Egyedi riasztót nem kapsz, csak ha terveztetsz magadnak egyet nagyjából 500 ezer és egy milla között. Nem biztos, hogy megéri.
Az alapelv kb. az, hogy egy mechanikus és egy elektronikus védelem kell egy hétköznapi autóra. Hogy aztán ez milyen, pont teljesen mindegy. Ha valakinek kell a kocsi, a pirosban fog kiszedni belőle éjszaka, amikor mész haza (ráfutásos baleset), ott meg teljesen mindegy, hogy mi van benne. Nagyobb összegből védeni meg ésszerűtlen és sokszor kényelmetlen is (váltózár + kormányzár + trükkös indítás + immo + riasztó + gps stb.).
Beszereltetésnél annyit, hogy ha nem a gyári (kereskedői) ember rakja be, akkor ugrik a kocsi garanciája (hiába hivatalos a beszerelő). Erre a 90 ezres ár összehason- lításánál praktikus figyelni.
No megtortent az alku. 1.4 Aquatis-bol lett 150 kedvezmeny es lesz benne egy valtozar meg szonyeg. Keddre megvan :)
Riogatot is ajanlott a kerskedo, de nem tudom eldonteni jo e nekem ha "gyari" cucc van benne - Meta, de a kulcsba van integralva. Egyresz 90k kicsit soknak tunik masreszt talan jobb lenne valami egyedi
Hat hitel van nalam is kicsit tobb mint 50% viszont ez nem biztos, hogy nagyon megtolja a mozgasterem mivel ez pont a 4%os THM Auris akcio. 150et tulkep rogton engedett a kereskedo ami olyan 3-4% es vegulis nem rossz az ar amit kinal csak probalok infto gyujteni, mivrl ahogy hallom az alkupozik meglehetosen valtoznak markankent.
Mas. Ki-mit hasznal / tervez az vedelemmel kapcsolatban? Valto- motorterzar, riszto, imo.. Eggyaltalan van statisztika mennyire jo az esely az Aurisnal, hogy nem ott van reggel ahol este hagyja az ember?
Fékhistóriát nem tudom, valszeg hamarosan változni fog.
Ami valószínű alku terén: -- magasabb hitel-arány jobb alkupozíció, -- saját raktáron lévő autó jobb alkupozíció, -- kevés utólag beszerelt extra jobb alkupozíció (ilyen a tolatóradar, a BT, a riasztó és a váltózár is), -- viszonylag sok bizbasz közül általában sokat adnak ajándékba (kabátkarfa, könyöklő, szőnyeg ésatöbbi).
Generálisan elmondható, hogyha bemész és rendelsz egy olyan autót, ami a TMH-nál sincs raktáron, mindezt KP akarod kifizetni, akkor lényegében semmi mozgástered nincs alkura. A fenti tételek adott esetben arányosan (de nem feltétlen összeadva) növelik az alku mozgásterét. Sajnos tudomásul kell venni, hogy a márkakereskedők nem az autó eladásából, hanem a kötelező szervízből és a hitelek jutalékából tartják el magukat.
Amit én kaptam ajánlatot, közel 6 milla, 50%-os saját finanszírozás, 15% maradvány- értékes hitelre (2,0, D4-D, Sol), abba ajándékként kb. a sárfogó gumik és a gumi/ velúr szőnyegek jöttek be, illetve az ismerettség okán (Toyotaclub) -2%, de ez utóbbit rendszerint egyébként is megadják a komoly vevőnek.
Udv mindenkinek. A jovo heten tervezem hogy Auris tulaj legyek, de Toyota / uj auto uj mufaj nekem. Tapasztalataitok alapjan a kereskedobol mit lehet kihozni alku / extrak teren? Ma kaptam egy 4,2es ajanlatot egy Aquatis-ra ami haat nem rossz, de azert hogy oruljek is ebbe a riszto, valtozar minimum kene meg "ingyen". Ti mit tapasztaltataok mennyire lehet meg rakerni?
Egyebkent ez a fekhistoria meg mindig el? Azert ez kicsit elszomorito egy toyotatol...
Európában tudomásom szerint egyikben sem. Max. Japánban.
A Toyota az alkalmasint erőteljes felülárazáson kívün nagy előszeretettel hagy ki okos és praktikus extrákat az autóiból, amit más gyártók sokszor felár nélkül szállítanak (automata motoros ablak minden ajtóra, bezáráskor felhúzódó ablakok, tetőablak, aux bemenet, hűtött kesztyűtartó, hazakísérőfény stb.)
Nekem közel féléves az Aurisom. A fékbetétek csikorgását én is hallom. Néha hosszabb távok megtétele után eltűnik, de később újra előjön. Én úgy gondolom, hogy a nyár végén cseréltetem ki. Addig biztosan jók lesznek az új Bosch fékpofák, mivel az egyik kolléganőm már egyszer kicseréltette, de azok most sem tökéletesek... Tudja valaki, hogy az Auris melyik változatában van hűtött kesztyűtartó?
Nekem is csikorognak a fekek, bar nem angyon, es azt sem tudom megmondani, hogy milyen szituaciokban. Ritkan, nem hangosan. Allitolag majus kozepen/vegen lesz egy visszahivas, mert mar uton vannak az uj fekpofak. Ha nincs visszahivas is erdemes erdeklodni...
Ezekkel a vészfékezéssekkel csak óvatosan... Bár kibírja, nem kifejezetten az üzemszerű használat kategóriájába tartozik. Ha sokat csinálod, előfordulhat, hogy barázdás lesz a féktárcsa, ami miatt a tárcsát felköszörülni, a fékbetéteket pedig cserélni kell. A féknyikorgás sajnos típushiba -- ez legyen a legnagyobb.
Normális forgalmat itt találsz: http://forum.toyotaclub.hu/
"Néhány vészfékezés 90-ről, 80-ról, 60-ról, és láss csodát: a csikorgás a múlté. Szerintem ennyi kezelés elegendő a probléma orvoslására, nem kell visszavinni a szervizbe." Hittem... Még egy nagyon picit mindig csikorog. Megint előjött:( Holnap megint vasalom, mert azért határozottan javult.
Senki? Ezt nem hiszem el.... Én azért rögtön megosztom a tapasztalataimat a többször felemlegetett fékcsikorgással kapcsolatban: Nos, nekem is - mint ahogy a Népítéletben olvastam, többeknek - csikorgott a fék, főleg alacsony sebességről történő lassuláskor. Nagyon bosszantó, pláne egy novi csentó autó esetében, ami jóval több, mint 4 milla... Szóval telefonáltam a szalonba, ahonnan hoztam és kapásból mondták: nem egyedi a jelenség, szaladjak be vele, "lesarkazzák" (leköszörülik) a betétek élét, ugyanis az okozza a problémát. Na, erre gondoltam: inkább picit megvasalom a féket. Néhány vészfékezés 90-ről, 80-ról, 60-ról, és láss csodát: a csikorgás a múlté. Szerintem ennyi kezelés elegendő a probléma orvoslására, nem kell visszavinni a szervizbe.
UP! Éleszteném a topicot, tekintve, hogy egyre többen hajtjuk ezt a frankó autót. Szívesen cserélnék tapasztalatokat, igaz még nagyon friss az autóm, de azért örömmel látnám/olvasnám mások véleményét, benyomását.
Bemutatóautót azért ennél kedvezőbb áron is adhatnának...
Egyébként időközben több szempontot alapul véve úgy döntöttem, hogy D-CAT kizárva (az ár csak egy volt a szempontok közül, és nem a legfontosabb). Mivel a céges finanszírozást kizárólag új autóra tudom igénybe venni (és csak lízinggel), ezért a használt piac eleve kizárva.
Nézzük sorjában. Kiindulásként tudni kell, hogy egy BMW e30 320i b20 m20 járgányból ülök át (ez a klasszik 3-as bmw, típusfrissített, sorhatos 2 literes benzines motor, teljesítménye fénykorában 129, nyomatéka valami 170 Nm, erősen pörgősre hangolt sportmotor).
A 2,0 D-4D Corollát eladták, így maradt egy Avensis (Aurishoz képest csaknem másfél mázsa differencia, persze pluszban). Nagyon fáint kényelem, óriási beltér, steril vezetési élmény. De... Ez a 2 literes motor messze (hangsúlyozom, messze) nagyobbat húz, mint a BMW a nyomaték- és a teljesítménycsúcs között lejtőn, hátszélben). Brutális. Motorról meg vagyok győzve... :)
Auris 1,4 D-4D, Luna felszereltség. A manuális klíma egy rettenet, kényelem messze a BMW fölött, valamivel (a könyöklő miatt) az Avensis alatt. Városi forgalomra elegendő motorerő, érzetre BMW-s, azzal a különbséggel, hogy ez sehol nem megy (a BMW legalább 4500 körül meglódul). Taposni kell, hogy menjen, bár az is benne van azért a pakliban, hogy megszokásból pörgősre vezettem, nem alacsony fordulatra, márpedig ugye a dízelek ott élnek igazán.
Komfort a rettenetes Thököly-úton is elfogadható, komoly menetzaj, zörgés, nyiszogás nyomokban sincs, a futómű teszi a dolgát, viszont nyilvánvalóan nem ad nagyautós, légrugós ágyikó-érzést (majd ha az kell, veszek egy Maybachot vagy Bugattit).
Kezelőszerveket nagyon nem néztem, erre majd még talán rászánok egy napot.
Váltó engem nem zavart, bár szokni kell, hogy ennyire magasan van (BMW-ben is kb. itt van, ha leeresztem az ülést). 6 sebesség nagyon tetszett, teljesen máshogy van hangolva, mint a BMW (ezt az Avensisben néztem). BMW-nél 2000 1/perc körül van ötödikben 70 km/h, itt ugyanezt a fordulat-sebesség párost negyedikben már kicsit túl is szárnyaltam (kb. 75 km/h, 2000 1/perc fordulaton), és akkor még bőven van rugalmasság gyorsítani (de még mennyi), és még két komplett fokozat a kb. 190 km/h-s csúcssebességig. Mostanában valahogy szeretek takarékoskodni, és ez határozottan tetszik.
Kanyarstabilitás, vezethetőség kitűnő, elsőkerék-hajtásúak között egész jónak mondható, bár nyilván nem autóztam ki határig. Az elektronikus rásegítéses sebességfüggő szervó inkább az Avensisben tűnt fel (autópályán 130 körül érezhetően bekeményedett).
Fék überbrutál, ezt lényegében nincs is értelme összevetni (a BMW 195-ös gumikkal, elöl tárcsa/hátul dobfék felállással, ráadásul kb. 150-200 kilóval könnyebben negyed ennyire sem lassul).
A múszeregység kicsit idióta, de elmegy. Megszoktam, hogy egy gombnyomás elég, hogy funkciót váltsak (fogyasztást, külső hőmérsékletet nézek sűrűn). Tempomatot, sebességhatároló automatikát nem tudtam kipróbálni, bár sok jelentősége nincs. Nem vagyok egy gyorshajtó típus.
Ja, a Sol felszereltség rádiója nem ette meg a sokfolderes mp3 CD-met, az első foldert lejátsza előre-hátra-keresztbe, de váltani (hiába van gomb rá) nem lehet. Hangzásra a Kenwood-Kenwood-Rainbow-Helix szettem nagyon erősen lenyomja, sőt, talán még a régi Corolla is nagyobbat szólt. Ezzel voltam erősen elégedetlen.
Egy negatívum tűnt még fel ott: a hátsó ajtónak ilyen wartburg-ajtó érzete van. Mintha nem lenne benne anyag, csak egy vékony lemez lenne (döng). Ittho meg az, hogy a csomagtartó jellege miatt a színre fújt lökhárító felső fele könnyen sérül, ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy gyári extraként kínálnak hozzá valami felragasztható alumínium védőlemezt.
Kb. ennyi.
A hátsó felfüggesztés merevhidas megoldás, kb. mint a Suzuki Ignis/Swift/Wagon-R+ kategóriában, tehát az előd Corolla E12-től egy hajszálnyit sem fejlesztettek (bár az is igaz, ebben a szegmensben ez nem komoly vásárolócsalogató).
Tegnap még a hecc kedvéért kipróbáltam a főnököm 1,6 VVT-i Corolláját. Hát... Azt lazán lenyomja a BMW gyorsulásban, kanyarodásban, vezetési élményben. Fékben nem. :-)
Tegnap, miután a Toyota budaörsi központjából jó ideje képtelenek behívni egy tesztvezetésre, bevonultam az Emil Freyhez testközelből megtekinteni egy Aurist.
A Corolla topikban s5tch topiktárs tapasztalatait részben megerősítő benyomásaim voltak.
Tesztvezetésre nem volt időm (1,4 és 2,2 Auris van bent tesztautónak, a 2 literes motort a Corollában tudtam volna kipróbálni), nyilván később visszamegyek még.
Beltért nézegettem, Sol felszereltséggel. Nem behatóan. Az anyagok egyértelműen a „mindent a szemnek, semmit a kéznek” elv alapján lettek kiválasztva, az ajtón lévő könyöklő melletti puha kárpit kivételével minden szentségtörően kellemetlen műanyag érzetet kelt (nyilván nem fogdosni kell, de akkor is).
Fontos tudni, hogy a benyomásaimat egy szűk 20 éves autóból átülve szerzem, tehát az összehasonlítás alapja nem az előd (E12 Corolla), hanem bőven régebbi. Emiatt nem éreztem vészesen kellemetlennek a tárolóhelyek dolgát és a vezető-ergonómiát.
Az mondjuk konkrétan nem derült ki, hogy ad. 1. milyen az alapmodellek hátsó felfüggesztése (merevtengelyes, mint pl. a Yaris vagy független, mint a D-CAT 2,2 Premium Active), továbbá ad. 2. a közös nyomócsöves nagynyomású dízel alapból tiszta, azonban az csak közvetve derül ki (és egyúttal lehet, hogy az én tájékozatlanságom), hogy a levegőt turbó pumpálja az égéstérbe. Mondjuk a teljesítmény és nyomaték-karakterisztika ez utóbbit erősíti meg.
(Kb. 10 perc alapján) tetszett: -- kulcs nélküli rendszer nagyon, nyilván magában nem áll meg, egy erős riasztó kell, -- műszerfal, -- érezhető--látható robusztusság (brutál mennyiségű anyag van benne), -- praktikus kiegészítők választéka elfogadható áron,
és ami nem: -- csak egyféle könnyűfém felnivel rendelhető (ami nem tetszik), -- műanyagok fogási érzete, -- nagyon lehetetlen a csomagtérajtó lecsukását segítő kis bemélyedés,
és ami közömbös benyomás: -- iszonyú steril, nehezen lehet érte autóként rajongani.
Alapvetően munkaeszköznek kell, a praktikum, a megbízhatóság és a fogyasztás az elsődleges szempontok, minden többi, így pl. a szerethetőség és a vezetési élmény (beleértve a teljesítményt) ez után jön. Egyelőre semmi nem verte le a lécet. (Ja jó, a D-CAT 7 milla fölötti ára igen.)
Végülis nagyjából igaz, amit írsz. A szűk keresztmetszet nálam az, hogy a céges prémium-juttatásba belefér-e az a 1,3 milla differencia, ami az öt ajtós D4-D 2.0 Sol és a D-Cat 2.2 közt feszül (akkor már tolótetőt is kérek, az a világ egyik legjobb autós dolga). Ha belefér, nyilván az lesz, ha nem, akkor 2.0 Sol, mert másnak egyszerűen nincs értelme (az Executive felszereltség a Sol-hoz képest nem hat meg, a sportos futóműtől meg én nem ájulok el, pláne akkor, ha pl. a fékek pontosan ugyanazok, mint az 1,4 VVT-i modellen, ami enyhén szólva is mókás).
A technikai specifikációk egyébként itt elérhetőek: http://www.toyota.hu/Images/AURIS_net_tcm266-552370.pdf
A BT kihangosító/tolatóradar kombináció 125 ezer forint egyébként.
Mondjuk az kétségtelen, hogy rengeteg fog múlni azon, hogy a tesztvezetésen milyen benyomásom lesz az autókról.
Ja, és adnak 5-6% kedvezményt az árból, tehát kb 6,3-6,5-ért hazavihető. Így pedig már nem drágább, mint pl egy Civic dízel, amiből ráadásul még alkudni sem lehet.
6,7 milliótól indul a 2.2-es, és eleve fullextrás. Benne van pl gyárilag a xenon, ami Németországban csak opció. Egyedül metálfényt, tolótetőt és tolatóradart lehet az autóba kérni. Egy hasonlóan felszerelt Premium Active Avensis pedig 8,6 millió, szóval messze nem ugyanaz. Arról nembeszélve, hogy az Auris gyorsabb is.
Hátöööö... Drága. Pontosabban sok pénzbe kerül. A 2.2 fullextrás majdnem 7,5 millió. Egy Avensis ára egy jobb motorral, ami már egy rendes középkategóriás autó, az Auris meg azért mégiscsak alsó-közép, mégoly becses is a beltartalma.
Találtam az európai oldalon egy kinti extralistát... Sajnos ilyenkor elég szar tudatosítani, hogy ami ott van, az itt nincs (hiába készül az autó pontosan ugyanazon a gyártósoron).
Nekem alapból a 2,2 L-es dízel a cél. Ha a menetpróbán meggyőz a 2.0 is, akkor az lesz, a legkisebben nem gondolkodtam.
Én a Cee'd-et alapból kiejtettem, szintén a jellegtelensége miatt. Viszont a vásárlók egy része idehaza van annyira árérzékeny, hogy az három oválisos embléma alapból ne győzze meg.