Az enyémben már 220 volt. Az égvilágon semmi baja nem volt, de most kellett volna egy nagy szerviz, gumi, jövőre műszaki, stb. Nem akartam megvárni, míg esetleg megadja magát. Mondjuk, sokat így sem kaptam érte. Jól jár vele valaki.
Húha! Mi lesz helyette? Ma pont Bravoval voltam dolgozni. Nagyon jól megy, normál vezetésre teljesen elég. Ugye 130 ezer van benne, nagyon jó állapotú, semmi nem zörög. Nem is cserélném ki, pedig nekem is mindig új autóim voltak...
A mai napon megváltam hű társamtól. Közel 11 éven át hibátlanul teljesített és még kissé megöregedve is tökéletes állapotban volt. Nem is értem, miért kellett megválni tőle. Na, most már mindegy! 😉
A hibajelenség amit leírtam turbo hiba volt. Tehát 1800-as fordulat, nem gyorsítasz/nem lassítasz, csak tartod gázon és be-be dadog, mintha a porlasztó kihagyna, gyorsítás/erő hibátlan volt, alatt/felette fordulaton semmi hibára utaló jel/viselkedés. Semmilyen alap/közismert egyéb turbó hibára utaló jel nem volt, nem füstölt, nem ment el a teljesítmény, nem volt rendellenes fütyülő hang, stb.
Egész középrészét kellett cserélni/felújítani a turbónak. Wizzard csinálta, tökéletes lett.
Tömítés készletet is megvenni és olajcserét ne feledd ha így jársz.
Mivel a rendszerük csak egyben "adja ki", s mivel ez a kábel leágazás a csatlakozóval a gyertyakábel része, csak egyben lehet megvásárolni. Talán azért drága mert a kábelek ebben a csatikkal egybe integrált műanyag sínben futnak....
Amúgy a trafó csatlakozók elhullása vélhetően nem újdonság, mert ugyan gyáriban szintén nincs csak trafo csatlakozó, utángyártottban már van egy csomó. Csak nem ezek törtek, hanem az az egy szál másik, amiből még utángyártott sincs, tudtommal. Mondjuk a legközelebbi gyertya cserénél már valószinűleg ezek a csatlakozók is ropira törnek.
Bontósok amúgy simán levágják a kábelt a csatival, nem sózzák el a teljes kábelgyűjteményt, csak éppen nincs bontott Tipo
Tipo 2016 1.4 16v 95 LE motor, s mivel a Tipo távoli unokatesója a Bravonak, gondoltam hátha tudtok segíteni.
A helyzet az, hogy gyertya csere folyamán a hőgombába menő kábel csatlakozója (biztosító pöcke) eltört (pont visszarakáskor, kiváló hőtűrő képességének köszönhetően, törik mint a ropi).
Mivel külön nincs ilyen csatlakozó - érdekes, a trafóhoz menő kábelek végén lévőből van több utángyártott is - márkaszervíz szerint csak egyben lehet a teljes alkatrészt megvenni (4 trafókhoz menő kábel csatlakozóval, ehhez a szenzorhoz menő elágazás,műanyag sín, stb.) 256 000 Ft -ért.
Miután magamhoz tértem, körbe néztem bontókban, de mostanában nem bontanak új Tipo-t.
Aztán arra gondoltam, ha a Bravo csatakozója esetleg ugyan ilyen, talán több Bravo-t találni bontóban, több esélyem van szert tenni a képen látható csatlakozóra. Feltéve persze, hogy ugyan azt a csatlakozót használták Giovanniék.
Esetleg tudnátok segíteni, megnézni, hogy ugyanezen csatlakozó van e a Bravok-ban ?
Ha a régit még nem vetted ki belőle, próbáld áthidalással cserélni. Tehát az újat az előtt kösd egy bikakábellel a kocsi sarujaihoz, mielőtt a régiről a sarut leveszed, aztán az újra a saruk felhelyezése után vedd le a kábelt. Akkor nem kell semmit tanítani a csere után.
Á, nem megy az (itt) olyan gyorsan. A szagember elvileg tegnap megrendelte az akksit, ma talán megkapja, holnap esetleg berakja. Csak semmi stressz! :)
Köszi a linkeket. Ezek az alap dolgok megvannak, ilyen miatt nem írnék ide...
Specifikus Mjet hibára gondoltam és meg is találtam miután visszaolvastam vagy 10ezer hozzászólást itt. 2014-ben írta vki, sajnos nem mentettem el hozzászólást, de ugyanaz a hiba lépett fel mint nálam.
A turbo tökéletesen működik ha gyorsítasz, nem füstöl, nincs semmi hibajelenség. Egyedül (és ezért gondoltam a hibafolyamat leírására másnál) ha 1800-as fodulaton tartod egyenletes sík úton a fordulatot, akkor be-be dadog pillanatokra, alatta felette tökéletes a működése. Na annak a forum társnak ugyenez volt a hibajelenség, csak utána nem jelzett vissza mi lett a megoldás. Először porlasztóra gyanakodtam, de nem az lesz (reményeim szerint, mert ott az értékek jók).
Levettem közben a turbót megy felújításra (tiszta olajdzsuva volt körülötte minden), 120 le-s változó lapátszöges, ott lesz a probléma előzetes diagnózis szerint, de most lesz szétborítva, majd meglátjuk, visszajelzek.
bocs, ez lehet felreertheto volt igy. nem az AGM akksin van a szenzor hanem az ilyen akksikkal szerelt autokon mint pl a Mito is. sajnos ebben a meretben is legalabb duplaja az ara, de annal tartosabb ill itt nincs mar hirtelen akksi halal a technologiabol adodoan.