2017-ben vettem az enyém 65000 km-rel. Eddig panaszom nincs rá. A lengéscsillapítókat érdemes megnézetni mert az gyorsan kopik én cseréltettem is inkább. Ha egy megkímélt típust fogsz ki akkor nem hiszem, hogy lehet vele komoly gondod. Ha mégis az alkatrész nem horror hozzá.
Most vásárolok Chevrolet Aveo-t, ferdehátú 2009-es 1.2-es 1206ccm, 84le
Base AC.
Megbízható típus? Van valami típushiba amire figyelni kell?
Ez egy oszták autó 92500km van benne, vezetett szervizkönyvel.
Nekem volt ilyen gondom, de azért, mert hátulról bele koccantak az ötajtós Aveómba. Egyszer még ki tudtam nyitni a Teszkó parkolójában, teleraktam fagyasztott cuccal, otthon már teljesen begyógyult. Bevittem azonnal a márkaszervizbe, 20 perc alatt kinyitották, beállították, hogy a karosszéria javításig tudjam használni. A csomagtartóban már minden leolvadt, 30 fokos melegben. Szerintem vidd el egy szervizbe, ott felemelik, és alulról kinyitják. Valószínűleg kilazultak a zár rögzítő csavarjai, az eltolódott, és a nyelvet már nem tudja kioldani.
Próbálj zárolajozót használni hátul a kulcsnál, hátha nyitja... De lehet, hogy valami szétcsúszott a zárszerkezetnél és akkor szerviz .. Vagy megpróbálsz te odamászni belülről és szétkapni az ajtót ..
Van egy kis problémám amivel lehet más is találkozott már.
Az Aveo-m csomagtartóját nem tudom kinyitni. Ha az ajtóba elhelyezett nyitógombot megnyomom, hallom hogy az rendszer megpróbálja kinyitni a csomagtartót de nem sikerült. Megpróbáltam kulccsal is de egyik irányba sem tudom elfordítani a kulcsot egy minimétert sem.
Volt valakinél már ilyen? Meg tudom én oldani a problémát vagy mindenképp szerelőhöz kell vinnem?
Sziasztok, két kis termetű hölgy ül az autóban, ömv-nél tankolnak és sajnos összességében kis távokat megy (10-20km), úgy néz ki elviszik márkaszervizbe, ha valami érdekeset mondanak közlöm itt is. Köszönöm... Üdv
Én picit sokallom, bár nem tudom hányan ültök benne és milyen hosszú utakat teszel meg. Nekem télen olyan 8-9 között volt nagyrészt városban viszont alacsony terheléssel (2 fő)
Köszönöm a válaszotokat, azt én is látom hogy a kezelési könyv mílyen viszkozitásu és teljesitmény szintü olajat javasol. Ugy látom itt nemsokan vagytok a csináld magad mozgalomba,inkább az olaj márkájára és hogy melyik a 10w vagy az 5w t javasoljátok.
Az ötösnek jobb a hidegtűrő képessége. Most megnéztem a számlán, a szerviz DX2. 5W-30 típusú olajat rakott a 2006-os 1,2-es Aveómba. Megbízom bennük, 50000Km van a motorba, kizárólag hozzájuk viszem a gépet, még motorhibám nem volt, megy mint az óramű...
Hello márkatársak nemrég vettem egy chevro aveot 1,2 16v LS ötajtósat 2009 es 75 ez. Kilom. Nagyon tetszik semmi gondom minden rendesen müködik.Olajcsere előtt állok, azt szeretném tőletek kérdezni ti milyen olajat használtok. Egy Osztrák autó volt rendesen vitték szervizbe olajat cserélni ott mindig 10w40 es olajet tettek bele sajnos a márkáját nem tudom. De halottam ojat hogy az 5w40 es jobb lenne bele,szeretném a véleményeteket kérni(a kezelési könyve 10w40 API SM A/3 B/4 olajat ír) Előre is köszönöm válaszotokat.
Ezen nincs autómata funkció az index kapcsolón csak off,helyzetjelző,tompitott.De ha off van akkor inditáskor megy a tompitott.Nem tudom kikapcsolni teljesen mert vagy tompitott van vagy helyzetjelző. :(
Köszönöm a válszt, Azért is választottuk ezt a márkát, mert nekem volt Kalos-om régen, majd Lachetti, a feleségemnek meg volt a kis Matiz, és gyakorlatilag a kötelező szervízen kívül semmi bajuk nem volt, sosem hagyott ot egy sem, Most ezt a feleségemnek vettük a Matiz helyett, mert az kezdett öregecske lenni (18), és fél, hogy lassan nem lesz olyan megbízható. Az Aveo most ott van a kereskedőnél, és javítják, de a feleségem nyugtatót szed azóta, mert fél, ha vissza is kapjuk akkor ott fogja hagyni az út szélén megint. Aludni se tud miatta.
Egy 2006 januári Aveom van. Maximálisan megvagyok vele elégedve. Egy kontakthibás légzsák elektronikát cseréltek benne szavatosságiban. A szalonba hordom vizsgáztatni,olajcserére, ahol vettem. Igen korrekt cég. Ja még az elején egy begyűrődött tömitőgumit garanciálisan az ajtónál. Ennyire stabíl, megbízható autóm még nem volt. Soha nem hagyott az úton. A harmadik gyári akkumulátor, és a harmadik garnitúra gumi van rajta. A fényszóró üvege nagyon sárgul, azt majd a következő vizsgáztatásnál 2020-ban kicseréltetem. 2x cseréltek stabilizátor rudat az első futóműben, mert nyöszörgött, azóta csendes. Mindig csillaggarázsban áll, az út szélén, de semmi rozsdát nem látni rajta. 50000km körül van a számlálójában. A tömitések, gumi részek még az eredetiek. A fék minden része szintén.
Te valami peches szériából kaphattál, az enyém koreai a motorszám szerint, de állítólag az oroszok is szereltek össze belőle. A városban rengeteg szaladgál belőle még a 2006 előtti gépek, Daweo Kalos néven.
Tegnap egy használt autó kereskedésben (nem magyar országon), vettünk egy 2008 as Chevrolet Aveo-t (T250/255 EUR). Nagy kálvárián mentünk át. A kereskedésben mentünk egy próba kört, minden jónak látszott, kifizettük. Hazafele első dolog, hogy felgyulladt a motor hiba lámpa. Hazaérve rádugtam a hibakód olvasót, szívócső nyomás szenzor. Megnézem, a cső törött, és a légszőrő doboz összes sarka, ahol a csavarok vannak letörve, így csak rá volt helyezve a tetejére. Gyors fix, széles erős tapéta ragasztóval cső javítás, légszűrő doboz, meg a gyorskötöző. Hibakód kiütve. A kód nem is jött vissza, leteszteltem a vákum rendben. Mondom ennyi baj legyen, rendelek bele egy utángyártott csövet, meg egy bontott dobozt, és jó az autó. Nagy az öröm. Akkor tankoljuk tele.
Megyünk tankolni, és amikor becsukom az ajtót, kiesett a tükörlap. Tankolás után megyek a feleségemmel a kasszához fizetni, visszafele látjuk, hogy hatalmas benzin tócsa a kocsi alatt, Folyik a benzin belőle mint a csapból. Egy kb 5 liter kifolyt, majd abbamaradt. Ezzel akkor haza mentünk. Gondoltuk, hogy esetleg valahogy túl töltöttük. Következő nap reggel, akkor mosassuk le. Indulás a kézi autómosóba. A mosó kapuban integetnek, hogy állj, ne hajts be. Kiszállok, és mondja a mosós, hogy ezzel az autóvel ide ne gyere be mert folyik belőle a benzin hátul. Akkor jöttünk rá, ha megyünk az autóval akkor kezd folyni. Felhívjük a kerekedőt, mondja, hogy vigyük vissza és megcsinálja holnapra a benzin folyását.
Megyünk a kerekedőzőz, és már kb csak 1 KM távolságra vagyunk, amikor érzem, hogy az autó kezd veszíteni a teljesítményéből. Már kb 100 Méterre vagyunk a kereskedéstől, amikor egy durr a motortérből, majd gőz csap fel. Azonnal leállítom a motort, és megnézem. A vastag hőtő cső cafatokban, de látszólag alig folyt ki valami víz.
A feleségem, totál pánik, azt hitte felrobbantunk a benzintől, és kiugrott a kocsiból. Hívjuk a kerekedőt, hogy 100 méterre vagyunk, nincs víz, jöjenek segíteni. Azt modja, hogy kevesen vagyunk indítsam újra aztán menjek be. De mi inkább toltuk 100 métert a feleségemmel, így hűtővíz nélkül.
A kereskedés megígérte, hogy megcsináltatja, de a feleségemnek már semmi bizalma az autóhoz. Egy ismerős azt mondta, fel is robbanhattunk volna, mert a folyó benzin és a forró kipufogó ugyanott van. És azt is modják, lehet a cső azért durrant szét mert hengerfejes volt a kocsi, Nem tudom mit csináljak, mert a kereskedő mindenképp ezt akarja megcsinálni, és már a nevünkre is vettük a kocsit, megkötöttük a kötelezőt, és az éves utdíj is ki lett fizetve rá.
Lehet, hogy az a kis Matiz autónk bosszúlya, hogy le akartuk cserélni így 18 éves korában, mert A Matiz sose hagyott ott sehol, és most is úgy megy mint a svájci óra. Ideiglenesen visszakaptuk a kereskedőtől a Matizt, amíg ezt javítják.
Mi a véleményetek, ezek után kérdezem, megbízható autó az Aveo? Mi a tapasztalat?, Szerintetek is hengerfejes a kocsi? Mert ha csak kicséli a szétrobbant csövet, akkor ugyanígy járunk hamarosan.
A nejem autóján (Chevrolet Aveo 1399 cm3 69KW Benzin, 2007) ezt a problémát másfél éves huzavona után most sikerült megcsináltatnom.
Probléma: ABS indokolatlanul bekapcsolt, ráadásul 100km/h felett autópályán az ABS hibajel is kigyulladt.
Elvittem az Opel szervízbe (hivatalos kereskedés) ahol is kicseréltek két ABS szenzort, (70 ezer Ft-ért) de a hibát nem hárították el.
1,5 évig járt így a nejem, és végre találtam egy ügyes műszerészt aki komolyan vette a dolgot, kimérte meg megnézte és a következő volt a hiba.
Meg kell találni azt a kereket amelyik az ABS hibát okozza ezt pedig menet közben műszerrel lehet kimérni. (nyilván az a kerék mintha gyorsabban forogna mint a többi, monja a komputer)
Utána meg kell nézni a féltengelyen a fogaskereket, amit csak le és szétszereléssel lehet megnézni.
A fogaskerék volt elrepedve és mivel kinyíllott ezért az átmérője megnövekedett, ergó a megtett út több volt mint a több keréknél, mondta ezt a komputer és bekapcsolta az ABS-t :-)
A szerelő szerint célszerű egyben cserélni a féltengelyt fogaskerékkel.
Ez a jelenség nekem is fenn áll, de három éves kora óta. Az enyém is 2006-os többször lettek cserélve a jeladók és többször tisztítva lett, de sajnos a hiba még mindig hiba..
Egyszerű én kivettem a biztositékot és úgy járok vele nyolc éve, ez van.
Márka szervízben csak le húznak nem sok értelme van, mert sajnos elég kontárok.