Nincs tapasztalatom, most van először xenonos autóm. De megnézném a csatlakozóit, lehet hogy csak nincs rendesen csatlakoztatva és a lötyögéstől van ez. Sajnos lehet trafó hiba is, de azok általában javíthatók, nem kell cserélni őket.
Tetőtartó alatt a tetőcsomagtartót érted? Figyelj oda, mert ha nincs eredetileg, akkor valószínűleg neked is csak díszléc van a helyén, és nem csak a keresztrúd kell, hanem a sínek is! Nekem se volt, egy olcsón hirdetett autóról alkudtam le, én vettem le. 3 éve asszem 30-ert. A gyorszorítós része folyton szorult, átalakítottam a szoritoját csavarokat. Igaz, megvettem, de sose használtam, a padláson van:)
A Bp-i nagydumas bontóssal beszéltél? Ajjaj őhozzá idő kell, meg türelem.
Én úgy tudtam, a 120 LE-s az,amiben nincs Fap folyadék, meg reszecskeszűrő. Lehet, hogy a 107 LE - s be sincs. De hogy EGR se? A tied milyen eros? Meg mikori? Motorkod?
Van egy olasz eredetű Xsaram ( mondjuk a c8 is olasz volt, 2019-ig, egy olasz cég tulajdona volt) az 1,9 td, abban is van EGR. Szóval én is csodálkozom. Azért valami vákuumos cucc csak van benn.
Én egyetértek veled, hogy a "csak a világ állására". Ezért írtam, hogy meg vagyok lepődve.
Mi annak tudatában vettük a phedrát, hogy részecskeszűrő, plussz adalékos és egr, de háát. Amikor utána jártam a tipusnak, akkor is nehéz volt megtalálni, csak motorkód alapján sikerült. A szerelő is alig talált rá kartergázcsövet. Miénk olasz piacos, ott is volt 2016ig. Az olasz papírjai is furák, mert azon 2.0 multijet, de van olyan ami MJTD. A magyar az csak JTD. Mindegy....
Tetőtartó miatt hívtam fel egy bontót és kérdezte milyen phedrám van (mert neki is az van és bejárta eurovan2 felhozatalt), akkor mondta ezeket a tényeket és higgyem el, jó párat bontott már. Alánéztem és nem voltak a felsoroltak. Nem akartam vitát kelteni, de ha már másnak is hiánycikk az EGR...
Nem is a gyári programra hivatkoznék, csak a világ állására. Némely francia belpiacos autóban csináltak furcsaságokat és azok ide is eljutottak, de, hogy 2008-ban ne legyen EGR......
A 307-es példádban levőnél talán még elhinném, ha korai verzió és belpiacos. Vagy mondjuk szíriai piacra gyártották. :-D ;-)
" Én megúsztam a 2009-es phedrával, .......... se egr szelep. Meglepődtem én is, de nincs. "
2009-ben ez gyakorlatilag lehetetlen, már 1999-ben volt EGR szelep a HDi-ken. Az lehet, hogy kiírták belőle és ki is szedték valahogyan, de hogy gyárilag nem volt arra még 1 ezrelék esély sincsen.
Ugyan ezt a kérdést tettem fel 2 szerelőnek is az intercooler kapcsán. Nekem is olajos koszos könnyezés van a felső peremén, de nem folyós, csak olyan gyűrű szerüen ott van. Mind a ketten hasonló habitussal azt mondták, valamennyi olaj mindig lesz benne és ez normális ilyen idős és ennyit futott autónál, na meg az újjak is így néznek ki, ne foglalkozzak vele. Azért ha neked mást mondanak, írd meg nekem is.
Az eolys szintet te is meg tudod nézni manuálisan, a tank mellett van a tartály alul. Van egy fehér műanyag része, azt megpucolod és megmozgatva az autót látod rajta keresztül ahogy mozog a folyadék. Érdemes így is megnézni, mert hallottam olyan jelenségről is, hogy a műszer azt jelezte, hogy kevés van, de félig volt. Nem olyan olcsó ez a folyadék, de elég sokáig. Én megúsztam a 2009-es phedrával, mert nincs benne eolys, se részecskeszűrő, se egr szelep. Meglepődtem én is, de nincs.
Sziasztok! Van egy 163 lovas, 2.0HDi Citroen C8-am. Sajnos az intercooler környékén egyre több olajat látok, így valószínűleg időszerű lenne egy turbó felújítás, részecske szűrő tisztítás. Esetleg van jó tapasztalat szakival kapcsolatban ehhez a két feladathoz? Az intercooler már utángyártott rajta, lehet emiatt, vagy öregszik a gumi/csatlakozó, de az intercooler tetejénél kifújja a dzsuvát. Üresben pörgetve nem látszik, hogy kifújna, nem hallatszik, nem érződik, de gondolom autópályán, mikor rendesen tölt a turbó, akkor már átnyomja a résen. Nem kellene itt lennie valami tömítésnek? A teteje ugye gyorszáras, nem bilincses mint alul, így nem tudok szorítani rajta. Valakinek lenne BP. 15-16-17 kerületek környékén diagnosztikája, amivel a részecskeszűrő telítettsége, esetleg az eolys folyadék becsült szintje kiolvasható lenne? Gondolom a legolcsóbb kínai OBD olvasóval nem fogom ezeket az infókat sehogy se kinyerni. Kaptam egy P1442, P1443 hibát, amire a szerelő LAUNCH kütyüje azt írta ki, hogy P1443: ADDITIVE PUMP - SHORT CIRCUIT, P1442: ADDITIVE PUMP - OPEN CIRCUIT. Ezek valós adatok, vagy amit a google dob mindenhol máshol, hogy valami EVAP rendszer hiba, ami az üzemanyagtankból párolgó üzemanyag hasznosításáért felelne.
Nekem a jobbos ajtozarral volt baj. De azért mert a kisebbik fiam játszott vele, vélhetőleg pont akkor (is) amikor a gyerekjáték kapcsoltam. Én javítottam, nem cseréltem, de azért ehhez kellett szerszámozottság. Azért ezek közül a legfiatalabb is majd 10 éves, km is van bennük, összetett a technika is. Nem egy G Astra
Már azt feltételeztem hogy a tartály után nem jön semmi, erre a jobb tolóajtó zár reteszét nem húzza a központi zár.
Egyszer csak a semmiből most ez. Még mindig azt gondolom hogy elfogadható az állapota, csak frusztráló a helyzet.
Csak én szívok vagy más is járt hasonló helyzetben?
Megcsinálom ezt a táblázatot, csak még nem jöttem rá hogy tudok beleírni. Saurus megosztotta velem, de szerkeszteni nem tudom. Majd írok neki hogy segítsen.
De ha veszel bármi mást, átírás + 0 revizió az se lesz olcsóbb :) Persze ha újat vesz, az más. Meg ha még kiderül, hogy kicsit rozsdásodik, lakatolni kell, fékek kopottak, futóműszilentek gatyák, kuplung, lendkerék a végét járja, gumik kopottak, nincs meg 1-2 ülés, akkor csak folyik rá :) És még nincs is igazi baja, csak a kopó alkatrészek :)
Te költöttél rá most majd 300e-et ugye? Mit tennék? Sürgősen felmérném, még mi van vele és az mennyibe fog kerülni. Aztán mérlegelelném, hogy akarom-e? Vigyázz, ne keveredj abba a hibába, hogy elkezded javítani, és mikor rámegy 500e-1M akkor mérlegeled, hogy sok, és még mindig nem elég. Mert onnan már csak előre van. Ha már tényleg "csak" a klíma van hátra, akkor persze az már nem lehet akkora baj. Meg kell nézni mi a baja, de nem idegenkednek akár egy bontott kompresszortol, vagy a legolcsobb klimahütőtől sem. ( tesóm peuveot 307-esebe ilyen került, 1,5 éve, nincs vele baj, és egy mondjuk 400es kozel 20 éves autónál lehet nem 10-20 évre kel alkatresz..)
Én is tegnap a phedrán kicseréltem az izzókat a panelon, kicsit sokáig tartott mire kaptam az alkatrészt boltban. A pipere tükör világítás nem javult meg, de az legyen a legkevesebb.
Kiderült, hogy lyukas a szélvédőmosó tartály és elég sokat kienged. Nem látni hol, csak azt hogy folyik a kocsi alá és a csöpögés hangját. Kereket kell levenni vagy a lökhárítót?
Nem tudom mi legyen mert már gyűlik a problémák sora és a költségek amit nem mondtak el vásárláskor. (karter szakadt és már volt taknyolva az látszott, klíma nem megy mert csak rá kell tölteni szerintük, most a tartály)
Szerintem a 80 fokos víz normális. Nekem is annyit mutat. Egy francia autó szerelő mondta egyszer nekem, hogy a francia autókban a tényleges hőmérsékletet látod, még egy német autóba programmal vezérlik a mutatót, ami annyit jelent, hogy 80 és 115 fok között a mutató mindig 90 fokot fog mutatni.
Ezen a fórumon többen is tanúsíthatják, hogy segítek szívesen (ha tudok) a problémáitok megoldásában .
Nem tudok órákat szánni billentyűzgetésre.
A TÁBLÁZAT -ból kiderülnek a "beteg" alapadatai !
A TÉRKÉP szintén segít ! (lehetséges egy személyes találkozás-beszélgetés, esetleg tudunk a többi fórumozóval ajánlani hozzáértőt a közeledben, alkatrész cikkszámban, közeli bontót,stb)
TEL.SZÁM- pedig azért mert talán többet tudunk segíteni 5 perc beszélgetéssel mint félórányi pötyögtetéssel.
Itt néha olyan problémákat vetnek föl (előzmények és egyéb a bajhoz tartozó jelenségek közlése nélkül)
amire lehetetlen néhány soros válasszal gyógyírt találni.
Telefonon föl szoktam hívni az illetőt (normális időben nem éjfélkor) és szánok rá a saját időmből!, hogy segítsek !