Elnézést, hogy eltűntem! Nos a 2. kulcs nyomógombokra nem reagál semmit. A gyújtáskapcsolóban gyújtást ad, pl.: bekapcsolja a műszerfalkijelzőket és a rádiót, az automata klímát, de indításkor eltűnik a gyújtás.
Mond ez valamit neked? Nem tudom nem mondok-e hülyeséget, de talán nem oldja az immobiliser jelét?
Szia! azóta sok infót begyűjtöttem, a lényegesebbjei, az autó 6 hónapig állt a CH telephelyen, nálam meg vagy 1,5-et. A szerelő szerint egyszerű szimering kiszáradás is lehet. Nos megtudtam, hogy 2,8 liter olaj kell bele. Leeresztettem a régit, vettem be FINA 75W80 gyári olajat és felöntöttem, plussz egy szimering adalékot tettem hozzá. Mivel azt mondták mennem kéne már vele, igaz az autót-heti 1-2 napot használjuk pár km-re- így csináltam egy IKEA-ás nézegetős utat Pest-Citybe mire hazaértem minden megszűnt! most tehát okés! A sebváltó az sajna nem BMW-s, de majd ha ülök egy másik ilyenbe kipróbálom és meglátom mihez képest jó vagy rossz. Egy gond maradt már csak a 2 kulcs, pótkulcs sajna nem nyitja az ajtót, ezt így kaptam hozzá, tudták, hogy hibás, azaz kellene egy pótkulcsot szereznem vagy ezt feléleszteni, erre van ötleted?
Amúgy köszi az újabb - nekem ez volt vele a bajom még - infókat!
Sajnos nem tudok már ebben segíteni, ennyire nem értek hozzá. Ha biztos vagy benne, hogy váltóolaj, akkor passz. Nekem akkor volt olajfolt alatta, amikor a motorolaj csöpögött, ezt nálam a műanyagból készült termosztát-ház vetemedése okozta (ebbe bele van vezetve vmiért a hűtővíz és az olaj is), aminek cseréje után (26e Ft) megszűnt.
A kuplung nekünk 155ezer óta (ahogy megvettük) fent fog, de még nem fogyott el a tárcsa. A váltó fokozatbevétele a "szárazon" futás követően váltóolajcsere után lett nehezebb pár ezer km-ig. A bontott váltó az mint a vaj :)
Ha komoly aggályaid vannak, én inkább szerelőhöz vinném, mondjon ő verdiktet, mert a fórum és a távgyógyászat ilyenkor már nem elég szerintem.
Szia! és Üdvözöllek! Nagyon profi és kimerítő volt a válaszod! Bírom, ha valami értelmes is elhangzik! Nos való igaz én is ezzel kezdtem, hogy alaposan az aljára néztünk. És láss csodát, csöpög is az olaj a váltóból, méghozzá olyan tiszta, mintha a flakonból csöpögne ki. Bár azt nem tudom a váltóból milyen színűnek kellene lennie a "fáradt olajnak".
Az olaj szintet megnéztük, ugyan fogyott, de max 1 dcl. hiányozhat. A csöpögés a váltóoldal felőli össze-csavarozás oldalán jelent meg, és nem a kuplung-motor oldalon. Van ott egy összeszerelő keret - gondolom maga a kuplung szerkezet háza. Nos azt hogy tudod, hogy maga a csöpögés mitől van? azaz a tömítettség hogyan sérülhet meg? hisz ott elvileg teljesen zárt térnek kellene lenni. Nem valami szimeringes csöpögés ez, kell ott lennie tömítésnek, gondolom. (utánahúzni nem is akartam mert vagy 3 csavart csak belülről a kuplungházból lehetne meghúzni, így egyoldalra "elhúzni" nem lenne szerencsés".
Másik kérdésem még, hogy a kuplungom is elég fent fog, ami egyszerű tárcsakopás is lehet,.... de kérdésem, a kuplung hidraulikája az hol van?? nincs összefüggés ebben a "hármasban"? olajcsöpögés-kuplung fent fogás-váltóbúgás-(sebességek nehézkes vétele-különösen 2.-es) (amúgy 144.000km.)
A mi 1.4-esünknél az volt a gond, hogy elcsöpögött/elfogyott a váltóolaj, és ezt nem észlelték / pótolták időben. Állítólag hajlamos elcsöpögni/elfogyni a váltóolaj ennél a típusnál, úgyhogy annyit célszerű tenned óvintézkedésként, hogy ellenőrizteted a váltóolaj szintjét is mondjuk olajcserénként (tehát legalább évente), és ha fogy, akkor utántöltetsz/kicserélteted.
Mi már úgy vettük az autót, hogy kicsit volt hangja a váltónak, a szerelő mondta is amikor ellenőrizte a váltóolaj szintjét, hogy kevés és ez valószínűleg betett a váltónak. Ekkor lecseréltettem a váltóolajat, de mondta a szerelő, hogy valószínűleg néhány tízezer km után váltójavítás lesz szükséges. Ez volt kb 160ezer km-nél, elmentem vele még boldog 30ezer km-t, majd kb 192-195ezernél kezdett egyre hangosabb, búgó hangja lenni, ezért szerelőhöz vittem. A szerelő mondta, hogy nem érdemes javíttatni, mert drágább lesz, mint a bontott, így bontott váltó került bele.
Remélem kimerítő választ tudtam adni, ha valami kérdés maradt, szívesen válaszolok.
Üdv! Hát...., le a kalappal! nagy tisztelettel megköszönöm a valós és kézzelfogható infót!!! ez használható tanács! sokat ér! Holnap reggel 8-kor ígérem belenézek a visszapillantóba, mert remélhetőleg rákerül a rendszám és kezembe kapom a kulcsokat!
Köszi még egyszer! (és bocsi, ha még zavarlak!! majd)
Megtennéd, hogy egy picit konkrétabban írsz a sebváltó problémák általad ismert jelenségéről és az esetleges megoldásokról?
A váltóprobléma mindenképp egyedi eset az 1.4-es benzineseknél.
Valamint ha van tapasztalatod a vezérműszett cserével kapcsolatban akkor arról is! (mi a gyári szettje? milyen márka? mikor van periódusa? milyen olajat és szűrőt használsz avagy mit szeret vagy mi kell a kocsinak?)
Ha hátranézel a visszapillantóban, láthatsz egy Elf matricát az ablakban. Azt nem a szél fújta oda :-)
A benzines motorokba az Elf Evolution 900 SXR 5W-40 "a" gyári olaj. Ez egy korszerű, szintetikus technológiával előállított olaj, nem is drága, nincs értelme mást használni. Én ezeket a Kauffernél szerzem be.
A gyári szűrők Purflux és Mecafilter gyártmányúak, a gyertyák Eyquem-ek. Szerencsére ezek is kifejezetten olcsón szerezhetőek be autósboltokban. Gyakran szürke-sárga Renault dobozban kapod meg a cuccot. Szűrőkért a Filter Centerbe járok.
A vezérlés csereperiódusa a te autódra 6 év vagy 120e km. Ha nincs nagyon hihető bizonyíték arra, hogy egyszer már cserélték (számla, szervizkönyv bejegyzés), akkor csináltasd meg mindenképp. A szíjszakadás nagyon fáj! A motornak is, meg neked is - anyagilag!
Vezérlés szettből érdemes elmenni a márkaszervizbe, és a Motrio termékcsalád iránt érdeklődni. A Motrio a Renault idősebb autóihoz elérhető "második vonalas" alkatrész márka, de gyakorlatilag a gyári alkatrészt kapod meg, csak jelentősen 20-25 százalékkal alacsonyabb áron.
Nagyon köszönöm a villámgyors hozzászólást!! Bár "Sírásó" kolléga válasza is jó lenne - ha majd olvassa megköszönjük neki - hisz az övé, a típus azonos! Még egyszer köszi! További b.m. közlekedést!
Az általam ismert probléma a hangos váltó volt, zörgött, fémes surlódó hangja volt. Aztán összeakadtak a fogaskerekek, első kerekek megálltak. Ez volt a hibajelenség. A többit írtam.
Olaj shell megy bele, pontosan nem tudom melyik, a szerelőm veszi, szűrőkkel együtt. Azt tudom, hogy 10 ezrenként cseréljük. Vezér mű szett nekem 120 ezernél volt csrélve, gyáro beszállítóét tette bele. Márkát nem tudok. 160 ezernél volt izzító gyertya csere. 120 ezernél volt még fékbetét csere, ami azért bírta ilyen sokáig, mert autópályán jártam vele.
Tisztelettel Üdvözöllek! és mindenki mást is a Modus táborban! Megtennéd, hogy egy picit konkrétabban írsz a sebváltó problémák általad ismert jelenségéről és az esetleges megoldásokról? Valamint ha van tapasztalatod a vezérműszett cserével kapcsolatban akkor arról is! (mi a gyári szettje? milyen márka? mikor van periódusa? milyen olajat és szűrőt használsz avagy mit szeret vagy mi kell a kocsinak?)
Sajnos a váltónak nem kellett olaj nélkül mennie. Én az 1.5 dci-vel jártam úgy, hogy 130 ezernél megadta magát, pedig cseréltük benne az olajat, jó minőségűt tettünk bele. Amikor a bontósoknál kerestem váltót a kód szerint, egyik rögtön mondta, hogy azt felejtsem el, sima csapágyak vannak benne. Teljesen azonosat - ami kúpgörgős - ajánlott helyette. Jelenleg az van benne.
köszi, de sajna győri vagyok, egerszegi szerelő túl messze van.
Amúgy egy sima féklámpa-kapcsoló csere megjavította, de a hátsó ablaktörlő továbbra is rakoncátlankodik.
Ha már benne vagyok, írok egy kis hosszú távú tapasztalat:
2004-es 1.4-es benzines a miénk, 2011. januárban vettük 155ezer km-rel, néhány nem túl jelentős töréssel, kiiktatott jobbelső villanyablakkal (típushiba az elromlás és fiatal korában drága lett volna a javítás).
Most 209ezer van benne, nagyobb zűrök nélkül lezajlott az elmúlt négy év. Na jó, a váltócsere tán kissé túlméretes probléma, de végülis azt jelezték előre, hogy be fog következni.
hibalista:
-jobb hátsó ajtót nem zárta a központi zár (ajtózár szétszerelés, sok wd-40 és megjavult)
-váltó már vételnél búgott (korábban egy ideig olaj nélkül mehetett) ami kb 190ezernél eldurvult, végül váltócsere (bontott 70ezerért) oldotta meg
-jobb első kerékcsapágy (20ezer - ezzel konkrétan átvágtak)
-komplett hátsó féktárcsák, fékbetétet cseréje 205ezernél (50ezer olcsósítva)
-olajcsöpögés volt a blokknál, mint kiderült az elvetemedett termosztát-háznál csöpögött (26ezer), ez egyúttal magyarázattal szolgált (és megszüntette) a hűtőfolyadék télen való fogyására is.
-209ezer km-nél elhalálozott a féklámpa kapcsoló.
Persze vannak ilyen apróságok, hogy kiég a rendszámtábla izzó, meg rég nincs megvilágítása a klímakonzolnak (gondolom a fél műszerfalat ki kellene pakolni azért a pár izzóért). Egyébként kulcs elfordít, brümmög, megy, fékez, hibátlan.
MÓkás, hogy feljövök segítséget nézni a fórumra, és látom, hogy a többiek is hasonló gonddal küzdenek...öregszenek a Modusok.
Elektromos zűrről van szó:
Egy hónapja párszor volt, hogy a hátsó ablaktörlő megbolondult, egy törlés helyett törölt vagy ötöt, aztán utána nem volt hajlandó többet megmozdulni (hiába tekertem a kapcsolót), csak az autó újraindítása után.
Ez elmúlt, de talán egy hete szóltak, hogy kiégett az egyik hátsó lámpám.
Na, ez is igaz, de sajnos ezzel egyidejűleg féklámpák sem működnek többé (mind a három egyszerre nem működik).
Ez egyrészt elég para, hamar javítandó, ugyanakkor fogalmam sincs hogy kezdjek hozzá.
Véletlenül nem fordult elő valakinél ugyanez? Valami vezeték/csatlakozó nyűgre gondolok, de nem tudom merre induljak.
A jobb hátsó izzót cseréltem, így a normál hátsó fény működik, de a féklámpa nem.
Ellenőriztem a biztosítékok a féklámpakapcsolót, sajnos az jó volt.
Reméltem, h a hátsó ablaktörlő zűrje meg fog oldódni a hátsó lámpák javításával, de ezek szerint nem ...
(A szerelő szerint negyven éves probléma a Renault - nál, hogy az egyik eret alulméretezik: befele 4 szálon megy, kifele egyen, és ugyan akkora a keresztmetszete. A csatlakozót kikerülte egy kis odaforrasztott rézdróttal, fél óra sem volt.)
A családban 3 évig volt használatban egy 1.4-es Grand Modus is. Napi 2x35 km-es vegyes (városi és hegyvidéki) úton sem volt sokkal jobb a fogyasztása, mint az én 1.2-esemé, csak jobban ment a turbó miatt!
Ha visszaolvastok jónéhány bejegyzést, akkor kovi76 néven megtalálhatjátok, hogy az én 1.2-es Olé verzióm hogyan is szuperált az elmúlt 7 évben.
Ahogy kissat-nak, úgy nekem is elöször a generátor csapágy kezdett el zörögni, majd a gyújtótrafó adta meg magát. A bal ablakemelő műanyagja nekem is eltört, aksi cserére szorult, de nagyobb gond nem volt vele. Most a bajuszkapcsolók szórakoznak. Néha az első ablaktörlők kapcsolásakor magátol elindul a hátsó is és a másik oldali ugyanilyen kapcsolóval pedig a fényszórók nem akarnak lekapcsolódni. (Gondolom mindkét oldal kontaktos már.)
A fogyasztása tartósan 7 liter. (Minden tankolást jegyzek, átlagolok.) Igaz, hogy én napi kétszer 6 km-t teszek meg vele Pécs városán belül. Ha 60-100 km felett megyünk, akkor rögtön egy literrel lejjebb megyek vele. Évente megyünk vele Horvátországba autópályán is (2x450 km) gond nélkül, megpakolva 2x2 fővel viszi a tartós 130-at. Az elmúlt két évben tetőboxszal együtt! (Első évben szólóban kipróbáltam egyszer és elérte a 163-at, de nem ajánlom! 150 felett már fel akar szállni!) Nem egy erőgép az biztos, száguldozni nem kell vele és az előzést is meg kell gondolni! A fokozatok szerintem rövidek. Városi használatra van tervezve, tipikus városi autó, esetleg (aki megteheti) második gépjármű: futkosni bevásárolni és a gyerekekért, stb. A parkolás pedig egyszerű vele - olyan helyekre is beálltam már, hogy csak néztek.
Fura h a fórumtárs által linkelt képen 185 60 r 15 a gumi: gyárilag 165 a "feketekilincsesé".
Ha megveszed, hamarosan nagyszervíz jön, a Renault nekem valami 180 000es ajánlatot adott, barátilag is 12 felett fájt, gyári minősítésű alkatrészekkel.
1.2es hagyományos, fekete kilincses. Szeretjük. 60000ig izzócsere volt és egy generátor csapágy, amit 2-3000 km múlva úgyis cserélni kellett volna. Ideális kis-nagy autó. Hátul is meglepően jól el lehet férni, a szervó miatt meg a parkolásnál is nagyon kezes. A futómű kiemelkedően jó a kategóriájában, a fék satu és a kasztni biztonságos.
Főleg városban használjuk, de a megengedett sebességet bőven át lehet lépni városon kívül is. Valóban lomha (5 fővel klímával emelkedőn egészen meglepő), de én is az vagyok. A fogyasztást nehéz megmondani, 10000-en 7.5 a legrosszabb átlag, benne egy teljes tél, hideg motor stb., szerintem nem rossz. Autópályán 130nál azért már bőg a motor. Nem hinném hogy többet fogyaszt a TCE-nél, csak az dinamikusabban gyorsul. Nekem a lomhaság megér annyit, hogy nem kell a turbó hibájától parázni.
Vállalva a mazsola címkét én megint megvenném a hagyományos 1.2eset, tudva, hogy hol és hogyan fogom használni.
ADAC szerint megbízható volt anno. Elektromos ablak prücke típushiba, érdemes visszakeresni a fórumban ha előjön valamikor.
kinézőben van egy grand modus vásárlás. 1.2 - es, nem turbómotoros. Én szeretnék véleményeket hallgatni, használhatóságról, fogyasztásról, és minden olyan dologról ami érinthet. Nagyon szép a gépjármű, és csak 55 ezer kilométer van benne. 6 éves, és 1.500.000 Ft.
Maga a Grand Modus egy remek autó, nekünk ilyen van. Zseniálisan ki van találva, maximálisan praktikus, a maga réteg kategóriájában a legnagyobb király. Tisztességes anyagokból, tisztességes minőségben van összerakva, csupa egyszerű és kiforrott műszaki megoldásból építkezik.
A márkára jellemző gyors értékvesztés előny vásárláskor, hátrány eladáskor.
A mi autónkat nagyon szeretjük.
Ami óvatosságra intene ennél az autónál, az a motor.
Az 1.2-es szívóbenzin kifejezetten kellemes a Twingóban, de ez az autó másfélszer akkora tömegű, és a magas építés miatt a légellenállása is magas. Nem vezettem Grand Modust ezzel a motorral, de erősen azt gyanítom, hogy városon kívül használhatatlan, és városban sem egy fürge jószág. A rövid fokozatok miatt 50-ig azért elmegy, de a fogyasztása meglepően magas lehet, hiszen a motort állandóan pörgetni kell.
A másik dolog a felszereltség. Ez a fekete kilincses változat szándékos butítás eredménye, a belső tér anyagai látványosan rosszabb minőségűek, mint a mi Dynamique-unkban, és olyan alapvető dolgok hiányoznak, mint pl. a ködlámpa.
Az ár magában nem lenne rossz, de egy picit több pénzért sokkal jobb Grand Modusokat lehet kapni. Persze kicsi a kínálat, ki kell várni, de szerintem az irány a TCE (turbós-benzines) motor és a Dynamique felszereltség legyen.
Én azért fordulok most hozzátok, mert kinézőben van egy grand modus vásárlás. 1.2 - es, nem turbómotoros. Én szeretnék véleményeket hallgatni, használhatóságról, fogyasztásról, és minden olyan dologról ami érinthet. Nagyon szép a gépjármű, és csak 55 ezer kilométer van benne. 6 éves, és 1.500.000 Ft.
Válaszaitokat köszönöm, nem szeretnék bajba kerülni.