Mint minden használtautó vásárlás ez is egy több összetevős dolog. Elöljáróban annyit mondanák, nekem egy VFL 25D-m van már 6 éve, amit nagyon szeretek. Vásárláskor meg voltak a tipikus bajai, amiket javítottam, azóta újabb probléma nem lépett fel, csak a szűrő és olajcserék.
E39-em sosem volt, valamiért nem az én világom... én azt mondanám, F10-be nem ülnék inkább.
Fontos figyelembe venni, hogy facelift előtti vagy után 30D-t keresel. A 306D2-es motor (218 lovas, kulcsos indítású, 2005. augusztus végéig gyártották) - vasblokkos - igazából golyóálló, itt lánccserével sem kell foglalkoznod, mint a 2005. szeptembertől gyártott 306D3-as motornál.
Vissza a 218 lovas változathoz... Ezen a motoron igazából a lemezleömlő az, ami hasad, ritkán fordul már elő, mert a legtöbbön öntvényre cserélték már. Ezen kívül a szokásos dolgokra kell figyelni, mint a termosztátok, görgők, szíjak, szíjtárcsa és egyéb kopó alkatrészek.
A 306D3-as motor (alublokkos) 231 lovas, ez annyival "kevesebb", hogy 300 E körül felett már érdemes a vezérmű láncra ránézni, mert már vékonyabb, mint a D2-es változatnál.
A facelifes 235 lovas 30D ugyanaz, mint a 231 lovas változat...
Viszont, azt lehet elmondani, hogy elektronikát tekintve a facelift "stabilabb", mint a facelift előtti. Például pdc hiba miatt egyetlen facelift utáni sem járt nálam még, azokon nem igazán megy tönkre sem a szenzor sem pedig a modul. A modult a pdc zárlat lövi ki, bár javítható marad a modul.
2005 márciusig az ahl (kanyarkövető modulja) külön van, ezeket kilövöldözi, amit szintén javítunk, 2005 március után átveszi a funkciót a Lichtmodul, onnantól kezdve nincs vele gond. Fl előttinél, szedánnál megdögölhet a diversity, azaz közelről veszi a kulcs jeleit, számtalan ilyet javítottunk.
E61-nél mindegyikre igaz, hogy a diversity rossz elhelyezése miatt vizesedik a modul, beázik. A fl utáninál a diversity mikrovezérlője száll el hamarabb, minden előjel nélkül. 2004-től 2010-ig pedig mindegyik kombira igaz, hogy a csomagtér ajtó zsanérnál törnek a kábelek.
Csak fl előttinél találkoztam olyannal, hogy megdöglik a turbógeometria vezérlő egysége, de szerencsére ez is javítható...
A mulf1-es modul szinte mindegyiknél elpusztul (bluetooth, azaz telefonos kihangosító), a mulf2 már stabilabb (2007 márciustól), azok nem mennek tönkre.
A CCC hajlamos megdögleni, Mask némileg stabilabb az egyszerűsége miatt. A 2008 decemberétől jött CIC már jóval stabilabb.
Sok mindenről nem beszéltünk még, mert nagyon nagy a témakör, de érintőlegesen leírtam dolgokat, tényeket, tapasztalatokat.