Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Prof Creative Commons License 2008.06.11 0 0 48
Hali!

Gratula a géphez! :-)

Egyedi riasztót nem kapsz, csak ha terveztetsz magadnak egyet nagyjából 500 ezer
és egy milla között. Nem biztos, hogy megéri.

Az alapelv kb. az, hogy egy mechanikus és egy elektronikus védelem kell egy
hétköznapi autóra. Hogy aztán ez milyen, pont teljesen mindegy. Ha valakinek
kell a kocsi, a pirosban fog kiszedni belőle éjszaka, amikor mész haza (ráfutásos
baleset), ott meg teljesen mindegy, hogy mi van benne. Nagyobb összegből védeni
meg ésszerűtlen és sokszor kényelmetlen is (váltózár + kormányzár + trükkös
indítás + immo + riasztó + gps stb.).

Beszereltetésnél annyit, hogy ha nem a gyári (kereskedői) ember rakja be, akkor
ugrik a kocsi garanciája (hiába hivatalos a beszerelő). Erre a 90 ezres ár összehason-
lításánál praktikus figyelni.

Prof
Előzmény: Gabbarra (45)
Varshi Creative Commons License 2008.06.10 0 0 47
Előzmény: Varshi (46)
Varshi Creative Commons License 2008.06.10 0 0 46
A Meta riasztó a feléből megvan, ha utólag veszed - talán még tankolni is marad utána.
Előzmény: Gabbarra (45)
Gabbarra Creative Commons License 2008.06.10 0 0 45

No megtortent az alku. 1.4 Aquatis-bol lett 150 kedvezmeny es lesz benne egy valtozar meg szonyeg. Keddre megvan :)

Riogatot is ajanlott a kerskedo, de nem tudom eldonteni jo e nekem ha "gyari" cucc van benne - Meta, de a kulcsba van integralva. Egyresz 90k kicsit soknak tunik masreszt talan jobb lenne valami egyedi

Előzmény: Prof (44)
Prof Creative Commons License 2008.06.09 0 0 44

Hali!

 

Ez kb. a maximum, amit ki tudsz préselni a kereskedőből. Nagyon nagy szerencsével

esetleg még azt elérheted, hogy pár apróságot (tényleg ilyen szőnyeg-szinten)

ingyen adjon, de ennél többet ne nagyon várj.

A másik alternatíva a használt autó, de az ugye használt (de ott nyitásra kb. 10-15%

van kvázi-kedvezményként az új árhoz képest).

 

Védelem: váltózár, esetleg kormányzár és egy pageres/gsm riogató. Én ez utóbbiból

még nem találtam meg a nekem tetsző változatot.

 

Prof

Előzmény: Gabbarra (43)
Gabbarra Creative Commons License 2008.06.09 0 0 43

Koszi Prof.

Hat hitel van nalam is kicsit tobb mint 50% viszont ez nem biztos, hogy nagyon megtolja a mozgasterem mivel ez pont a 4%os THM Auris akcio. 150et tulkep rogton engedett a kereskedo ami olyan 3-4% es vegulis nem rossz az ar amit kinal csak probalok infto gyujteni, mivrl ahogy hallom az alkupozik meglehetosen valtoznak markankent.

 

Mas. Ki-mit hasznal / tervez az vedelemmel kapcsolatban? Valto- motorterzar, riszto, imo.. Eggyaltalan van statisztika mennyire jo az esely az Aurisnal, hogy nem ott van reggel ahol este hagyja az ember?

Előzmény: Prof (42)
Prof Creative Commons License 2008.06.08 0 0 42
Hali!

Fékhistóriát nem tudom, valszeg hamarosan változni fog.

Ami valószínű alku terén:
-- magasabb hitel-arány jobb alkupozíció,
-- saját raktáron lévő autó jobb alkupozíció,
-- kevés utólag beszerelt extra jobb alkupozíció (ilyen a tolatóradar, a BT, a riasztó és
a váltózár is),
-- viszonylag sok bizbasz közül általában sokat adnak ajándékba (kabátkarfa,
könyöklő, szőnyeg ésatöbbi).

Generálisan elmondható, hogyha bemész és rendelsz egy olyan autót, ami a TMH-nál
sincs raktáron, mindezt KP akarod kifizetni, akkor lényegében semmi mozgástered
nincs alkura. A fenti tételek adott esetben arányosan (de nem feltétlen összeadva)
növelik az alku mozgásterét.
Sajnos tudomásul kell venni, hogy a márkakereskedők nem az autó eladásából,
hanem a kötelező szervízből és a hitelek jutalékából tartják el magukat.

Amit én kaptam ajánlatot, közel 6 milla, 50%-os saját finanszírozás, 15% maradvány-
értékes hitelre (2,0, D4-D, Sol), abba ajándékként kb. a sárfogó gumik és a gumi/
velúr szőnyegek jöttek be, illetve az ismerettség okán (Toyotaclub) -2%, de ez
utóbbit rendszerint egyébként is megadják a komoly vevőnek.


Prof
Előzmény: Gabbarra (41)
Gabbarra Creative Commons License 2008.06.08 0 0 41

Udv mindenkinek. A jovo heten tervezem hogy Auris tulaj legyek, de Toyota / uj auto uj mufaj nekem. Tapasztalataitok alapjan a kereskedobol mit lehet kihozni alku / extrak teren? Ma kaptam egy 4,2es ajanlatot egy Aquatis-ra ami haat nem rossz, de azert hogy oruljek is ebbe a riszto, valtozar minimum kene meg "ingyen". Ti mit tapasztaltataok mennyire lehet meg rakerni?

Egyebkent ez a fekhistoria meg mindig el? Azert ez kicsit elszomorito egy toyotatol...

Prof Creative Commons License 2008.06.05 0 0 40
Hali!

Európában tudomásom szerint egyikben sem. Max. Japánban.

A Toyota az alkalmasint erőteljes felülárazáson kívün nagy előszeretettel hagy ki
okos és praktikus extrákat az autóiból, amit más gyártók sokszor felár nélkül
szállítanak (automata motoros ablak minden ajtóra, bezáráskor felhúzódó ablakok,
tetőablak, aux bemenet, hűtött kesztyűtartó, hazakísérőfény stb.)


Prof
Előzmény: bervala (39)
bervala Creative Commons License 2008.05.28 0 0 39
Nekem közel féléves az Aurisom. A fékbetétek csikorgását én is hallom. Néha hosszabb távok megtétele után eltűnik, de később újra előjön. Én úgy gondolom, hogy a nyár végén cseréltetem ki. Addig biztosan jók lesznek az új Bosch fékpofák, mivel az egyik kolléganőm már egyszer kicseréltette, de azok most sem tökéletesek...
Tudja valaki, hogy az Auris melyik változatában van hűtött kesztyűtartó?
Előzmény: labiscsak (38)
labiscsak Creative Commons License 2008.05.05 0 0 38
Nekem is csikorognak a fekek, bar nem angyon, es azt sem tudom megmondani, hogy milyen szituaciokban. Ritkan, nem hangosan. Allitolag majus kozepen/vegen lesz egy visszahivas, mert mar uton vannak az uj fekpofak. Ha nincs visszahivas is erdemes erdeklodni...
Előzmény: hazard (35)
hazard Creative Commons License 2008.01.21 0 0 37
Köszönöm!

Üdv,

hazard
Előzmény: Prof (36)
Prof Creative Commons License 2008.01.21 0 0 36
Hali!

Ezekkel a vészfékezéssekkel csak óvatosan... Bár kibírja, nem kifejezetten az
üzemszerű használat kategóriájába tartozik. Ha sokat csinálod, előfordulhat, hogy
barázdás lesz a féktárcsa, ami miatt a tárcsát felköszörülni, a fékbetéteket pedig
cserélni kell. A féknyikorgás sajnos típushiba -- ez legyen a legnagyobb.

Normális forgalmat itt találsz:
http://forum.toyotaclub.hu/

Üdv,

Prof
Előzmény: hazard (35)
hazard Creative Commons License 2008.01.20 0 0 35
"Néhány vészfékezés 90-ről, 80-ról, 60-ról, és láss csodát: a csikorgás a múlté. Szerintem ennyi kezelés elegendő a probléma orvoslására, nem kell visszavinni a szervizbe."
Hittem... Még egy nagyon picit mindig csikorog. Megint előjött:( Holnap megint vasalom, mert azért határozottan javult.
Előzmény: hazard (34)
hazard Creative Commons License 2008.01.20 0 0 34
Senki? Ezt nem hiszem el....
Én azért rögtön megosztom a tapasztalataimat a többször felemlegetett fékcsikorgással kapcsolatban:
Nos, nekem is - mint ahogy a Népítéletben olvastam, többeknek - csikorgott a fék, főleg alacsony sebességről történő lassuláskor. Nagyon bosszantó, pláne egy novi csentó autó esetében, ami jóval több, mint 4 milla... Szóval telefonáltam a szalonba, ahonnan hoztam és kapásból mondták: nem egyedi a jelenség, szaladjak be vele, "lesarkazzák" (leköszörülik) a betétek élét, ugyanis az okozza a problémát.
Na, erre gondoltam: inkább picit megvasalom a féket. Néhány vészfékezés 90-ről, 80-ról, 60-ról, és láss csodát: a csikorgás a múlté. Szerintem ennyi kezelés elegendő a probléma orvoslására, nem kell visszavinni a szervizbe.
hazard Creative Commons License 2008.01.19 0 0 33
UP!
Éleszteném a topicot, tekintve, hogy egyre többen hajtjuk ezt a frankó autót. Szívesen cserélnék tapasztalatokat, igaz még nagyon friss az autóm, de azért örömmel látnám/olvasnám mások véleményét, benyomását.
Prof Creative Commons License 2007.06.28 0 0 32
Hali!

Bemutatóautót azért ennél kedvezőbb áron is adhatnának...

Egyébként időközben több szempontot alapul véve úgy döntöttem, hogy D-CAT
kizárva (az ár csak egy volt a szempontok közül, és nem a legfontosabb). Mivel
a céges finanszírozást kizárólag új autóra tudom igénybe venni (és csak lízinggel),
ezért a használt piac eleve kizárva.

Valamit valamiért, ugye. :-)


Köszi mindenesetre, hogy rám gondoltál!


Prof
Előzmény: jabba1 (31)
jabba1 Creative Commons License 2007.06.28 0 0 31

Hali Prof!

Ha még mindig érdekel az Auris D-CAT, akkor ezt nézd meg

http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1312007&command=ugras&screenwidth=1280

 

Prof Creative Commons License 2007.05.24 0 0 30
Szevasztok!

Szóval visszamentem... :-)

Nézzük sorjában. Kiindulásként tudni kell, hogy egy BMW e30 320i b20 m20
járgányból ülök át (ez a klasszik 3-as bmw, típusfrissített, sorhatos 2 literes benzines
motor, teljesítménye fénykorában 129, nyomatéka valami 170 Nm, erősen pörgősre
hangolt sportmotor).

A 2,0 D-4D Corollát eladták, így maradt egy Avensis (Aurishoz képest csaknem másfél
mázsa differencia, persze pluszban). Nagyon fáint kényelem, óriási beltér, steril
vezetési élmény. De... Ez a 2 literes motor messze (hangsúlyozom, messze)
nagyobbat húz, mint a BMW a nyomaték- és a teljesítménycsúcs között lejtőn,
hátszélben).
Brutális. Motorról meg vagyok győzve... :)

Auris 1,4 D-4D, Luna felszereltség. A manuális klíma egy rettenet, kényelem messze
a BMW fölött, valamivel (a könyöklő miatt) az Avensis alatt. Városi forgalomra
elegendő motorerő, érzetre BMW-s, azzal a különbséggel, hogy ez sehol nem megy
(a BMW legalább 4500 körül meglódul). Taposni kell, hogy menjen, bár az is benne
van azért a pakliban, hogy megszokásból pörgősre vezettem, nem alacsony
fordulatra, márpedig ugye a dízelek ott élnek igazán.

Komfort a rettenetes Thököly-úton is elfogadható, komoly menetzaj, zörgés, 
nyiszogás nyomokban sincs, a futómű teszi a dolgát, viszont nyilvánvalóan nem ad
nagyautós, légrugós ágyikó-érzést (majd ha az kell, veszek egy Maybachot vagy
Bugattit).

Kezelőszerveket nagyon nem néztem, erre majd még talán rászánok egy napot.

Váltó engem nem zavart, bár szokni kell, hogy ennyire magasan van (BMW-ben is
kb. itt van, ha leeresztem az ülést). 6 sebesség nagyon tetszett, teljesen máshogy
van hangolva, mint a BMW (ezt az Avensisben néztem). BMW-nél 2000 1/perc
körül van ötödikben 70 km/h, itt ugyanezt a fordulat-sebesség párost negyedikben
már kicsit túl is szárnyaltam (kb. 75 km/h, 2000 1/perc fordulaton), és akkor még
bőven van rugalmasság gyorsítani (de még mennyi), és még két komplett fokozat
a kb. 190 km/h-s csúcssebességig.
Mostanában valahogy szeretek takarékoskodni, és ez határozottan tetszik.

Kanyarstabilitás, vezethetőség kitűnő, elsőkerék-hajtásúak között egész jónak
mondható, bár nyilván nem autóztam ki határig. Az elektronikus rásegítéses
sebességfüggő szervó inkább az Avensisben tűnt fel (autópályán 130 körül
érezhetően bekeményedett).

Fék überbrutál, ezt lényegében nincs is értelme összevetni (a BMW 195-ös
gumikkal, elöl tárcsa/hátul dobfék felállással, ráadásul kb. 150-200 kilóval
könnyebben negyed ennyire sem lassul).

A múszeregység kicsit idióta, de elmegy. Megszoktam, hogy egy gombnyomás elég,
hogy funkciót váltsak (fogyasztást, külső hőmérsékletet nézek sűrűn). Tempomatot,
sebességhatároló automatikát nem tudtam kipróbálni, bár sok jelentősége nincs.
Nem vagyok egy gyorshajtó típus.

Ja, a Sol felszereltség rádiója nem ette meg a sokfolderes mp3 CD-met, az első
foldert lejátsza előre-hátra-keresztbe, de váltani (hiába van gomb rá) nem lehet.
Hangzásra a Kenwood-Kenwood-Rainbow-Helix szettem nagyon erősen lenyomja,
sőt, talán még a régi Corolla is nagyobbat szólt. Ezzel voltam erősen elégedetlen.

Egy negatívum tűnt még fel ott: a hátsó ajtónak ilyen wartburg-ajtó érzete van.
Mintha nem lenne benne anyag, csak egy vékony lemez lenne (döng).
Ittho meg az, hogy a csomagtartó jellege miatt a színre fújt lökhárító felső fele
könnyen sérül, ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy gyári extraként kínálnak
hozzá valami felragasztható alumínium védőlemezt.

Kb. ennyi.

A hátsó felfüggesztés merevhidas megoldás, kb. mint a Suzuki Ignis/Swift/Wagon-R+
kategóriában, tehát az előd Corolla E12-től egy hajszálnyit sem fejlesztettek (bár
az is igaz, ebben a szegmensben ez nem komoly vásárolócsalogató).

Tegnap még a hecc kedvéért kipróbáltam a főnököm 1,6 VVT-i Corolláját. Hát...
Azt lazán lenyomja a BMW gyorsulásban, kanyarodásban, vezetési élményben.
Fékben nem. :-)


Üdv,

Prof
Prof Creative Commons License 2007.05.09 0 0 29
Jó reggelt a márkarajongóknak!

Tegnap, miután a Toyota budaörsi központjából jó ideje képtelenek behívni egy
tesztvezetésre, bevonultam az Emil Freyhez testközelből megtekinteni egy Aurist.

A Corolla topikban s5tch topiktárs tapasztalatait részben megerősítő benyomásaim voltak.

Tesztvezetésre nem volt időm (1,4 és 2,2 Auris van bent tesztautónak, a 2 literes
motort a Corollában tudtam volna kipróbálni), nyilván később visszamegyek még.

Beltért nézegettem, Sol felszereltséggel. Nem behatóan. Az anyagok egyértelműen
a „mindent a szemnek, semmit a kéznek” elv alapján lettek kiválasztva, az ajtón lévő
könyöklő melletti puha kárpit kivételével minden szentségtörően kellemetlen műanyag
érzetet kelt (nyilván nem fogdosni kell, de akkor is).

Fontos tudni, hogy a benyomásaimat egy szűk 20 éves autóból átülve szerzem, tehát
az összehasonlítás alapja nem az előd (E12 Corolla), hanem bőven régebbi. Emiatt
nem éreztem vészesen kellemetlennek a tárolóhelyek dolgát és a vezető-ergonómiát.

Az mondjuk konkrétan nem derült ki, hogy ad. 1. milyen az alapmodellek hátsó
felfüggesztése (merevtengelyes, mint pl. a Yaris vagy független, mint a D-CAT 2,2
Premium Active), továbbá ad. 2. a közös nyomócsöves nagynyomású dízel alapból tiszta, azonban az csak közvetve derül ki (és egyúttal lehet, hogy az én
tájékozatlanságom), hogy a levegőt turbó pumpálja az égéstérbe. Mondjuk
a teljesítmény és nyomaték-karakterisztika ez utóbbit erősíti meg.

(Kb. 10 perc alapján) tetszett:
-- kulcs nélküli rendszer nagyon, nyilván magában nem áll meg, egy erős riasztó kell,
-- műszerfal,
-- érezhető--látható robusztusság (brutál mennyiségű anyag van benne),
-- praktikus kiegészítők választéka elfogadható áron,

és ami nem:
-- csak egyféle könnyűfém felnivel rendelhető (ami nem tetszik),
-- műanyagok fogási érzete,
-- nagyon lehetetlen a csomagtérajtó lecsukását segítő kis bemélyedés,

és ami közömbös benyomás:
-- iszonyú steril, nehezen lehet érte autóként rajongani.

Alapvetően munkaeszköznek kell, a praktikum, a megbízhatóság és a fogyasztás
az elsődleges szempontok, minden többi, így pl. a szerethetőség és a vezetési
élmény (beleértve a teljesítményt) ez után jön. Egyelőre semmi nem verte le a lécet.
(Ja jó, a D-CAT 7 milla fölötti ára igen.)

Most látom, 743 000 forint a regadó. Hátizé. Sok.


Üdv,


Prof
Prof Creative Commons License 2007.04.04 0 0 28
Sziasztok!

Ajándék. :-)

http://www.a5.hu/kepgaleria/979/979_corolla1_n2.jpg


Prof
Prof Creative Commons License 2007.04.03 0 0 27
Szevasztok!

Rácz Tomi meggyártotta a Auris tesztjét.

http://totalcar.hu/tesztek/auris14d!1


Üdv,


Prof
Prof Creative Commons License 2007.03.22 0 0 26
Hali!

Végülis nagyjából igaz, amit írsz. A szűk keresztmetszet nálam az, hogy a céges prémium-juttatásba belefér-e az a 1,3 milla differencia, ami az öt ajtós D4-D 2.0 Sol és a D-Cat 2.2 közt feszül (akkor már tolótetőt is kérek, az a világ egyik legjobb autós dolga). Ha belefér, nyilván az lesz, ha nem, akkor 2.0 Sol, mert másnak egyszerűen nincs értelme (az Executive felszereltség a Sol-hoz képest nem hat meg, a sportos futóműtől meg én nem ájulok el, pláne akkor, ha pl. a fékek pontosan ugyanazok, mint az 1,4 VVT-i modellen, ami enyhén szólva is mókás).

A technikai specifikációk egyébként itt elérhetőek:
http://www.toyota.hu/Images/AURIS_net_tcm266-552370.pdf

A BT kihangosító/tolatóradar kombináció 125 ezer forint egyébként.

Mondjuk az kétségtelen, hogy rengeteg fog múlni azon, hogy a tesztvezetésen milyen benyomásom lesz az autókról.

Üdv,

Prof
Előzmény: G6 (24)
G6 Creative Commons License 2007.03.22 0 0 25
Ja, és adnak 5-6% kedvezményt az árból, tehát kb 6,3-6,5-ért hazavihető. Így pedig már nem drágább, mint pl egy Civic dízel, amiből ráadásul még alkudni sem lehet.
Előzmény: G6 (24)
G6 Creative Commons License 2007.03.22 0 0 24
6,7 milliótól indul a 2.2-es, és eleve fullextrás. Benne van pl gyárilag a xenon, ami Németországban csak opció. Egyedül metálfényt, tolótetőt és tolatóradart lehet az autóba kérni. Egy hasonlóan felszerelt Premium Active Avensis pedig 8,6 millió, szóval messze nem ugyanaz. Arról nembeszélve, hogy az Auris gyorsabb is.
Előzmény: Prof (23)
Prof Creative Commons License 2007.03.19 0 0 23
Köszi!

Hátöööö... Drága. Pontosabban sok pénzbe kerül. A 2.2 fullextrás majdnem 7,5 millió. Egy Avensis ára egy jobb motorral, ami már egy rendes középkategóriás autó, az Auris meg azért mégiscsak alsó-közép, mégoly becses is a beltartalma.

Találtam az európai oldalon egy kinti extralistát... Sajnos ilyenkor elég szar tudatosítani, hogy ami ott van, az itt nincs (hiába készül az autó pontosan ugyanazon a gyártósoron).

Elkezdték a tv-promót is.


Üdv,

Prof
Előzmény: zotty1 (22)
zotty1 Creative Commons License 2007.03.09 0 0 22
Prof Creative Commons License 2007.03.05 0 0 21
Hali!

Köszönöm szépen! :-)

Ígéretük szerint folyamatosan nyomni fogják az anyagokat és ha bent lesz mindhárom modell, lesz tesztvezetés is.

Fura lesz 2l sorhatos után 4 hengeres dízelt nyomni...

Prof
Előzmény: zotty1 (20)
zotty1 Creative Commons License 2007.03.04 0 0 20
árak: http://www.a5.hu/cikkek/4/19692.shtml
Előzmény: Prof (19)
Prof Creative Commons License 2007.03.04 0 0 19
Hali!

Honnan szerezted az árakat?

Nekem alapból a 2,2 L-es dízel a cél. Ha a menetpróbán meggyőz a 2.0 is, akkor az lesz, a legkisebben nem gondolkodtam.

Én a Cee'd-et alapból kiejtettem, szintén a jellegtelensége miatt. Viszont a vásárlók egy része idehaza van annyira árérzékeny, hogy az három oválisos embléma alapból ne győzze meg.

Prof
Előzmény: zotty1 (18)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!