Topik a muzeális minősítés menetéről, a Muzeális Minősítő Bizottság (MMB) tevékenységéről. Írd meg az élményeidet, vagy tedd fel a kérdéseidet azoknak, akik már túl vannak rajta!
Írtam Neked, hogy SZEMÉLYESEN kell jelen lenni!! Egyelőre ezt: a muzeális jármű behozatalát a rendszámig "kulcsra készen" nem nyújtják komplett szolgáltatásként...
Megkereshetsz előtte egy szakembert és a szakműhelyt, ahol felkészítik a kocsidat, illetve már előtte megmutathatod ott a képeket a kocsiról, hogy mit szólnak hozzá...
A bukással az a baj, hogy viszonylag nagyon kevés a vizsgaidőpont. Nem úgy van, mint a Felügyeletnél, hogy ha kivágnak hétfőn, elvben akár pénteken visszamehetsz kijavítva...
Ha budapesti vagy, lehet, hogy legközelebb Pécsre vagy Debrencenbe kell menned a legközelebbi szabad vizsgaidőpontra - ha nem akarsz esetleg egy hónapot is várni....
Nagyon jól sejted-érzed, hogy a muzeális minősítés körül sok minden nincs igazán rendben és ha kihúzod a gyufát (mint én) akkor nagyon ki tudnak baszni veled... még olyan nyilvánvaló jogtalanságokat is szemrebbenés nélkül megtehetnek, mint ami velem történt és TELJESEN védtelen vagy, mert ez a bizonyos "minősítő bizottság" jogilag megfoghatatlan - nem úgy, mint elvben a jogi személyként fungáló Közlekedési Felügyelet - ahol ennyire nyilvánvaló koholmányok nem is fordulhatnak elő, mint amit pl. velem megtettek....
De ismételjük: ha nagyjából rendben van a gép, akkor semmi gond.
"sokan nincsenek megelégedve a minősítés menetével" - ne tévesszen meg a gyakoriság és a terjedelem, azokat a hozzászólásokat gyakorlatilag egyvalaki írta. A virtuális térben így torzul a valóság.
Ohh,akkor ez-ezek szerint-nem olyan,mint a "külföldről hozott járművek első forgalomba helyezés elötti viszgálata",ha elbukik,lehet addig vinni,amig nem jó????
A MAVAMSZ honlapja nem sok ujdonságot ir,de ott nem irnak olyanról,ki az,aki eszt az egésszet végigvinné,és GARANCIÁVAL!
Én komolyan azt hittem,-a visszaolvasott irások alapján-sokan nincsennek megelégedve a minősitések menetével,egyes személyek tulbuzgó okoskodásaival,
az elérhetetlen,megfoghatatlan bizottsággal....szóval valami büzlik az "OT"körüli dolgokkal!!!
Én,azért gondoltam-ami teljesen legális-hogy valaki,aki tudja,mit,hol,miért,mennyi-szóval aki megmondja nekem a dolgok menetét!Dijjazásért,ugye,ő sem a "márkatársi baráságból" él.....
Nos, én kettő ilyen "előzetes instruálást" hallottam, az egyiket ugyebá saját önnön magam, de az egyértelműen fikázás volt a javából ezerrel, nem jószándékú "előminősítés"...
Ezt a műfajt inkább ne feszegessük, válasszuk inkább a szakműhelyt és szakembert.
Ez nem egészen így van... Az esetek többségében tényleg nem kötnek Beléd.
Nálad előbb inkább adminisztrativ lépéseket kell tenni az USA papírok miatt, tehát bevámolni az unióba....
Itthon tényleg nem árt előtte egy hozzáértővel átnézetni, hogy nagyjából korhű legyen és rendben legyen, ez sem sokkal drágább, mint egy Jóker Joli... Mondjuk egy 912-esben azért lehetőleg ne legyen 6 hengeres motor, mert ez pl. ab start kizáró ok.....
Bevámolod kint az Unióba, behozod, elviszed egy olyan szervizbe ahol láttak már veterán autót, még jobb ha Porschét is, megmondják mit csinálj meg rajta, elviszed minősítésre az emígyen kijavított autód, a többi a szokásos agy azaz ügymenet.
Nem jól szűrted le az olvasott anyagot, ami nincs lezsírozva az is átmegy ha jó. Zsírzásról nincs tapasztalatom, nem is lenne egyszerű ügy az én olvasatomban.
Mindenesetre kicsit vegyél visszább, nem sok jó barátot fogsz ezzel a "megveszlek kilóra" hozzáállással találni itt szerintem.
Állítólag vannak ilyen Jóker Jolánok ebben a milliőben is... Amikor az én balhém csúcsosodott, nekem is ajánlottak ilyen Jolikát, hogy "higgadjak le", majd ő elintézi, nem lesz semmire gondom - csak fizessek....... Dehogy konkrétan kinek, menniyt, odáig ne mjutotunk, főlegazért nem, mert én ugyebár kíváncsiságból személyesen akartam végigjárni a lehetséges utat!
De. Sok szükség nincs rá, mert egyrészt a minősítési macera nagyjából előre megbeszélt időpontban zajlik és egy csekélyke fél nap rááldozásával túl lehet rajta jutni. És a várakozás se olyan uncsi vagy idegtépő, mnit máshol, mert az ember mindíg beszédbe elegyedik vadidegen sorstársakkal, ismeretségeket, akár barátságokat is lehet kötni ilyenkor, hiszen ugyanaz a hülyeség vesz körül itt mindenkit...
És van még egy ok, ami miatt nehéz a Jolánt szerződtetni: elvben kizárólagosan szükség van a tulajdonos jelenlétére egy nyavalyás aláírás megtétele miatt. Igaz, ez is jogtalan és értelmetlen, de előírták! Ha valaki Jolánka helyetted ír alá, az ugye okirathamasítás.... Megbízással elvben nem lehet elintézni... Bár állítólag olykor ez sem akadály.... Szóbeszédek vannak, megcáfolhatatlan konkrétumokkal még nem találkoztam...
Olyan mocskos cirkuszra, mint aminek én voltam a szenvedő alanya, nem igazán került máskor sor, ha gond van, az a szabályok helyenkénti agyalágyultága miatt van - ilyenkor tud igazán hatásos lenni egy Jóker Jolán...
A további ügyintézés: műszaki vizsga és központi okmányiroda úgszintén előzetesen egyezett időpontban zajlik, itt sem kell sokat várni és megy minden, mint a karikacsapás...
Sziasztok,jaj de jó,hogy rátaláltam erre az oldalra!!
Annak idején,mikor hollandból,németből,olaszból hoztuk a "roncsokat",mindig volt egy ember a Közl.felügyeletnél/nem vizsgabiztos/,aki mindig,mindenhol,mindenkit ismert!!Olyan nem volt,hogy nem találta a "vizsgabizotság" vámolhatónak az autókat,csak az ár nem volt mindegy!!!
Szóval,ez az ember olyasféle JOLY-JOKER volt,mindent,mindig el tudott intézni.A mozaikos főnökök sztem hétvégén nála potyáztak...
Kérdésem:valaki ismer ilyen a "Joker"embert,aki kordinálni tudja A-Z ig a veteránvizsgát,a behozataltol???Aki tuti,hogy mindent elintéz....