Kedves Béla, köszönöm! Egyrészt keményen elkötelezett vagyok az elektromos mobilitás magyarországi megvalósításáért. Létrehoztunk egy non-profit szervezetet is egy szövetséget, amelynek természetszerűen bárki tagja lehet, aki tenni szeretne valamit az ügyért. Másrészt ez egy nagyon nagy piac lesz, bőven lesz benne lehetőség sokaknak. Mi az úttörést vállaltuk. Harmadrészt készek vagyunk együttműködni más vállalkozásokkal, együtt hamarabb jutunk messzebbre... :) A Reva forgalmazására is független márkakereskedői hálózatot építünk, nem mi magunk akarjuk az értékesítési pontokat is működtetni. Üdv, János
Szia János! Írtam már, hogy jó ötlet? Amikor kint jártál, akkor akartam! Csak gratulálni tudok hozzá, amennyiben nem a magyarországi vállalkozók kirekesztését jelenti! Tulajdonképpen csak befektetés kérdése, s egy generáció belenőhet úgy az elektromos autóba, hogy az alapokat is Te biztosítod társaid segítségével hozzá (elektromos miniautó-, roller-, kerékpár-, robogó és már célban is vagyunk)! Üdv.: Béla
Nálunk is elérhető lesz, dolgozunk rajta. Addig is ha ellátogatsz a www.villanyverda.hu ra, ott feliratkozol a hírlevélre, akkor elsőként fogod az infókat kapni mindenről, ami elektromos és mozog... :)
Röviden: nézze meg a kontaktokat, meg a forrasztások, különös tekintettel ott, ahol hőmérséklet is van (áteresztő tranyó, nagyteljesítményű ellenállás, csatlakozók)
Egyes esetekben lehet gond vele. Nem tudom milyen áteresztő tranzisztor típus van rajta, de láttam már elégtelen hűtéssel ilyet.
A lényeg ugyebár, hogy van valami referencia feszed, amit általában mostanában szeretnek "programozható" zenerrel megoldani. Ez megy egy komparátorra, a komparátor másik ága figyeli az aksi feszültségét. Ha az aksi feszültsége nagyobb mint kell, billen a komparátor, az áteresztő tranyót nyitja. Ennél azért összetettebb a dolog, de talán tömören ennyi elég.
Az áteresztő tranyón viszont átfolyik a teljes töltési áram. Nem tudom hány amperrel tölt, vagy van-e gyorstöltés nagy árammal, és akkor mennyivel tölt. Ha pl 5 A-rel tölt, az komoly disszipációt tud a tranyón létrehozni, vagy akár a soros figyelő ellenálláson - már ha van ilyen. Azaz fűt mint állat. Ha tökéletlen a hűtése, vagy azzá vált valamiért, akkor csak idő kérdése, hogy kinyírja, vagy ha a kontakt romlik, akkor ott indul el a disszipáció, és ez olyan folyamat lesz, aminek következtében romlik tovább a kontakt.
Sok esetben a tranyókat pl. úgy hűtik, hogy nincs külön hűtőborda, hanem a nyák lemezre van leforrasztva a hűtőzászló. Na ez is komoly hibaforrás tud lenni, főleg az ólommentes forrasztásoknál, amik idővel érdekes dolgokat szoktak/tudnak produkálni.
Köszi! Igen, amikor kiiktatják a BMS-t akkor megy a moci. Arról beszél, hogy korrodáltnak látszik az IC. Én magamtól azt javasoltam látatlanba, hogy vmi műgyantával ki kellene önteni (tisztítás/javítás után) a BMS-t.
Szia! Még csak olyannal találkoztam, hogy a BMS-nek volt igaza; valóban vacakolt az akku amikor lekapcsolgatott, de kontakt-hiba esetén ez éppúgy előfordulhat. Javasold neki, hogy amikor újra leáll; próbáljon BMS lekötésével tovább üzemelni! Üdv.: Béla
"knorti"! Nézz vissza a 88.sz. h.sz.-ra, ott látod a 800W-s képét! Ha a 80-asra nézel vissza, ott az enyém van félig átalakítva, de most is fejlesztem tovább!
Szia! Akkor vedd fel a kapcsolatot Trepák Zoltánnal, a 800W-s robogóját most 206 eFt-ért adja! Ha nem magamnak építgetném a robogómat, hanem készen akarnék venni, akkor azt választanám! Üdv.: Béla
Kösz ezt láttam, csak éppen a duplájába kerül. 800.000+ Ft-om nincs egy robogóra. Ez soha nem hozná be az árát. Ez 350 Ft-os benzin árral is 2285 liter. Vagy 200e-ért egy benzines és még 1700 l benzin, azaz 3 literes fogyasztással 56.000 km. Szóval ilyen áron nem leszek zöld az biztos.
Sziasztok, Ez szerintetek megéri az árát? Máshol is megtaláltam, ott 2kw-osnak hirdeti. Német tudásom elég hiányos, hátha valamelyikőtök ki tud belőle bogarászni valamit. Mindenképpen venni fogok egy robogót a nyáron, de még nem döntöttem, hogy új de kínai, használt de márkás vagy elektromos legyen.
Szia! A teljesítménnyel nincs is semmi baj, de a tervezési végsebessége nem 45km/h, ezért vagy vizsgáztatni, vagy a végsebességét korlátoztatni kell! Ez utóbbi lenne ideális, ezzel él a Tech-Mobil is! A lítiumos akkuk nagyon jók és drágák is, ez tükröződik a robi árában, de csodára azok sem képesek! Komolyabb méretezéseknél az akkupakk teljesítménye a motor teljesítményének legalább kétszerese szokott lenni, különben az alulméretezés az akku élettartamát csökkenti (ld. BARONI)! Szerintem érdemes lenne a Tech-Mobil-t megkeresned, Mohos Tamás a Te embered! Üdv.: Béla
Ezekre tényleg nem kell rendszám? Sima 50ccm-es rogogóként használható, 1 smk-s kötelező biztosítással? Végig olvastam a forumot, látom, hogy a régebbi-másfajta akksikkal mindenkinek gondja volt. Ezek a líthiumosak már jobbak? Garantált 2000 feltőltést igérnek...