Ezen nincsen körbefutó fehér csík, egy verzióval újabb festés, ilyenformán már valóban nem létezett a III. korszakban. Így ennél teljesen jó a szürke forgóváz is, felesleges átfesteni.
A kép '70 május 21-én készült, és teljesen úgy néz ki, mintha pl. két frissen felújított gép menne haza a műhelyből. A mozdonyok frissnek mondható színe teljesen ezt sugallja... ;-)
Most néztem utána, én is rosszul emlékeztem 1970. július 1-én lett a Computernummern bevezetve a DR mozdonyainál. Így nem csoda hogy áprilisban még így futottak.
Bevallom, eddig marhára nem foglalkoztam a 118-asokkal, mert ez az átmatricázási ötlet pár napos, hogy láttam jópofa képet amin egy ilyen mozdony vontatott egy emeletes szerelvényt - az elején egy forgóvázas régi poggyászkocsival. Úgyhogy nekem ez is új, hogy a forgóváznak feketének kell lennie. És azt sem tudtam, hogy ilyet gyártottak. Arról meg végképp nincs fogalmam, honét lehetne szerezni ilyet.
Annyi kiegészítés még esetleg, hogy azt gondolom a forgóvázkeret ebben az időszakban még nem lehetett szürke. A helyedben én nem festeném át, hanem kicserélném fekete színűre a forgóvázmaszkot, ha esetleg tudsz szerezni tartalékként ilyet.
Köszönöm, a BR 118 117-ből V180 118 lesz. Most elővettem a gépet, le is fényképeztem. Csak a két középső az ablak, a másik kettő rács.
Ha hinni lehet a dobozában talált garanciajegynek, akkor a modell 1982-es, és mivel állapota alapján a testvérem használtan vehette, így lehet, hogy csak 40 éve kaphattam tőle.
003-tól 009-ig valamennyi festés kísérleti volt. Ezek közül a DR a kétcsíkos kivitelt választotta sorozatnak. De nem sokkal később már kezdtek variálni.
A vastagabbnál vastagabb csík (V 180 143-146) számomra nem újdonság. De ajándékot kapni jó. Köszönöm.
Nincs mit, bár nem ez volt a kép közlésének lényege.
A 143-as gép egy vastag csíkkal látható a képen és 4db osztott oldalablaka van (szellőzők nélkül). Ez az érdekes, kár hogy elkerülte a figyelmedet. Jah; és ez a kép éppenséggel '67 áprilisában készült... A többi okosságokat én is nagyon köszönöm. ;-)
2. A típusjellemzők ebben az összeállításban soha nem léteztek.
(A kibüfögő helyzete, mérete; az ajtó formája és a hűtőrács léte.)
Más.
A Volkers listában szereplő egycsíkos százasok fotói 1969-ből származnak (pl. Augusztus). 1970 januárjától a mozdonyokon már az önellenőrzős táblák díszelegtek. Marad négy hónap játékidő.
És más.
A vastagabbnál vastagabb csík (V 180 143-146) számomra nem újdonság. De ajándékot kapni jó. Köszönöm.