Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bxx7 Creative Commons License 2022.01.07 0 0 43077

Mint minden használtautó vásárlás ez is egy több összetevős dolog. Elöljáróban annyit mondanák, nekem egy VFL 25D-m van már 6 éve, amit nagyon szeretek. Vásárláskor meg voltak a tipikus bajai, amiket javítottam, azóta újabb probléma nem lépett fel, csak a szűrő és olajcserék. 

E39-em sosem volt, valamiért nem az én világom... én azt mondanám, F10-be nem ülnék inkább.

 

Fontos figyelembe venni, hogy facelift előtti vagy után 30D-t keresel. A 306D2-es motor (218 lovas, kulcsos indítású, 2005. augusztus végéig gyártották) - vasblokkos - igazából golyóálló, itt lánccserével sem kell foglalkoznod, mint a 2005. szeptembertől gyártott 306D3-as motornál. 

Vissza a 218 lovas változathoz... Ezen a motoron igazából a lemezleömlő az, ami hasad, ritkán fordul már elő, mert a legtöbbön öntvényre cserélték már. Ezen kívül a szokásos dolgokra kell figyelni, mint a termosztátok, görgők, szíjak, szíjtárcsa és egyéb kopó alkatrészek. 

A 306D3-as motor (alublokkos) 231 lovas, ez annyival "kevesebb", hogy 300 E körül felett már érdemes a vezérmű láncra ránézni, mert már vékonyabb, mint a D2-es változatnál. 

A facelifes 235 lovas 30D ugyanaz, mint a 231 lovas változat...

 

Viszont, azt lehet elmondani, hogy elektronikát tekintve a facelift "stabilabb", mint a facelift előtti. Például pdc hiba miatt egyetlen facelift utáni sem járt nálam még, azokon nem igazán megy tönkre sem a szenzor sem pedig a modul. A modult a pdc zárlat lövi ki, bár javítható marad a modul. 

2005 márciusig az ahl (kanyarkövető modulja) külön van, ezeket kilövöldözi, amit szintén javítunk, 2005 március után átveszi a funkciót a Lichtmodul, onnantól kezdve nincs vele gond. Fl előttinél, szedánnál megdögölhet a diversity, azaz közelről veszi a kulcs jeleit, számtalan ilyet javítottunk. 

E61-nél mindegyikre igaz, hogy a diversity rossz elhelyezése miatt vizesedik a modul, beázik. A fl utáninál a diversity mikrovezérlője száll el hamarabb, minden előjel nélkül. 2004-től 2010-ig pedig mindegyik kombira igaz, hogy a csomagtér ajtó zsanérnál törnek a kábelek. 

Csak fl előttinél találkoztam olyannal, hogy megdöglik a turbógeometria vezérlő egysége, de szerencsére ez is javítható...

A mulf1-es modul szinte mindegyiknél elpusztul (bluetooth, azaz telefonos kihangosító), a mulf2 már stabilabb (2007 márciustól), azok nem mennek tönkre. 

A CCC hajlamos megdögleni, Mask némileg stabilabb az egyszerűsége miatt. A 2008 decemberétől jött CIC már jóval stabilabb. 

 

Sok mindenről nem beszéltünk még, mert nagyon nagy a témakör, de érintőlegesen leírtam dolgokat, tényeket, tapasztalatokat.  

Előzmény: Secret30D (43076)
Secret30D Creative Commons License 2022.01.07 0 0 43076

Sziasztok!

 

Sedan E39 530d-m van. Fl 193le automata a napokban gondolkoztam és átülnék e60ba ugyan ugy 30dbe.

 

Mire vagy mikre kell figyelni? Melyiket szabad megvenni? Mennyivel drágább mint egy 39 mert nagyon sokan mondják elektronika hibás folyamatosan.

 

Emelett rengetegen mondják megbánom ha átülök, csalódás lesz, vissza fogok ülni. 

 

 

Elméletileg rengetegen akik 39 ből átültek vissza ültek.

 

 

Vélemények? Tanácsok? Köszönöm előre is.

 

adams22 Creative Commons License 2022.01.04 0 0 43075

Amúgy tök jó hogy utána néztem és elolvastam a leírást, így legalább kiderült hogy az enyém sincs jól beállítva.. :D 4-5 fok helyett a 6.-nál kezdi megfogni a kerekeket és 10 fokig felhúzható (ami már sok).

Előzmény: Rumcice (43073)
adams22 Creative Commons License 2022.01.04 0 0 43074

Na látod, ez is igaz! :D :(

Előzmény: Rumcice (43073)
Rumcice Creative Commons License 2022.01.03 0 0 43073

Szerintem az ilyen suttyó fasz ne nyúljon a fékhez. Adja hozzáértő kézbe.

Előzmény: adams22 (43072)
adams22 Creative Commons License 2022.01.03 0 0 43072

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-530d-tou/repair-manuals/34-brakes/34-41-parking-brake/HmH1LBz

 

Itt van minden. Először a kerekeknél legyen jól beállítva ( ne legyen nagy differenciál a két kerék fékezése között <30% ). Minden alkatrész könnyen mozogjon (bowden,karok,fékpofa). Végül beállítod a kézifék karnál a leírás szerint. 3. fogtól kezdjen el fékezni és 5.-nél már legyen meg a teljes fékező erő (min. 400N).

Előzmény: coolio555 (43071)
coolio555 Creative Commons License 2021.12.26 0 0 43071

itt hiabba ker az ember tanacsot... segitseget??? nincs valasz es segitsegsem... koszonom...

Előzmény: coolio555 (43062)
Bogárgyűjtő Creative Commons License 2021.12.23 0 0 43070

Köszönöm!! Akkor januárban az lesz a következő!

Az az érdekes, hogy nem mindig csinálja! :(

Előzmény: Bxx7 (43068)
Rumcice Creative Commons License 2021.12.23 0 0 43069

Legalább annyit elárulhatott volna, hogy kézi vagy automata...

Előzmény: Bxx7 (43068)
Bxx7 Creative Commons License 2021.12.23 0 0 43068

Egy élőképes diag sokat segítene. Így senki sem fogja kitalálni, mi lehet a probléma oka. 

Előzmény: Bogárgyűjtő (43065)
MRC525D Creative Commons License 2021.12.21 0 0 43067

Hi a jelenség a következő az autó most volt váltó szerelőnel kapott egy új turbó Re pass. Menet közben nincs erő hiába padlozom le nem ugrik úgy mint előtte nagyobb fokozatok al meg kiporog 3500ig de erő nincs nem mutat semmi hiba kódot 2004 525d aut. E61 

Bogárgyűjtő Creative Commons License 2021.12.21 0 0 43066

2000-es dízel, 164 le

Előzmény: Bogárgyűjtő (43065)
Bogárgyűjtő Creative Commons License 2021.12.21 0 0 43065

Sziasztok!

Találkoztatok olyan hibával(E60 520d 2006), hogy 3-ik sebbeségben nem akar húzni az autó!

1-2es oké! Harmadikban meg semmi!

LLltamas Creative Commons License 2021.12.06 0 0 43064

udv kedves tagok sos szuksegem volna eg kiss segicsegre !!!  nem akar az onidito tekerni csak a bendix be huz de nem forgasa meg a motort es az onidito tokeletes es az akssi uj ,es az problema van meg hogy a motor terbe nem tudom meg bikazni mert nem ad at aramot mert meg neztem levetem a sarut es bekazni akartam es egyatal nem nem reagal semire nagyon szepen koszonom a segicsegeteket eloreisn

Korna 85 Creative Commons License 2021.12.05 0 0 43063

Sziasztok.

Bmw E60 525i 2004 évjárat az alany. 

Ha jár a motor és leveszem a olaj beöntő sapkát akkor vákum van. Alig tudom levenni a sapkát. Ez miért van? 

Valaki tudna e segíteni. Köszi.

coolio555 Creative Commons License 2021.12.05 0 0 43062

Sziasztok.vetem egy e60 160kw BMW-t es az a gondom nemtudom be alitani a kezifeket. tudna nekem valaki segiteni? esetleg egy pontos leirasal? elore is koszonom.

Bxx7 Creative Commons License 2021.12.03 0 0 43061

Ista, Inpa, ami van, tudod törölni a hibát. 

Előzmény: Amirofake (43059)
Bmw-s Ani Creative Commons License 2021.12.03 0 0 43060

Köszi!!

Előzmény: Bxx7 (43056)
Amirofake Creative Commons License 2021.12.03 0 0 43059

Lemerült egyszer az akksim és akkor dobta ki. Szerintem egy törléssel megoldódik, de diag megmondja természetesen. Mivel tudom még törölni a hibát? Köszi a válaszod.

Bxx7 Creative Commons License 2021.12.03 0 0 43058

Bikázás csak motortéren keresztül történhet. 

Ha kattog az önindító, akkor mégis csak azon a környéken keresném a hibát. 

Előzmény: LLltamas (43054)
Bxx7 Creative Commons License 2021.12.03 0 0 43057

Ha a műszerfalon megjelenik a légzsák hiba visszajelző, akkor először a hibát kell megszüntetni, mert hiába törlöd, vissza fogja dobni. Nem csak Inpával lehet törölni a hibát. 

Előzmény: Amirofake (43055)
Bxx7 Creative Commons License 2021.12.03 0 0 43056

Fűtéscsapban a hat darab tömítésed valamelyike döglött meg. Vagy fűtéscsapot cserélsz vagy pedig tömítéseket a fűtéscsapban. Ukránoknál lehet kapni tömítésszettet. 

Előzmény: Bmw-s Ani (43053)
Amirofake Creative Commons License 2021.12.03 0 0 43055

Sziasztok! Légzsákhibát csak INPA-val lehet törölni , vagy van rá más megoldás is? Mert rendelnék valami diagot de ahogy olvastam nem túl korszerű leginkább win xp-n futtatják. Leginkább a légzsákot akarom kitörölni illetve ránézni, de a későbbiekben is hasznát akarom venni.

LLltamas Creative Commons License 2021.11.30 0 0 43054

udv kedves tagok alany bmw 60 30d sok aksi csere utan nem lehet motorteren keresztul meg bikazni a kocsit ijenkor hol tudom keresni a hibat mert az auto nem intit csak katog a bendisz es enyi onidito jo kilet probalva uj aksi bene es nem akar indulni csak katan hibatlan az onidito es az aksi is legyetek szivesek segicsen nekem valaki koszonom ehogy elovastad,,tovabi szep napot tomi

Bmw-s Ani Creative Commons License 2021.11.30 0 0 43053

Sziasztok! 
Szeretnem megkerdezni,hogy milyen hiba okozhatja azt, hogy az első szélvedőmre minden esetben CSak meleget fúj!! Vannak itt kulon kulon kis motorok amik ide oda kapcsolnak?! Illetve hogy mukodik?!

gumatar Creative Commons License 2021.11.30 0 0 43052

Köszönöm a segítségedet!

Előzmény: Bxx7 (43051)
Bxx7 Creative Commons License 2021.11.26 0 0 43051

Pont ezt akartam írni, hogy a hibát a mulf is okozhatja. A mulf csak a telefonos kihangosításért felelős, csak ez nem fog működni, ha kiszereled. 

Előzmény: gumatar (43050)
gumatar Creative Commons License 2021.11.26 0 0 43050

Mulf modul van,kiszereltem megszűnt a hiba csak a kihangosítás nem működik

Ez a modul vezérel mást is a telefonon kívül?

Előzmény: Bxx7 (43049)
Bxx7 Creative Commons License 2021.11.25 0 0 43049

Van a kocsiban bluetooth? Ha igen működik? Tcu-d vagy Mulfod van? 

 

Előzmény: gumatar (43048)
gumatar Creative Commons License 2021.11.24 0 0 43048

Kicsi

Előzmény: Bxx7 (43047)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!