Én tuning ügyekben szkeptikus vagyok. A motor és az erőátviteli rendszer alkatrészeinek méretezése komoly mérnöki munka. Annak idején valami mérnök ember jól kiszámolta a dolgokat. Nem jó abba utólag beleokoskodni. Tudom, hogy chip tuninggal pikk-pakk fel lehet húzni a motor teljesítményét/nyomatékát, de annak következményei lesznek a dugattyúkon, hajtókarokon, csapágyakon, a turbóban, a váltóműben stb. Nem hiszem, hogy a "csiptuning mesterek" rendelkeznek mindazzal az információval, hogy a beavatkozásnak milyen következményei vannak/lehetnek a motor/erőátvitel különböző alkatrészeire nézve, illetve hogy törődnek egyáltalán ezzel. Az ő küldetésük annyi, hogy a megrendelő kérésére többet hozzanak ki a motorból. De hogy ez hosszú távon mivel jár, az szerintem lutri.
Sokan aggódnak itt a topikon a "szakadásra hajlamos" vezérműláncok miatt. Szerintem az is ki van számolva...
Ha a számítás peremfeltételei igazak maradnak (vagyis jó olaj van a motorban, nem dzsuva; illetve a teljesítmény az eredeti, nem pedig 10-20 százalékkal több), akkor nem fog az elszakadni, legalábbis nem minden előjel nélkül.
Úgyhogy én nem tuningoltatok, és nem is vennék olyan autót, amiről tudom, hogy "megcsipppelték".
Ez az én véleményem, és természetesen elfogadom, hogy mások meg esetleg máshogy gondolkodnak erről.
"Ami ebben oroszlánrészt vállal, az nem más, mint az Infinititől származó V6-os hajtáslánc. Amit a Murano nem kaphatott meg, hogy ne merészkedhessen az FX vadászterületére, az a más vizeken evező Pathfindernek kijárt. És milyen jól járt vele a méretes doboz: ami csak közepesen teljesített a luxusosztályba törekvő M30d-ben, az kiváló társ a faragatlanabb terepjáróban."
V6 nak van valami típus nyavajája? Mint pl a vezermu lánc a 2.5 nel? Pathfinder bol sincs sok az ország ba (navara bol igen), de v6 bol pláne nincs. Ahogy nézelődtem. Nem Renault motor van a v6 ban is?
Ha kevesled az erőt 10-12% pluszt úgy beletesznek mint a huzat. És akkor már ott van mit a 190lovas. Persze nem okoskodás... Én fogyasztás csökkent miatt megcsinaltattam de az semmit sem ért.de ha + erő lett volan a cél azon nagyon sok műhely tud segíteni...
Ezt csak azért írom mert a 171 és 190 között sincs műszakilag komolyabb különbség.
Köszönöm a válaszokat. Ezek szerint a 3000 v6 és a 171le aut között nincs is fogyasztás beli különbség!? Amúgy gyors utána kereséssel kideritettem h ugyanaz az aut váltó van benne mint a Kia sorentoba (nekem is ez van. 140le és kicsivel 2t alatt van a súlya) ezt cserélném pathfinder re.
Így már 100%osan be tudom azonosítani a jelenségeket amiket leirtal: 80 alatti "kínlódás".
Ha most vennék, én is a 3.0-ás V6-ost vennék, ha az nincs, akkor a 190 lovas 2.5-öst.
Nekem a 171 lovas Euro4-es verzió van automata váltóval, és hát... nem egy erőművész. Azt mondanám, hogy aszfalton (főleg autópályán) épphogy elegendő a teljesítménye. Terepen viszont ez bőven elég, mert nyomaték van bőven. Nekem 11 liter körül szór a fogyasztásom. Sok budapesti araszolással ez felmegy 13 fölé, sok nem autópályás vidéki menettel meg lemegy 9 körülire. Autópályán is simán elfüstöl 11 litert százon. (Ez nálam 130-140-es tempót jelent.)
A fogyasztási többlet ellenére és megint automatát vennék. Kényelmes, bár nem túl okos. A nyomatékváltó áthidalókuplungja ugyanis csak valamivel 80 km/óra fölött zár (addig brutális szlipje van a hajtásláncnak - alapvetően ez a magas fogyasztás oka), oldani meg egy hajszállal 80 km/h alatt old. A 80 km/h-hoz nagyjából 1600-1700-as fordulatszám tartozik emlékeim szerint, a 100-hoz meg valamivel 2000 alatti. Autópálya tempóhoz (130-140) pedig 2500-2600 körüli fordulatszám tartozik. Onnan az enyém már nagyon nehezen gyorsul tovább. Ha kövér gézt adok, akkor azért, mert visszavált 4-dikbe (esetleg 3-dikba), és üvöltve pörgő motor mellett előbb "habosra keveri" az olajat - oldott TCC mellett ugyebár - a nyomatékváltóban, és csak aztán lesz gyorsulás. Ha meg finoman adom a gáz, akkor marad ugyan 5-dikben, zárt TCC-vel, de akkor meg a kis gáz miatt nem gyorsul jól.
Én amúgy elvagyok ezzel a 171 lóval. Nagyon nem hiányzik több, de ha most vennék Pathfinder-t, akkor azért valamelyik combosabb verziót választanám.
A fent említett verziókon túl van/volt amúgy 174 lovas Euro3-as verzió is. Ezzel jött ki 2005-ben, aztán abból lett a 171 lovas Euro4-es, amit váltott a 190 lovas verzió.
Az ablak feletti rész rozsdásodik. nagyon egyszerű ok miatt. Az ablakról felcsapódnak a kavicsok és odaverődnek a peremhez, amitől a sok víz miatt elkezd rohadni. Nekem 8 év alatt 2x kellett javítanom.
Az újabb kivitelen 2014- mr van egy kis gumi perem ami megvédi ettől... rájöttek erre a hibára a japók.
Nekem volt 2,5 171 LE, 8 évig használtam, kb 300,000 km-t nyomtam bele.
Ez manuális volt, fogyasztás 8,5-9,5 l között volt.
Most 3,0 l V6-os van, (Infiniti motor ha jól tudom) automata 7 sebességes, fogyasztás 10,5-11,5 l között stabilan.
Az automata váltó alapállásban lomha, de van S mode, amikor sokkal gyorsabban felvált, sokkal gyorsabban reagál a gázadásra. Ne kérdezd milyen fordulaton, sosem figyeltem.
A két autó között ég és föld a különbség. A V6 mindent visz.
Üdv. Nézegetem a pathfinder eket belföldön és külföldön egyaránt. Két kérdésem lenne : 170-190 le melyiket érdemesebb? Mivel szerkezetileg ugymondvan nincs nagy különbség...
A másik kényesebb kérdés :aut vagy manuális? Mekkora a fogyasztás különbség? Hideg motorral gyorsitasnal mikor kapcsolgat fel az aut? Pl 100 nál mennyit pörög a motor 6ba illetve automatanal?
Mekkora sebessegnel kapcsol leghamarabb az aut 5be(egyenletes tempónál, tehát nem intenzív kigyorsitasnal? Köszönöm előre is a válaszokat
Az én tükreimmel is előfordul, hogy nem csukódnak be, főleg hidegben. De én nagyon ritkám használom ezt a behajtós funkciót, úgyhogy nem igazán izgat ez.
Ez amit én láttam Dunaszerdahelyen volt szintén fehér. 200 valamennyiezer km volt rajta komplett ki volt belelve a motor, elszakadt a lánc, eltörött a bütyküs tengely ,szelepek ko . Én előtte vettem a pathfinderrem megmondom őszintén mikor megláttam majdnem elbőgtem magam. Szerelő azt mondta ez olyan 2000euró kár. Azóta mindenre figyelek az enyémbe 145000km van és gondolkodok rajta ki e cseréltessem a láncot.
Van egy gondom most vettem èszre hogy nem csukodik be a jobb visszapillantó tükröm, szerintetek nekiálljak szétszedni?Hol lehet a hiba?
Hát, én biztos ami biztos alapon megnézetném... Ha időben elcsíped a hibát, akkor sokkal kevésbé drága a javítás. Ne érts félre, ha a turbóhoz hozzá kell nyúlni, az mindenképp drága lesz, de nem mindegy mennyire.
Most így utánagondolva a turbó hangjának, én egyedül akkor hallok valami nagyon halk fütyülés szerű hangot, amikor a motor beindítását követően (hideg motornál) először pörög fel a turbó. Akkor úgy valahol 1500 és 2000-es motorfordulat között van nálam is valamiféle turbó hang, de nagyon halk, és teljesen normális tónusú. Azt nem tudnám megmondani, hogy üzemmelegen is megvan-e ez a hang. Igyekszem majd odafigyelni rá, és jelentek.
Aha... most hogy mondod, eszembe jutott még egy típushiba: a csomagtérajtó rozsdásodik a rendszám fölött, ott, ahol az a krómozott izé van, amiben a rendszámtábla világítás is lakik. Azt javíttatnom is kellett pár éve.
A tetőn a víz elvezető árkok sarkaiban nekem is van egy icipici rozsda, de nem jelentős. Megmutattam egy karosszériásnak, de csak legyintett rá. Pedig neki ez meló lett volna...
Itt a környéken voltam bent egy autókereskedőnél, volt bent egy fehér szlovák rendszámu pathfinder. Kérdeztem h eladó-e? De nem volt az, elmondása szerint javításra vitték be, elszakadt a vezermü lánc, Kb. 500e. Km volt benne.Azt momdta, hogy 1 millió km-t elmennek ha karban van tartva. Meg néztem közelebbről is, csomagtartó felett a tető tiszta rozsda volt, mástól is hallottam, igaz navaránál, hogy a szelvedő felett elkezdett rozsdálni a tető.. Nem tudom, hogy egyedi eset vagy típushiba de én ha vennék odafigyelnék erre is, pl egy festék vastagság mérővel megnézném, h a tető ezen részei nem voltak-e javitva.
Hello. Azt szeretném kérdezni, hogy nektek is fütyül hidegen a turbó? Na meg a vezérlés még mindig nem hagy nyugodni . Nincs abszolult meghatározva mennyi km nél kell cserélni?
Típushiba a hátsó kerékagyak szétesése is. Állítólag csak 60-80 ezer kilométert bírnak ki, de az én bal hátsóm a 180+ ezer kilométernél adta meg magát, a jobb hátsót meg ez után elővigyázatosságból cseréltem.
A turbóra azt mondták, amikor a 210 ezres szerviznél ellenőriztettem egy olajszivárgás miatt, hogy "ó, hát ez ennyit szokott bírni"... fel kellett újíttatnom.
Továbbá, típushibának nevezhető még a hátsó külső kilincsek szerkezetének törése is, de az nagyon olcsón javíttatható, igazából szóra sem érdemes.
Én másról nem tudok.
Hogy 2-3 százezer km-rel "szabad-e" megvenni egy autót (bármilyet), szerintem nem jó kérdés. Az a fontos kérdés, hogy ki és mire használta eddig, illetve miként tartatta karban.
Alvázszám képében segítségre lenne szükségem. Arról van szó, hogy ki akarom hajítani az autómból a gyári navigációt, mert évek óta nincs hozzá térkép frissítés. azt tervezem, hogy átépíttetem a középkonzolt olyanra, mint ami a nem OEM navigációval szerelt R51-esekben van. Abban ugyanis szabványos 2DIN-es lyuk van a középkonzolban, amibe olyan fejegységet tesz az ember, amilyet akar. Ehhez az átépítéshez kéne nekem egy olyan autó alvázszáma, amiben ilyen sima 2DIN-es középkonzol van. Azért kell az alvázszám, hogy pontos cikkszám listát tudjon lekérdezni a szerelőm, hogy pontosan mi kell ehhez.
A helyzetet bonyolítja, hogy az én autóm 7 üléses, automata klímás kivitelű, aminek vannak spéci kezelőgombjai a hátsó fertály klíma szabályozásához.
Ilyen az én autóm középkonzolja:
És ilyenné akarom átépíttetni:
Ha valakinek ilyen középkonzollal szerelt autója lenne, és hajlandó lenne megadni az autója alvázszámát, az sokat segítene rajtam.