Szia!Múlt héten beszéltem egy taxissal. 7-es Golf kombi szintén 1,4 TSI 122 le. Ugyanúgy megvan nála is. Annyi,hogy ő csak reggel hallja időnként (nagy hidegekben csak nagy ritkán) , mert ugye folyamatosan mozog. Nem áll 4-5 órát napközben. Ne foglalkozz vele és ne hagyd, hogy a szerelők mindenféle diózással, meg trafó, gyertyacserékkel, szoftverfrissítés stb. leszedjenek. HA megnézed a computer sem ír ki ilyenkor semmit. Ezt a szerelők is JÓL TUDJÁK,hogy mi................................... , csak jönnek az ötletek.... . HA meg idegesít, akkor amikor elkezdi, egyből leállított a motort és újraindítod. Akkor ugye semmi. Én nem teszem ezt mert nem izgat.
50 ezer... az nem semmi. Dunakeszi Bosch szervizben 22.500-ról kaptam árajánlatot tavaly. (16,5 a gyertya + 6 a munkadíj). Végül magamnak cseréltem, nem nagy dolog.
Meg tudná mondani valaki,hogy milyen víz hőmérsékletnél kell kapcsolni a hűtő ventilátornak. Az utólag csatlakoztatott víz hőmérő(mert ebben nincs) 100-99-et mutat és akkor indul el,de akkor sem nagy sebességgel hanem csak úgy éppen hogy.
Szerintem nincs olyan ember a fórumon, aki mérnök, és gyújtógyertyákat tervez főállásban. Én sem hiszem, hogy a gyertyának baja lenne, talán a kontaktzsír szárad ki 4 év alatt.
Ha 4 évente cserés a gyertya, akkor én cserélném 4 évente, nem egy eget verő összeg.
Üdv. 1.4 tsi motor gyertyacsere 60E km-nél vagy 4 év után aktuális. Egyébként 4 éve után megromlik...? 2010-es az autó, most 50E km van benne. Ahol vetten ott szervizelem 10 éve. Én megvárnám a 60E km-t, a szaki most cserélné szíve szerint. 4 év vs. 60E km?
közben beszéltem egy márkaszervízzel, érdekes dolgot mondott: azt mondta, hogy ezeknél a motoroknál nincs előírva a vezérlésre km korlát, mikor javasolják a cserét. szemrevételezés után javasolják vagy nem
érdekes, ami kocsi típusokat ismertem eddig, ott mindig volt egy 120-180 közti futás, mikor azt mondták, hogy most kell cserélni
a napokban hozzám került egy 2013-as 1.4 tsi benzines motorú golf
(ha már hozzám került leváltom a régi jó full extrás 18 éves xsara 2-esem, amit imádok, de 18 vs 7 év mégis csak)
most ismerkedünk, ezért kérdeznék itt
lehet olvasni az interneten a 1.4 tsi-k vezérlési tervezési hibájáról, ezt a motort érinti még? a kocsi 2013 közepe, a forgalmi szerint cxs0 a motorkód, a szervíz füzet szerint cxsa.
Ha nem is érintett a problémás motorok körében, kérdésem: hány km-nél kell ezekben a motorokban vezérlést cserélni? 170 van az autóban, de a szervíz füzetében semmi nyoma nincs hogy megcsinálták volna. Mindig márkaszervízbe volt hordva.
egyébként a márkeszervízről elégé meg van a véleményem már megint. a füzet szerint 9ezer km-rel és fél évvel ezelőtt volt a 160-as szervíze ehhez képest:
- a hátsó fékek be voltak állva, fékbetét nulla, tárcsa azonnal cserés nem a kopás, hanem a csíkokban rozsdásodás miatt. Gyakorlatilag a kocsi veszélyes volt (ezt már kicseréltettem)
- első lengéscsillapítokból mindkettőből folyik az olaj, ezt sem értem hogy ment át a 160-as márkaszervízen.
De visszatérve a motorhoz és a vezérléshez, megköszönöm ha tudtok valamit mondani róla
Nem szeretnék senki agyára menni, de sajnos volt időm tesztelni állandó -5,+16... stb. fokokban és én úgy vettem észre, hogy teljesen mindegy neki egyszer így egyszer úgy indul. Ami biztos, hogy kb. 8 óra állás után produkálja.
Sajna nehezen tudok belenyugodni egy ilyen hibába! :-(
Nagyon sok autóm volt már de ilyet még nem tapasztaltam és nem tudom elhinni, hogy ez normális már csak azért is mert egyszer jól indul egyszer meg szarul ez nem logikus!!
Ha normális jelenség volna mindig szarul kellene induljon!!
Rég voltam a fórumon. Ne foglalkozz vele. Tudom az elején kurva idegesítő. Pláne, amikor a munkahelyed előtt beszállsz és indul a ,,dübörgő köhécselés" és a kollégád röhögve megkérdezi,hogy ez meg mi a fasz... Az enyém CAXA 2009.-es. Ez a katalizátor előmelegítő üzemmód. Itt a srácok elmagyarázták nekem is tavaly év végén. Ez szerintem a 7 eseknél is megvan, a más motorkódú TSI-knél (Lehet tévedek). Nekem kb. 15 ms. Minden TSI tulaj ismeri ezt. Legalábbis akikkel én beszéltem és hatosuk van. Akik megcsináltatták a dióhéjast, azoknál ugyanúgy megmaradt. Én erre nem vagyok hajlandó költeni (270 000 ezret futott TSI Octavia is van a közelemben és a tulaj szerint új korában is csinálta és egy idő után leszarta). Nálam hőmérsékletfüggő. 15 fok felett csinálja, de hosszabb (nyolc óránál további) állás után ritkán. Semmi hibakód.
Kérdezd meg a márka szervízt, hogy ez a katalizátor előmelegítő szer megvan-e a heteseknék is, mert a hatosnál a CAXÁKNÁL normális .
Segítséget kérek valakitől aki járt már így esetleg 1.4 tsi-vel.
Golf 7 1.4 tsi 122Le 2013-as motor code: CMBA, a problémám az, hogy a reggeli hidegindítást követően alkalmanként (10-ből kb. 7szer) alapjárat durván ingadozik majd pár másodperc múlva helyreállt (persze hibakódmentesen produkálja)!! Amit még megfigyeltem, ha 900-as alapjáraton indul akkor produkálja a hibát ha 1100-as alapjáraton indul akkor meg nem!!
Segítsetek ha tudtok mert lassan beleőrülök. :-(
Amit elvégeztünk már : szívósor kokszolódás megszüntetve, motorvezérlőn a legújabb szoftver, fojtószelep újra tanítás, gyertyák cseréje, szívócső nyomás érzékelő(MAP) szenzor csere.
2009-es GOLF 5 variant az alany, 1.4 TSi 118 kW , CAV motorkód.
Korábban gondok akadtak vele, néha egy egy rángatást produkált majd Check lámpa villant. Újra indítással megjavult. Az utóbbi autópályás kigyorsításkor el kezdett bedadogni, és torpanni, majd onnantól 3 henger ment már csak. EPC , és Check Engine lámpa felvillant.
Korábban a 4-es hengerre írt égés kimaradást, így azt a gyújtótrafót kicseréltük(Bosch), de változás nem történt. Gyertya 2019 májusban lett cserélve benne, szerelő által.
Az autó előéletét ismerve, volt benne egy motor csere, amelyet az eredeti motor "felrobbanása" (mondta az előző tulaj) indokolta. Gondolom átugrott a lánc ~194000km körül.
Ez a motor ami vásárolva lett bele, kb 100000 km futott autóból van. Azóta ment 7-8 ezret.
Ez évjárat és fejegység függő is. Az én 2016 októberi autómban MIB II-es Comp. Media verzió volt, amibe a szerviz szerint nem is lehetett aktiválni ezt. Cseréltem, de nem a VW-nél, mert ott valami fél milliós ajánlatot adtak erre.