Keresés

Részletes keresés

Zárlámpa Creative Commons License 2024.03.15 -2 0 2390

Jó lehet az a körbefutó fehér csíkos festésnél is.

 

 

http://www.volkers-eisenbahnseite.de/118.2/FAIN-042-1.jpg

 

Előzmény: M63,012 (2389)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.14 -1 0 2389

Ezen nincsen körbefutó fehér csík, egy verzióval újabb festés, ilyenformán már valóban nem létezett a III. korszakban.
Így ennél teljesen jó a szürke forgóváz is, felesleges átfesteni.

Előzmény: róbertke (2387)
rm40 Creative Commons License 2024.03.14 -2 0 2388
Előzmény: alkotasu (2376)
róbertke Creative Commons License 2024.03.14 -2 0 2387

alkotasu nekem a BR118 181-7 gép van meg, mint a Vat. kimásolt képen látható. 

Szürke forgóvázzal, amit majd feketére kell festeni. 

Előzmény: alkotasu (2371)
róbertke Creative Commons License 2024.03.12 0 1 2386

Áááá most már értem, hogy ez neked a kép beszúrás ...... Tamasch által megadott oldalról csipegetsz mint én is :-)) 

Előzmény: M63,012 (2385)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.12 -1 0 2385
Előzmény: róbertke (2383)
JaniBAU Creative Commons License 2024.03.12 0 0 2384

Jó képek!

Én meg a Vizilovakkal vagyok! :-)

Előzmény: M63,012 (2380)
róbertke Creative Commons License 2024.03.12 0 1 2383

Egy fényképet sem látok tőled :-))

Előzmény: M63,012 (2381)
György barát Creative Commons License 2024.03.12 -1 1 2382

Akkor azt én is elbalkezeltem. 

 

A V 180 048 és a V 180 052 két "különcélú" gép volt. Nem csoda, ha csillognak. 

 

Előzmény: tumikas (2379)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.12 -1 0 2381

Igen, én is épp ezt a képet szúrtam be ide tegnap. :-)

Előzmény: róbertke (2378)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.12 -1 0 2380

Jah; vannak itt még bőven ilyesmi képek, amik '70-ben készültek még a régi számmal:

 

http://www.volkers-eisenbahnseite.de/118.2-SB/SB-542.htm

 

http://www.volkers-eisenbahnseite.de/118.2/FAIN-045.jpg

 

http://www.volkers-eisenbahnseite.de/118.2-SB/SB-548.html

 

http://www.volkers-eisenbahnseite.de/118.2-SB/SB-079.html

 

 

A 048-ról és társáról készült kép egy másik kameraállásból:

 

https://www.fotocommunity.de/photo/ein-besonderer-tag-der-21mai-1970-dietrich-seegers/10630824

 

A kép '70 május 21-én készült, és teljesen úgy néz ki, mintha pl. két frissen felújított gép menne haza a műhelyből. A mozdonyok frissnek mondható színe teljesen ezt sugallja... ;-)

Előzmény: tumikas (2379)
tumikas Creative Commons License 2024.03.12 -1 1 2379

Most néztem utána, én is rosszul emlékeztem 1970. július 1-én lett a Computernummern bevezetve a DR mozdonyainál. Így nem csoda hogy áprilisban még így futottak.

 

Előzmény: M63,012 (2377)
róbertke Creative Commons License 2024.03.12 -1 1 2378

M63,012 Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2377

Ez a kép is a Volkers-ről van; Berlin Zoo, V180 158 állítólag '70 áprilisában:

 

http://www.volkers-eisenbahnseite.de/118.2/FAIN-158-1.jpg

Előzmény: tumikas (2370)
alkotasu Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2376

Bevallom, eddig marhára nem foglalkoztam a 118-asokkal, mert ez az átmatricázási ötlet pár napos, hogy láttam jópofa képet amin egy ilyen mozdony vontatott egy emeletes szerelvényt - az elején egy forgóvázas régi poggyászkocsival. Úgyhogy nekem ez is új, hogy a forgóváznak feketének kell lennie. És azt sem tudtam, hogy ilyet gyártottak. Arról meg végképp nincs fogalmam, honét lehetne szerezni ilyet.

Előzmény: M63,012 (2374)
alkotasu Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2375

Köszönöm, az jól fog jönni, mert vagy egy (Luca székeként készülő) favázasra, vagy egy ős PIKO C4ü-35-ösre fog kerülni.

Előzmény: M63,012 (2372)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2374

Annyi kiegészítés még esetleg, hogy azt gondolom a forgóvázkeret ebben az időszakban még nem lehetett szürke.
A helyedben én nem festeném át, hanem kicserélném fekete színűre a forgóvázmaszkot, ha esetleg tudsz szerezni tartalékként ilyet.

Előzmény: alkotasu (2371)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2373

Jah, tudom... Vastagabbnál vastagabb...

Előzmény: György barát (2367)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2372

OK.
Találtam itthon 2db átjáróharmonikát (Lima, nyitott), azt majd valamikor odaadom; ha már egyszer én lettem a keresztapa... ;-)

Előzmény: alkotasu (2371)
alkotasu Creative Commons License 2024.03.11 -1 3 2371

Köszönöm, a BR 118 117-ből V180 118 lesz. Most elővettem a gépet, le is fényképeztem. Csak a két középső az ablak, a másik kettő rács.

 

 

Ha hinni lehet a dobozában talált garanciajegynek, akkor a modell 1982-es, és mivel állapota alapján a testvérem használtan vehette, így lehet, hogy csak 40 éve kaphattam tőle.

Előzmény: M63,012 (2360)
tumikas Creative Commons License 2024.03.11 -1 2 2370

"1970 januárjától a mozdonyokon már az önellenőrzős táblák díszelegtek. Marad négy hónap játékidő. "

Az EK-verlag-os könyvben van olyan gép amin még 1970 közepén is régi tábla volt.

Előzmény: György barát (2362)
György barát Creative Commons License 2024.03.11 -1 1 2369

A prototípusokat hagyjuk! 

 

003-tól 009-ig valamennyi festés kísérleti volt. Ezek közül a DR a kétcsíkos kivitelt választotta sorozatnak. De nem sokkal később már kezdtek variálni. 

 

Előzmény: smnks (2366)
róbertke Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2368

2001.09.29. Nosztalgia vonat BR50 3708 mozdonnyal. 

Részlet az alábbi 7 perces filmből. 

https://www.youtube.com/watch?v=KwosgFL0oKE  

György barát Creative Commons License 2024.03.11 -2 1 2367

Helyreigazítás: 

MINDEN négytengelyes ... 

 

De az az egy csík VASTAG ! 

 

Előzmény: M63,012 (2365)
smnks Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2366

Igen, valóban elképzelhető ez is.

Jobb híján keresgélni kezdtem a témában.

A 007 -esnél többhelyen is említik, hogy kísérleti festésről volt szó.

A 006 -ossal kapcsolatban -érdekes módon- ilyen említést nem találtam -eddig!

Viszont leltem két másik, sajnos szintén feketefehér képet:

 

 

 

 Talán kissé mások a fény-árnyék viszonyok.

A kérdést mindenesetre nem dönti el, ha lesz kapacitásom, tovább keresgélek...

Előzmény: M63,012 (2361)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2365

Nah; akkor ezek alapján volt amelyiket egy csíkkal állítottak forgalomba. ;-)

Előzmény: György barát (2364)
György barát Creative Commons License 2024.03.11 0 1 2364

MINDEN V 180-ast osztott ablakokkal állítottak forgalomba. A teli ablak illetve a szellőzőrács átalakítás. 

Előzmény: M63,012 (2363)
M63,012 Creative Commons License 2024.03.11 -1 0 2363

És más. 

A vastagabbnál vastagabb csík (V 180 143-146) számomra nem újdonság. De ajándékot kapni jó. Köszönöm.

 

Nincs mit, bár nem ez volt a kép közlésének lényege.

A 143-as gép egy vastag csíkkal látható a képen és 4db osztott oldalablaka van (szellőzők nélkül). Ez az érdekes, kár hogy elkerülte a figyelmedet. Jah; és ez a kép éppenséggel '67 áprilisában készült...
A többi okosságokat én is nagyon köszönöm. ;-)

Előzmény: György barát (2362)
György barát Creative Commons License 2024.03.11 -1 1 2362

Van egy jó hírem, és egy rossz. 

 

1. Találtam képeket a Gützold modellről. 

 

2. A típusjellemzők ebben az összeállításban soha nem léteztek. 

(A kibüfögő helyzete, mérete; az ajtó formája és a hűtőrács léte.) 

 

Más. 

A Volkers listában szereplő egycsíkos százasok fotói 1969-ből származnak (pl. Augusztus). 1970 januárjától a mozdonyokon már az önellenőrzős táblák díszelegtek. Marad négy hónap játékidő. 

 

És más. 

A vastagabbnál vastagabb csík (V 180 143-146) számomra nem újdonság. De ajándékot kapni jó. Köszönöm. 

 

M63,012 Creative Commons License 2024.03.11 0 0 2361

Elképzelhető, hogy a 007 festésével egyezett a valóságban, mert a fekete/fehér képen erősen napsütésben van a tető alatti döntött oldalfal.

 

http://www.volkers-eisenbahnseite.de/118.2/FAIN-007.jpg

Előzmény: smnks (2359)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!