minimális megtakarítás elérhető.

Persze az átalakító árusok +10%-al számolnak csak, de annak nem sok köze van a valósághoz.

Előzmény: tt1150 (15058)
tt1150 Creative Commons License 2014.02.26 0 0 15058

317 ez igen! most majd megéri tankolni!

Így már majd 30% lesz a különbség.

Kíváncsi vagyok, hogy mikor jelenik meg ez az ár a kutakon.

Talán nem fogyott és kénytelenek voltak engedni az árból?

 

Előzmény: zozzancs1 (15057)
zozzancs1 Creative Commons License 2014.02.25 0 0 15057
Atta2 Creative Commons License 2014.02.07 0 0 15056

Nekem hála istennek nincsenek hidegindítási gondjaim. A legnagyobb hidegben is pöcc röff. Benzin nayritkán lát a kocsi.

Baliszoft Creative Commons License 2014.01.29 0 0 15055

Értem. Én egyébként túl macerásnak gondolnám. Szerintem télen nyugodtan lehet akár benzinnel is járni, nem számoltam utána talán összegben valahol ott lenne mintha 100-as benzinnel járna az ember. Ráadásul úgyis baromi hideg van, csak úgy "dúskálnak" a (turbós) autók a lovakban. Ha meg bejön a (dög) meleg jöhet az E85. Mára már úgyis csak a teljesítmény miatt veszi az ember.

Előzmény: Törölt nick (15054)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.28 0 0 15054

Az előmelegítéssel nálam fele idő alatt melegszik üzemi hőfokra a motor.

Beporlasztáskor egy magasabb hőfokú keverék jön létre a magasabb hőfokú üzemanyaggal, az robban, nincs ideje jelentősen visszahűlni.

Előzmény: Baliszoft (15053)
Baliszoft Creative Commons License 2014.01.28 0 0 15053

Ennyire nem sarkallatos a kérdés, valóban inkább egy kis plusz benzin lesz a megoldás.

 

Bár ettől függetlenül szerintem a lét hiába melegíted, ahogy hozzáér az egyébként jéghideg dolgokhoz nem lesz sokkal jobb.

Előzmény: Törölt nick (15051)
zozzancs1 Creative Commons License 2014.01.28 0 0 15052

Kis plusz benzin szerintem is csodákra képes télen

 

Nálam csak piggyback van gyári injektorokkal nem is tudom hirtelen mekkora dúsítással, de elég csak ~45 literhez max 5 liter benyát adni, és nagyságrendekkel jobb az indítás

 

... mondjuk az több, mint 10% ha utánaszámolok :)

Előzmény: Törölt nick (15051)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.27 0 0 15051

Esetleg az E85 előmelegtése, vagy a szívócső melegítése javítaná a hidegindítást.

Vagy adni kell egy kis plussz benzint a tankba.

Előzmény: Baliszoft (15049)
Baliszoft Creative Commons License 2014.01.27 0 0 15050

mínusz 1 "-e"

Előzmény: Baliszoft (15049)
Baliszoft Creative Commons License 2014.01.27 0 0 15049

Köszi a választ, a nagyobb gyújtásra gondoltam én is (bár még nem próbáltam ki). Te mennyivel indítassz? Az akksi, hát... nem éppen a legfrissebb :)

 

Ez egy golf 1.8T 870-es befecsikkel 4 báron (elméletileg valahol 1000 körül vannak így). Az egész vezérlés E85-van írva (tehát nincs piggyback megoldás ami meghekkeli a nyitási időket), a computer be is lövi szépen a befecskendezési időket ahogy kell. Ugyanezen a hőfokon (monjduk legyen 0 fok körül) benzinnel 200% az indítási dúsítás (amivel az első értelmes ütemet is elkapja), ugyanez E85-el jelen pillanatban 500% (tehát 5x annyi nafta megy bele, mintha 200-250-es fordulaton már (!) menne a motor). Nem tudom, hogy van-e értelme-e még többet nyomatni, azon kívül hogy "szinte csöpögött ki a kipuffból a lé" nagy változás nem történt.

Előzmény: a8lang (15047)
Baliszoft Creative Commons License 2014.01.27 0 0 15048

Nos a probléma végülis csak egy apró "szépséghiba", miszerint tiszta e85-el nem indul olyan szépen a cidriben. Persze az ember törekszik mindíg a lehető legtökéletesebbet kicsikarni a lehetőségekhez képest ezért ha lehet még finomítani a dolgokon akkor miért ne? :) Minden szenzort tudok figyelni és attól a pillanattól kezdve, hogy beindul minden a legnagyobb rendben. Sajnos indítás közben nagyon nincs mit logoni sem (max a vízhőfokot, de hát arról tudjuk, hogy hideg :)).

Előzmény: Törölt nick (15046)
a8lang Creative Commons License 2014.01.27 0 0 15047

Örülj neki, hogy beindul.

Nekem is nehezen indul sok állás után, pedig garázsban indítom.

100%-ot adtam neki ott mértem a legrövidebb indítási időt.

Nagyobb gyújtás is kell neki.

MEg egy új akksi amivel erőteljesebben indítózik, mert amikor egy nagy töltős starterre kapcsolom ami úgy tekeri mintha járna a motor, na akkor beindul 1sec alatt.

Nálam ha már egyszer beindult akkor jól indul aznap végig.

De veszek nemsokára kisebb injektorokat a mostani 2200-asok helyett 1600-ost és akkor tudok benzinnel is menni legalább néha.

Vettem bele zeitronix ethanol analizert amivel látom egyfolytában az etanol arányt és be lesz kötve az ecuba nemsokára, lesz flex fuel támogatás hozzá, akkor nem kell majd map-ot cserélnem a benzinhez, és bármilyen arányú keverékkel tud majd menni az autó.

Milyen autó mekkora injektorral ?

 

Előzmény: Baliszoft (15045)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.27 0 0 15046

Tudni kellene a dúsításkor figyelt szenzorokat, értéküket.

Nekem a hengerfej hőfokszenzora lett felplusszolva ellenállásokkal, így -10, -15 fokkal mutat többet, annyi elég a nagyobb injektorral.

Előzmény: Baliszoft (15045)
Baliszoft Creative Commons License 2014.01.26 0 0 15045

Természetesen. Erősen átalakított autóról van szó, sem az injektorok sem a motorvezérlés nem eredeti.

Előzmény: Törölt nick (15043)
Baliszoft Creative Commons License 2014.01.26 0 0 15044

Köszi a választ. Még próbálkozok még egy kicsit. Indulni indul az autó csak éppen nem úgy mint nyáron :).

Előzmény: opel16v_ (15042)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.26 0 0 15043

Bizonyára hallottál az E85 használata kapcsán az injektorkapacitás növeléséről is.

Eredetileg svéd oldaról vettem az ötletet, 42%-os injektorkapacitás növeléssel és hidegindításhoz ~ 100% dúsítás áll így rendelkezésre. Eddig nem volt a nagyobb hidegekben sem indítási gond, az elmúlt 3 évben.

Előzmény: Baliszoft (15038)
opel16v_ Creative Commons License 2014.01.26 0 0 15042

Nem, csak kevés motor típusnál kivitelezhető fagyban a benzineshez nagyon hasonló indulás.

E85 esetén az életszerűbb az, ha 5 fok alatt már hosszabban kell indítózni, és kicsit bizonytalanabbul indul be.
E85power átalakítónál van egy hidegindító algoritmus, ami tanult adatok alapján is, de indítózási hossztól függően
is változtatja a plusz dúsítást az indítás alatt, és közvetlen utána. Ezért típustól függően -5...-10 fokig első hosszabb
indítózásra indulni szokott az autó ezzel, és csak alatt van az, hogy csak röffen, de másodikra indul be stabilan.
Illetve az is normális jelenség, hogy indítás után nagyobb hidegben fél-1 perc járatás szükséges, mire beleköltözik
a motorba az erő.

 

Előzmény: Baliszoft (15040)
A2TSI Creative Commons License 2014.01.26 0 0 15041

Múlt héten Észak-Finnországban voltam, ahol már E10 a 95-ös benzin, és a 98-as az E5. A hidegindítási nehézségeket is írja a cikk, nekem viszont -25 fokban, egész éjszakai állás után is pöccre indult a VW up. Bérelt autó volt, a motormelegítőhöz nem kaptam meg a kábelt, mert az irodában felejtették. Azt mondta a srác, hogy ilyen időben úgysem lesz gond, be fog indulni :)

 

Az ABC kúton láttam amúgy E85-öt is 1.12-ért, ugyanott a benzin volt 1.61

 

(Azt nem tudom, hogy télen is megvan-e a 10% ill. 85% etanoltartalom...) 

 

TSI

Előzmény: zozzancs1 (15036)
Baliszoft Creative Commons License 2014.01.26 0 0 15040

Köszi! Elképzelhető az, hogy elértem az általad (is) megjelölt maximumot de mégsem indul úgy pöccre mint mondjuk benzinnel (jópár tekerés kell neki)? Igaz-e az, hogy be lehet állítani tiszta E85-tel (tehát nem "winter blend"-el) egy autót úgy (0 fok körül/alatt), hogy ugyanolyan jól induljon mint benzinnel? Azért kérdezem, mert nekem ezt még nem sikerüt elérnem (a kipuffnak már erős elégetlen etanol szaga is van annyi megy bele, szinte attól félek már hogy hydrolokkolom a motort), de csaknem pöcc-röff. Próbálkozzak még, vagy inkább ne hallgasak az "okosokra" akik azt állítják, hogy ez kivitelezhető?

Előzmény: opel16v_ (15039)
opel16v_ Creative Commons License 2014.01.25 0 0 15039

Ez nagyon típus és környezet függő is, 60-200% között kell valahol...

Előzmény: Baliszoft (15038)
Baliszoft Creative Commons License 2014.01.24 0 0 15038

Szia! Lenne egy kérdésem hozzád. 0 fokon kb mekkora indítási dúsítást (%) ajálassz tiszta e85-höz benzinhez képest?

Előzmény: opel16v_ (15037)
opel16v_ Creative Commons License 2014.01.24 0 0 15037

Számomra a totalcar is belépett a szennymédia kategóriába, hogy ilyen elképesztően dilettáns és hazugságokkal hangulatot keltő cikket engedtek lehozni,
és kérdésemre ezt szakmainak nevezték... mindegy, van még sok más autós média, ami nem süllyedt plázabulvár szintre.

zozzancs1 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 15036

... a legjobb, hogy még mindig ott tartunk, hogy "szétmarja a gumialkatrészeket"

zozzancs1 Creative Commons License 2014.01.24 0 0 15035

Fakkjee, ezt aztná kellett:

 

Jön a benzin, amitől elromolhat az autó

Még idén megjelenhet a benzinkutakon, pedig károsítja a gumit, a műanyagot és a fémet. Rengeteg autótípus érintett. Tovább »

forrás: totalcar.hu

zozzancs1 Creative Commons License 2014.01.16 0 0 15034
a8lang Creative Commons License 2013.12.16 0 0 15033

Míért kéne leporolni, a jelenlegi szabályozás egy fos.

Nem éri meg e85-el autózni egy kicsit sem.

343-ért adják a legtöbb helyen, a benzin meg 390-395, ennyire kis különbség szinte még sosem volt. 30% többletfogyi, esélytelen hogy legalább annyiba kerüljön szesszel autózni mint benzinnel, nemhogy spórolni lehessen vele.

Előzmény: jocijocó (15032)
jocijocó Creative Commons License 2013.12.16 0 0 15032

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!