Keresés

Részletes keresés

HALKO Creative Commons License 2006.10.30 0 0 87

Erről beszéltem. :-)

Előzmény: trikó (80)
HALKO Creative Commons License 2006.10.30 0 0 86

Mondjuk ez a történet azért negyon tanúlságos ebben a topicban, mert mindhárom pilóta férfi volt. Alábbi linken lehet olvasni a történetet.

 

http://www.ericmoody.com/

 

Nők: Valujet szerencsétlenség Floridában: nő volt a kapitány, kabrió Aloha 737es, nő volt az elsőtiszt.

 

Egyébként  meg aki azt mondja, hogy ez férfias munka, annak ajánlanám, hogy ha tud, nézzen meg egy mai pilótafülkét. A bányászat, na az férfias munka, a repülés csak szép... Na megyek dolgozni. :-)

 

Törölt nick Creative Commons License 2006.10.30 0 0 85
100%ig igaz amit irtál,az út vezethez -akár-zeneművészeti főiskolán kersztül is...
Vgyuri Creative Commons License 2006.10.30 0 0 84

A repülő ezt nem érzékeli,de tény:ha a nők ennyire jók lennének,vajon miért csak páran dolgoznak pilota székben,s abból a párból is sokszor kiesik 1-2...

 

A normál menetrend szerint a profi pilótasághoz a sportrepülésen keresztül vezet az út. Az nem az az elfoglaltság, amit egy lány könnyen űzni tud, mert a férfi-nő párkapcsolatban még a férfiak dominálnak, és a sportrepülő fiú hamarabb rákényszeríti a lányra a reggeltől-estig reptéren szaladgálást, mint a pilótacsaj a fiujára, még akkor is, ha az is repül. Ezért már a repülőklubban kialakulnak az arányok, és főleg kialakultak az igazi klubéletben.

 

Ma azért nő a pilótanők száma, mert egyáltalán lehetőség van arra, hogy pénzzel, kapcsolatokkal ezt a korábbi szelekciót keresztbe lehet kasulni. Akinek ez megvan, ráér hátulgombolós kora helyett diplomás halbiológusként kitalálni, hogy most már pilóta szeretne lenni. Később meg, ha jön egy újabb hobbi, akkor lehet pl. lovasíjászatra váltani. Az egyéni önmegvalósításban csak jó (annak, aki megteheti) a sokféle területen való bizonyítás. 3*50%-ot elérni hízelgőbb, mint egy területen 100%-ot.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (82)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.30 0 0 83
Látom,tegnap óta volt egy kis gyomlálás. Köszönöm!
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.30 0 0 82

Elhangzott itt sok pro-és kontra.Sztem a jogi pálya teljesen más,az ügyvéd ténykedése -akár polgári,akár büntető-függ:a biró nemétől,az ügyvéd-biró személyes kapcsolatától.Női ügyvéddel női biró szemetebb,csinos-bájos ügyvédnő jobban "fekszik"a férfi birónak,s ezálltal jobb esélyek a védencnek is!

 

A repülő ezt nem érzékeli,de tény:ha a nők ennyire jók lennének,vajon miért csak páran dolgoznak pilota székben,s abból a párból is sokszor kiesik 1-2...

Devil 505 Creative Commons License 2006.10.30 0 0 81
Ez a British-gép volt Indonézia környékén?
Előzmény: trikó (80)
trikó Creative Commons License 2006.10.30 0 0 80
Te a kezedre ültél volna a helyében?

Tizenegyszer indították újra a hajtóműveket, mire nagyjából magához tért a gép. Ezalatt lejöttek 13000 lábra, alattuk 11 ezren hegycsúcsok. Eközben ki kellett találni azt is, merre forduljanak ki a szószból, sebességet baromira figyelni úgy, hogy a pitot csövek nem működtek, nyugtatni, tájékoztatni az utasokat, rádiózni, kitérőt keríteni... stb.

Ezután használható ablak, és barós műszerek nélkül lettették a rendesen lestrapált vasat.
Gondolom közben a kezén ült a csaj.... Láttál te már pilótamunkát közelről, mikor szarban van a zenekar?.... :(



Előzmény: gacsat (79)
gacsat Creative Commons License 2006.10.30 0 0 79

 A pilóta helyes döntést hozott:ráült a kezére,hogy 1 negyed óráig véletlenül se nyúljon semmihez. Nehéz döntés lehetett 1 hajtómű nélküli gépen.

 Általában 1 nem szerint vegyes társaságban mindenki nyugodtabb.

Előzmény: trikó (78)
trikó Creative Commons License 2006.10.30 0 0 78
A jogászok közt azért foglalkozhatnak szerintem a nők nagyobb számban családügyekkel, és hasonlókkal, mert többnyire ehhez van inkább affinitásuk, ebben érzik jól magukat. mindamellett hidd el, hogy rafinériában leköröznek minket. Márpedig a jogi munkához ez is nyilván szükséges.
Volt szerencsém nagyléátszámú, majdnem egyöntetűen női és férficsapatban is dolgozni.
Egy konfliktusban meglátáasom szerint a férfiak agresszívebben támadják aegymást, a nők alattomosabban és kitartóbban. Egyik sem szép :)

Ahol különbség lehet, az inkább a mennyiségek (létszám) és a tulajdonságok összefüggése.

Nők közül kevesebbet érdekel a közlekedés, műszaki mélységek, netán magasságok.
Férfiak közt pedig kevesebb az empatikus készségeket jobban igénybe vevő szakmájú óvóbácsi, tanítóbácsi de még tán a gyerekorvos is. Ez is bizonyos beállítottság, és szerepkörvállalás kérdése emberi hajlandóságok, tulajdonságok, és nyilván minták alapján.

Szerintem viszont az a kevés emebr, aki mégis az általában ellenkezző neműek foglakozását űzi, épp azért megy oda, mert hasonló "devianciái" vannak, mint a szakmában "hagyomány szerint"dolgozóknak. Az ezirányú készségekit csiszolgatja amíg tanul, vagy épp már betanul, és ebben tud kiteljesedni, ezt tudja teljes emberként végezni.


Hadd előlegezzem meg a nőknek, hogy vannak olyan jó pilóták, mint amilyen óvóbácsi, tankérembácsi a férfinépből kikerül .... :))

Azt is szeretném példaként megemlegetni, hogy pl. a vulkáni felhőben hajtóműveletlenné vált 747-400-as másodpilótája is nő volt. Csodaszépen leszálltak vakon, ablak és korrekt baromatrikus műszerek nélkül.
Megjegyzést sem hallottam a kepténtől, hogy betojt volna a kolléganő odafent a büdös füstben és hamuban kóvájgó gépen... :))
Előzmény: Törölt nick (58)
Égensétáló Lukács Creative Commons License 2006.10.30 0 0 77
Nem is beszélve a bírói pályáról, ahol büntető vonalon is nagyon sok a női bíró.
Előzmény: littlehawk (75)
littlehawk Creative Commons License 2006.10.30 0 0 75

Nos...kiváló példákat említettél:-)

Ezekre - mint gyakorló jogász - azt mondhatom, hogy az általánosításod marhaság: önmagában az ügyvédi tevékenység igen stresszes, tekintet nélkül arra, ki milyen szakterületen fejti ki azt. Hidd el, értek hozzá...

Másrészt, ismerek pár kolléganőt aki pl. büntetőzik, és nagyon jók a szakmában. (És egyáltalán, nem csak az ügyvédség létezik, mint jogászi foglalkozás, és nemcsak az stresszes...) de ez off...

Mint sportrepülő hozzátenném: az elmúlt tíz évben (és néhányszáz repült órám alatt) volt már kényszerhelyzetem, amely eseményhez vezethetett volna, ha nem a megfelelő döntést hozom.

 

Nem kizárt, hogy egyszer kényszerhelyzetben rosszul döntök, de valószínű nem azért lesz, mert nő vagyok:-)

Előzmény: Törölt nick (58)
gacsat Creative Commons License 2006.10.30 0 0 72
Tudnám is mondani a példát!
Előzmény: viricsi (66)
gacsat Creative Commons License 2006.10.30 0 0 70

 Az 1. bekezdés: Hát... ez volna az ideális állapot. Na de nem élünk tökéletes világban.

 Nekem minden a fejembe fér. Az 1ik barátom az ápolónőképzőbe járt. Olyan jó dolga embernek még nem volt.

 Az összes É&T számot elolvasom. Ritkán írnak hülyeséget. Nem írtam hormonális 1ensúlyról. az 1 másik ügy. Gondolom az a pillanat számít,amikor az ember agyát tekercselik. A tesztoszteron szinttől függ jobbra-e,vagy balra. 1ik se jobb,csak más.

 Sajnos a fajtámnak nem vagyok díszpéldánya. Bár tereptanból és térképismeretből mindig kitünő voltam,ha nem ül az asszony mellettem,hazafelé is eltévedek.

 Az impotencia 1etlen hatásos gyógyszere az új feleség.

 A nők agyát tényleg fordítva tekercselték. Persze minden relatív. Te nem félnél olyan bölcsiben hagyni a gyereket,ahol férfiak dolgoznak?

Előzmény: égi mamma (53)
viricsi Creative Commons License 2006.10.29 0 0 68

Most nézem, egy kissé foghíjasan írtam. Bocs. 

férfianak=férfiaknak

vészhelyben=vészhelyzetben

 

Előzmény: viricsi (66)
viricsi Creative Commons License 2006.10.29 0 0 66

Ha hozzátesszük azt, hogy a nők figyelem megosztó képessége sokkal jobb mint a férfianak, akkor az nekem azt jelenti, hogy a repülésben sokkal jobban oldhatják meg a párhuzamos feladatokat. Ergo, lehetséges az, hogy például az adott vészhelyben ugyan a férfiegyed gyorsabban dönt, de mégsem fogja megfelelően kezelni az eseményeket, mert a figyelemmegosztás gyengébb képessége miatt esetleg olyan fontos információkat hagy figyelmen kívül, amik életbevágóan fontosak lehetnek a helyes megoldáshoz. Vészhelyzetben pedig általában igen jelentős információtömeg zúdul az emberre.

Egy esetleges vészhelyzet kezelésének képességét pedig kizárólag csak valós vészhelyzetben tudod csak igazán meglátni, szvsz. egy bármilyen gyakorlat, szimuláció nem tudja létrehozni az emberben azt a nem tudom milyen állapotot, amikor ilyen helyzetbe kerülsz. Ilyenkor derül ki, hogy sok ember alkalmatlan a vészhelyzet kezelésére,(mindegy, hogy férfi e vagy nő) mert pánikba esik és vagy rossz döntések sorozatát hajtja végre, vagy egyszerűen, szó szerint megbénul és tehetetlenül sodródik az eseménnyel.

Ezeket természetesen csak elvi síkon írom, hiszen olyan készség és képességbeli különbségek vannak még azonos nemen belül is, ami alapján nem lehet erről fekete-fehérben beszélni.

Gondold csak meg, mennyire más készségekre van szüksége egy műrepülőnek, egy közforgalmi pilótának, egy vadászpilótának, vagy egy vitorlázórepülőnek.

Előzmény: Törölt nick (58)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.29 0 0 58

A nők és férfiak egyedfejlődésben betöltött szerepe miatt, az agyuk bizonyos részben eltér egymástól, pontosabban a különböző konfliktusok kezelésére más-más sebességgel képesek reagálni. Az agy ebben a tekintetben másként fejlődött, a reakcióidők gyorsabbak egy férfi esetében mint egy hölgy esetében. Ez nem a hölgyek lenézése, nem előítélet, hanem biológiai törvényszerűség. És mint említettem, számos területen a helyzet fordított, tehát semmiképp nem érhet az a vád, hogy a hölgyekkel szemben előítéleteim vannak.

Azokban a szakmákban, ahol váratlan szituációkhoz gyorsan kell alkalmazkodni, vagy azonnali megoldást találni egy problémára, a férfiak általában sikeresebben teljesítenek. Ilyen pl. az ügyvédi munkakör is. A hölgy ügyvédek elsősorban nyugis ügyekkel foglalkoznak -pl. válások, cégalapítás, családügyek stb.-, ahol nincs szükség gyors problémamegoldásra. A kemény ügyekben szinte kizárólag féri ügyvédeket, jogászokat találni, nem az előítéletek miatt, hanem mert ezekben az ügyekben gyorsabb problémamegoldásra van szükség, ami nekik jobban megy.

 

Mint említettem, egyáltalán nem gondolom, hogy egy hölgy rosszabbul repülne egy gépet mint férfi kollégája. Biztos vagyok benne, hogy a hölgyek ugyanolyan nagyszerű, jól képzett pilóták, mint a férfiak.

Mindaddig, amíg nincs esemény! Persze ez sem jelenti azt, hogy egy hölgy képtelen lenne megbírkózni a feladattal. Egy férfi is hozhat rossz döntést -hoz is-. De az esélyei picivel jobbak. Pusztán erre szerettem volna rávilágítani.

Előzmény: littlehawk (39)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.28 0 0 57
köszike,már klikk is....
Előzmény: 10435 (56)
10435 Creative Commons License 2006.10.28 0 0 56

 

Ez a te fórumod:

 

 

http://tarskereso.lap.hu/

 

 

Előzmény: Törölt nick (54)
10435 Creative Commons License 2006.10.28 0 0 55

Figyelj zsozso71 bácsi!

 

 

Itt nem a parókás-vírsli teljesítményeit mérjük!

 

 

Üdv!!10435

Előzmény: Törölt nick (54)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.28 0 0 54

Hello,én azért kezdtem el repülni,hogy minél több csajt dugjak meg.Példaként elöttem volt sok pilotatársam,aztán jobban megszerettem a repülést,mint a dugást!

Na jo,nem jobban..DE EZ A 2 LEGJOBB DOLOG A VILÁGON!

égi mamma Creative Commons License 2006.10.28 0 0 53

Kedves gacsat!

 

 Nem lehetséges, hogy sztereotípiákban gondolkodsz? :-) A pilóta: sármos, legalább 185 cm magas, min. 35 max. 45 éves FÉRFI, aki mondjuk 10-12 óra repülés, és néhány egyformán tökéletes leszállás után határozott léptekkel elhagyja a min. 100 tonnás repülőjét, és innentől csak az érdekli hogyan tehetné jobbá a nála 10 évvel fiatalabb, vörös, ébenfekete, vagy platinaszőke,  nagymellű (véletlenül sem seszínű barna, vagy deszka...) stuvilány sorsát... Tudod, Airport filmek, Topgun, stb...

Ami/aki pedig ettől elüt, az nem fér a fejünkbe...  Lehet megkérdőjelezni a szakmai hozzáértését, meg a hormonális egyensúlyát... :-) Végül is megértem én, nehéz elképzelni egy pilótát női ábrázattal, némi narancsbőrrel a combján, amint egy hajnali dupla út után, kissé leamortizálva szülői értekezletre rohan , de azért próbáld meg, ugyanis ilyen is van... Meg több teljesen másmilyen is... :-)

 

 Ami pedig a tesztoszteron szintünk "tudományos" megfigyelését illeti, erről azt gondolom, hogy az ember olyan fajta, hogy az elolvasott/ hallott/ látott vélemények/gondolatok közül, azt tudja könnyedén elfogadni, amely a saját világképébe, elgondolásai közé beleilleszthető, azzal összevág.  Neked ez a tesztoszteronos dolog kapóra jött, mert így már tudományosnak tekinthető a személyes véleményed... :-)

 

 Én meg azt olvastam a minap valamelyik újságban, hogy a 40 feletti magyar férfiak 60-70 %-nak komoly merevedési problémái vannak.  És inkább nem hiszem el... :-) De legalábbis ennek alapján nem kezdek senkire ISMERETLENÜL sarat dobálni...

kri.ara Creative Commons License 2006.10.27 0 0 52
hát pedig, ha igaz lenne, akkor pont hogy szakállu(n)knak is kéne nőnie
Előzmény: gacsat (51)
gacsat Creative Commons License 2006.10.27 0 0 51
 Ha megkaparjuk--igaz. Nem hasból írom,utánanéztek. Még azt is írta valszeg az É&T hogy a 3.-4. hónapban kapott tesztoszteronlöket készteti a nőket férfias foglalkozások vállalására. Mindenesetre jobb mint ha szakálluk nőne!
Előzmény: kri.ara (45)
Fokker70 Creative Commons License 2006.10.26 0 0 50

Drága Kételkedők,

 

Megmutattam ezt a topicot az egyik Maléves pilóta kisasszonynak és fel volt háborodva. Azt mondta, hogy egy hímnemű pilóta is kétségbe tud esni olyan jellegű vészhelyzettől, hogy nincs tiszta gatyája, vagy nem ismeri fel a hűtőhöz vezető legrövidebb utat, csak ha sör van benne, :-)

Még jó, hogy én nem kaptam ki tőle :-)

Előzmény: kri.ara (49)
kri.ara Creative Commons License 2006.10.25 0 0 49
tőlem pedig kérdezte már utas, hogy miért állunk :D
Előzmény: 10435 (48)
10435 Creative Commons License 2006.10.25 0 0 48

DDDDDD....

 

Nyugaton sokáig úgy tudták az emberek,hogy a MALÉV gépeken kint van a WC.

DDDDDD!

 

 

Üdv!10435

Előzmény: Fokker70 (47)
Fokker70 Creative Commons License 2006.10.25 0 0 47
Azért ne aggódjatok, igen komoly kiképzést kaptak a magyar  közforgalmi pilóta lányok, nem kell kiszállni útközben.
Előzmény: Törölt nick (38)
kri.ara Creative Commons License 2006.10.24 0 0 46
az én autómat ritkán engedem másnak vezetni. akár férfi, akár nő. ha esik, ha fúj.
Előzmény: gacsat (42)
kri.ara Creative Commons License 2006.10.24 0 0 45
nem igaz
Előzmény: gacsat (44)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!