Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2021.07.29 0 0 35672

Veszteségmérés? 5%? Igen, ez a mérés igazolta, hogy zárnak a szelepek, és a mérőnyomást (ami általában 1 bár) megtartja 5% veszteséggel. És a robbanáskor fellépő nagy nyomást hogy tartja? Na azt nem tudod! Pedig tényleg a Leoknál a henger hiba szokott kimondottan ilyen hibát okozni. A gyűrű csere? Abban én nem hiszek! Sokat nem szokott hozni, de legalább sokszor szarabb is lesz mint volt. A henger viszont kopik hordósra, oválisra, kúposra. azt új gyűrű nem oldja meg, sem a kopott dugattyút. Mert az is szépen tud kopni, aztán harangozik a hengerben és nem csak délben. 

Ismerek olyat, hogy a Leóját földúton használta mindig és nem tudta az illető, hogy a légszűrő szivacsot olajozni kéne nedvesítés céljából. Egy nyáron két garnitúra henger-dugó kombót használt így el. Jelenség kezdetben az lett mint nálad, aztán már gyengült is a masina a végére.

Előzmény: Adolfdzsepeto (35669)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.29 0 0 35671

Tünet: az alapjárat leesik meleg, viszonylag hosszú útról megérkezve, kapunyitás közben alapjáraton pötyögve. Ez a jelenség tavaly nyáron az én Leomat is elérte. 

Okok: magas benzinszint a karb. úszóházban, esetleg magas a tápszivattyú által adott benzin nyomása és a tűszelep túlenged (de egyéb okból is átengedhet a zárt tűszelep), és/vagy helytelen (dúsabb) az alapjárati keverék minősége.

Előzmény: CroatiaBlaise (35668)
Szere28 Creative Commons License 2021.07.29 0 0 35670

Vagy tulvan tölte olajjal vagy a henger nem jó. A henger hibba nagyon szürün áll eló leonál. Nagy a kartergáz. Ha minden a más a helyén van.

 

Előzmény: Adolfdzsepeto (35669)
Adolfdzsepeto Creative Commons License 2021.07.29 0 0 35669

sziasztok, 

rotax blokk, kartercsőből folyik az olaj, lemez a vezérműtengelyen a helyén, szűkítő a helyén, nyomásveszteség mérés 5% (szóval jó) indul jön megy de fröcsköli az olajat. mi a bánat lehet a baja.

közbe vettem 1 másik blokkot mit ad isten az is köpi az olajat. de rendeltem 2 gyűrűkészletet hátha az . 19000 km es a motor.

CroatiaBlaise Creative Commons License 2021.07.29 0 0 35668

Használat közben jönnek elő dolgok amik érdekelnek pl.: elég magas az alapjárata, de van amikor visszaesik alacsonyabb fordulatra - ezt gondolnám a megfelelőnek - viszont ezt nem minden, sőt inkább csak ritkább esetben történik 1-1 megállásnál. Nem akarom eltekergetni az alapjáratát, mert mi van ha előfordul az a ritka eset amikor visszaesik, mert akkor meg is állna, ha alapból alacsonyabb lenne ugye. Gondolom így sok mindent nem lehet vele csinálni.....

Törölt nick Creative Commons License 2021.07.27 0 0 35667

Hali! Nálam két esetben indul könnyen egy pöccre: 15-20 fok alatt gáz nélkül, és üzemmelegen, de pici gázzal.

Ha lehűlt a motor, de a külső hőmérséklet relatíve magas, mint most ugye nyáron, akkor 2.-ra indul. Először megforgatom gáz nélkül, aztán hallom, hogy belefullad a többlet benzinbe, mert persze, hogy a szivató kicsit nyitva van. Aztán második nekifutásra adok neki 1/4-2/3 gázt és indul. 

Előzmény: CroatiaBlaise (35665)
Szere28 Creative Commons License 2021.07.26 0 0 35666

Üdv!

Na ez egy olyan dolog h minden leonál más tud lenni. Ezt neked kell kitapasztani h indul könnyen motor. gázzal vagy gáznélkül. Sajnos elég macerás ezen a téren a leo. Most még hideg sincsen szoval szinte pöcre kell h induljon gáz nélkül is. De ezt motorja válogatja h h indul könnyen. Ez karbis motor nem olyan mind egy injektoros h mind1 mit csinálsz és indul.

Előzmény: CroatiaBlaise (35665)
CroatiaBlaise Creative Commons License 2021.07.26 0 0 35665

Sziasztok! 2001  125-nek, hogy kell indulnia hidegen?  Gáz nélkül csak az önindítót nyomva vagy önindító nyomása közben nagy gázt adva? Elsőre el kell indulnia vagy az normális, hogy többször kell próbálkozni? Köszi!

CroatiaBlaise Creative Commons License 2021.07.23 0 0 35664

Köszi szépen! Most 2 bar van elöl-hátul.

Előzmény: Törölt nick (35662)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.23 0 0 35663

Szóval egy kis reklám ennek a Benzincső 5x10 szürke | [BIG5V6010] italmondo.hu. Jómagam 2 éve csöveztem újra ezzel. Most szét kellett szednem a tankot, mert az eredeti Mikuni tápszivattyú tönkrement, a szállító membrán egyszerűen kiszakadt, eltöredezett. Szóval ezek a szürke csövek ugyanolyan állagúak maradtak mint amikor beraktam( nem keményedett nem lágyult), még a citromsárga feliratok sem jöttek le! Nagy grat a gyártójának! :)

Előzmény: Törölt nick (35649)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.23 0 0 35662

Bocs, elnéztem! Tehát a 125 és 150 ccm Leonál a gumi nyomása egy személynél egységesen mindkét keréknél: 1,9 bar.

Kettő személy esetén, elsőbe: 2,0 bar, hátsó: 2,2 bar.

Előzmény: Törölt nick (35661)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.23 0 0 35661

A gépkönyv szerint egy személynél elöl: 1,9 bar

hátul: 1,9 (125ccm), ill. 2,1 bar (150ccm)

2 személynél az első kerék nyomását 0,2 barral, a hátsót 0,3 barral kell növelni.

Én 2 bar-t nyomok mindkettőbe, úgyse olyan pontos a nyomásmérőm...

Előzmény: CroatiaBlaise (35660)
CroatiaBlaise Creative Commons License 2021.07.22 0 0 35660

A tankba a cső öregedett el, kicseréltem és működik! :) Köszi a tippet!  Mekkora keréknyomás az ideális?

Előzmény: Törölt nick (35658)
CroatiaBlaise Creative Commons License 2021.07.21 0 0 35659

Köszi szépen!

Előzmény: Törölt nick (35658)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.20 0 0 35658

Jó szívvel ajánlom, magam is ezt használtam, maximálisan megbízható, nálam bizonyított.

Előzmény: CroatiaBlaise (35656)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.20 0 0 35657

Tökéletes a tankba is ez a cső, kivül-belül érheti a jófajta etanolos benzin.

Előzmény: CroatiaBlaise (35656)
CroatiaBlaise Creative Commons License 2021.07.20 0 0 35656

Megnézem a csövet a tankba. Ez a cső amit küldtél ez jó a tankba is? 2001-es a Leo szóval külső tápszivattyús. Nem akarok elektromos AC-t, mert ezzel is működött. Megnézem az impulzus csövet is! Köszi segítséget!

Előzmény: Törölt nick (35649)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.20 0 0 35655

Heló! Melyik Leód van? 125? 150? Rotax blokkos? Azon eredetileg Mikuni BS26 karburátor van. Ehhez innét tudsz automatikus szívatót rendelni: Carburetor Choke Enrichment valve for Scooter AN125 AN150 HS125T Neptune| | - AliExpress

 

Az automatikus szívató helyes működését kiszerelés után tesztelni és tolómérővel ellenőrizni lehet. 12V-os feszültséget rákötve lehet megbizonyosodni, hogy a szívató tolattyú elmozdul-e kifele, ill. hűtőbe téve befele. Ezután tolómérővel összehasonlítani a méreteket a karbi szivató ülékétől számított mélységekkel.

Előzmény: Gyula Marosi (35647)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.20 0 0 35654

Mit tolok túl?? Nem írtam senki konkrét személyt, hogy milyen szivattyút használ, csak általánosítottam. A tapasztalataimból kiindulva írtam véleményt a dolgokról. Nem kell elektromos tápszivattyú ahhoz, hogy ilyen nyomást érjen el. Elég ha megvesz valaki egy kínai utángyártott, a Mikunira hajazó tápszivattyút! Abban olyan erős membrán nyomórugó van, ami simán feltornássza a benzin tápnyomást 0,2 bárra. Elég ha valakinél úgy van megoldva a benzin tápkör, hogy ne tudjon visszaforogni a benzintankba, főleg ha a "visszatérő" ágba az áromlással szemben visszacsapó szelep van és az jól működik. De ezt egyszer már megbeszéltük. Nem emlékszel? ;)

Előzmény: Szere28 (35652)
Gyula Marosi Creative Commons License 2021.07.20 0 0 35653

Amikot megvettem mondta a tulaj hogy nem jo es ahogy most bejott a hideg ido sokat kell inditozni h beinduljon.

Előzmény: Szere28 (35648)
Szere28 Creative Commons License 2021.07.19 0 0 35652

Na most ezt most kicsit tultolod. Mivel nem tudod milyen szivatyut használ. A másik a szivatyuk nagy részében van tulnyomás szelep ami leold. Ha membrános vagy dugatyus tipusut használ ott meg van végállás ami lekapcsol ha nem tudja nyomni a dolgokat. A forgorészes meg nyomásszelepes. De ha ne agy isten nincsen benne teljesen könnyen beállitható. Egyébént meg a leon gyárilag is van vissza folyó oldal szoval semmi gond nem lehet ezzel könnyen kiépithető a  saját rendszerével. 

 

Előzmény: Törölt nick (35651)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.19 0 0 35651

Nagyon ügyeljetek a tápszivattyú által létrehozott benzin nyomásra ami a karburátorra jut! Meg kell oldani a felesleges túlnyomás elvezetését vissza a benzintartályba. Ebből a benzin "körforgásból" kell úgymond megcsapolni a karburátor részére a benzint, ami így már nagyon kicsi túlnyomás. Máskülönben a karburátor túlfolyik!

Törölt nick Creative Commons License 2021.07.19 0 0 35650

A 0,2 bar is már határeset. Szó szerint ez a küszöbnyomás, ahol a Mikuni úszójának felhajtóerejét ez s tűszelep legyőzi. Vagyis a 0,2 bar is sok lehet már.

Előzmény: Szere28 (35638)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.19 0 0 35649

A leggyakoribb hiba a tank belsejében lévő csövek elöregedése miatti csőtörések. A 2000 előtti Leonardókban a tankban van a vákuumos működésű membrános tápszivattyú, csak valamikor 2000 után kezdték a tankból a karburátor mellé kihelyezni ugyanezt a tápszivattyút. A vákuumos impulzus a karburátor előtt lévő szívótorokból származik. Szóval az impulzuscső is makulátlan legyen, amúgy ha lyukas, akkor úgysincs normális alapjárat és a moci is nehezebben indulhat. 

Én ezt a csövet javaslom Leonardo újracsövezéséhez: Benzincső 5x10 szürke | [BIG5V6010] italmondo.hu

Előzmény: CroatiaBlaise (35624)
Szere28 Creative Commons License 2021.07.19 0 0 35648

Mi menet rajta tönkre? Mert javitható ha nem valami hülye miatt hajlot vagy töröt a muanyag elem benne. Mert cserélhető mind a fütőelem mind a maga a patron 

Előzmény: Gyula Marosi (35647)
Gyula Marosi Creative Commons License 2021.07.19 0 0 35647

Az automata szivatom tönkre ment nincs valakinek elado?Neten nezelődtem de nem nagyon találtam 

Gyula Marosi Creative Commons License 2021.07.19 0 0 35646

Köszi a választ kipucoltam a karbit jobb lett 😁

Előzmény: Törölt nick (35622)
cérna01 Creative Commons License 2021.07.19 0 0 35645

Köszönöm a válaszodat ,  majd akkor óvatosan . Üdv

Előzmény: Szere28 (35643)
Szere28 Creative Commons License 2021.07.19 0 0 35644

Az jó lesz. De ezt te is kiszámolhattad volna könnyen. H 10 literes tank a pumpa tud 0.6 litert / perc akkor cirka 18 perc alatt laposra szivja a tankot. Olyan fogyasztást meg az életben nem fog elérni egy leo. 

Előzmény: CroatiaBlaise (35642)
Szere28 Creative Commons License 2021.07.19 0 0 35643

ott is lehet csak ott már több a müanyag vigyázni kell h nehogy eltörje. De kb ennyi.

Előzmény: cérna01 (35639)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!